Stavebný úrad bude posudzovať zjazdnosť tratí

Špeciálny stavebný úrad žiada od dopravného podniku dokumenty preukazujúce prevádzkyschopnosť a zjazdnosť tratí na Jazero, do Barce a po Alejovej ulici, termín si stanovil do konca marca, inak hrozí zastavenie dopravy.

Košický samosprávny kraj, ktorý je zároveň špeciálnym stavebným úradom pre mestské dráhy požiadal dopravný podnik o dodanie dokumentov, ktoré preukazujú zjazdnosť a plnú prevádzkyschopnosť električkových tratí po Alejovej ulici, do Barce, na sídlisko Nad Jazerom a v južnej časti Južnej triedy. Termín predloženia požadovaných dokumentov bol stanovený na posledný marcový deň, následne sa bude rozhodovať, či sa električková doprava na spomínaných úsekoch pozastaví, alebo nie. 

Dopravný podnik ako prevádzkovateľ tratí je, vyplývajúc zo zákona č. 514/2009 Z. z. o doprave na dráhach, povinný po prehliadkách a kontrolách informovať špeciálny stavebný úrad o akýchkoľvek zistených nedostatkoch, vrátane porúch výhybiek či významných odchýlkach v geometrickej polohe koľajnice (chyby v smerovaní, vzájomnej výškovej polohe a sklone). Podľa slov hovorkyne KSK však v súčasnosti úrad neeviduje žiadny takýto podnet zo strany DPMK, na základe toho by teda mali byť spomínané trate v dobrom technickom stave.

Ilustračné foto © Dávid Hanušovský

Dopravný podnik tvrdí, že na spomínaných úsekoch sa v súčasnosti robia len nevyhnutné opravy a udržiavacie práce, kraj však apeluje na urýchlenú rekonštrukciu týchto tratí. Ešte v septembri 2020 bola podpísaná zmluva na projektovú dokumentáciu 2. etapy projektu MET, k podpisu došlo po opätovnom vyhlásení súťaže, ktorú opäť vyhrala rovnaká spoločnosť a polročných obštrukciách zo strany mesta. Projektová dokumentácia bude pripravená najskôr koncom tohto roka. Podľa slov starostky mestskej časti Nad Jazerom, Lenky Kovačevičovej je však rekonštrukcia električkovej trate podmienená ukončením projektu rozšírenia Slaneckej ulice, ktorého trvanie sa odhaduje na 24 mesiacov, k ukončeniu by teda nemalo dôjsť skôr, ako na jar roku 2023.

Už v súčasnosti sú na vyššie uvedených tratiach viaceré rýchlostné obmedzenia, napr. 5 km/h v obratisku Važecká, 30 až 40 km/h od Levočskej po obratisko Važecká, či viaceré hlukové obmedzenia vo večerných a skorých ranných hodinách (Ladožská - Rovníková).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: myslavcan #13:
Určite to zavinil Polaček osobne!
Zákon schválnosti v posledný deň na dodanie dôkazov, že trať je bezpečná - ďalšie vykoľajenie na Važci.
Reakcia na: S499.1023 #9:
h sa nieco aj robi nie len kecá ako Polaček.
https://kosice.korzar.sme.sk/c/22626196/mesto-nepripusta-katastrofu-ze-pocas-opravy-cesty-odstavi-zupa-elektricky.html

Trochu inak:

Prečo plánovači obnov zahrnuli do MET 1 Terasu a nie Jazero? Terasa bola oproti Jazeru pomerne nová trať, tak čo ich to napadlo?

Čo mi uniklo v pochopení tej veci?
Reakcia na: veteran #7:
A ten pocit, keď pri raňajkách zistí, že za tie tri Seaty veteran zaplatil cenu troch Mercedesov. Odhliadnuc od opadávania novej maľovky a omietky v luxusne zrekonštruovanom byte – aspoň tak to bolo napísané na faktúre.
Reakcia na: LUKYmhd #6:
Kvôli takýmto Judášom, ako si ty, budú na Slovensku stále vyhrávať červené hranoly a jamkolíce peleríny, v Česku agenti ŠtB, importovaní zo Slovenska.
Reakcia na: veteran #7:
este raz aby sme sa pochopili...viem ze tie nakupy mozno neboli košer, ze to bolo drahe a podobne ze mame dlhy ale kto ich nema sa ta pytam? kazdy takyto podnik sa s tym musi vysporiadat, avšak onbova vozevohe parku bola, je a bude vzdy potrebna a pytam sa ta co spravil teraz Polaček pre verejnu dopravu od kedy je primatorom? Aky je vysledok okrem teda zvyšeneho cestovneho? a vyhovarat sa donekonecna na inych mu nepomoze to potom fakt je obyčajny plačko, neda sa lebo smer, lebo toto hento..azvyšit cestovne sa dalo? tak o čo tu ide? pozri idealne nebude nikdy ale dolezity je vysledok aj ked je kriza aj ked bol neschopny ten či tamten...tarat donekonečna viem aj jaa obvinovat predchodcov ale aky bude vysledok?
Reakcia na: LUKYmhd #6:
Dohodnime sa takto. Najmi si ma na rok, budem ti spravovať tvoj rozpočet. Garantujem ti, že ti zrekonštruujem byt, kúpim ti tri autá. Naberiem v tvojom mene pôžičky a kde-tu si niečo z toho urvem (možno aj mojim kamošom).

Ale po roku sa stratím ako gáfor a potom som zvedavý, či budeš mať z čoho kúpiť aspoň niečo na raňajky, nieto ešte tankovať do tých áut, čo ti kúpim...
Reakcia na: tbus #4:
to je jedno nakup mozno nebol po spravnosti tak ako mal byt ale vdaka tomu mame neizke nove busy, za Polačeka čo mame? no vymenuj mi..nič nič a este raz mič, ani jeden km novych trati, ani jedno nove vozidlo...tak? myslite si co chcete ale to jasne vidno ze tanto primator je jednoducho neschopný, ale cestovne vedel zvysiť okamžite.
Reakcia na: LUKYmhd #3:
"Keby nebolo smeru, tak tu nemáme nič" is the new "Keby nebolo komunistov, tak nie je nič postavené"...? 🙂
Reakcia na: LUKYmhd #3:
Lebo zadlzit sa na 30 rokov a nakupit autobusy, ktore tu uz za 10 rokov ani nebudu je ta spravna cesta.
Mesto ma čele s Polačekom kašle na nejaku verejnu dopravu,,nic sa nerobi odkedy je tu tento blazon ale cestovne sa expresne rýchlo zvyšilo..hhm zaujimave, ani jeden bus novy ani jedna električka, ani jeden km novych trati za Polačeka,,,prečo asi ,,a vyhovorky levo smer si nechajte ..keby tu smeru nebolo nemame tu nic z toho co mame teraz. Jednoznačna neschopnost a nezaujem mesta a verejnu dopravu. Navzdy preč s Polačekom!!!!
Toto je praktická ukážka spôsobu, akým sa naše mesto stará o svojich obyvateľov. To nie je následok neschopnosti politických predstaviteľov, strán, lokálnych politických zväzkov, korupcie a podobne. Toto je výsledok systematického ničnerobenia. V každej obci sa snažia starať o svojich obyvateľov, všetky obce majú vynovené chodníky, v rámci možností obecný mobiliár, hospodária s malými peniazmi, ale výsledky malého hospodárenia vidieť. Kým sa neuvažovalo o oprave tratí, aspoň niečo sa dialo, teraz sa to ponechalo na samospád.... Najhoršie je, že už aj nové trate idú samospádom. Som zvedavý, ako budeme postupovať o desať rokov na iných miestach... Len zlý majiteľ sa takto stará o svoj majetok. Keď ľutujete zainvestovať 5 korún kým treba investovať 5 korún, tak o tri roky už je málo aj 5000 korún. Takto je to aj s miliónmi eur.
"termín si stanovil do 1. marca"
Asi tam má byť 31. marca, nie?