VozidláAutobusy › Karosa ŠL 11

Pravdepodobný vzhľad autobusu Karosa ŠL 11 #90
Pravdepodobný vzhľad autobusu Karosa ŠL 11 #5503
Karosa ŠL 11 #5506 ako dielenské vozidlo

Úvod

Karosa Vysoké Mýto v rokoch 1970 - 1981 vyrábala autobusy ŠL 11 v dvojdverovom linkovom vyhotovení. Tieto vozidlá sa v Košiciach použili na obsluhu vzdialenejších častí na linkách s menšou frekvenciou zastávok.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa ŠL 11 1305 KE 65-58 1971 1971 1986 1
2. Karosa ŠL 11 1310 KE 78-10, 90, KE 78-12 – KE 78-13, 116, KE 78-15 – KE 78-16 1973 1973 (?) – 1986 7
3. Karosa ŠL 11 1310 5504 1976 1976 1983 1
4. Karosa ŠL 11 1310 5505 – 5512 1979 1979 1986 – 1994 8
5. Karosa ŠL 11 1310 5514 – 5515 1981 1981 1984 – 1990 2
Spolu 1971 – 1981   19

Technické parametre

Dĺžka 11095 mm (ŠL 11 1305)
11170 mm (ŠL 11 1310)
Šírka 2500 mm
Výška 3120 mm
Výška podlahy 885 mm
Rázvor 5500 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 45 + 1
Počet miest na státie 30
Celkový počet miest 75 + 1
Pohotovostná hmotnosť 8370 kg (ŠL 11 1305)
9200 kg (ŠL 11 1310)
Celková hmotnosť 15280 kg (ŠL 11 1310)
Motor Škoda ML 634, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 154,4 kW / 2000 rpm
Objem motora 11940 cm3
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka Praga 5P 80, manuálna, 5-stupňová
Zapaľovanie PAL
Riadenie Technometra HRS 350-6, hydraulické monoblokové servoriadenie
Nápravy predná: Liaz, nezávislé zavesenie kolies, rovnobežníková konštrukcia s nerovnako dlhými ramenami
zadná: RÁBA A 018, hnacia, tuhá s planétovou prevodovkou v nábojoch kolies, stály redukčný prevod
Pneumatiky 10 x 20"

Fotografie

Opis

Na oceľovom ráme zostavilili z panelov samonosnú karosériu zvonka oplechovanú hladkým plechom s ozdobnými lištami. Strop a bočnice interiéru pokryli sololitom, podlahu drážkovou gumou. Pre cestujúcich osadili latexové sedadlá s PVC poťahom v linkovom usporiadaní 2 + 2. V bočnici boli dvoje skladacie dvere umiestnané vpredu a v strede s elektropneumatickým ovládaním. Pracovisko vodiča chránila polouzavretá kabínka bez bočných manipulačných dverí. Vykurovanie interiéru zabezpečoval naftový agregát, vetranie prebiehalo cez stropné vetráky a horné posuvné časti bočných okien. V interiéri použili žiarivkové osvetľovacie telesá. Verzia 1305 mala oproti neskorším autobusom typu 1310 rozdielne nárazníky a transparent nad prednými dvermi.

Úpravy

Po ukončení premávky s cestujúcimi boli niektoré vozidlá prestavané na pojazdné bufety alebo pojazdné dielne.

Katalóg vozidiel

5513

5501 90 KE 78-12 5502 5516 KE 78-15 5503

5504

5505 5506 5507 5508 5509 5510 5511 5512

5514 5515

Legenda a štatistika

5513vyradené vozidlo: 19 (100 %)
5506technologické vozidlo: 1 (5,3 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
KE 65-58 5513 
KE 78-10 5501 
KE 78-13 5502 
KE 78-16 5503 
116 5516 

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.