DPMK kúpil tri jazdené hybridné Solarisy Urbino 12

Vozidlový park košickej MHD sa rozšíri o ďalšie tri jazdené autobusy Solaris.

Po nedávnej kúpe jazdených kĺbových autobusov Solaris Urbino 18,75 prikúpil košický podnik mestskej dopravy aj tri jazdené 12-metrové autobusy tejto značky. DPMK podpísal s bratislavskou firmou Slovak Finance kúpnu zmluvu na dodanie troch vozidiel Solaris Urbino 12/III Hybrid z roku 2016 za cenu 119 000 € bez DPH/vozidlo. Autobusy majú byť dodané do dvoch týždňov od nadobudnutia účinnosti zmluvy, resp. v závislosti od pripravenosti autobusov.

Autobusy sú mestské trojdverové, klimatizované, vybavené paralelným hybridným systémom s naftovým motorom Cummins ISB6.7 E6 250B s výkonom 182 kW a trojfázovým elektromotorom Eaton HDU TA-C84 s výkonom 44 kW. Vozidlá majú veľkú kabínu vodiča s vyhradenou polovicou predných dverí iba pre vodiča. Vozidlá pôvodne jazdili v poľskej Varšave u dopravcu Arriva Bus Transport Polska (ex #9401, 9403, 9404), najazdené majú od 474 888 km do 554 954 km.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Podľa popisu to vyzerá na nové vozidlá pre linku 11. 🙂
Reakcia na: Yogi616 #1:
Nové sko nové 😁-
Tak aj Košice sa dočkali svojich prvých hybridov 😁🙂
Reakcia na: tbus #4:
a od poľského handlarza za 85 000/kus. Na kávu dobré.
Reakcia na: afeno #5:
čo za 85 000? nechapem
Reakcia na: LUKYmhd #6:
Donedavna boli po "bazosoch" inzeraty na rovnake busy za tu cenu tusim ze od relobusu z Warsawy.
Reakcia na: tbus #7:
Arriva Polska a Relobus je to isté, len došlo k premenovaniu spoločnosti.
Reakcia na: MFFM #9:
3.12.2025 nadobudla zmluva účinnosť, dodávateľ má na dodanie 14 dní. Takže ešte pred Štedrým dňom budú tu.
nevie niekto na akych linkach budu prevazne jazdit alebo budu ako vozidla pre nejake urgentne pripady alebo nieco?
Reakcia na: BusakErik #11:
predpoklad je pre linku 11
44 kW. To sa nezdá byť výkon pre autobus. Takže elektromotor možno stačí pri rozbehnutom autobuse, ale každý štandardný rozjazd nevyhnutne potrebuje predovšetkým výkon spaľovacieho motora. Elektromotor mu pri rozjazde zakaždým trochu pomôže, čím zníži spotrebu a emisie. Rozumiem tomu správne?
Reakcia na: mi.v #13:
Myslím, že je to podobné riešenie, ako majú hybridné Urbanwaye v Žiline.