Ďalšie vyraďovanie trolejbusov

Za necelý rok bola vyradená tretina vozidlového parku trolejbusov

DPMK na svojej internetovej stránke zverejnil výzvy na zhodnotenie/zneškodnenie vyradených trolejbusov typu Škoda 15 Tr #1003 a 1007 a 14 TrM #2005 a 2007.

Za obdobie posledného roka bolo postupne vyradených dohromady už 9 trolejbusov, teda celá jedna tretina vozidlového parku trolejbusov DPMK. Náhradou za vyradené trolejbusy je momentálne iba 5 naftových autobusov SOR NB 18 City, nákup nových nízkopodlažných trolejbusov (teda adekvátnej náhrady), ani ich prípadný počet stále nie je istý.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Davidoshmhd #8:
To je teoreticky navrh, v reale nie je dost trolejbusov ani na tu klbovu 71. Ja len, ze kratke trolejbusy maju v KE vyuzitie, keby sa chcelo. A nie ako dnes, ked nejde 10 min nic, a potom za sebou 2 kratke, z ktorych uz prvy nepobera cestujucich, ku ktorym sa pridaju dalsi, ktory tomu druhemu len zakyvaju...
Reakcia na: tbus #7:
Myslíš tie krátke trolejbusy čo nám ostali a každý jeden má pridelený samostatný vodič na svoj nočák?
Reakcia na: myslavcan #6:
alebo jednoduchsie:
71 - Lingov - Klastor (7-8 min interval cely den)
70 - Lingov - Ml. basta (vlozene spoje v spicke pre furcu)
73 - Myslava - NO (vlozene spoje v spicke pre myslavu a kvp)
kratke troliky by mohli jazdit na 70 a 73
Reakcia na: Yogi616 #4:
No s linkou 73 a podobnými linkami, ktoré by jazdili len na časti trate by boli vždy problémy s intervalmi. Pre zjednodušenie berme víkendové odchody z NO smer KVP odchody približne x:00 x:10 x:20... Ak by došlo k skráteniu linky, tak by všetky tieto odchodu musela prebrať L71, čím by všetky troleje z L72 len prešli do výpravy L71 a ešte by sme potrebovali ďalšie na skrátenú linku... Tým by takisto vznikla neúmerne posilnená kapacita v úseku NO-KVP, v podstate s polovičným intervalom ako dnes...
Druhá možnosť by bola len zrušenie L72 v úseku NO-Lingov, čím by samozrejme tento úsek utrpel a musela by byť na tomto úseku nahradená inou linkou, v čom nevidím žiadny zmysel...
Tretia možnosť by bola úplne rozbitie intervalu, tak aby sa zachoval počet vypravených vozidiel, čím by ale tak isto utrpel úsek NO-Lingov zníženou kapacitou... a úplne by sa rozbili náväznosti na iné linky...
Rovnako, ak by sme do súčasného stavu chceli ešte zapracovať ďalšiu linku napr tú L73, tak by to bolo veľmi ťažké dopasovať tak aby mala logické odchody, a aby v tom úseku nevznikali v odchodoch kombinované intervaly typu 5-5-10-5-5-10-5-5, alebo ešte lepšie 8-2-10-8-2-10-8-2...
Reakcia na: myslavcan #3:
Prečo nezmyselne prestupovať? Pár rokov dozadu (práve pri rozdelení 34-36) sa uvažovalo s presunmi spojov zo 72 na 71 a 72 by ostala len v úseku NO-Myslava.
A linka 73 skončila nanešťastie, nie našťastie.
Reakcia na: Rudyke902 #2:
Prečo to robiť jednoducho, keď sa to dá aj zložitejšie... Hneď ti nájdem niekoľko dôvodov prečo je to blbosť.
1. Krátke nestačia nikde... Maximálne v úseku KVP-Myslava
2. Linka Grunt - n.O... Podobný pokus tu už bol s L73, no našťastie dlho nevydržal...
3. Linka Grunt - Mlynská Bašta a tam čo? ako by sa tam ten trolej otočil? či tam autobus, ktorý by nemal kde parkovať a musel by hneď robiť okruh späť, alebo by sa chodil otáčať na Mäsiarsku?
4. L34 sa rozdelila preto, že na jej dvoch úsekoch boli rozdielne prepravné nároky a hlavne málokto potreboval ísť z jedného konca Terasy na druhý okľukou cez KVP, teda na KVP sa celá jej posádka takmer kompletne vymenila
5. V súčasnosti sú v CP vyznačené garantované nízkopodlažné spoje na L71 a L72... Ktoré sídlisko, resp. ktorý smer by si týmto obral o tieto spoje?
6. Čím viac odradíš ľudí aby cestovali MHD? Tým, že im namiesto starého troleju príde nový SOR, alebo tým, že ich prinútiš nezmyselne prestupovať?
7. Len taký dodatok pre teba... Pred pár dňami si kritizoval, že len kvôli reklame na čele musí stará rozbitá T3jka stále jazdiť na L3 lebo to pasuje do reklamy... Ale tá električka je v lepšom stave ako niektoré troleje, ktoré tu niektoré ešte stále jazdia... a tiež nemôžu ísť na iné linky, tiež si ich neužijú iné sídliská, len tie po trase...
No ak je to tak , že ich tu máme stále menej a menej funkčných a ako tu bolo spomenute niekde, že "krátke" trolíky su nevhodné v sučastnosti (kapacitne nepostačuju na linky 71,72), a ako už vieme, nahradili sa niektoré služby SOR-kami, trebalo by podľa mňa urobiť trochu reorganizaciu v tých TD linkách, napr: Na L 71 by som vypravoval vždy komplet "dlhé" trolíky a L72 by som skrátil - rozdelil na 2 useky. (tak ako sa to urobilo na L34 - jazdila z blšáku cez KVP a na TH, teraz su z toho 2 linky 34 36). Prvá linka (trebars L72) by jazdila GRUNT - N.O (alebo po nam MMM), a druhá linka (napr.70), od NO (alebo MMM) až na LINGOV.. Na jednu z nich by boli nasadzovane zvyšné funkčné trolíky (aj krátke) a druhu komplet nahradiť SOR-kami.. Ak máme prestupnú tarifu, nieje čo riešiť... Aj tak väčšina cestujúcich necestuje z konečnej na konečnu.. Samozrejme je treba urobiť prieskum a vyťaženost toho ktoreho useku, aj v akých časoch a tak sa rozhodnuť na ktorý dať SOR ky a na ktorý troliky (aj male), verím že aj krátke trolíky by boli takto postačujuce.. Je to ale na uvahu, a je to len môj názor.. ?