DPMK vyhlásil obstarávanie na nové autobusy

Boli zverejnené výsledky súťaže na nové autobusy

Dopravný podnik mesta Košice zverejnil 4. decembra 2017, vo Vestníku verejného obstarávania č. 238/2017 oznámenie o výhlásení verejného obstarávania na 45 nových vysokoenviromentálnych celonízkopodlažných mestských autobusov. 30 autobusov má byť trojnápravových s dĺžkou 18 metrov a zvyšných 15 autobusov bude s dvoma nápravami dĺžky 12 metrov.

O víťazovi obstarávania rozhodne ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:

  • Celková zmluvná cena bez DPH - 98 bodov
  • Prevádzkové náklady na spotrebu energie počas životnosti vozidiel - 1 bod
  • Prevádzkové náklady na emisie CO2, NOx, NMHC, tuhé častice počas životnosti vozidiel - 1 bod

Predpokladaná hodnota zákazky 13 760 500 € bez DPH by mala byť financovaná kombinovane - z vlastných prostriedkov, z účelových dotácií, z úverov alebo zo štrukturálnych fondov (Operačný program: Integrovaný regionálny operačný program, Prioritná os 1. Bezpečná a ekologická doprava v regiónoch, kód výzvy: IROP-PO1-SC121-2017-21, číslo projektu v ITMS 2014+: NFP302010L540). Výstupom verejného obstarávania bude uzavretie rámcovej dohody s úspešným uchádzačom na obdobie 48 mesiacov.

Lehota na predkladanie ponúk je do 10. januára 2018 do 14. hod. Otváranie ponúk sa uskutoční 11. januára 2018 o 10:30 hod.

 V piatok 20. apríla 2018 bola vo Vestníku verejného obstarávania zverejnená informácia o výsledku vyhodnotenia ponúk na základe kritérií pre súťaž na dodávku 45 autobusov, ktorú Dopravný podnik mesta Košice vyhlásil 4. decembra 2017. 
Na základe zverejnenej informácie sa víťazom súťaže na  30 autobusov s dĺžkou 18 metrov stala spoločnosť SOR Libchavy, spol. s r. o., ktorá porazila poľského výrobcu Solaris Bus & Coach, S. A., a víťazom súťaže na 15 autobusov s dĺžkou 12 metrov stal Solaris Bus & Coach, S. A., ktorý porazil SOR Libchavy, spol. s r. o.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: reparil #122:
Pozri si koniec clanku, mas tam Solaris ako vitaza sutaze. caf
Reakcia na: reparil #121:
.. A vlastne aj v rámci autobusov, takto mohol vyhrať napr Solaris alebo Mercedes príp man
Reakcia na: TheEnd0910 #119:
Potom ale môže aj u nás v rámci električiek v tendri vyhrať takýmto spôsobom napr CAF prečo nie?vôbec nemusel potom vyhrať pragoshitex.. Stačí ak sa v rámci tendra ako vravíš nebude brat do úvahy cena.. Keď sa to dá inde v iných mestách prečo sa to u nás takto nerobilo?
Reakcia na: reparil #118:
Okrem toho, že si mimoriadne hlúpy, tak si ešte aj drzý?
Reakcia na: reparil #118:
Tak nemuseli brat cenu vozidla do hodnotenia, hlavne parametre boli klimatizacia a prepravna kapacita prevrsujuca hodnotu 184 osob.
Reakcia na: Bmpeer #109:
potom v bratislave ako mohli vyhrat v tendri mercedesy a pritom boli v tendri jedni z najdrahsich???ha? teraz bud mudry ty tchor
Reakcia na: 110mat110 #116:
Na 100% áno, ak to bude realizované v kooperácií so ŽOS Vrútky ...
Reakcia na: reparil #115:
A bude CAF?
takze som sa dopocul resp dozvedel ze ide na primatora kandidovat bracho mojho byvaleho spoluziaka Janko Dečo- velmi sikovny vynaliezavy a kreativny chalan, takze tym padom mam dilemu koho volit za primatora vyriesenu, kedze jeho poznam dobre ,skoda chcel som volit Jara Polaceka, ale co uz.. jednak ta afera co mal ma odradila a aj vy ste tu priliali kus do ohna..
Reakcia na: reparil #112:
Ak viem tak tiez kandiduju: Villiam Novotny, Miroslav Spak, Richard Havrilla. (Petruska volit je kravina preto ho tu ani nepisem), Polacka nepisem tiez kedze o nom vies velmi dobre.
mate lepsieho kandidata na starostu Ke?bez uhodny bez spinavej skorumpovanej minulosti a pod poradte koho volit kto je lepsi od Jara, mudrovat vie kazdy..
Reakcia na: reparil #108:
A mimochodom okrem Petruska a Polacka kandiduju aj iny, nechapem tvoju rec kusok lebo ked niekto nechce volit polacka tak maju volit smer resp. Petruska?
Reakcia na: reparil #108:
Žiadam CAF a idem okamžite za Poláčkom! Na VA USS potečie krv! A za to ja vám ručím!
Reakcia na: reparil #108:
Plačem z teba. Stretnime sa, poviem ti, že sa nakúpia Mercedesy trolejbusy, ty mi to uveríš a budeš to všade vyhlasovať za pravdu. Bez obstarávanaia, výhry, homologizácie, rovno do prevádzky. Môže byť?
Reakcia na: mathre #105:
osobne ho poznam takze zavrite laskavo pysky vsetci! co tu nanho pyskujete len si volte toho smerackeho dementa petrzlena aj nadalej.. nech nam tu vladne dalsia takato podobna zlodejska banda ala rasi
Reakcia na: Dispecer #106:
Necháme sa prekvapiť ako to budú financovať.
Reakcia na: mathre #97:
Možno mi to ušlo, ale zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na tento nákup som ešte na stránke DPMK nenašiel, takže je možné, že nákup tých 9 ks SOR NB 18 budú financovať z iných zdrojov.
Reparil prosím ťa, ty na čom šlapeš?

To si taký veľký plán že ti možno budúci primátor sľubuje, čo on nakúpi a zrealizuje??? On si myslí, že švihne prútikom a kúpia sa Cafy a Solarisy len tak alebo čo?
Reakcia na: orlov #103:
ja hlasujem skôr za "čo sa babe zachcelo, to sa babe prisnilo"
Reakcia na: reparil #99:
To znamená, že má prisľúbený bakšiš z CAFu ... ?
Ale skôr je to o tomto: Sľuby sa sľubujú, blázni sa radujú ...
Reakcia na: mathre #93:
Súťaž na 9 kusov klbových vozidiel bola ešte v roku 2017, avšak bola kvôli tejto zrušená.
Toto je zmluva na nákup prvých 9 vozidiel z 30 kusovej rámcovej zmluvy, zvyšné autobusy by mali prísť budúci rok.


ku #99 sa radšej ani nebudem vyjadrovať, je to viac než marné.......
pamataj kto sa smeje naposledy.. uvidim co budes po volbach hovorit, ty mudrc! ked tie briky mohol nakupit debrecen co je podobne mesto s podobnym rozpoctom ako to nase, preco by sme ich potom nemohli mat aj my?ak sa podaria nejake eurofondy na nakup dalsich briciek.. ja v tomto plne Jara podporujem a drzim mu palce nech sa mu to aj podari!
Reakcia na: reparil #99:
CAF! Haf! CAF! Ak ti Poláček osobne prisľúbil nákup CAF, tak je buď Boh alebo netuší, ako sa nakupuje. Ale skôr to podľa tých prísľúbov vnímam tak, že videl pred sebou šotoblázna, tak ti všetko odkýval.
zrejme eu sa zbadala a zistila co sme zac aky mafiansky stat a stiahla svoju ponuku a eurofondy su fuc.. a potisku to zanikne a nebude sa nakupovat nic. chvalabohu. uz bolo tych smerackych odpornych "karafiatovych" nakupov akurat tak dost. uz nech nakupuje za nove prachy novy primator a za nove eurofondy, verim ze to bude jaro polacek.(osobne mi prislubil ze sa budu kupovat elektricky CAF urbos 3, budeme mat elektricky podobne jak v Debrecene ci Budapesti(naposledy ich kupovali) a zaviazal sa vratit trolejbusovu dopravu do mesta a planuje nakupit dlhe nizkopodlazne klbaky od solarisu. takisto planuje pokracovat v MET a dokoncit jazero, barcu a zaviest vlakoelektricky s tym ze zrealizuje terminal sever a trat na tahanovce tak vramci novej trate vyuzije aj stare kolajnice v useku od stromovej az po magnezitku kde bude trat bocit smerom na sidlisko Tahanovce. to su osobne plany Jara Polaceka vramci dopravy v KE. takze tak! mesto potrebuje konecne novy vietor ktory posle do teplej matere vsetkych smerakov a smradlavu komunisticku zlodejsku svoloc mesta raz a navzdy!
Alebo tie fondy nie sú ešte potvrdené?
Reakcia na: Dispecer #96:
Takže chápem správne, že objednali zatiaľ iba 9ks NB18 a žiadny Solaris? Vidím, že tá rámcovka je na 48 mesiacov, len nechápem prečo keď to z 85% platí EÚ a z 10% štát to neobjednali naraz. Či nie je aktuálna potreba toľko vozov a nechajú sa dojazdiť Citelisy a NBčka sa objednajú neskôr?
Reakcia na: mathre #93:
Tých 30 ks NB 18 už DPMK si objednal 9 ks. ?

(Keď si prečítate tie zmluvy, zistíte, že prvé dve sú rámcové, tá tretia - najnovšia - je už konkrétna zmluva na konkrétny počet 9 ks z jednej z tých rámcových.)
Reakcia na: TheEnd0910 #94:
No šak práve, a neviem o tom že by dopravný podnik robil ešte jedno zvlášť obstarávanie na 9ks samostatne financovaných napríklad.
Reakcia na: mathre #93:
To by som tiez rad vedel, teraz co citam tak je len 30 klbovych a 15 kratkych autobusov.
Reakcia na: TheEnd0910 #92:
Čo je tých 9 NB18 naviac? Nikde sa o žiadnej opcii nepísalo. Nemalo byť 30 NB18 a 15 Solarisov?
Nove autobusy uz smeruju k nam
Reakcia na: afeno #90:
Ok vela z toho som si nepamatal a nieco sa mi take zdalo ze koli Dpmk. Vlastne koli comu to kosice nedostali ak mozes napisat?
Reakcia na: TheEnd0910 #89:
Tie dve súťaže nie sú vhodným príkladom, peniaze nakoniec dostala Banská Bystrica na tri klbáky a jeden krátky voz (a nie, nebolo to kvôli zbabranému výberku DPMK).

Reakcia na: reparil #86:
Trolejbusove vedenie menili len koli tomu ze mali na to eurofondy no urcite to nieje po celej dlzke, mozno tak maximalne jednu sestinu vymenili. Moznost eurofondov na nakup novych trolejbusov tu bola a nie raz, ak sa dobre pamatam (neviem presne), tak sa mi zda ze v prvej sutazi na nakup trolejbusov boli zaujemcovia ale nieco sa stalo a nikto nevyhral a pri druhej sutazi sa prihlasil uz len jeden a znova nikto nevyhral. A ak si si este nevsimol tak v kazdom meste na Slovensku kde jazdi trolejbusova doprava najdes jazdit aj tie stare Skody 14tr a 15tr, asi len Košice maju problem ze su v chaotickom stave, hlavna vec ze na niektorych spravili generalku a potom ich odpredali na ukrajinu. Nechali si posledne dva kusy z kazdeho druhu aby si potom na historickej foto jazde trolejbusom #2003 alebo #1001 mohol zaplatil nehorazne vstupne. Vedenie dpmk pozera maximalne tak len na peniaze.
Strucne zhrnutie : ak by mesto resp. Dpmk malo zaujem o trolejbusovu dopravu uz davno by sme tu mali nove trolejbusy no nema.
Reakcia na: reparil #86:
Na celej dĺžke? Ty fetuješ? ?
Reakcia na: reparil #86:
Chlapče, ty si úžasný hlupák (to je nakoniec o tebe známe už dávno), ak veríš tomu, že troleje natiahli preto, aby mohli kúpiť nové trolejbusy (škoda, že ich nevyrába KAF, však?) a nie preto, že to bolo za peniaze niekoho iného.
zatial co sa tu hadate, natiahli nove troleje na celej dlzke trasy 71/72 cize mesto a dpmk tym dava jasne najavo ze do buducna neodpisali trolejbusovu dopravu aj ked tie stare skodovacke rarohy (chvalabohu) odpredavaju a chcu sa ich zbavit ,aby v buducnosti mohlo uz nove vedenie mesta a dpmk (dufam ze nebude smeracke a zapredane) nakupit nove trolejbusy ci uz 12-ky kratke ci 18ky dlhe.. ci to budu solarisy trollina ci nove chystane sor TNS12 a TNS18 http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/1/16/trolejbus-sor-v-novm-designu-ady-ns http://www.auto.cz/sor-odhaluje-podobu-pripravovaneho-trolejbusu-tns-12-120967
O trolejbusovej doprave v KE je momentálne zbytočne polemizovať, pretože vďaka európskym fondom tu priestor na obnovu a rozvoj bol. Lenže vďaka totálne neschopnému a skorupovanému vedeniu mesta je už asi neskoro a iné zdroje sa tak skoro nenájdu.
Reakcia na: afeno #83:
Uviedol som interval 8 až 10 minút . ?
Reakcia na: kuboPO #82:
Polhodinový interval na nosnej linke (teda, tak si ju ty uviedol(38)) nie je nič moc.

Inak, sme v 21. storočí, konkrétne v roku 2018, a už sa kade-tade spomína niečo typu parciálne trolejbusy. Košice majú ideálnu trolejbusovú sieť na ich zavedenie, stačilo by dobudovať trolejové vedenie na pár uliciach, a mali by sme pokrytú veľkú časť mesta. Potenciál tu je, a vie sa o ňom. Uvidíme, či sa to po voľbách nejak prejaví alebo nie (silno pochybujem).

A o elektrobusoch... do okrajových častí mesta sa hodia, avšak pri súčasnom linkovom vedení zmysel nemajú.
Reakcia na: veteran #80:
No čiže :
Linka č. 1 : Okrem toho že spája dve mestské časti N.Šebastová a Solivar, prechádza cez centrum a žel. stanicu. Čo sa týka toho Solivaru tak je tam múzem čiže vhodné aj pre turistov. Počas špičky tzn. ráno a poobede je vždy plná a sólo vozy ktoré na nej jazdia nestačia. Interval 15 min. ráno 10
Linka č. 2 : Tá je trochu špecifická nebudem to tu rozpisovať zisti si to . Taktiež prechádza cez mesto a spája Sídlisko II a priemyselnú časť na Budovateľskej ulici . Taktiež prechádza cez Vysokoškol. areál , študenti atď. Tá premáva iba každých 30 minút. Zabezpečovaná sólo vozmi.
Linka č. 4 : Nosná linka . Spája dve najväčsie sídliská : Sekčov (26 000) a Sídlisko III (20 000). Taktiež prechádza cez stanicu a mesto . Na Sekčove sú navyše nákupné centrá . Asi najvyťaženejšia linka . Vždy chodí plná . Zabezpečovaná 18m tbusmi . Interval 5 až 10 min.
Linky č. 5 a 5D : Spája časť Šidlovec a Dúbrava z časti aj Sídlisko III s mestom . Premáva taktiež cez Vysokoškol. areál . Zachádza taktiež k veterinárnej nemocnici. Interval 30 min. Sólo vozy
Linka č. 7 : ,,Robotnícka linka’’ spája dve priemyselné časti Širpo a Budovateľskú. Logicky vyťažená ráno a večer. Interval 20 min. Sólo vozy.
Linky č. 8 a 38 : Nosné linky. Totožné s linkou 4 avšak linka 8 a 38 zachádza do druhej časti sídliska Sekčov . Linka 38 premáva cez VŠA čiže rozváža študentov na stanicu a späť a taktiež na Sekčov k OC . Interval 8 až 10 min.

Reakcia na: kuboPO #79:
V období rokov 2000 - 2005 a istý čas v roku 2008 premávali až 4 trolejbusové linky.
Reakcia na: kuboPO #79:
Ak nechceš vyzerať ako demagóg, tak prosím uveď parametre tých úžasných 8 prešovských liniek (kapacita, intervaly, kilometráž, aké ciele spájajú atď.)

Inak sa skutočne nemáme o čom baviť, lebo ja napríklad poviem, že keď má 1,3-miliónová Praha tri linky metra, tak je totálne neekonomická sprostosť, aby polmiliónový Norimberg prevádzkoval tiež tri linky.
Chcel som len povedať toľko, že nakúpiť pár kusov nových tbusov celkový problém nevyrieši. Ako iste viete tak to treba riešiť komplexne, tzn. zrekonštruovať najvyťaženejšie úseky, vytvoriť nové zázemie pre nové tbusy nehovoriac o výstavbe nových úsekov. To že tu niekto chce aby tie tbusy reálne behali a mali sme čo fotiť a o čom diskutovať je pekné, ale máte v KE dobre rozvinuté električkové trate, na to sa treba sústrediť viac a nedopustiť aby sa to dostalo do stavu ako tbusy . Pretože zachraňovať 12 km tbusovej trate a kupovať nové vozy je fakt neekonomické a dlhodobo neudržatelné z pohľadu údržby a prevádzky. V Prešove je celková dĺžka tbusových tratí 30 km a budú sa robiť ďalšie . Ale všetko je to o tom že kde je vôľa tam je aj cesta. Mali ste dobre našliapnuté no nikto sa tomu nevenoval a tak to aj dopadlo . A dnes je stav taký, že sa to už fakt nevyplatí a to že sú linky 71 a 72 dosť vyťažené tie trolejbusy nezachráni . V PO zabezpečujú tbusy 8 liniek a v KE to boli iba 2 ak sa nemýlim . Takže uznajte, že je to na tak drahý systém ako tbusy dosť málo .
Reakcia na: kuboPO #75:
také elektrobusy nepokryjú ani jedno percento a predsa sa prevádzkujú, prečo by sa nemohlo investovať do trolejbusov, ktoré majú dlhodobo najnižšie prevádzkové náklady a pokryjú tých 10 percent?
Reakcia na: 5801 #76:
Prieskumy z obdobia pred rekonštrukciami hovorili o tom, že najvyťaženejšími linkami sú 19 a 10, 71 a 72 boli v rebríčku o niečo nižšie (ale nie o veľa) - a osobne by som tomu aj veril.
Reakcia na: kuboPO #75:
Myslím že nevidíš poriadne do Košickej problematiky. Doplním, podiel trolejbusovej dopravy tvorí 7% z celkového objemu. Treba však poznamenať že ide o jedny z najvyťaženejších liniek v meste. Prieskumy síce hovoria kadečo, ale tie boli zhotovované počas obdobia kedy bola MHD hore hlavou počas rekonštrukcií, takže by som prieskum za veľmi relevantný nepovažoval. Myslím si, že trolejbusy svoj zmysel majú spájajú kopcovitý západ - východ. Samozrejme muselo by si rátať nie len s ich nákupom, ale do budúcna aj s rekonštrukciou infraštruktúry a technického zázemia ideálne rozvojom. Napríklad na sídl. Ťahanovce, namiesto snívania o električke. Keď si to vezmeme v centre je už ako taká rekonštrukcia vedenia prebehla.
Tu sa však zameriava na kšefty a provízie. viď elektrobusy, nevhodné do Košických podmienok. A keď si vezmem spomínaný Prešov, tam mi infraštruktúra nepríde tiež veľmi revitalizovaná, s výnimkou nových vozov.
Reakcia na: reparil #73:
Furt tu nariekate nad tými trolejbusmi, priznajte si že celá infraštruktúra je v stave akom je . Nikto do toho poriadne neinvestoval už roky. A kupovať nové trolejbusy ktoré sa využijú na 2 linky ? Okože sorry, ale dosť zle investované peniaze. Vypnite konečne tie šotoušské mozgy a myslite trochu ekonomicky. Koľko percent dopravy zabezpečovali trolejbusy v Košiciach? Možno 20 ? U nás v Prešove je to 50% a možno aj trochu viac. Mali by ste sa viac sústrediť na skvalitňovanie a rozvoj električkovej dopravy .
Reakcia na: reparil #73:
Ty máš takú predstavu, že niečo, čo si kúpil z EÚ fondov, len tak odpredáš? Áno, môžeš ale vráť dotácie.
dufam ze na jesen pride konecne nejaky novy sikovny primator (hadam tentokrat konecne uz nie dalsia smeracka slapka) a konecne sa vypise nejaky tendrik aj na dlhe trolejbusy a mohol by vyhrat solaris ,maju super tie 18ky trollina, https://www.solarisbus.com/en/vehicles/alternative-drives/trollino tie by sa tu hodili jak sol a konecne odpredat a vyhodit z mesta vsetky zbytocne elektrobusy co boli totalne waste of money, dufam ze sa ich nejak bude mesto snazit zbavit prip aspon odpredat cast z nich, kym su este ako tak pojazdne.. hlupejsia kupa a investicia vramci eu fondov hadam doteraz vramci dopravy v tomto meste ani nebola (ak neratam tie pragoshitexove rasiho preliezky bez klimy)

a inak tie busy co teraz dpmk nakupuje snad aspon klimu budu mat..
Reakcia na: ťahanovčan #71:
Odpoveď na túto otázku budeme poznať, až bude zmluva...

...a keďže moja odpoveď v príspevku #69 na otázku, či už je podpísaná, je stále aktuálna...
A aké typy autpbusov SOR a Solaris sa budú kupovať? 🙂 konkrétne typy, nie dĺžky a pod. ... a dokedy musia byť dopravené do KE?
Zas tie 5-dverové J&T bedne ? To nemôžu konečne vypisovať tendre tak, aby SOR na Slovensku skončil raz a navždy a skrachoval? ?
Neviete, bola už podpísaná zmluva ?
Konecne dalsi uspech SU na Slovensku ?
Reakcia na: LUKYmhd #64:
Hornádska nie je nafukovacia.
Máme tu napríklad 18-ročné Solarisy, desaťročné Tedomy... Večne tu nebudú. Citelisy by na šrotovisku rád videl asi každý kolega.
Bude sa nieco vyradovat? Uz tusim nie je podmienka ze kus za kus nie?
Reakcia na: Dispecer #62:
Aha
Reakcia na: Corey #60:
No mala by byť keďže Solaris ani nevyrábal (ak sa nemýlim) III. Gemeráciu s Motorom splňajúcim podmienky Euro 6 ?
Len menšia chybyčka v texte 45 autobusov, nie elektrobusov.No na ten solaris sa teším,už bolo na čase aj niečo iné ako Sor.Dúfam že karoséria IV generácie. ?
Taktiez musim povedat super ale bol by som viacej rad, keby aj 18 metrove autobusy dodal Solaris.
Supeeer! Neviete kedy by mohli prísť?
VYSLEDKY!!!!!
VITAZ: 18M AUTOBUS - SOR
12M AUTOBUS- SOLARIS!!!!!!!!!

https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/973104
Reakcia na: Dispecer #54:
Ale toto je iná súťaž.
Reakcia na: reparil #53:
Prachy sú, ak existuje toto a nebolo to nejakým spôsobom anulované... ?
https://www.dpmk.sk/dpmk/zmluvy/2017/10/20/nakup-vysokoenvironmentalnych-nizkopodlaznych-autobusov-mhd-v-dpmk

Výsledky stále nie sú známe, dôvodov na to môže byť viacero, ale nemám potrebu teraz špekulovať.

Avšak došlo k úprave mandátnych zmlúv medzi DPMK a EkoAuris PLUS na základe ktorých sa vykonáva VO na nové autobusy, vybavovací systém a centrálny dispečing takto:
"Mandatár sa zaväzuje uskutočniť verejné obstarávanie tak, aby bol dodržaný predpokladaný termín
ukončenia : do 31.12.2018."

Pôvodne bol ten dátum do konca októbra.
Podľa mňa pravda je taká, že potichu zrušili tu súťaž nakoľko aj v dpmk si konečne uvedomili, že niesu nové prachy z eú a staré eurofondy ešte pôjdu na dokončenie MET a prip na opravy údržbu ciest, chodníkov, MHD zastávok, výmenu osvetlení za led a pod
Tak už 4.mesiac od vyhlásenia obstarávania a stále nič?kto vyhral tender? Sorky , Solaris alebo niekto iný?
Stále nič??? ? ?
Reakcia na: ťahanovčan #48:
Niekto asi hej, len ešte nebolo zverejnené, že kto. ?
Už niekto vyhral túto súťaž? príp.kedy by teoreticky mohli byť už nové autobusy reálne v KE? 😃
Reakcia na: Petto #46:
Už vôbec nehovoriac o tom, že nové vozidlá s motorom EURO 5 už ani nemožno zaraďovať do evidencie, dnes už máme EURO 6c, či ako sa to teraz menuje.
Reakcia na: Lukasiko4444 #45:
Preco by mal SOR montovat do novych vozidiel uz cca viac ako 5 rokov stary motor EURO5 ?
Dobre vyhral SOR ale príde €6 či ďalšie €5?
Reakcia na: Lukasiko4444 #43:
Chces to mat cierne na bielom ze vyhral SOR ?
Reakcia na: reparil #41:
Ty si nebol v Uzbekistane, čo?
tak uprimne, tam maju ovela rozumnejsich ludi na mhd oddeleni a aj vo vedeni mesta v BA.. zial to je smutny fakt.. napr za tolko kritizovaneho ftacnika sa toho vela vramci dopravy v BA porobilo-mozno paradoxne prave najviac , nakupili poriadne elektricky plne klimatizovane a nizkopodlazne skody na rozdiel od nasich bakelitovych nemodernych prerobenych T3-taskentwagenoch a aj autobusy maju aspon zcasti na urovni ked nakupili mercedesy plne klimatizovane ale s ucinnou silnou klimou ziadnou srackovou ala sor.. trolejbusy taktiez zachovali a nakupili nove(aj ked sorky,nevadi)..
takze Petto sa nam plnym pravom smeje.. sme ako mesto vramci dopravy/hlavne v oblasti nakupov novych vozidiel mhd totalne zlyhali a sme na smiech.. na urovni uzbekistanu, taka je smutna pravda..
Reakcia na: Troll #37:
Nie, na nieco sa caka. Aspon Alpina uz jazdia.
Reakcia na: Lukasiko4444 #38:
A teraz si tipni, odkial je Petto ?
Aké Urbanwaye veď to má len BL ne?
Reakcia na: Petto #36:
Už vám jazdia tie miniUrbanwaye? ?
No uz vam dosli tie SORky ? ?
Reakcia na: Lukasiko4444 #34:
Nikdy také nebolo, že hneď na druhý deň... Tam ešte plynú nejaké lehoty (na odvolanie ostatných účastníkov?), ale cca do mesiaca by sme už výsledok mohli vedieť.
Nechápem veď 26 už bolo?
Myslel som, že hneď najbližší deň budem vedieť v čom budem o nijakého štvrť roka alebo polroka jazdiť.
Reakcia na: Lukasiko4444 #32:
Viď príspevky #24 a #25.
No dobre ale kedy sa to bude vedieť definitívne a kde to bude zverejnené?
Reakcia na: Lukasiko4444 #30:
Bol by som velmi prekvapeny keby vyhral Solaris. Nad inymi znackami asi ani nema zmysel uvazovat.
No tak kto? Zas SOR? Nemôže byť dačo iné ako NB18 a NB12? ? ? ?
Reakcia na: Lukasiko4444 #28:
To bolo jasne uz minuly rok.
Už sa vie kto vyhral ten tender?
Reakcia na: Dispecer #26:
Ale zbytok bol. Čo pomôže to, že by 5 predali a zbytok by ostal?
Reakcia na: mathre #25:
Prvá pätica elektrobusov (EBN 10.5) nebola zakúpená z eurofondov, ale z rovnakého úveru ako všetky doterajšie NB 12, NB 18 a BN 9.5. ?
Reakcia na: reparil #14:
Dobrý vtip.

Vieš mi povedať, ako sa dajú predať autobusy, ktoré boli zakúpené z eurofondov a sú viazané na určité obdobie?
Reakcia na: reparil #22:
V nadväznosti na opravu súťažných podkladov verejný obstarávateľ posúva nasledovné lehoty:
Verejný obstarávateľ opravuje v súťažných podkladoch dátum uvedený v bode 20.1, v kapitole A. Pokyny na vypracovanie a predloženie ponuky na 25.01.2018 o 14:00 hod.
Verejný obstarávateľ opravuje v súťažných podkladoch dátum uvedený v bode 24.1, v kapitole A. Pokyny na vypracovanie a predloženie ponuky na 26.01.2018 o 10:00 hod.
Otváranie ponúk malo byť 11. januára 2018 o 10:30 hod viete nieco nove? kto je vitaz tendra?
Bude z čoho nakúpiť tie autobusy? Má na to podnik peniaze? Článok spomína ďalšie úvery, som znepokojený. Nie je to ďalší pokus mestských predstaviteľov o prípravu privatizácie DPMK? Do ktorej sa potom prihlásia cez nastrčené firmy...
Reakcia na: Troll #18:
Samozrejme ze pripustam myslel som ze sa bavia o tych starych, ak by boli nove nie je o com samozrejme.
Yogi616: Možno naoko, že áno, silou mocou chceme trolejbusy. Ale aj keď nejazdia, sú veľké výdavky na trať, trolej treba udržiavať... Veď vieš, že tí polointeligenti si vždy vymyslia niečo v neprospech TD, aby im to tu žijúci jednoduchý národ zožral. A keď máš halu zapratanú tými zázrakmi techniky, kde budeš robiť údržbu? Nabíjať sa podľa návodu musia v uzavretom priestore, pochybujem, že podnik obetuje nejaký iný priestor.

Troll: žiaľ Luky sa v tomto prejavuje ako typický Košičan, že trolejbus je len starý šrot, niečo nové neexistuje, aj keď v Prešove vidí vozy do dnešnej doby. Pozostatky vozoparku z Bardejovskej môžu rovno odtiahnuť do šrotu. Dva roky tu jazdia NP vozy, kto ich bude dávať dokopy a potom robiť z cestujúcich pokusných králikov? Bola šanca aby sa vrátili do premávky, aby sa národ netlačil v malých vozoch a dialo sa niečo? Pospomínajte a odpovedzte si...
Reakcia na: LUKYmhd #17:
Kto hovorí o tých, čo parkujú na Bardejovskej? Takú možnosť, že by sa kúpili nové, nepripúšťaš? ?
Reakcia na: Yogi616 #16:
Prešo tak silou mocou chcete tie stare šroty späť?
trolejbusy sa vráti, je asi len otázkou kedy
inak si neviem vysvetliť, prečo by sa nové detla závesy dávali na Furči na most, keby to chceli zrušiť, tak sa vykašlú na to
Reakcia na: reparil #12:
Zrovna Solarisom by som sa v 15m segmente neoháňal, mám pocit, že z toho majú výbehový typ, keďže mu stále nepredstavili IV. generáciu (a ani k nej nič neohlásili)...
No tie elektrické zatuchliny by malo nové vedenie dpmk s novým primátorom odpredať čím skôr a zbaviť sa ich za dobrý peniaz ešte kým sa dá a sú pomerne nové.. a za ušetrené prachy plus nové eurofondy nakúpiť radšej dlhé trolejbusy cca v takom istom počte +- kiežby k tomu raz došlo a mesto+dpmk by dostali rozum..
Všetko bude postupne. Sor vyrobil aj trojosák a pokiaľ viem, nikto to nechcel, nejaké 13-metrové čudo. Radšej nech sa kupujú normálne autobusy, než takéto experimenty. Trolejbusy aj keby sa vrátili tak to tu nemá šancu už, hala je zaprataná tými zázrakmi, ktoré treba nabíjať x hodín, takže nejaká údržba trolejbusov by nehrozila zrejme. No rád by som sa mýlil.
nebolo by odveci ak by sor libchavy zacali robit popri 12kach vramci NS série aj dlhe NS 18 a mohli by skusit aj 15ky z tej novej NS série podobne ako ma v portfoliu aj solaris.. a trolejbusy takisto ocakavam NS 12/18 a novy primator a vedenie dpmk by mohlo neskor aj odobrit novy nakup trolejbusov.. a obnovit tak trolejbusovu dopravu v meste.. ale to vsetko bude realizovatelne ked tu konecne vyhra nejaky normalny primator a mesto bude mat konecne normalne vedenie v cele typu Rasto Trnka, niekoho mladeho ambiciozneho.. a nie zatuchlo zmyslajucich ludi komunistickeho typu.. a mozno sa raz dockame pod novym vedenim napr aj prvych klimatizovanych a nizkopodlaznych briciek a mozno ked budu dalsie eurofondy aj novej trate na tahanovce..
Reakcia na: Patricio #1:
Tiez si myslim ze sa zbavite skor 15metrakov z roku cca 2000-2004. A Trebicskych pomst.
V Libchavy uz maju predvyrobene urcite ?
Reakcia na: Iv #4:
No ja tiež ale podľa všetkého bude hrať vek vozidiel významnú úlohu
Reakcia na: Mike #7:
6 už je nevládnych. Tie plynové pomsty som spomenul preto, lebo Tedomy predpokladám dožijú až prídu nové vozy. A starých Solarisov je tu tiež plno.
Reakcia na: Riks #6:
Tedomy sa už vyradili?
Keďže majú byť vysokoenviromentálne, je šanca, že to bude síendží? Lebo živiť pumpu pre 28 pomaly dožívajúcich (Citelisov) budarov mi príde trocha divné.
Zase nejak podozrivo vyhra firma Sor ktora uz asi zacala s vyrobou ked este ani nezvitazila ako minule.
Reakcia na: Patricio #3:
väčšina vodičov by sa isto radšej rozlúčila s citelismi....
Reakcia na: Podhradovčan #2:
No zabudol som že Solaris už tiež nie je najmladší. Aj keď mne osobne je Solaris sympatickejší, ale asi máš pravdu. Myslel som že si na nich ešte pojazdím, škoda.
Reakcia na: Patricio #1:
S Tedomami by som súhlasil ale so Citelismi ani nie skôr Solarisy poputujú do šrotu keďže sú oveľa staršie
Pápá Citelis, pápá Tedom.