Nové midibusy a kĺbové autobusy sa zaraďujú do premávky

Vo štvrtok 28. augusta 2014 bol vo večerných hodinách do premávky na linku 22 zaradený midibus SOR BN 9.5 #6702, ktorý nahradil odstavený midibus Iveco First #5902, ktorý bol ponúknutý na odpredaj. V najbližšom čase budú na linky MHD zaradené aj zvyšné štyri nové midibusy.

Od začiatku septembra sa okrem piatich midibusov do premávky zaraďujú aj zvyšné nezaradené kĺbové autobusy SOR NB 18 City #4750 - 4756. V premávke je tak už 122 autobusov SOR, kompletnú 127-kusovú flotilu autobusov SOR doplní ešte päť elektrobusov, ktoré by mali byť podľa našich informácií dodané v septembri.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #74:
Uz som to tu pisal, ze interval by mohol byt 20 min., ale mozno by stacilo aj 30 min., mozno na skusku, podla vytazenosti by sa to mohlo upravit. Co sa tyka prestupu, tak vlastne medzi NO a Heringes/Furca ani nie je nutny, prave vdaka okruznej linke ktora by isla az na NO - a za NO to je komplikovane, kazdy potrebuje ist niekde inde.

Vdaka tomu ze by to bola okruzna linka, je mozne zaciatok/koniec nastavit na NO, tam je to idealne pre vodica, aj vsetci cestujuci sa dostanu z NO domov a naopak z domu na NO bez prestavky.

Ten tvoj navrh Heringes Furca je podla mna druhy najlepsi, ako som pisal, no je tam dost problemov, ta odbocka zo Secovskej vlavo, nutne prestupy a kvoli nim je mozne ze by spoj vyuzivali len Heringesania, Furcania by sa radsej tych par minut presli na castejsi spoj ako cakat na priamy, no s prestupom, dalsim cakanim a nastupom do plneho busu, takze kludne ten spoj moze byt casto poloprazdny az prazdny. Uz som spominal aj opacny smer, ak Furcan z Charkovskej cestuje z NO alebo este vzdialenejsieho miesta, mozno uz cestou prestupuje, tak kvoli jednej zastavke nebude cakat mozno 20 min., len aby sa vyhol 5 minutovej ceste pesi - a nastavit tie spoje tak, aby necakal, ked z NO idu spoje 15 a 20 8x za hodinu sa proste neda.

To vsetko, aj moj navrh ma nejake dovody, su to hlavne ta problematicka krizovatka, to ze Heringes ma malo cestujucich, to ze KNV ma od Heringes este 5 zastavok a semafory, odbocenia vlavo, ak by isiel spoj cez Heringes na Charkovsku a Krosniansku, mohol by odbocit neskor ako 20ka, az na semafore, tym by usetril cestu aj cas a boli by to mozno len 2 zastavky, nie 5 ako teraz 20ka. Myslim ze pre tie 2 ulice na Furci by ta 1 zachadzka stala za priamy spoj - 20ka ma teraz 2 zachadzky a je dalej a cestujuci z KNV to musia znasat.
Reakcia na: Dead #73:
Je pekné popísať výhody svojho návrhu, ale skúšal si tomu urobiť aspoň cestovný poriadok tej linky a porozdeľovať jednotlivé odchody medzi autobusy? Vďaka tomu si vieš aspoň "by the oko" vypočítať koľko autobusov budeš potrebovať. Pri presnejších počtoch musíš rátať aj s prestávkami pre vodičov (a tie musia byť na vhodnom mieste, kde má vodič k dispozícii aspoň WC).

Taktiež, ak máš linku ktorá sa v niektorých zastávkach stretáva s inými linkami, budú sa navzájom ovplyvňovať - prestupy, zmeny v trasovaní ostatných liniek. To ti tu už bolo niekoľkokrát naznačené...

Ale to sa len tak cez fórum dá len veľmi ťažko vysvetliť... ?
Reakcia na: Iv #69:
Ja nemam sajnu o nicom, ale ti ktori to pisu mi to nevedia zdovodnit, tak napiste ako to funguje, preco konkretne je moj navrh zly, co konkretne sa tam neda zrealizovat a preco. Ja pisem mnoho konkretnych vyhod, ale vy nenapisete nic, co je to za pristup, ty to nevies, kasli na to.
Najlepšie to tu napísal 5o (peťo, peťko). Heringeš - Lingov - KNV s prestupom na L15 niekde na MiU/Lingov.

Midi a elektro by sa tiež mohli použiť na 26. Po väčšine tam jazdí SOR12 prázdna, prípadne zo par ľudí (pre každého cestujúceho s vlastnými dverami na nástup a výstup), okrem striedania zmien.
Reakcia na: Iv #69:
Na obsluhu heringesa bude stacit baterkac. Rannu si odjazdi nabije sa a pojde na poobednajsiu
No uvidime kde a ako ich nasadia,, osobne by som uvažoval s nimi aj na okrajovej L 28 - tie Tedomy čo teraz tam jazdia, niesu vyťažene, ani v špičke... No je to na DP - ako to bude...
Ešte akurát bude zaujímave kam nasadia tie elektrobusy čo dôjdu, nebude to určite na celodených linkách - no nájsť presne linku "na mieru" pre tie elektrobusy bude pre DP asi ťažký oriešok ?
Uvidime - necháme sa prekvapiť...
Reakcia na: Dead #67:
s minibusmi nerataj, jeden bude jazdit na 22ke, zvysne idu do garaze VSA a maju jazdit na 13, 31, cez vikend 31 a 34...
okrem toho su tvoje navrhy uplne odvecin vobec nemas sajnu co ako funguje...
zatial sa mi najviac paci navrh KNV-Myslava, Lorincik - Opatske cez Heringes
ale je to jedno, lebo DPMK si to urobi aj tak po svojom, mozes tu pisat aj sto takychto navrhov, aj tak sa neouzije ani jeden z nich...
Reakcia na: 110mat110 #66:
Uz si nepamatam na tvoj navrh, myslim som reagoval na vsetky, ak nie, sorry, pokusim sa ho najst.

K tym porovnatelnym busom 15 a 20, tak mozno som sa zmylil, mozno chodia rozne v roznych casoch, myslim ze chodi aj mensia 15ka, ale myslel som aj na to ze ak je tomu aj inak, mam pre to riesenie, to som napisal v jedinom prispevku.

Uz som napisal aj to, ze 15kou by sa nemuselo vobec hybat, to ze 20ka by sa mala za NO rozdelit tu pisali viaceri, nie len ja, potom by sa mohli upravit intervaly, hlavne ten nestastny vikendovy.

K mojej "miliarde" navrhov, bolo ich len niekolko a v novych som reagoval na pripomienky ostatnych a vlastne som mal vzdy len 1 hlavny, ta okruzna linka vdaka ktorej by sa mohli upravit intervaly 20ky, zrusit jej zachadzka, konkretne som o nom pisal tu: #32 - tam su aj popisane vyhody.
Ake su vlastne oficialne spravy, stanoviska, plany? Ja som pocul len o tom, ze nove midibusy maju riesit Heringes a odbremenit 20ku od zachadzky, zatial sa ale nic nedeje. Kto je za to zodpovedny a kedy sa to bude riesit?

Nakoniec spravia spoj HeringesNO s midibusom, aby po par tyzdnoch zistili ze cez tu krizovatku na Secovsku to nejde a mozno obnovia zachadzky 20ky.

Okrem mojho navrhu na okruznu linku ktora je danou za tu nestastnu krizovatku a uci sa z vlastnych chyb, resp. skusenosti, je tu aj ten navrh Dispecera (HeringesFurca), ktory ale tiez ide cez tu krizovatku, ale mne by to bolo aj jedno ak by sa tym vyriesila zachadzka 20ky, no pre ostatnych by to malo mnoho nevyhod. Heringesania by nemali na vyber, museli by stale prestupovat, no myslim ze intervaly by tam nemohli byt prilis dobre na to aby to pouzivali ludia z tych ulic Furce ktore doteraz nemali zastavky, takze vyuzivany by bol ten spoj hlavne medzi Heringesom a Dargovských hrdinov, MiÚ, ale aj tam by boli spoje poloprazdne, resp. by sa vozilo par cestujucich, niekedy doslova par aj vratane vodica. Ti cestujuci z Krosnianskej, Charkovskej, ak by mali cakat na nie prilis casty spoj ktory ide len par zastavok a potom cakat a nastupit na plnu 15ku alebo 20ku, tak radsej ten cas straveny prestupom venuju ceste na inu zastavku kde su castejsie spoje a este nie tak plne. Preto som radsej navrhol priamy spoj az na NO, ktory by bol vyuzivany viac, predsa sa musi pocitat aj s tym, ze ten prestup nemusi byt jediny, nie kazdy ide len na NO - a prestupovat 2x kazdy den nie je nic moc - a cestou spat z NO - kto bude cakat - stat mozno 20 minut aby sa vyhol ceste pesi mozno 5 minut a zviezol by sa miesto toho 1 ci 2 zastavky? Aj tu bude ten spoj poloprazdny.
Reakcia na: Dead #65:
Svoj navrh som prezentoval. Odignoroval si ho.

Ja nemam nic proti uprave 20tky. Ty len strielas zaradom miliardu navrhov a tym, ze si napisal ze 20 a 15 maju porovnatelne autobusy si mi len dokazal ze nemas sajnu co hore secovskou jazdi. Tymto su pre mna tvoje navrhy len strielanim do tmy.
Reakcia na: Yogi616 #64:
Ved 15ka sa menit nemusi.

Myslim ze 20ke by stacil interval 20 min., (mozno az na rannu spicku, par spojov), v smere NO>KNV bez zachadzky na Heringes by sa tych 5 min. prakticky vyrovnalo a popoludni 20 min. stacit bude. Samozrejme pocitam s oddelenim trasy za NO k Peresu.

Ten nizsi pocet spojov 20ky by vykompenzoval novy okruzny spoj, ako aj ini spominali, podstatnu cast cestujucich 20ky tvoria Furcania, velka cast z nich su ludia okolo Lingova, aj z ulic Krosnianska, Charkovska a pre tych by bol novy spoj lepsi, v smere na NO bez zachadzky.

110mat110 - mas lepsi napad, alebo myslis ze terajsi stav je idealny? Ak ty to vsetko tak dokonale ovladas, preco neprides s lepsim riesenim? Ja som napisal konkretne vyhody ktore by moje riesenie prinieslo cestujucim z roznych casti mesta, vyhod je vzdy viac ako vyhod ktore by priniesli navrhy inych, alebo sucasny stav.

Napis co konkretne ti vadi a preco, nie len to ze je to cele zle a ja neviem nic, ak ty vies vsetko, tak bud konkretny.
Reakcia na: 110mat110 #63:
A keď chceš rozbíjať 15ku, teda ju zredukovať, tak ubereš spoje na Železníky. Ak rozbiješ 15ku, musíš riešiť 16ku.
Myslím si, že oveľa lepšie návrhy mali 5 a tbus.
Reakcia na: Dead #60:
Podla toho co si napisal o 15tke a 20tke ani len netusis ake su miestne pomery tak to uz prosim ta prestan riesit
Reakcia na: tbus #61:
Po prve, midibus bol len jedna moznost, dalsia moznost je bezny bus ako ma 20ka.
Po druhe, ludia si zvyknu ze ten spoj zachadza na Heringes a budu ho vyuzivat menej.
Po tretie, staci aby spoj na Heringes isiel par minut PO 15ke a problem je vyrieseny.

Lenze prave vidim ze tam mam chybu, Heringes > NO by vyzadoval odbocenie vlavo na Secovsku, takze pouzitelne moznosti su navrh od Dispecera a moj prvy navrh s okruznou linkou na NO - vlastne sa tym vela nemeni.

Inak momentalne ide v spicke 15ka 4x, 20ka 4x, takze za hodinu spolu 8 spojov NOLingov, niekedy su intervaly len 3 minuty, dokonca aj 1-min. interval a aj cez prazdniny, aky ma zmysel ze z NO na Lingov ide 15ka aj 20ka tesne za sebou, po 3 alebo aj 1 minute? Nejde vtedy jeden z busov poloprazdny? Myslim ze to by sa dalo mierne zredukovat a vyuzit pre novy okruzny spoj.
Reakcia na: Dead #60:
Teraz si predstav ze z NO pojde tento midibus par minut pred 15kou, na ktoru caka 50 ludi. Tych 50 ludi sa narve do midibusu, ti dvaja co chceli ist na Heringes budu stat na jednej nohe a frflat preco to chodi plne a preco nedaju vacsi bus. A 15ka pojde poloprazdna.
Navrh od Dispecer, ma svoje minusy, ale myslim ze je po tom mojom navrhu druhy najlepsi.

"Heringeš - Lingov - Charkovská - Krosnianska - Poliklinika Východ - Tr. arm. gen. L. Svobodu - Lingov - Heringeš"

+ zrusenie zachadzky 20ky na Heringes
+ novy spoj pre nove ulice ktore ho nemali
+ relativne kratka linka
- zatacanie vlavo zo Secovskej
- cast trasy bez zastavok "naprazdno"
- nutne prestupy pre zucastnenych

Moj navrh bez zmien, okruzna linka:

Heringeš - Charkovská - Krosnianska * - Lingov - NO - Heringes

* prip. este ina zastavka, medzi ak tam je, nepoznam to tam dobre
+ Heringes by mal priame a rychle spojenie s NO
+ Charkovska, Krosnianska by mali priame a rychle spojenie s NO
+ horna cast KNV by to mala mozno blizsie ako 20kou
+ rychle spojenie, kt. by neslo cez celu Furcu
+ nebola by nutnost zatacat z Heringesa vlavo na Secovsku
+ 20ke by sa zrusila zachadzka na Heringes
- cast trasy bez zastavok "naprazdno"

Moj navrh, NOVY, pozmeneny, obojsmerna linka, mozno zrychlena:

NO > Heringes > Lingov > Charkovská > Krosnianska (prip. aj dalsie zastavky na furci)*
Krosnianska > Charkovská > Lingov > Heringes > NO

* trasa by mohla byt ciastocne zhodna s linkou 15, mozno by mohla ist az na konecnu 15ky a tym by sa obmedzili intervaly 15ky
* 20ke by sa tym mohli znizit intervaly v spicke na 20 min. a mozno zvysit mimo spicky
+ Heringes by mal priamy spoj s NO v oboch smeroch
+ nove ulice na Furci by mali priamy spoj na NO v oboch smeroch
+ KNV by mala priamy spoj bez zachadzok v oboch smeroch
+ horna cast KNV (aj dolna a cast Furce) by mala lepsi spoj az na Lingov v case ked nepojde 20ka
- zatacanie vlavo zo Secovskej (ale to je aj v inych navrhoch)

* dolezite je tiez oddelit trasu 20ky za NO pre inu linku, aby sa mohli upravit intervaly 20ky NOKNV

* cez vikendy by sa mohla zachovat zachadzka na Heringes pre 20ku a zlepsit interval, vikend a vecer by sa dal riesit rozne, je viacero moznosti

K pripomienke ze by sa na Heringesi novy spoj neotocil, myslim ze 15ka a 20 maju rovnake, alebo porovnatelne dlzky busov, ak nie, stale sa mozu pouzit mensie busy, mozno aj nove midibusy pre novu linku ktoru navrhujem, ak by tam castovali hlavne ludia z Heringesa a tych niekolkych ulic z Furce, midibus by mozno stacil, ostatni z KNV, Lingova, zbytku Furce by stale mali spoje 15, 20, 71, 72, 17 (z Palackeho).
Reakcia na: 5 #57:
Rozhodne trvam na tom ze kazdy druhy spoj NO>KNV bez zachadzky nie velka vyhoda, dokonca pre mnohych ziadna, ak koncia v praci/skole tak, ze im vyjde spoj so zachadzkou, tak kolki z nich budu cakat na dalsi spoj bez zachadzky, kolki z desiatich budu cakat o 15 min. dlhsie?

Ako som navrhoval ja, zachadzka na Heringes by mala pre KNV zmysel cez vikendy a vecer ak by sa tym znizili intervaly, inak nie.

Tych 40 min. interval sa neosvedcil - ako som mnohokrat uviedol, NIKTO (mozno okrem starych babiek), nebude cakat 40 alebo 60 minut (vecer), radsej idu 15kou, alebo ak su dalej od NO, tak idu napr. trolejom, pretoze nebudu tak dlho cakat. Ak by boli nizsie intervaly, tak vsetci tito by pouzivali 20ku, isli by aj z inych miest na NO ak by tam mali priamy spoj na ktory nemusia cakat vecnost - a pouzilo by ju aj viac Furcanov a ludi z hornej casti KNV ktori pouzivaju teraz spoje 15, 17, 71, 72.

Ako si sam uviedol, 20ka za cias ked isla do Myslavy bola velmi dobre vyuzita, interval 20 min. bol aj podla mna idealny, vtedy mimo spicku isla 20ka stale kazdych 30 min. - a pritom vtedy ani nezachadzala na Furcu, napriek tomu bola dobre vyuzita - teraz ked ma KNV viac obyvatelov, viac mladych, nie je tam zakladna skola, takze mnoho deti chodi na Furcu do skoly.

V dalsom prispevku napisem alternativy ktore tu boli napisane...
Reakcia na: tbus #56:
Naozaj dobrá myšlienka. Len s čísielkami pozor, lebo v KNVsi je číslo 20 posvätnejšie ako u šejkov krava. Vždy som mal pocit, že najlepšia trasa 20-ky bola tá prapôvodná z KNVsi do Myslavy, v špičke to dokonca malo 20 minútový interval a jazdilo to narvaté. Vynára sa mi trhaná stálica 6255... ? No teda 31 ostane pre Vyšné Opátske - Pereš - Lorinčík. Víkendové prestávky zredukuje zachádzka na Heringeš. ? Nielen vozkm, ale aj efektivita využitia zdrojov je dôležitá.
Reakcia na: Dead #55:
Ako najvypuklejší problém sa tu prezentovalo zdržiavanie ľudí z KNVsi/Furče zachádzkou na Heringeš. Môj návrh to odstránil s jedinou výnimkou - každý druhý spoj v popoludňajšej špičke z mesta. Ak to má byť pochybné plus, potom si treba položiť otázku, čo vlastne chceme. Všetky plusy sú len na úkor niečoho (vozkm). Tak budete mať radšej celodenne zachádzky alebo obetujete časť priamych spojov?
Na víkend a večer rátam s obyčajnou 20 po NO každých 40 minút. Na pohľad čudný interval, ale pre KNVes sa aj vcelku osvedčil a veľké plus je jeho koordinovateľnosť s L15.

Heringešu ja nič zlepšovať nechcem. Dnes majú luxus na úkor pohodlia iných. A ak sú zdroje obmedzené, tu by si mal DPMK uvedomiť, či chce prilákať do MHD 2 % ľudí alebo z nej 98 % odlákať. Lebo nie Heringeš mu dnes napĺňa rozpočet.
Reakcia na: 5 #54:
geniálne! ?

Ku tomu ešte jeden môj skromný návrh (v podstate návrat o pár rokov dozadu), prehodiť trasy 20L a 31. Linky majú totožné intervaly, vozidlá, dokonca od palackého po SOŠA totožnú trasu. Priame spoje by aj po výmene tak ostali až po Moldavskú po starom. ☺
- 20L by premávala z Vyšného Opátskeho cez Lorinčík na Opátske, nebolo by ju treba koordinovať s ničím, mohla by si jazdiť okružne (a naďalej si 50 min prestávkovať).
- 31 by premávala z Myslavy do KNV, a keďže by nebola okružná, dala by sa normálne skoordinovať spolu s dnešnou skrátenou 20 po NO.
- Písmenka a čísla by sa samozrejme dali upraviť, 31L sme ešte nemali ?
Reakcia na: 5 #53:
Tak neviem ale co tym kto ziska?

KNV
+ cast spojov z NO bez zachadzky, no tazko sa to planuje, ked uz ide clovek z mesta/skoly/prace, nebude cakat 15 min. aby mal spoj bez zachadzky, takze pochybne plus
- polovica spojov z KNV len na Lingov s prestupom
? co vikend a vecer?

Heringes
+ mozno spoj Lingov>Heringes
- odbocenie zo Secovskej vlavo moze byt problem

Takze celkovo Heringes neziska prakticky nic, KNV ziska pochybnu polovicu spojov z NO bez zachadzky, no strati polovicu priamych spojov na NO, podla vsetkeho aj v spicke.

Napr. moj navrh #32, ak by sa mozno doladili detaily, ak by sa rozdelila 20ka - nesla by dalej na Peres, tak je tam vela plusov pre KNV aj pre Heringes a tiez pre nove zastavky na Furci.
Reakcia na: 5 #53:
A práve pozerám, že čas príchodu L20 na NO je takmer na minútu totožný s odchodmi L30 z NO, takže páni, gratulujem si. Práve som predstavil komplexné riešenie obsluhy KNVsi, Heringešu a dokonca aj lokality Slovenskej ulice. Tak dnes mi ide... ?
Reakcia na: Yogi616 #50:
S obyčajnou 20 uvažujem do popoludňajšej špičky. Keďže vtedy cestuje gro ľudí z centra domov a v tomto smere tam nie je problém s odbočením, popoludní by som to dal takto:
20L každých 30 minút ako dnes, ale obojsmerne bez zachádzky na Heringeš,
20 každých 30 minút z NO do KNVsi, v smere z centra cez Heringeš,
20H by tým pádom popoludní nejazdila.

Teda KNVes bude mať celodenne 20L BEZ zachádzky na Heringeš + ráno a dopoludnia 20H k uzlom + popoludní 20 z centra cez Heringeš.
Heringeš ráno a dopoludnia 20H k uzlom každých 30 minút, popoludní 20 priamo z centra každých 30 minút, no a cez víkend 31 obojsmerne každých 60 minút.
Aj keď to vyzerá neprehľadne, myslím, že na Heringeši je úplne jedno, aké číslo im tam príde, ale že niečo vždy príde.
Akurát mi tam popoludní nevoňajú tie dlhé (dnešné) prestoje obyčajnej 20 na NO... nestihli by za ten čas urobiť kolečko na linke 30? Hm. Prípadne ich rovno nasmerovať na Bottovu a ďalej ako L30. Keby nie, možno by som 20 potiahol smerom na NO cez Požiarnickú, pre zjednodušenie. ?
Reakcia na: 5 #48:
Nemyslis to zle, ale uz vidim tetky z KNV ako sa cuduju kam ide ch 20ka ktorou isli cely zivot do mesta.

No a nemyslel si na opacny spoj NO>KNV, to by siel len kazdych 30 min. v spicke alebo by zachadzal stale aj na Heringes? No a keby siel kazdych 15 min., tak co potom ked skonci v KNV a nemusi ist na NO, co s tym?

Ja myslim ze by sa hlavne mala zrusit 20L, oddelit NO-Peres a potom by sa mohli riesit intervaly, hlavne cez vikend, ale aj celkovo.

Heringes sa bude musiet casom riesit (nie len kvoli MHD) - to je uz na inych, chcelo by to peniaze a napad ako riesit tu krizovatku, snad sa s tym nezacne az po vaznejsej nehode.
Reakcia na: 5 #48:
Máš 20L a 20N. A kam zmizla obyčajná 20? ?
Reakcia na: 5 #48:
Poznám stav financií, MČ by to určite neutiahla.
Reakcia na: 110mat110 #47:
Tak časť Včelárskej paseky má nový asfalt, ale neviem, či by MČ utiahla zo svojho rozpočtu opraviť aj zvyšok "komunikácií" odtiaľ k Heringešu. ?

Ono by sa KNVes dala poriešiť čiastočne kyvadlovou linkou k prestupnému bodu (niečo na spôsob L28 v Krásnej). Trebárs v rannej špičke, ak teda uvažujeme o linke 20L v jej dnešnej trase:
20L každých 30 minút ako dnes, ale obojsmerne bez zachádzky na Heringeš,
20H (KNVes - Lingov - DHMiÚ - Heringeš) každých 30 minút.

Teda KNVes spoj každých 15 minút, z toho polovica (20L) priamo do centra, polovica (20H) k prestupu na Lingove/MiÚ.
Heringeš spoj každých 30 minút k prestupu na MiÚ/Lingove. Myslím, že vzhľadom na potenciál cestujúcich a obsluhu porovnateľných lokalít, je to adekvátna ponuka. Kto z Heringeša chce ísť MHD, ten si svoj spoj nájde a naučí sa. Ráno je odbočenie z Heringeša do centra najhoršie, preto s ním vôbec nepočítam. Na 20H s intervalom 30 minút stačí 1 vozidlo.
Vážne si nemyslím, že je vhodné obťažovať ľudí z veľkých MČ zachádzkami do podobných dier a že 98 % ľudí má mať horšiu MHD kvôli nejakým 2 %, ktorým developer pri kúpe ich domu ukázal akurát postavenú zastávku.
Reakcia na: 5 #46:
Keby bus siel na Heringes priamo hore cez zahradkarsku oblast obsluzil by aj zahradky a neprejazdil by tolko km 😉
Reakcia na: Astor #43:
Máš pravdu a preto som svoj návrh prepracoval a vylepšil. ? Musíš uznať, že prečo má KNVes trpieť zachádzky na Heringeš, keď nespadá pod ich MČ. Preto prichádzam s prelomovým riešením, určeným výhradne pre víkendy. A to včleniť zachádzku cez Sečovskú na Heringeš do trasy linky 31 obojsmerne. Výhody sa ponúkajú jedna za druhou:
1. Konečne bude komplexne obslúžená MČ Vyšné Opátske jednou linkou.
2. Interval 60 min. cez víkend je absolútne vhodný primeraný.
3. Cez víkend sa nikto nikam neponáhľa a už vôbec nie priemerný Opátčan, takže tých odhadom 5 minút zachádzky Opátčania radi obetujú pre svojich nových bohatších obyvateľov, z ktorých daní budú poberať dôchodok.
4. Konečne sa odstránia ultradementné takmer hodinové prestávky vozidiel na linke 31 na Šípkovej ulici, čiže sa zefektívni využitie vodiča aj vozidla.
5. Ostatné MČ nebudú trpieť kvôli lajdáckym dopravno-obslužným riešeniam developera lokality.

Jedinú nevýhodu vidím v drobnom navýšení vozkm, ale to vykompenzujem riešením obsluhy Heringešu v pracovných dňoch, na ktorom intenzívne pracujem. ?
Reakcia na: 5 #40:
V poslednych zmenach islo najma o posilnenie pre Sacu, zjednodusenie neprehladnych L-kovych liniek, ale kedze kratko pred volbami neprichadzalo do uvahy nieco rusit, tak sa museli robit zmeny iba v existujucich linkach medzi ktorymi sa po prehadzovali spoje alebo iba zmenil interval. Bohuzial cenou za posilnenie Sace a Krasnej, a zachovania spojov Peresa a Lorincika bol rozbity interval v KNV...
Reakcia na: Astor #43:
5 podľa mňa to s tou 31 nemyslel vážne... ?
Reakcia na: 5 #40:
Každý druhý spoj 31čky? To by si nevyriešil problém, lebo po tvojom riešení by tam mali spoj v sedle 1x za 2 hodiny a v špičke 1x za hodinu a ešte by si pobabral obsluhu "starého" Opátskeho ?
Reakcia na: 5 #40:
Ak by sa konecne dostavala cesta medzi Lorincikom a castou Peresa "Novy Lorincik" tak by z 20L mohla byt normalna linka point-to-point a spajala by dve priblizne rovnako vytazene MC.

Peres ma velky dopravny potencial ale ani im sa nepaci zachadzka cez lorincik alebo prestup cez stvorprudovku.
Reakcia na: 5 #40:
Ano, suhlasim, 20ka z KNV doplatila na setrenie a zvlastne rozhodnutia, pokusim sa to zhrnut:

- zachadzka na furcu
- zachadzka na heringes
- znizenie intervalu cez vikendy
- znizenie intervalu vecer
- zrusene spoje z NO na Lingov mimo spicky a tym o zastavku dlhsia cesta pesi v case, ked 20ka ide len raz za hodinu
- frustrujuce sledovanie ako idu tri 15ky a SEST trolejbusov vecer, kym pride konecne 20ka

Intervaly v spicke sa znizili z 20 na 15 min., ale kvoli zachadzkam trasa trva dlhsie a tak sa to min. vyrovna a vlastne je to jedno.

K Heringesu - oni maju interval 15 min. zdanlivo "len" jednosmerne, ale z NO maju spoje kazdych 15 min. a na NO tiez kazdych 15 min. - s prestupom, ale predsa - a ked ide niekto unaveny domov, stoji vdaka furcanom a na Heringesi vystupi 1 cestujuci, alebo ziadny, je to dost frustrujuce, potom este furca a nekonecny semafor...

Inak to ze druha cast 20ky za NO by sa mohla odpojit som pisal aj ja, mohli by sa zmenit, zlepsit intervaly 20ky KNVNO, keby sa zrusila okruzna linka, nebolo by treba tolko spojov, takze by to bolo celkom realne, trasa KNV/NO ma len 14-15 min., ak by sa to dobre nastavilo, aby na NO islo nieco dalej v starej trase 20ky, mozno aj novy oddeleny spoj na Peres.
Ja som doteraz nepochopil, prečo musí práve linka z KNVsi jazdiť cez Pereš a Lorinčík. KNVes je právom rozčúlená po ostatných zmenách, dementné víkendové riešenie je práve dôsledkom tejto okružnej zhovadilosti, takže tam je jadro problému.

Heringeš je druhoradý problém, tí musia byť spokojní s čímkoľvek. Myslím, že 15 min. interval v špičke, hoci len jednosmerne, je vzhľadom na potenciál cestujúcich vrcholne prehnaný. Inak Heringeš patrí pod MČ Vyšné Opátske, takže ja by som každý druhý spoj linky 31 presmeroval namiesto Južného nábrežia po Sečovskej hentam. A keby Opátčania pindali, tak nech sa dohodnú so svojimi novousadlíkmi, ostane to "v rodine". ?
Pridam trochu oleja do ohna. Co tak spravit polookruznu linku v trase Heringes-Lingov-Secovska otocit ho na krizovatke Presovska-Secovska a potom nazad na Heringes. Ak by na Bosakovej cakal na L15 tak by to bolo za par km navyse a velmi pohodlne. A ak by sa podarilo tak, ze na Lingove by bol o par minut skor ako trolik/17 tka bol by prestup uplne bezproblemovy.
Reakcia na: Dead #37:
"K postrehom: Aj tvoje riesenie by vyzadovalo dalsie autobusy a nesli by na NO, takze by sa nemohla obmedzit 20ka."
Bingo, prišiel si na to - áno, nechcem obmedzovať linku 20 (a preto navrhujem trasy, ktoré minimálne do nej zasahujú). Pokiaľ nedôjde posilneniu na linke 15 a/alebo úplnému rozdeleniu linky 20L na dve linky (v zastávke NO), tak si nemyslím, že obmedzovanie linky 20 je vhodné - veď je využívaná. (Áno, nie po celej trase, ale počet cestujúcich potvrdzuje, že opodstatnenie má.)

"Inak ty tiez komentujes len tie moje vyhody ktore sa ti hodia. O kolko menej busov by trebalo v tvojom/tvojich navrhoch ako v mojich?"
Ja som pri tvojom poslednom návrhu okomentoval všetky výhody, ktoré si spomenul a pri nich spomenul všetky moje výhrady... Nevýhody si nespomenul, tak som sa k nim nevyjadroval - aj tak som ti ich spomenul pri výhodách.

Moje návrhy č. 1 a 2 rátajú "by the oko" s max 2 midibusmi na celý deň, ktoré by inak skončili možno práve na linkách 20 a 20L (čo nepoteší ani Perešanov, ani Loričíkovcov, ani Furčanov, ani Košickonovomešťanov). Kilometre by sa zobrali napr. z linky 13, ktorú by som v súčasnej trase zrušil (v súvislosti s tým by som zároveň trochu upravil linku 28, čo by si však ďalšie vozidlo nevyžadovalo a taktiež ani veľa km z tej 13). V prípade ak by sa v špičke obmedzilo na 30 min, tak možno aj jeden midibus s občasným prejazdom autobusu z inej linky, napr. nejakej RA by úplne stačil.

Návrh č. 3 ráta s väčším osobným automobilom alebo minibusom. Prináša však určite výrazné ušetrenie na nákladoch na pohonné hmoty oproti hociktorému midibusu, či klasickému autobusu. Na vyskúšanie tejto služby by sa určite našlo aj niečo spomedzi služobných vozidiel... A v prípade úspechu pri tom, ako sa v poslednom čase mení vozový park pracovných vozidiel, nejakých 20 000 € na nové vozidlo problém nebude.

Koľko midibusov pri svojom návrhu budeš potrebovať ty? Máš aspoň predbežný prepočet? Lebo zatiaľ si tu len spomínal, odkiaľ by si ho akože nabral, ale podľa toho vyjadrenia asi nemáš ani prehľad v tom, akým spôsobom autobusy obsluhujú linky 20 a 20L, nie to ešte koľko ich tam je, resp. koľko by ich bolo potreba po tej tvojej zmene na nie len tvoju linku ale aj tie, ktoré chceš upraviť...

"Ty chces pre tu cast Furce spojenie, lebo to maju daleko, suhlasim, ale velka cast KNV to ma ovela dalej cez vikendy a vecer, ked musia cakat hodinu na spoj (a potom este 2 zachadzky a ked este musia stat aj v buse po celom dni v praci..)"
V pesimistickom variante (z tých troch optimistických) som spomínal 30/30/60, čo znamená, že v rannej špičke 30 min, poobedňajšej špičke 30 min a v sedle a cez víkend 60 min - to je porovnateľné so súčasným cestovným poriadkom linky 20L.
Reakcia na: Dispecer #36:
Ja netvrdim ze tvoje navrhy su zle, len som napisal ake maju podla mna nevyhody a podla mna by bolo lepsie to moje riesenie vo viacerych smeroch. Napisal som ze Heringes nepotrebuje nevyhnutne priame spojenie s NO, ale moj navrh by vytvoril linku aj pre cast Furce a KNV, nebola by to linka len kvoli Heringesu. Najvacsi problem je ta krizovatka Heringes/Secovska a preto mam navrhy hlavne na okruzne linky.

K postrehom: Aj tvoje riesenie by vyzadovalo dalsie autobusy a nesli by na NO, takze by sa nemohla obmedzit 20ka.

Ten navrh znizit interval 20ky na 30 min. vecer a cez vikendy by nahradzal spoj pre Heringes a cast Furce, takze by tam tiez netrebalo dalsie busy a 1 zachadzka v tom case za cenu ze cela KNV nemusi cakat hodinu na bus je urcite prijatelnou danou.

Inak ty tiez komentujes len tie moje vyhody ktore sa ti hodia. O kolko menej busov by trebalo v tvojom/tvojich navrhoch ako v mojich?

Ty chces pre tu cast Furce spojenie, lebo to maju daleko, suhlasim, ale velka cast KNV to ma ovela dalej cez vikendy a vecer, ked musia cakat hodinu na spoj (a potom este 2 zachadzky a ked este musia stat aj v buse po celom dni v praci..), tak to radsej pojdu pesi, no z NO ide skor len 15ka a ta nejde ani na Lingov, takze este o 1 zastavku dalej to maju, este idu z NO trolejbusy, ale okolo celej Furce.
Reakcia na: Dead #32:
Moje komentáre k tvojmu najnovšiemu návrhu:
Heringeš - Charkovská - Krosnianska * - Lingov - NO - Heringes
"+ Heringes by mal priame a rychle spojenie s NO + Charkovska, Krosnianska by mali priame a rychle spojenie s NO"
Zaujímavé, že si tvrdil, že netrváš na zachádzke na Nám. osloboditeľov #20 "S tym ze Heringes nepotrebuje priame spojenie s NO suhlasim..."), ale akosi nevidím tu od teba žiaden návrh, ktorý by ho tam neťahal...

Podľa tvojho návrhu, ak chce ísť niekto z Heringeša len niekde na sídlisko Darg. hrdinov (a späť), tak sa tam dostane, ale naspäť už nie (resp. iba so zachádzkou na NO), čo je určite veľmi lákavé...

"+ horna cast KNV by to mala mozno blizsie ako 20kou"
To platí aj pre moje prvé dva návrhy...

"+ rychle spojenie, kt. by neslo cez celu Furcu"
Ani jeden z mojich návrhov nejde cez celé sídlisko Dargovských hrdinov (neobluhuje zastávky Kalinovská, či Fábryho, prvý a tretí neobsluhuje ani zastávky Poliklinika Východ, Zupkova, Postupimská).

"+ nebola by nutnost zatacat z Heringesa vlavo na Secovsku"
To áno, ale z pohľadu cestujúceho je to veľmi, veľmi slabá výhoda.

Postrehy:
- Kde v meste chceš nájsť toľko vozkm, aby si neobmedzil 20 a 20L a zároveň vedel prevádzkovať tvoj návrh podľa tvojej predstavy? Predĺžením intervalu v špičke z 15 min na 20 min toho veľa nezískaš... Asi ani na to, aby ti to odjazdilo rannú špičku pracovného dňa...
- Keďže navrhuješ, aby to jazdilo len cez pracovné dni v od cca 05:00 - 17:00 (t. j. ranná špička - sedlo - poobedňajšia špička), už ti súčasné riešenie až tak neprekáža?
Reakcia na: Dead #32:
Tvoje komentáre k môjmu návrhu:
"- linka nevedie nikam a je stale velmi kratka"
Heringeš dostane lepšie spojenie s najbližšou veľkou MČ - sídliskom Darg. hrdinov, kde sa nachádza občianska vybavenosť (potraviny, školy, zdravotné stredisko) a dostane možnosť prestúpiť nie len na rôzne smery, ale aj z rôznych smerov - aktuálne ak chceš ísť na Heringeš, tak jedine z Nám. osloboditeľov/Palackého/Sečovská, ale z napr. Tesco, Džungľa máš proste smolu... To, že je krátka, je jedine dobre - nepotrebujeme dlhé linky a chcel som sa vyhnúť ďalším vyvolaným zásahom na iných linkách po celom meste. (A samozrejme, CP budú prispôsobené tak, aby bez dlhého čakania bolo možné prestúpiť aj na jeden, aj na druhý smer.)

"- z Heringesa je nutne prestupovat"
To je nutné aj teraz, hlavne v smere do mesta, keďže autobus z Heringeša pokračuje do Košickej Novej Vsi, kde má niekoľko minútovú prestávku a pre obyvateľa Heringeša to znamená zbytočnú stratu času = radšej si vystúpi napr. na Lingove. (Aj v opačnom smere, pokiaľ nejde z Pereša/Lorinčíka a alebo z oblastí po trase 20L.)

"- z Charkovskej a Krosnianskej je tiez nutne prestupovat, to sa ti ludia radsej prejdu ako prestupit na iny plny bus"
Charkovská a Krosnianska je navrhnutá práve preto, aby nemuseli sa obyvatelia spomínaných ulíc (+ ďalšie okolité ulice Ovručská, Lupkovská, Furčianska, Trnková, Ortvaňová) nemuseli pešo presúvať na zastávky na Tr. arm. gen. L. Svobodu - po tých uliciach nejazdí žiadna MHD a pešie presuny na zastávky Postupimská, Zupkova, či Poliklinika Východ sú pomerne dlhé a komplikované (napr. z Ovručskej je to podľa Google Maps 700 - 900 m k súčasným zastávkam MHD; pre porovnanie na Ťahanovciach to je vždy menej ako tých 700 m).

"- v smere Lingov > Heringes je nutnost zabocit vlavo, hrozi meskanie a tiez havaria, uz tam nejaka bola a so zvysujucim poctom obyvatelov a aut sa nebezpecenstvo este bude zvysovat"
To je pravda, ale pokiaľ nechcem robiť zachádzku cez celé mesto (a ja nechcem, lebo to DPMK zvýši náklady vo viacerých smeroch, nie len priamo s touto linkou), nie je iná možnosť. Každopádne je podľa mňa bezpečnejšie odbočovať doľava z hlavnej cesty na vedľajšiu ako z Heringeša smerom k zastávke Sečovská. Meškania na tejto linke (vzhľadom na plánovaný interval 20/20/30 alebo 20/30/30) nutne nemusia byť problém (z pohľadu výkonov - proste neverím, že sa tam dá nabrať viac ako 10 min meškanie). Ináč, ja som bol doteraz v tom, že jediným problémom je odbočenie z Heringeša do západnej časti Sečovskej cesty (t. j. k zastávke Sečovská), nie od Herlianskej na Heringeš... Každopádne, tá križovatka je problém a mala by trápiť hlavne developera tých domov na Heringeši (a ten by ňou mal trápiť NDS/SSC).

P. S. V príspevku #22 si úspešne odignoroval zvyšné 2 návrhy... ?
Reakcia na: tbus #33:
S tym som pocital, ten interval 15/20 min. by sa menit nemusel, prip. by sa to dalo riesit, Peres by mohla riesit ina linka PeresNO, lebo aj tak asi nikto nejde z KNV na Peres alebo opacne - a vtedy by ten spoj mal rovnake intervaly a casy ako doteraz, takze nic dalsie by sa menit nemuselo.

Mna ale zaujimaju nazory na ten navrh rychlej okruznej linky - aj to ze by nesla vecer a cez vikendy, ked by sa znizil interval 20ky a zachovala by sa tam zachadzka na Heringes.
Reakcia na: Dead #32:
Ano upravis interval 20 a to ti dodzube koordinaciu s 20L teda budes musiet prerabat dopravu Peres - Lorincik - Moldavska atd. Navrhnut jednu vec je lahke, horsie je potom k nej dopasovat dalsich 10 vyvolanych zmien ktore zdanlivo nesuvisia, ale z hladiska prevadzky a celkovej dopravy navzajom suvisia.
Reakcia na: Dispecer #22:
Ten navrh "Heringeš - Lingov - Charkovská - Krosnianska - Poliklinika Východ - Tr. arm. gen. L. Svobodu - Lingov - Heringeš" nevyzera zle ale su tam aj minusy, podobne je to aj v tych dalsich navrhoch:

- linka nevedie nikam a je stale velmi kratka
- z Heringesa je nutne prestupovat
- z Charkovskej a Krosnianskej je tiez nutne prestupovat, to sa ti ludia radsej prejdu ako prestupit na iny plny bus
- v smere Lingov > Heringes je nutnost zabocit vlavo, hrozi meskanie a tiez havaria, uz tam nejaka bola a so zvysujucim poctom obyvatelov a aut sa nebezpecenstvo este bude zvysovat

Mam dalsi navrh - okruzna linka, mozno zrychlena:

Heringeš - Charkovská - Krosnianska * - Lingov - NO - Heringes

* prip. este ina zastavka, medzi ak tam je, nepoznam to tam dobre
+ Heringes by mal priame a rychle spojenie s NO
+ Charkovska, Krosnianska by mali priame a rychle spojenie s NO
+ horna cast KNV by to mala mozno blizsie ako 20kou
+ rychle spojenie, kt. by neslo cez celu Furcu
+ nebola by nutnost zatacat z Heringesa vlavo na Secovsku
+ 20ke by sa zrusila zachadzka a pribudol by spoj LingovNO, takze navrhy na zmeny 20ky*:

Dalsie suvisiace navrhy na zmeny:

* 20ke by sa mohol znizit interval v spicke z 15 na 20 min., to by bolo prijatelne, kedze v jednom smere by nebola zachadzka
* cez vikendy a vecer by sa naopak mohol interval 20ky znizit zo 60 na 30 min. a zostala by tam zachadzka na Heringes (linka by mohla byt oznacena 20H)
* cez vikendy a vecer by novy spoj z navrhu nesiel, nahradila by ho 20H, v tom case je menej cestujucich a je preto prijatelnejsi interval 30 min. so zachadzkou (pre KNV), resp. s prestupom (pre Heringes), ako bez zachadzky/prestupu a s vyssim intervalom

Tak som zvedavy na nazory, ale napiste prosim presne k comu mate vyhrady, prip. co sa vam na tom paci.
Reakcia na: Dispecer #29:
Uz na tom pracujem, pisal som to uz nizsie. ?
Reakcia na: Dead #28:
Ako dobre, navrhovať môže každý, ale ten tvoj návrh aj uvedieš do praxe alebo načo nad ním toľko dumeš?
Reakcia na: Dead #28:
Dal som ti už zopár návrhov (v príspevku #22), k nim si sa v podstate ani nevyjadril... ?
Reakcia na: tbus #27:
Problem je ze z Heringesa nejde zabocit vlavo na Secovsku - a len pre Heringes linka byt nemoze, to myslim uzna kazdy. Uz rozmyslam nad novou trasou, ktora nebude len pre Heringes a nebude mat zachadzku cez celu Furcu. ?
Reakcia na: Dead #25:
chces zrusit zachadzku na heringes, a chces vytvorit este vacsiu zachadzku z lingova cez celku furcu. hladam v tom nejaky zmysel
Reakcia na: veteran #24:
Okruznu linku som navrhoval kvoli nemoznosti otacat vlavo na Secovsku, uz raz sa potvrdilo ze to nejde, takze ak by malo byt priame spojenie Heringes - NO, tak okruzna linka by bola lepsia volba, mozno jedina. Ak priame spojenie byt nemusi, potom tam nemusi byt okruzna linka.
Reakcia na: Yogi616 #23:
Ano, ide mi aj o zrusenie zachadzky 20ky, ale ta sa planovala zrusit tak ci tak, snazil som sa prist s navrhom ktory by riesil aj Heringes a aby sa tam nedaval spoj ktory by siel len na NO a spat a tym by sa plytvalo.
Och, zasa tie okružné fetiše ?

Avšak nápad so zachádzkou na Krosniansku považujem za dobrý, s MHDčkou sa tam rátalo, no nikdy sa nezaviedla. Na najbližšiu zastávku je odtiaľ pomerne ďaleko. Ak by sa „jedným šmahom“ poriešil aj Heringeš, bolo by to fajn.
Reakcia na: Dead #20:
Ty už nevymýšľaj nič. ? Tebe ide o to, aby si zachádzku na Heringeš zrušil a nacapil tam linku, ktorá aj tak pôjde v rovnakej trase. A tebou navrhované okružné linky sú také užasne asi ako 12T či 80.
Reakcia na: Dispecer #21:
Môj nižšie prezentovaný návrh vyšiel z týchto dôvodov:
- prevádzka linky len v trase Heringeš > Lingov > Heringeš by bola veľmi stratová (aj keby na nej jazdili len midibusy) = potreba ďalšej funkcie
- existujúca požiadavka na obsluhu a dokonca aj existujúca infraštruktúra (zastávkové zálivy) na Charkovskej a Krosnianskej ulici

Pôvodná myšlienka bola Heringeš - Darg. hrdinov, MiÚ - Lingov - nová zastávka na Krosnianskej - nová zastávka na Charkovskej - Exnárova a späť. U nej:
- reálne použiteľným prestupným miestom by bol len Lingov; na Exnárovej by sa dalo prestupovať len na 15 a na Polikliniku Východ by bol nutný peší presun (Viem, nie je to ďaleko...)
+ v úseku Lingov - Exnárova by mohla byť zónou „hail-and-ride“ (po bratislavsky DRT), čo znamená, že na znamenie zastaví kdekoľvek (aj mimo zastávky)

Aby som zlepšil možnosti prestupu, upravil som ju na okružnú linku predĺžením o trasu ... - Poliklinika Východ - Zupkova - Postupimská - Darg. hrdinov, MiÚ - Lingov - Heringeš, čím okrem vyššie spomenutého by vznikli tieto + a -:
+ priama možnosť prestupu na linky na Tr. arm. gen. L. Svobodu
- ďalšia linka na Tr. arm. gen. L. Svobodu

Ale začínam mať pocit, že čím ďalej vymýšľame niečo, aby tam mal opodstatnenie aspoň ten midibus na fotke, tým z toho väčšia blbosť vznikne...

Čiže, najlepšie bude urobiť linku Heringeš - Lingov, na ktorej by premával osobný automobil (napr. niektorý z Peugeotov Partner vo vlastníctve DPMK), ktorému by bol nainštalovaný palubný počítač a označovač a cestujúci by si ho volali telefonicky cez dispečing. (Na to, aby sa to robilo cez internet sú v DPMK ešte veľký hipsteri.) Teda v podstate je to taxík, akurát s pevnou trasou. ?
(Ináč, vo Švajčiarsku aj celkom bežná vec, akurát s taxíkmi. V maďarskom Miskolc to testovali vrámci projektu ATTAC a možno to funguje až dodnes. A niečo vzdialene podobné sme kedysi veľmi dávno mali na nočákoch aj my...)
Reakcia na: Dead #20:
Poviem to takto... Na celom sídlisku Darg. hrdinov nemáš (z hľadiska typu vozidiel) nič okrem 20 a 20L (RA6 & RA7 sú k tomuto na nič), čo by sa dalo predĺžiť na Heringeš a neponúkalo to pritom príliš veľkú kapacitu pre Heringeš. (Trolejbusy tam nedostaneš, na 15 a 17 máš kĺbové autobusy, ktoré neviem, či by sa tam vôbec otočili.)

Kilometre musíš navýšiť tak-či-tak, či tam predĺžiš inú linku alebo vytvoríš úplne novú, pokiaľ neobmedzíš MHD inde. Z pohľadu kilometrov je súčasné riešenie asi najlepšie, akurát len trochu nepraktické pre cestujúcich.

Zachádzky na Heringeš linky 20 a 20L výrazne nezasiahli, hlavne čo sa týka počtu cestujúcich. Počas prázdnin tam pravidelne nastupovalo 0 - 2 cestujúcich. Predpokladám, že počas školského roka to nebude viac ako 4-násobok.

Ak by si zrušil zachádzku na Lingov / obnovil pôvodné stanovištia zastávky Lingov na Herlianskej ulici:
- počet cestujúcich na linkách 20 a 20L klesne tak výrazne, že skôr či neskôr by sa interval predĺžil v sedle až na 60 min, čo sa asi nikomu páčiť nebude, (Myslím si, že okrem okrajového režimu by každá časť obývaná mesta mala mať spojenie aspoň raz za 30 min; 60 min interval je pre mňa hranica použiteľnosti.)
- v prípade obnovenia stanovíšť na Herlianskej ul. vznikne ďalšia zastávka kde budú musieť cestujúci absolvovať "zastávkovú turistiku" (a na tú sa ti po čase mnohí vy... a pôjdu radšej autom),
- cestujúci z Lingova a Darg. hrdinov, MiÚ sa pôjdu tlačiť do už dosť vyťažených spojov linky 15, ktoré pravdepodobne nebudeš mať čím posilniť.

K tvojim návrhom:
1 . návrh:
- v podstate je to linka 20 bez pokračovania do Košickej Novej Vsi
- kapacitne by tomu stačila nejaká dodávka (určite vždy okrem rannej špičky)
= obmedzenie linky 20 (možno aj o 1/2 predĺžené intervaly)

2. návrh:
- to isté ako môj návrh, s tým, že si nenapísal, kadiaľ by bola vedená v úseku medzi Lingovom a Exnárovou (ja som navrhol ju viesť cez Charkovskú a Krosniansku) a pridal okružnú jazdu cez Námestie osloboditeľov

(Netvrdil si, že podľa nie je nutnosť ťahať podľa teba ťahať ich na Námestie osloboditeľov? Lebo stále ich tam ťaháš...)
Reakcia na: Dispecer #18:
Tak ten argument na 4-zastavkovy listok je slaby, je to 10 centov a ini musia kupovat 30 min. listok, alebo aj 60 min.

Predtym ked som nieco navrhoval, niekto tu argumentoval ze sa nemozu navysovat kilometre a teraz ma ist cez celu Furcu az na Heringes spoj bez zastavok? Komu to co prinesie? Ti z Furce by museli prestupovat, takze co usetria vynechanim zastavok, naberu prestupom. Z Heringesa budu musiet prestupovat nadalej.

S tym ze Heringes nepotrebuje priame spojenie s NO suhlasim, ale mohla by sa spojit s inym, alebo vytvorit novy a vdaka nemu potom obmedzit iny - a tiez 20ku v poslednom case pretazili tie zachadzky na Furcu a Heringes, spajali sa spoje, aj ked sa obnovila zmenena 55ka, zachadzka sa nezrusila ale pribudla dalsia.

Myslim ze ta okruzna 5X stoji za zvazenie, ale mam aj iny navrh, aj ked by potom bolo nutne doladit ine linky, je to len taky napad, resp. napady:
#1 Okruzna linka Heringes > Lingov * > Dargovských hrdinov, MiÚ > NO > Heringes

* - po odboceni na semafore, nie nie na moste
- vdaka spojeniu Dargovských hrdinov, MiÚ > NO by sa mohli znizit intervaly 15ky, prip. 20ky
#2 Okruzna linka Heringes > Lingov * >>> Exnarova ** > Poliklinika Východ > Zupkova > Postupimska** > Dargovských hrdinov, MiÚ > NO > Heringes

** isla by cast trasy bez zastavok, ale nie daleko a asi len s 1 semaforom
*** na znamenie
- prakticky by ciastocne nahradila 15ku, mohla by to byt 15L a dalsia trasa za NO by sa nejak posilnila, alebo by sla 15L aj tam, no to by sa predlzilo

V oboch pripadoch, #1 aj #2 by sa mohla zrusit zachadzka 20ky na Furcu aj na Heringes a tym by sa 20ka zrychlila, usetrili by sa kilometre, zlepsilo spojenie Heringes NO, same vyhody v tom vidim.

Celkovo si myslim ze by bolo lepsie Heringes "prilepit" na nejaku existujucu linku a zmenit ju na okruznu, kvoli problematickemu zatacaniu z Heringesa na Secovsku vlavo.
Reakcia na: Dispecer #18:
K tým lístkom pri tvojom návrhu som zabudol doplniť:
- Pri ceste ... > NO > Heringeš by s 30 min lístkom mohol ísť až napr. od OC Cassovia, Novej nemocnice,...
- Pri ceste Heringeš > NO > ... by cestujúcemu zostalo na pokračovanie cesty iba 1/2 platnosti 30 min lístka (pri papierových lístkoch ešte reálne menej, keďže sa tam započítava aj čakanie na prestup) a tak by s ním ďaleko nedošiel (napr. k Novej nemocnici by to mal v lepšom prípade "len tak-tak").

Pri "mojom" návrhu, ak bude chcieť ísť obyvateľ Heringeša na NO, z 30 min lístka mu teoreticky zostane na ďalšiu cestu 27 min a pri prestupe na napr. 20L sa bude môcť dostať napr. až do OC Optima, pri prestupe na trolejbus do OC Galéria, pri prestupe na 55 až na sídlisko KVP. A obdobne aj opačným smerom. (Samozrejme, v závislosti od toho, ako budú vychádzať prestupy / nastavené cestovné poriadky.)
Reakcia na: Dead #13:
No, podľa aktuálnych jazdných dôb by sa jazdná doba tvojej linky pohybovala okolo 22 min. (za ideálneho stavu, v skutočnosti sa však jazdné doby drobne menia podľa časti dňa). Čiže za použitia jedného autobusu dokážeš teoreticky urobiť len interval 30 min., menší už nie.

Vezmime si cestujúceho z Heringeša, keďže on je práve hlavným dôvodom našej diskusie:
- na cestu NO > Heringeš (7 min.) potrebuje 4-zastávkový neprestupný lístok (0,50 €),
- na cestu Heringeš > NO (15 min.) potrebuje prestupný cestovný lístok na 30 min (0,60 €).

Osobne sa mi zdá najpriateľnejší návrh, čo už niekde na tomto webe zaznel, aby vznikla nová linka, ktorá by jazdila po trase napríklad Heringeš - Lingov - Charkovská - Krosnianska - Poliklinika Východ - Tr. arm. gen. L. Svobodu - Lingov - Heringeš (jazdná doba cca 15 min). Heringešania si v oboch smeroch prestúpia v okolí Lingova (cesta k nemu / od neho im bude trvať cca 3 min; a nebudú nútení na okružnú jazdu cez Darg. hrdinov a Prešovskú; iba budú nútení prestupovať) a východná časť Darg. hrdinov zas linku cez sídlisko (tento nápad som počul už pred pár rokmi).

Nie som toho názoru, že samotný Heringeš musí mať priame spojenie s Námestím osloboditeľov alebo hociktorou zastávkou v centre mesta.

Reakcia na: Dispecer #16:
Ja ich poznam, len som nepochopil na co si pritom narazal. Pozri si aj odpoved #13. Napis ak sa ti nieco nezda alebo nesuhlasis, s cim konkretne, aby sme sa dostali dalej.
Reakcia na: Dispecer #12:
Hm.. tak teraz neviem ci som to spravne pochopil, ak nie, napis co si tym myslel ze "20+20L premáva na Heringeš iba v smere na Košickú Novú Ves.".
Reakcia na: Dispecer #12:
Ved to viem, no ti co idu z Lingova na NO, by mohli pouzit staru zastavku Lingov, ako to bolo dlhe roky a na tej dalsej zastavke je 15ka s lepsimi intervalmi a 5X by sla opacnym smerom a na NO by bola mozno len o par min. neskor.
Reakcia na: Dispecer #11:
K prvej casti:

- dlzka, napr. z KNV na NO to trva 15 min., 17ka Lingov na Palackeho 12 min., ta nova linka by mala o zastavku viac (NO) a nemusela by zastavovat na tych zastavkach na znamenie, takze do 15 min. by sa to zmestilo
- tym casom 15 min. sa vysvetluje aj vyska cestovneho, 30 min. listok by bohato stacil, aj na dalsi prip. prestup
- bola by to kratka okruzna linka, Heringes>NO asi 15 min., NO>Heringes 7 min., takze spolu tak 23 min.
- ine riesenie, priama linka Heringes>NO, odbocenie vlavo na Secovsku si neviem predstavit, v spicke nemozne, nehovoriac o plytvani a kilometroch navyse

Druha cast, resp. P.S.:

Tak vyznamnu cast ano, ale mnoho ludi su z hornej casti KNV, ti mozu vystupit aj na starej zastavke 20ky Lingov, co sa tyka Furcanov, ti mozu stale pouzit aj 20ku a okrem toho by mali tu novu okruznu linku a s vyhodou ze by nemuseli prestupovat, dalsia vyhoda ktoru som neuviedol, ak by sa mierne zvysil interval 15ky a zaradila by sa ta nova linka, intervaly NO>Furca by sa mohli aj znizit, kazdy by si mohol vybrat ci ist na tu okruznu linku 5X s 1 zachadzkou, alebo pocka na 15ku bez zachadzky (a stale by tu boli aj 71, 72, 20).
Reakcia na: Dead #10:
20+20L premáva na Heringeš iba v smere na Košickú Novú Ves. ?
Reakcia na: Dead #9:
Okružné linky sú fajn pri tarife 1 lístok / spoj. Pokiaľ totiž cestujúci nepotrebuje vystúpiť presne v strede trasy, tak mu cesta jedným smerom bude trvať dlhšie - čo sa môže (nemusí - v závislosti od ponuky cestovných lístkov) odraziť i na cene cestovného. A to je tak trochu zmätočné, hlavne pre tých, čo týmto smerom necestujú často.

(Nie som vyslovene proti okružným linkám, ale nemali by byť veľmi dlhé / plne okružné.)

P. S. Podľa vlastného prieskumu si dovolím tvrdiť, že na 20+20L v úseku NO - KNV a späť tvoria práve obyvatelia Darg. hrdinov významnú časť cestujúcich (či špička, či sedlo, či víkend).
Reakcia na: Dead #9:
Tak este pridam 1 vyhodu - kedze ta nova okruzna 5X by sla z NO>Heringes>Dargovských hrdinov, MiÚ>Furca, tak by sa mohla zrusit aj zachadzka 20ky na Furcu, aspon v smere NO>KNV a myslim ze aj opacne.

Potom by sa mohol kludne znizit interval 20ky na 20 min. v spicke, po zruseni zachadzky na Furcu by cesta trvala asi o 5 min. kratsie, takze na miesto by sa cestujuci z KNV dostali za priblizne rovnaky cas.
Reakcia na: tedom-cng #8:
Zdalo sa mi to tak, ale nejak to este neviem rozoznat...

Inak tu niekto pisal ze sa nemozu navysovat km, taktiez sa malo riesit spojenie HeringesNO, ako sa to ma riesit? Predsa extra spoj je plytvanie ak pojde len medzi HeringesNO a sucasny stav ked 20ka zachadza aj na Heringes aj na Furcu (2 zastavky) tiez nie je idealny, 2 zachadzky a nutny prestup pre tych co idu z Heringesa.

Uz som to pisal inde, ale stratilo sa to po tej sprave o elektrickovej trati...

Co tak okruzny spoj 5X NO>Heringes>Lingov>Furca>Palackeho>NO ? Cast trasy by bola zhodna so 17kou, mozno niektore zastavky by sa mohli vynechat, alebo by boli na znamenie, takze ta by mohla zacinat aj na stanici, aj tak ide okolo celeho mesta, este by sa mohli obmedzit intervaly 15ky z NO na Lingov/Furcu, kedze by tam sla aj tato nova linka a Furcania by tak mali spoje 5X, 20, 15, 55, 71, 72.

Vyhody tohto riesenia:
- kilometre by sa vyrovnali, ziadne navyse
- 20ka by mala "len" jednu zachadzku (aj tu by som najradsej zrusil)
- pretazena 17ka by mala kratsiu trasu
- spoj z Heringesa by nemusel odbocovat na Secovsku vlavo, co bol problem aj pri 20ke
- z Heringesa na NO by bol priamy spoj, casovo porovnatelny s 20kou ktora ma(la) 2 zachadzky
- kto z Heringesa nechce ist cez Furcu, moze prestupovat ako doteraz na 20ku a 15ku (a stacilo by prejst o jeden prechod menej)
- z NO na Heringes by bol rychly spoj
- Furcania by mali vela spojov na vyber - 71, 72, 55, 15, 20 bez zachadzky a 5X s 1 zachadzkou na Heringes

Nevyhodou moze byt, ak si niekto zvykol cestovat 17kou z Furce, ale pochybujem ze ludia cestovali z Furce az blizko konecnej, tam su omnoho rychlejsie spojenia, no a na Palackeho by siel ten novy spoj, na NMM ide 71 a 72 a k Novej nemocnici ide v spicke 55ka a s prestupom mnoho dalsich spojov.

Je to len navrh, takze ak mate vyhrady alebo poznamky, napiste, neodpiste hned cely napad ako celok.
Reakcia na: Dead #7:
myslel to ironicky, 12T zďaleka neide ku Heringešu ? ?
Reakcia na: 5 #6:
Ako to myslis? 20ka uz nebude zachadzat na Heringes, pojde tam 12T?

Prip. vie niekto podrobnosti, planovane zmeny?
Reakcia na: AutobusovyManik #3:
Komplexné riešenie Heringešu sa zmenilo z 20H na 12T, len stále neviem, kam treba posielať pozdravy za excelentnú myšlienku...
Reakcia na: Yogi616 #2:
Ideme od témy... Ale tak buď sa viezol tým jediným pluskom v Ostrave alebo Variom LF2R.E v Brne čo je vlastne len modernizovaná K2.
Reakcia na: AutobusovyManik #3:
km, km, km, km, km,...
A linka na Heringeš nič? Však sa mala zavádzať linka keď sa zaradia midibusy.. ?
Reakcia na: LC #1:
Kde si sa viezol Variom LF2+? V Košiciach ešte asi sotva.
Uz som sa bal ze hrbate zrudicky nepustia do premavky ?

Mimochodom uz som sa viezol v najekologickejsom trolejbuse na naftu v KE a konecne som pochopil tie dvere naviac ? Aj pri poloprazdnom autobuse, bol problem sa ztoho dostat von, taka dobra opicia draha je ten interier ? (aby som neurazal na krySOR je to este luxusne)

Inac viezol som aj tou skoro modernou a skoro nizkopodlaznou elektrickou od ceskych pepikov - opravarov a kedze mozem porovnavat s prazskou nizkopodlaznou skodou, tak sme mohli nechat rovno opravarom prerobit nase stare T3. Ak uz nam nejde o klimu a nizkopodlaznost a malu hlucnost tak by sa za dane peniaze dalo opravil odhadom 2-3 nasobok elektriciek (podla velkosti provizie) ?