Dopravný podnik si uplatní celú opciu na Variá

DPMK na základe podpísaného dodatku k zmluve kúpi aj zvyšných 13 vysúťažených električiek.

Dopravný podnik mesta Košice v utorok 8. marca 2016 podpísal dodatok ku kúplnej zmluve 84/2014, ktorou si uplatňuje vysúťaženú opciu na dodávku zvyšných 13 kusov električky Pragoimex/TWT Vario LF2+. Cena jedného kusu ostáva oproti pôvodnej zmluve nezmenená – 1,449 milióna €. Po uskutočnení dodávky bude v Košiciach prevádzkovaných 46 kusov tejto električky, čo umožní definitívne odstavenie električiek T3 slúžiacich ako dispozičná záloha a pravdepodobne aj časti električiek T6.

Dodávka prvých 23 električiek LF2+ prebiehala postupne od polovice roku 2014 do augusta 2015. Prvé tri kusy boli po homologizačných jazdách zaradené do bežnej premávky v decembri 2014. Po zabezpečení ďalšej dotácie európskych peňazí bola uplatnená časť opcie na dodávku ďalších desiatich kusov, ktorá bola naplnená v októbri 2015. Po ukončení výluk v centre mesta sú LF2+ nasadzované na linky 2 3 4 7 a R.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nerozumiem? ? ?
Reakcia na: Petto #54:
"plynový fetiš na začiatku milénia..." - zareagujem:

Dopravné podniky mimo kominterny (komunistickej internacionály), ktoré sa revolučným silám nepodarilo ustrážiť a ktoré sa preto opäť dostali do rúk samostatne hospodáriacej buržoázie (fuj), zemný plyn v busoch doteraz PREFERUJÚ, lebo na ňom enormne šetria. V kominterne sa na plyne ušetriť "nedá" (čítaj: nesmie dať) pretože, ako niekto písal, plyn sa nedá v noci odčerpávať a odnášať cez plot!
Takisto, ďalší zdroj uvádza, že v ropnom priemysle je dlhoročný zvyk, že vhodní ľudia u každého veľkoodberateľa benzínu/nafty dostávajú motivačné percentíčko (alebo iné "malé pozornosti"). U zemného plynu tento zvyk rozvinutý nie je, čo je jeho ďalšia výrazná nevýhoda oproti nafte!
Aj tu v Košiciach automobilisti s CNG jazdia za polovicu nákladov oproti benzínu (a rovnako ako inde, vychádza to dokonca o niekoľko percent lacnejšie ako LPG) – len na busoch sa to "nedá" (a preto, súdruhovia, sa treba vrátiť k nafťákom, čo sa už aj našťastie deje).
(Predpokladám, že revolučný závod kominterny v BA je na tom dosť podobne.)
Reakcia na: veteran #56:
Zato v najvychodnejsiej EU gubernerii sme si do 31tr napchatli tolko sedadiel ze je problem tam vopchat 2 kociky a bicykel samostatne ani nevravim. No aspon nove elektricky su naozaj skvost v interieri - bez ironie. ? Mozno trochu len vysoke vodorovne madla - nie vsetci maju aspon 180 aby dotiahli na madlo vo vyske cca 190cm.
Reakcia na: Petto #55:
Definuj slovo postačujú ? Tuto v najzápadnejšej ukrajinskej gubernii sa snažíme do vozidiel pojať čo najviac stojacich cestujúcich (opäť citát z tunajších reálií), takže v takom prípade postačujú ? ?
Reakcia na: orlov #53:
To som zase nepovedal ? . 22metrove vozidla vam viacmenej postacuju nie ? Okrem tej spominanej L9
Reakcia na: KosickyTiger #51:
BA mala nevyhodu ze K2S sa nedala predlzit udajne na NP verziu K3. Nezabudni na plynovy fetiš na zaciatku milenia a plno CNG Vrakos
Reakcia na: Petto #46:
Máš pravdu, netreba nám dlhšie električky, aby chodili poloprázdné ... ? ... A vôbec - netreba nám žiadne električky. Úspešne sme zrušili trolejbusy, zrušíme ďalšie trolejové svinstvo. Za ušetrené peňeži nakúpime moderné baterkové SORky - tie určite nebudú poloprázdne, ale zaplnené do posledného miesta ?
Reakcia na: KosickyTiger #51:
Ja by som sa tiež nesmial, tie rekonštrukcie KT8 boli Ultra Social Edition...
Reakcia na: Petto #46:
Zase bars še ňešmejce, Bratislavčaňe, bo kým my sme mali už nízkopodlažné KT8D5rn.2, tak vy sce še cešili, keďz sce še odviezli modernizovanou K2. ?
Reakcia na: S499.1023 #48:
Pokiaľ viem, tak im bolo povedané, že na vozidlo dĺžky klasického sóla im peniaze nedajú. Neviem, či tam dokonca nepadali konkrétne (minimálne) metráže. Asi to malo čosi dočinenia s tým, že pokiaľ potrebuje niekto nakupovať sólo električky, tak to rovno môže prevádzkovať niekoľkonásobne lacnejšie gumokolové prostriedky.
Reakcia na: S499.1023 #48:
nech zije sudruh FICO!
Reakcia na: veteran #47:
Prečo nebolo sólo "prefinancovateľné"?
Reakcia na: Petto #46:
Predpokladám, že reálne nikto, len poniektoré indivíduá potrebovali byť ešte viac užitočné, než bolo treba a trieskali takéto voloviny do telky ?

K tomu čo treba a čo nie. Pokiaľ sa budú objednané vozkm škrtať a nikto nebude robiť poriadky s nezmyselnými súbehmi ED vs. AD, tak tu bude vždy postačovať to, čo tu bolo do príchodu Taškentšmejdov. 22-metrové električky neboli to, čo podnik chcel, len smola, že klasické sólo nebolo z €rrorfondov prefinancovateľné.
Reakcia na: veteran #45:
WTF, to kto vam zavidi ? ? . Uprimne ale treba vam vobec dlhsie elektricky ? Taka nasa 29T by vam bola asi zbytocna nie ? Mozno okrem linky 9, na ktoru mate aj tak dost zatial schopnych KT8 ?
Reakcia na: Petto #44:
Nechceme, lebo potom nám v Čechách nebudú závidieť obnovu vozidlového parku ? A to si nemôžeme dovoliť.
Ked uz mate taky ošiaľ po 22m električkách - nechcete aj naše bratislavské novostavby K2S ? Ved velky rozdiel tam neni a nejaky ten podvozok navyse pre 1435 tam hadam ate pre prerobenie na sklade. ?
Reakcia na: snowman2 #42:
Keby aspon EVO2, ale Vario?
vidim ze tu vsetkym vyhovuju pragoshitexy..tak nech sa paci smeracikovia uzivajte si to co vam do papulky vas Risko dal..ale potom nestazujte si.. demencia toto ? a kludne ma minuskujte dalej ,som predsa vas "verejny nepriatel" ?
Reakcia na: tbus #40:
Mám obavy z toho, kam SMERuje táto diskusia. ? ? ?
Reakcia na: snowman2 #37:
čiže chceš robiť to isté, čo robí J§T a SOR a Pragoimex a proti čomu vlastne bojuješ a čo sa ti nepáči ?
Reakcia na: S499.1023 #38:
Vyhraj voľby, môžeš všetko! ?
Reakcia na: snowman2 #36:
SMER!
Reakcia na: Robert80 #33:
Robo treba pisat na dpmk neustale a buzerovat ich a posielat im prospekty a veci na taketo briky a presviedcat ich o vyhodnosti a po dopyte po tychto brikach ked uz nic ine tak aspon takto sa snazit to zmenit ?
Reakcia na: Robert80 #33:
ano za tento caf urbos 3 sa aj ja prihovaram a hlasujem(kiezby obcania mohli rozhodnut v hlasovani resp v nejakom referende aku elektricu si vybrat-nebol by to zly napad), bolo by uzasne a super ak by prave tato elektricka nahradila uz dosluhujuce tatry KT8D5 ?
Reakcia na: Robert80 #34:
Ale nám to tu zbytočne dávaš... To posielaj na DPMK a na magistrát... ?
Krásna električka CAF Urbos 3. A nie vario jak stará električka,
Kvalitna chujovina s tymi T6 keby sa dali do kopy mohli kludne este hodne dlho jazdit
Reakcia na: Rudyke902 #30:
Pozor! CCA o 15:30 je aj L2 plná?
Reakcia na: tbus #22:
,, ironia, či nie, všetko sa dá písať aj váže.. ? No nedá mi napísať sem ešte taku úvahu - áno, možno sčasti je pravda aj to, že nároky cestujúcich na jednotlivé linky ED čo sa týka kapacity či intervalov sa rokmi menia, v závislosti kde, koľko ludi akého "zamerania" (študenti, pracujuci) sa potrebuje prepraviť. Iste je jedno, že linkové vedenie električiek tu máme ešte z čias totality (trasy liniek), neupravovalo sa ešte vôbec (ak nerátam zrušenie liniek 1 a 😎, oproti AD. Po roku reko trati (a nejazdenia väčšiny liniek) sa DP vrátil k pôvodnému linkovému vedeniu aj intervalom, bez ohľadu aké vozy (kapacitne) sa po novom na dané linky nasadili. Pýtam sa - nedalo sa počas výluky trochu "pouvažovať" nad zmenou linkového vedenia po toľkých rokoch - z ohľadom na nejaký prieskum a na kapacitu nových vozov LF2+ (zvlášt ak vieme že ich tu pribudne dalších 13) ?? Uvediem napríklad tu linku 9 - je jasné že využitie prepravnej kapacity v useku "alejová - jazero", či "terasa nám mmm" je diametrálne odlišná, vieme aj že veľa študentov sa presúva do škôl smer "moldavská, alejová" - tak by ju trebalo pretrasovať, alebo presmerovať (napríklad cez moldavsku na stanicu, miesto L3) Naopak na krátkej linke 2 je aj sólo voz T6 kapacitne nevyužitý - nieto ešte LF2+ a cez sedlo. (tak ju predžit cez terasu , miesto L6) Vrátme sa k L1, L4 si aj ako okružnú linku viem predsatviť,, atd atd.. T Stačili by nám tu (okrem liniek R) aj napríklad 4 nosné linky, približne rovnakej dlžky a obsluhujuce primerané časti mesta, s približnými prepravnými nárokmi. Je to len taka moja uvaha - no určite by sa s tým zaoberať dalo, ked berieme do uvahy že linky AD sa menili už niekoľkokrát..
Reakcia na: veteran #28:
Pri mojich sarkazmoch a irónii používam vždy toto: Level 1 ? , Level 2 ? ? , Level 3 ? ? ?

? ? ?
Reakcia na: S499.1023 #27:
irónia -ie ž.
1. výsmech vyjadrený použitím slova, vety ap. v opačnom význame: jemná, skrytá i.;
postrehnúť v hlase i-iu
2. čo pôsobí opačne, ako sa očakáva: i. činu, i. života, osudu;
ironický príd. posmešný, výsmešný, uštipačný; svedčiaci o tom: i-á poznámka;
i. človek používajúci iróniu;
i. tón, úsmev;

sarkazmus -mu m. uštipačný, bezohľadný výsmech: jedovatý, ostrý s.;
sarkastický príd.: s-á kritika;
sarkasticky prísl.

Zdroj: Krátky slovník slovenského jazyka 4, Bratislava: JÚĽS SAV, 2003.
Reakcia na: veteran #24:
Ako si prišiel na to, že nemeckí a francúzski dôchodcovia? Máš pocit, že Slovenská republika do fondov nič neodvádza, len berie?Z tých 85% daj tertinu slovenským pracujúcim a v Nemecku a Francúzsku to taktiež neplatia dôchodcovia.
Reakcia na: mi.v #25:
čoby, penízky zjavne sú, len na to pán primát-or potrebuje upozornenie od "opozičných" poslancov ☺

Poslanci schválili doplňujúci návrh Igora Jutku (Sieť), v ktorom žiadali primátora, aby na najbližšie zastupiteľstvo predložil navýšenie rozpočtu v položke dotácie pre DPMK. Cieľom je, aby došlo ku skutočnému finančnému krytiu objednaných výkonov vo verejnom záujme. Odôvodnil to zlou ekonomickou situáciou DPMK. V súčasnosti je dotácia zhruba 16 miliónov eur ročne.

„Súhlasím s týmto návrhom, teším sa z toho. Aj to tak urobíme,“ povedal Korzáru Raši.

http://kosice.korzar.sme.sk/c/8154087/poslanec-kosice-musia-dopravnemu-podniku-pridat-inak-zbankrotuje.html
Reakcia na: veteran #24:
5% je 941 850 €.

To akože má mesto na to?

Čo ak dá mesto tieto peniaze na nové električky a potom dovolí bankrot DPMK? Znie to ako úplný nezmysel, ale obávam sa, že by toho boli schopní.

(K druhej časti: aj mne je dávno jasné, že tie TWT vôbec netreba a s ich parametrami už vôbec nie.)
Reakcia na: mi.v #23:
85% nemeckí a francúzski dôchodcovia (za koľko nelegálnych migrantov, agentúry neuvádzajú)
10% štátny rozpočet Slovenskej socialistickej republiky (ak bude kompatibilná garnitúra, čo teda určite bude, nejaké #podržSieťky sa furt nájdu)
5% rozpočet obstarávateľa, teda v konečnom dôsledku aj tak rozpočet mesta Košice (z čoho a za akú cenu, agentúry neuvádzajú, len dúfam, že náhodou nezoškrtajú nejaké sebaprezentačné akcie súdruha primátora, lebo to by bola naozaj veľká škoda)

Keď si odmyslím samoľúbosť a totálne presvedčenie o sebadokonalosti niektorých horlivcov a externé tlaky na to, aby sa to len nejako nakúpilo, potom fakt netuším na kieho frasa tu treba ďalších 13 kusov.

Súčasný evidenčný stav týchto skvostov pokrýva výpravu aj s 20%-nou dispozičnou rezervu a tá teda vôbec nemusí byť nutne viazaná na daný typ (inými slovami, aj v prípade neviemakých technických problémov s Taškentšmejdami nám vo vozovni prachnivie takmer celá flotila T6, ktorá je použiteľná ihneď). O víkendoch nehovoriac, vtedy si majster ráno skutočne môže posielať von vozy podľa svojich šťastných čísel, čísel z predvčerajšej Športky, dátumov narodení manželiek, detí, psov, mačiek, mileniek... A o navyšovaní objednaných vozkm sa čo? Neuvažuje.
Kto to vlastne zaplatí, keď DPMK je pred krachom? Mali to byť 100% eurofondy? DPMK alebo mesto nemali za nákup platiť vôbec nič?
Reakcia na: Rudyke902 #21:
to bola len trošku irónia
Reakcia na: tbus #4:
.. "linky R2 a 9 pomaly strácajú význam ... lebo treba prestupvať "" ???? Ved každý tu píše že na to je prestupná tarifa v KE v celej sieti MHD - sa na to poukazuje často. ?
Tak potom by ma zaujímalo prečo sa vlastne investuje z EU fondov do reko tratí - a načo sa vôbec kupuju nové vozy - ak podľa teba aj najdlhšia a dosť vyťažena električková nosná linka (9), a linky R (do a z uss) sa stávaju nepodstatnými ?? Myslel si tým že podstatnejšie su L2 či L3, L4 , kde naopak sa v sedle cez víkend (a niekdde aj v špičke) posilňuje kapacita nasadzovaním LF2+ ?? teda fakt dobrý argument ..
Reakcia na: veteran #18:
Na CRD už pár rokov nechodím.
Reakcia na: snowman2 #17:
Ty čo už zase blúzniš?
Reakcia na: S499.1023 #14:
No... ? Prospekt, ktorý vyprodukoval Pragoshitex na CRD 2015 je jedna ukážková katastrofa, práca siedmaka základnej školy. Ostatne, aká firma, taká (seba)prezentácia.
uz aj chudobne zaostale srbsko co je mimo eu a teda nema ani k dispozicii eurofondy ma v belehrade novy CAF urbos 3!!! a toto nase mesto eurofondy dostalo a nedokazalo spravit normalny nakup nizkopodlaznych klimatizovanych brik, hanba! a z kade asi tak chudobou zmietane srbsko a belehrad mali prachy na taketo briky?lenze tam nevladnu korporacie a finacne skupiny ale tam su na cele dopravneho podniku a mesta ludia ktorym ide o samotny rozvoj mesta a nie svoje vacky a tak daju hoc aj zo svojho.. je to predovsetkym o ludoch a o pristupe..a takto nas predbehnu aj take krajiny ako srbsko, rumunsko a dalsi podobni co boli este donedavna hlboko pod nami az spadneme na uplne a same dno.. https://www.youtube.com/watch?v=QEcxlt57PAE
Reakcia na: LC #15:
"PS: pragovka ma aj "novinku", samozrejme ma to o dvere naviac lebo to je "nutne" pre spravny tender , ze sa potom v nej neda nikde posadit je len taka drobnost a je len otazkou casu, kedy podpise DPMK nejaky novy dodatok na nakup, kedze ocividne chut na nakupovanie ich nepresla a mesto to stedro dotuje vlozenim kapitalu aj bez auditu extremne zadlzeneho podniku."

Ak je zmluva, ktorá sa prepláca z eurofondov podpísaná na LF2+, tak nič iné ako LF2+ prostredníctvom nej kúpiť nemôžu. Ani VarioLF, ani VarioLF+, ani VarioLF3, ani EVO alebo EVO2, ani Bombardier Flexity, ani Vossloh Tramlink, ani CAF Urbos 3, ani nič iné - iba VarioLF2+. Ani prostredníctvom dodatkov. Lebo EÚ.
Reakcia na: Dispecer #12:
V prvom rade progoimex je opravovna a nie vyrobca. Stare T3ky stacilo nechat prerobit, ale nato by sa nedali utratit eurofondy.
Kosice su pre krySOR a Pragovku len pokusne mesto na ktorom sa da odskusat vsetko a este ti zato aj dobre zaplatia a dodaju skvele referencie. To ze to sefovia mesta (Paska a Rasi) a podniku to nerobia zadarmo je snad asi kazdemu jasne a nic ine ich nezaujima.

To, ze sa tu bude uz len nakupovat krySOR a pragovka je zabetonovane na niekolko rokov dopredu, takze aj keby sa zo dna na den vymenilo vedenie mesta a DPMK tak sa nic take velke nestane a pre istotu ako je vidiet uplatnuju dodatky hned co sa to da a kolko sa da.

Naviac sa tu argumentuje bo cena z DPMK a od laikov, ale ked si prepocitate cenu napr. bratislavskej a kosickej elektricky povedzme na metre/kapacitu a zohladnite len taku drobnost ako nizkopodlaznost a klimu (schvalne neuvadzam dizajn), tak ta kosicka bude natom horsie a bude nevyhodnejsia.
Ale samozrejme na pocet kusov vyjde lepsie, ale to je potom rovnako, ako keby sme argumentovali, ze namiesto LF2 nakupime drezinu a to pripojime k T3 a samozrejme, ze sa dostaneme na este lepsiu cenu za kus ako u LF2.


PS: pragovka ma aj "novinku", samozrejme ma to o dvere naviac lebo to je "nutne" pre spravny tender 🙂, ze sa potom v nej neda nikde posadit je len taka drobnost a je len otazkou casu, kedy podpise DPMK nejaky novy dodatok na nakup, kedze ocividne chut na nakupovanie ich nepresla a mesto to stedro dotuje vlozenim kapitalu aj bez auditu extremne zadlzeneho podniku.
Reakcia na: snowman2 #13:
Ty by si vyberal podľa toho, kto má najfarebnejšie prospekty, čo?
Reakcia na: Dispecer #12:
ja urcite ano ,kebyze som sefom a pri kormidle dpmk z dlhych suprav by som vyberal bud skodu 29/30T alebo caf urbos prip este inekon superior plus vyzera tiez celkom k svetu.. ? myslim ze tieto briky maju najvyvazenejsi pomer cena/vykon, ostatne ako napr bombardier flexity 2, alstom citadis ci siemens combino/avenio koli cene zrejme moc do uvahy neprichadzaju..
Reakcia na: Kobenhavn #11:
Mohol by si si prečítať #2...

Ja osobne som rád, že LF3 to nebudú (ak dlhšie, určite niečo mimo Pragoimexu), ale asi nik so mnou súhlasiť nebude... ?
Keby aspoň Vario LF3... Ale veď týmto vám pochovajú kapacitnú dopravu ?
Reakcia na: veteran #9:
Mohli vypísať dvojosáky...
Reakcia na: S499.1023 #8:
Mesto a podnik by samozrejme boli najradšej, keby sa dalo pýtať klasické sólo... A úplne ideálne, keby to jazdilo každú polhodinu.
Reakcia na: Rudyke902 #3:
To máš samozrejme pravdu, že LF2+ nie je kapacitne náhradou za 2xT. Ale mesto si to napísalo tak, aby to išlo podľa ich.
Reakcia na: veteran #6:
Cakal niekto nieco ine v tomto meste? 🙂

Reakcia na: Rudyke902 #1:
Už nám to tu predsa miestni odborníci vysvetlili... NEMÁME KOHO VOZIŤ! ? ? ?
Reakcia na: Rudyke902 #3:
Ak by sa jednalo o novú súťaž, už by sme informovali o tom, že niečo také prebieha... ?
Reakcia na: Rudyke902 #3:
Celé Jazero už má priamy spoj s NO aj Optimou linkou 52, takže primárne ciele sú oblslúžené a linky R2 a 9 teda pomaly strácajú význam, keďže do týchto najdôležitejších cieľov je potrebné z Jazera prestupovať.
Reakcia na: S499.1023 #2:
No to viem,, myslel som ale že tento rok sa jedná o iný balík, inu súťaž (tak ako aj reko trati), ved sa mi zdá že to tu aj niekde v diskusii bolo spomenuté "uvaha do buducna" .. No nič to ale nemení na tom čo som napísal v druhej časti môjho komentu - tie 22 metrové Varia niesu adekvátnou náhradou za postupne vyradované "supravy" T3 či T6, či dokonca KT .. Ako príklad uvediem, L9 počas prac. dní, v špičke - nasadzuje sa tam už aj sučastnosti na niektoré poradia LF2+ , čo samozrejme nieje kapacitne to isté ako vyradená suprava 2xT3. nehovoriac napr. o L R2 .. A ak ich tu pribudne dalších 13 ks, bude to ešte viac "badateľné" ,, Veď uvidíme ..
Reakcia na: Rudyke902 #1:
Súťaž bola predsa na 22 m vozidlá, tak sa z nej nedajú kúpiť 30 m vozidlá.
Hm,,,, a ja som dufal, že "ak" to musia byť tie "taškenty", že kupia (alebo dokupia) sa ale trojčlánkové aspoň pár kusov (tuším LF 3) ako náhrada na KT8 .. predsa len bude treba aj tie postupne nahradiť niečím,, a stále mi príde to vario LF2+ ako "slabá" náhrada za supravy 2xT3, alebo 2xT6, či KT - teda čo sa týka kapacity.. No nič,, bude čo bude, len na dlhú dobu to bude asi koniec v ďalšej obnove vozového parku ED ?