DPMK uviedol do premávky nové električky
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Od 1. decembra začínajú jazdiť nové električky Vario LF2+


Foto © tbus


V pondelok, 1. decembra 2014, boli v areáli vozovne na Bardejovskej ulici, za prítomnosti vedenia mesta, DPMK a zástupcov médií, do premávky slávnostne uvedené nové električky Vario LF2+. Po slávnostnom "krste" nasledovala prezentačná jazda z vozovne na Staničné námestie a späť. Prvé štyri električky Vario LF2+ budú už dnes nasadené do popoludňajších služieb na linke 3. Ďalšie tri vozidlá, ktoré sú už v Košiciach, budú nasadené v najbližších dňoch. Ostatné električky budú do premávky pribúdať po ich dodaní a sprevádzkovaní.

Prvá električka bola dodaná 24. júna 2014, do polovice septembra sa podrobovala homologizačných skúškam potrebným na schválenie nového typu električky do premávky. Do konca roka 2015 má byť dodaných dohromady 28 vozidiel tohto typu. Nákup nových električiek bol spolufinancovaný 85 % z fondov Európskej únie, 10 % zo štátneho rozpočtu a zvyšných 5 % spolufinancuje DPMK. Dopravný podnik získal na obnovu vozového parku z Operačného programu Doprava maximálne 38,5 milióna eur. Cena jednej električky Vario LF2+ predstavuje 1,449 milióna eur. Spoločnosť Pragoimex z Prahy zabezpečí a poskytne aj záručný a pozáručný servis vrátane opráv pre každú električku počas 15 rokov, resp. do najazdenia 750 000 km od schválenia technickej spôsobilosti na prevádzku.



Električka TWT / Pragoimex VarioLF2+ predstavuje zaujímavý pomer ceny a úžitkovej hodnoty. Toto vozidlo je obľúbené nielen u cestujúcich, vodičov ale aj u samotných prevádzkovateľov. Použité prvky a komponenty garantujú nízke prevádzkové náklady a tiež náklady na údržbu, spoľahlivosť a vysokú disponibilitu v prevádzke. Nevyžadujú si žiadne zásadné zmeny v dielenskej infraštruktúre údržby vozidiel. Minimálne dopady na opotrebenie kolies a koľajníc zaručujú použité otočné podvozky a maximálne nápravové zaťaženie do 8 ton. Všetky podvozky sú hnacie, čo umožňuje 100 % využitie trakcie v režime jazdy aj brzdy, teda zaručuje výbornú dynamiku vozidla. Celoelektrické riadenie bŕzd garantuje prevádzkovú spoľahlivosť a nenáročnú obsluhu. Interiér vozidla ako aj dizajnové prvky, rozmiestnenie sedačiek a miest na státie ponúka cestujúcim dostatok pohodlia a priestoru. Nové električky je možné v prípade potreby spriahnuť do súpravy a tak zdvojnásobiť prepravnú kapacitu. Vario LF2+ je moderné vozidlo s vysokou úrovňou samodiagnostikovania prípadných porúch, čo urýchľuje identifikáciu poruchového prvku. V prípade poruchy dokáže električka dôjsť do vozovne bez pomoci iného vozidla s použitím iba jedného podvozku. Električka má rekuperáciu brzdnej energie (rekuperácia – premena kinetickej energie na využiteľnú elektrickú energiu, ktorú vozidlo vracia späť do siete) až do veľmi nízkej rýchlosti.
(DPMK)

1.12.2014
-tbus-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Tatranka5.12.2014 10:27  +1#28 Re:
Reakcia na #27 od Mike:
To hej. Tá vízia vznikla pred rokmi u súdr. Olexu pri rannej stolici...
Mike5.12.2014 10:09 #27 Re:
Reakcia na #26 od Tatranka:
Jak bez vízie, bez projektu? Veď KORID je tá vízia, nie? Či ako sa aktuálne volá ten tramtrainový projekt
Tatranka5.12.2014 9:42  +2#26 Re:
Reakcia na #25 od forest:
No veď to je problém. Nie v nejakej "smeráčine". EU fondy sú teraz, minúť treba teraz. Tak rýchlo ušili horúcou ihlou niečo, len aby bolo. A nelogicky opačným postupom. Na rozbité trate nemá zmysel kupovať špičkové vozy, tak kúpime Vario. Lenže do budúcnosti sa nepozeráme, veď načo? Po voľbách už je to fuk.
Rekonštrukcia tratí je ďalšie potencionálne fiasko. Vyjde z toho nejaký očesaný zlepenec nových a starých tratí, zase narýchlo zbúchané ,bez vízie, akoby bez projektu, len aby boli minuté EU fondy. Skrátka amatérčina, tzv. kompetentní sa správajú tak, akoby nakupovali veci na dva roky. Ale to sú investície na desaťročia a všetko odfláknuté dnes sa vypomstí pozdejšie. Vypomstí voličom, ale to už dnešnú verchušku nezaujíma. Oni jazdia BMW, tak čo...A po nich potopa.

P.S. To mi pripomína Schusterovu rekonštrukciu Hlavnej ulice. Dlažba za ťažké prachy, robota a projekt odfušované od začiatku,hlavne rýchlo, rýchlo.Teraz to večne "opravujú", látajú, plátajú, vyhadzujú sa ďalšie a ďalšie prachy a výsledok je a bude stáť za h........no.

forest4.12.2014 22:21  +2#25 Re:
Reakcia na #24 od lukino78:
lenze na druhu stranu bol tu balik eurofondov a ten musel byt minuty kedze cas tlacil a roky dopredu sa nic nerobilo tak to potom dopadlo ako to dopadlo.. ze sa vsetko spravilo hrr naraz a sme si spravili tak akurat megablamaz.. otazne je co sa nakupi z dalsieho eu balika na roky do 2022 a ci sa konecne spravia nejake koncepcie vizie ci projekty a snad sa po tych nestastnych nedorobenych variach dokoncia konecne komplet trate v meste to by mala byt predovsetkym priorita dokoncit to z tych europenazi co budu a za zvysok nakupit konecne poriadne nizkopodlazne klimatizovane briky a vymenit aj zvysok vozoveho parku(hlavne dlhe KT8D5 ci T6) ktore by sa zaroven mohli vyuzit aj ako spominane tramtrainy
lukino784.12.2014 21:55  +1#24 Re:
Reakcia na #22 od myslavcan:
Príspevok bol odstránený.
Wolfangel4.12.2014 21:50  +1#23 Re:
Reakcia na #20 od lukino78:
Skus sa este hodit o zem, revat a mlatit rukami a nohami do podlahy
myslavcan4.12.2014 21:48  +2#22 Re:
Reakcia na #16 od lukino77:
Ja nie som zástanca Pragoimexu a ani jeho výrobky nepokladám za najlepšie na svete. Viackrát som tu prezentoval názor, že oveľa dôležitejšie ako to, či by som išiel škodou, CAFom, Variom alebo T3jkou, je to, či idem po modernej/zrekonštruovanej/udržiavanej trati, alebo po húsenkovej dráhe... Áno, Miškovec to spravil správne. Tak by to malo fungovať všade. Zmodernizovať trate a základňu a ako posledný krok nakúpiť moderné električky. U nás chýba takáto ucelená vízia. Každý polrok sa menia plány a potom tu máme takéto polovičné riešenia ako sú LF2+, alebo absolútne nezvládnutý "projekt" "modernizácie" tratí.
lukino784.12.2014 21:45 #21 Re:
Reakcia na #19 od tbus:
Príspevok bol odstránený.
lukino784.12.2014 21:41 #20 Re:
Reakcia na #19 od tbus:
Príspevok bol odstránený.
tbus4.12.2014 20:58 -3 +2#19 Re:
Reakcia na #17 od Tatranka:
zbytočne vôbec reaguješ na neho, ty smeráčik on má svoju skutočnú pravdu a HOTOVO
lukino774.12.2014 20:47 -1 +3#18 Re:
Reakcia na #17 od Tatranka:
ucelovo tu davaj olomouc, ostravu brno a dalsie ceske mesta kde je jasne odkial fuka vietor..oni si ich budu logicky stale obhajovat lebo su to domace briky.. pozri sa do inych statov(staci ist do susedneho madarska, do mensich miest) , okrem nasich kosic a tych drbnutych domacich ciech a este tak uzbekistanu a ruska tie srackove kadibudky nikto nenakupuje ..ved uvidime ako ako pojdu dalej, podla mna problemy ani zdaleka neskoncili, prave naopak
Tatranka4.12.2014 20:10 -1 +2#17 Re:
Reakcia na #16 od lukino77:
Jva
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 3402
Registrován: 6-2002


Odesláno Úterý, 02. prosince 2014 - 07:53:59 Poslat uživateli soukromou zprávu Editovat příspěvek Smazat příspěvek Vytisknout příspěvek Odkaz na tento příspěvek Přesunout příspěvek (jen Moderátoři/Administrátor) Zobrazit příspěvek/IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor) Zakázat IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor)
V Olomouci byly s Varii s výzbrojí Škoda taky v počátcích problémy (diskuse by se dala dohledat v loňském archivu), ale pak si to "sedlo" a lítají zcela běžně (a jak mnozí brečeli, že 4 záložní obousměrné vozy k 10 vypraveným nebudou stačit...). Jenže v Košicích je to nový typ vozu (v OL před první Vario-Škodou už jezdilo 10 vozů "stejného ksichtu i barev" s Europulsem), takže je (zejména problém) líp vidět...


lukino774.12.2014 20:04 -1 +4#16 Re:
Reakcia na #15 od myslavcan:
potom ked je ten pragoshitex tak uuuuzasny a fantasticky a ked si tak jeho zastanca a fanusik vysvetli potom preco ho mesto debrecen nedalo do sutaze?preco ho tam nemali mesta miskolc, bratislava a pod dalsie mesta v EU? jak to ze pragoshitex dokonca ani tu na tomto fore okrem teba a este tak 2-3 dalsich drbkov nikto neobhajuje? zamysli sa konecne nad tym ze asi niekde bude chyba a robis nieco blbo a uvazujes nespravnym SMER-om.. ved otvor oci konecne, sam musis vidiet ako sa tie srackove kadibudky kazia a zlyhali uz pri samotnej predvadzacke ale ne ty si jak ta slavna vyhovorkyna z dpmk, just na vsetko tvrdohlavo hladas protiagrumenty za kazdu cenu a vyvracias a potieras hole pravdy a fakty..
myslavcan4.12.2014 18:58 -5 +2#15 Re:
Reakcia na #14 od lukino77:
Tebe treba 100krát napísať, že tí španieli sa prihlásili a ponúkli jednu električku za sumu viac ako 3 mil €??? To je viac ako dvojnásobne viac ako ponúkol Pragoimex... A potom sa čuduj, že ti dakto napíše, že si chuj...
lukino774.12.2014 17:59  +1#14 Re:
inak co sa tyka brik kludne sme mohli mat aj tych spanielov, podobne ako nakupilo mesto debrecen modely urbos.. robia rozne typy modelov pre rozne typy trati.. od dlzky dokonca uz 18m!skoda.. http://www.caf.es/en/productos-servicios/familia/urbos/descripcion/gama_urbos.php to len tu davam ako priklad aby ste nevraveli ze robia len dlhe husenice cez 30m
Petto1.12.2014 22:30  +6#13 Re:
blahozelam k spojazdneniu modernizovanych K2S
afeno1.12.2014 21:56 #12 Re:
Reakcia na #11 od Dispecer:
Ostali ako záloha
Dispecer1.12.2014 21:08 #11 Re:
Ináč, 802 a 804 sa prečo nezaradili do premávky? Kvôli prideleniu vodičom z iných liniek, alebo z iných dôvodov?
Tatranka1.12.2014 20:40  +2#10 Re:
Reakcia na #9 od forest:
Tááááá to bulo vecej jak 150 metre od vozovni táááá nevyšlo...
forest1.12.2014 17:58  +1#9 Re:
https://www.facebook.com/video.php?v=903876732963732