Posilnenie linky 52 vo večerných hodinách (5. – 31.7.2014)

Na linke 52 bude počas júla v úseku Krásna - Nám. osloboditeľov vo večerných hodinách premávať spoj každú polhodinu.

Dopravný podnik mesta Košice oznamuje cestujúcej verejnosti, že od soboty (5.7.2014) do konca júla (31.7.2014) bude vo večerných hodinách posilnená autobusová linka 52 v úseku Krásna – Námestie osloboditeľov a späť.

Odchody posilových spojov:

  • z Krásnej: 21:05 a 22:05 (spolu s bežnou linkou 52 budú odchody o: 20:35, 21:05, 21:35, 22:05 a 22:35)
  • z Námestia osloboditeľov: 21:34 a 22:34 (spolu s bežnou linkou 52 budú odchody o: 21:04, 21:34, 21:59, 22:34 a 22:54)

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Iv #26:
Ano, tiez si myslim, ze Tahanovce by mali mat aj po 21.h spojenie s centrom s 10min intervalom. Vidiet to aj z preplnenych 10 po 21.h..

Vikendovy nasled z THC 8-4-8 nie je idealny, najradsej by som videl 6-6-8 (horsie, nez 8-12 pre 27+36 nepripustam), avsak casove polohy vikendovej 36 musia zohladnovat aj preklad 19+36, ale aj obojsmernu nadvaznost 34+36 na KVP, ci preklad 10+34 na LU8, ako aj snahu, aby 10+6 v spolocnom useku nejazdili naraz. Samozrejme, cele je to koordinovane aj s 15+16, 71+72, ci 6+9.
Reakcia na: Dispecer #30:
.... ved to ja viem...? Išlo mu o spoje s centra po 21 hod.. a ten spoj ide presne tak ako píšeš teda "spadá do toho času" ?
Reakcia na: Rudyke902 #28:
21:05 zo stanice je posledný spoj linky 27... ?
Reakcia na: Rudyke902 #28:
Mne ide len o to že chodi tam podla mna prilis vela spojov pretom by stacila jedna linka. A co sa týka 27cky tak z THC ide posledna este pred 21:00 a zo stanice o 21:05.
Reakcia na: LUKYmhd #27:
LUKY:
1. Keby si si prečítal poriadne čo som komentoval - zistil by si že ja som Krasnu a Tahanovce neporovnaval (ani sa to porovnavať neda), to adresuj TBUS-ovi, len som reagoval na jeho prispevok.. (on porovnaval obe MČ, počet obyv / interval spojov)
2. L 13 už po 21 hodine nepremáva (jednalo sa konkretne o spoje spajajuce MČ s centrom vo večerných hodinách - po 21 hod..)
3. Nakoniec, ja nebývam v Krasnej tak mňa sa to spojenie aj tak netýka, a ja ani CP nerobím a neplánujem
?

A pre YOGI-ho - pokiaľ som dobre čital CP L 27 po 21 hod ešte ide.. ?
Reakcia na: Rudyke902 #23:
Na L13 si zabudol? a nehnevaj sa ale porovnavat bezvyzmanu Krasnu s sidliskom Tahanovce by pride trochu mimo. Krasna by mala byt obluhovana jednou linkou celotýždene hoci priamo do centra ale inak nič..mate len štastie že ste spojeni so Šacou lebo vdaka nej mate taký interval aky mate..inak by to bolo bud priamo do cetra 30/30/60, alebo s prestupom na Važeckej trebars každých 20 minut. Nič viac by som tam nedal.
Reakcia na: tbus #25:
okrem toho obe linky prichádzajú a odchádzajú takmer naraz /blud z čias, keď 36ka nechodila ešte na Madridskú, aby cestujúci mohli obojsmerne prestúpiť, dnes už bez významu/....
Reakcia na: Rudyke902 #23:
36 jazdí z úplne inej časti centra ako 10, teda nedá sa to chápať tak, že jazdí 6 spojov za hodinu, keďže každá linka má iba po 3 spoje. KVP má napr. 71+72 z NO, a zo severnej časti 36+19, čiže spoj každých 10 min je dobrý interval pre také sídlisko, a nie 20 minút
Reakcia na: Rudyke902 #23:
Až na to, že L27 už vtedy nejazdí.
Reakcia na: tbus #22:
Keď už porovnávaš, tak treba porovnať všetko.. L 52 je jediná linka čo spája Krasnu s centrom (a ten interval je upraveny len na mesiac júl), a s Tahanovce spája s centrom mesta aj L 36 a L 27, tak treba uviesť aj to - ak uvádzaš interval po 21 hod vs, počet obyvateľov (zrejme kôly kapacite, či počtu spojov z MČ), len aby to bolo objektívne ?
Reakcia na: Rudyke902 #21:
to je realny interval po 21 hod z NO do Krasnej a na Tahanovce
Reakcia na: TA #19:
Nevieme presne čo porovnávaš, v akom čase, spoje akej linky.. atd.. ?
Krásna ide správnym SMERom proste. ?
Tak si teda porovnajme, ako vyzerá priame spojenie Krásnej a Sídliska Ťahanovce s centrom. Interval 30 minúr verzus 20 minút, počet obyvateľov 23047 verzus 4739. Kdeže sa stala chyba?
Reakcia na: tbus #15:
Nie, teraz jazdi 25 Polov a potom prehodi na 26P Saca.

Okrem toho, pri prichode do Polova zahlasi konecna, prosim vystupte a pri zastavenie nasledne nahodi 26P. Chvylu kym jazdila 25 Saca mala omnoho vacsi uspech. Teraz chodi prazdna (pisem o spoji 8:09 z Polova)

Najlepsie riesenie by bolo oznacenie 25 Saca nemocnica cez Polov podobne ako ked ide na THC kde je napisane Bruselska cez Tahanovce obec.
Reakcia na: Rudyke902 #16:
,, za drobné preklepy sa ospravedlňujem, ?
Reakcia na: veteran #9:
Jas si pamätám tu linku dosť dobre ako jazdila a ešte aj skôr ako si uviedol ty príklad, ešte v koncoch 80 tych rokoch .. ?
No spojenie so šacou + vsš a a jazera (krasnej), zabezpečovala aj CELODENNE LR2, aj ked počas sedla v hodinovom intervale, no možnosť využiť linku R2 mali aj kraňančania (prestupm z 36 ky) ako tu niekto spomenul.... ?
Takže bolo to spojenie a linky a CP "pestre" a nielen čo sa týka Krásnej/jazera vs centrum-šaca/vsž., preto sa nedá porovnavať niečo čo platilo kedysi s niečím čo plati (alebo by malo) aj teraz... Iná doba, iné potreby jednotlivých MČ, aj iná politická vôľa atd.. ?
Reakcia na: shimimi #14:
nedávno som videl takýto spoj L25 a na čelnej tabuli mal 25 Nemocnica Šaca, neviem či je to aj v súčasnosti takto
Reakcia na: tbus #11:
U 25 by sa mohlo označiť ktorý spoj (služba) končí/nekončí v Poľove a pokračuje do Šaci, do garaží ako 26P.
Reakcia na: Author #12:
Tak to urcite nie sidliska maju prioritu si myslim a ta 20 minutovka vecer je potrebna nechcel by som tu trebars na KVP mat vecer polhodinovku....
Reakcia na: tbus #5:
Presne, ako pises.. avsak z nejakych zahadnych dovodov mala doposial Krasna nadstandard a radsej ho tam vecer vratit, ako sa vracat z divokym L-vetvam spred leta. Vecerne posilove spoje vykona stabilna posadka, tak aspon sa bude vediet, ako su vyuzivane..

A samozrejme, ze kazda zo spominanych casti pyta vecer (najma 21+22.h) 30min interval, avsak na to nie su kilometre. A navrhy typu: zhorsit vecerny interval na sidliskovych linkach, aby male MC mali vecer rovnaky interval ako sidliska, neberiem..
Reakcia na: LUKYmhd #10:
šaca má večer medzi spojmi linky 52 spojenie R1+26 a o hodinu 25+26P, síce je to o nejakých 10 min dlhšie, ale je tam možnosť cestovať aj v rámci hodinovej diery medzi 52kami
Reakcia na: Mat123 #3:
Je to očivodne narychlo zbuchane cie si stojim za tym ze tam smrdi politika. Krasna nie je v ničom ina ako KNV či hocktora vačšia oblast. A ako pišem už ked tak to modli dať už od Šace a nie takto. Prečo Krasna može mat polhodinovku večer a Šaca už nie?
Reakcia na: Rudyke902 #8:
Napríklad CP L52 k 10.2.1992, príchody na zastávku Šaca, Hotel Metal, ranná špička:
5:25, 5:38x, 5:45x, 5:50, 5:55x
6:10, 6:30, 6:40x, 6:45x, 6:50, 6:55x
7:10, 7:30, 7:30x, 7:34x, 7:38x, 7:42x, 7:46x, 7:50, 7:54x
8:10, 8:30, 8:50

x: spoje len od Námestia osloboditeľov

52ka vznikla pretransformovaním bývalých liniek RA Košice-VSŽ, RA Košice-Hydrostav a Košice-Šaca (v drvivej väčšine účelové spoje) a pridaním školských spojov kvôli SOU J. A. Gagarina (po jeho postavení v druhej polovici 70. rokov). Popri tom sa k linke zapojila vetva z Jazera/Krásnej. Najmä kvôli Jazeru, ktoré bolo novým sídliskom bez vybavenia a bolo potrebné dopravovať väčšie masy ľudí do centra. Linka slúžila aj ako prípoj na eRky do železiarní (z Krásnej i Jazera), keďže na niektoré smeny nebolo možné zabezpečiť toľko priamych spojov zo sídliska/Krásnej na areál.

Expresné "päťdesiatky" boli často účelové spoje. Nie v zmysle RAčiek, lebo mali svoj pravidelný takt (aj keď našli by sa aj výnimky). Často vznikli z dôvodov, že v istej časti nejakého sídliska dostali byty zamestnanci istého podniku v inej časti mesta a bolo ich treba do roboty dopraviť rýchlo. To bol zmysel expresov. Okrem toho aj spomínaný presun obyvateľstva nedokončeného sídliska za občianskym vybavením v centre.
Reakcia na: veteran #7:
Viem ako jazdila, a nemyslím si že gro spojov jazdilo len po NO, skoro všetky jazdili až do šace (cestoval som tam denne), takže pamätám sa na ňu... Nejazdila cez Jantárovu,neskôr ju nahradila linka 38 (skoro tá istá trasa ako teraz), neskôr jazdila cez Opátske (to už male busy), potom zase cez južnu triedu a cez PD a cez špičku len, až doteraz, kým zase jazdi celodenne... Prestupná tarifa nebola, ale pásma 2 áno, pamätám sa že na Nám.oslob. v L52 trebalo štiknuť ešte jeden listok do Šace, ked ešte tuším 2 Sk stal lístok.... Takže čo-to pamätám, neboj..
Nemôžeme ale porovnávať ako a čo a kde jazdilo v 80-tych rokoch a teraz , v každej MČ sa nároky na prepravu menili, ako aj linky a kapacita spojov atd.. (prestupovalo sa z 36ky na električky na važeckej, to ano, no kolko liniek ED jazdili vtedy a sóla vôbec napríklad...) Len som mojim komentom napísal že L52 jazdila od kedy ju zaviedli stále na trase Krásna-centrum-Šaca ... aj keď prechádzala mnohými zmenami (CP, trasa, kapacita vozov atd..), no nieje to nič nove KRASNA a L52 tu bola vždy , hlavne pre tých som to napísal, ktorí to nepamätaju (tak ako aj električky na jazere)...

Ak by sme sa mali vrátiť do tých čias ako a čo a kedy jazdilo vtedy nech jazdi aj teraz (ako tu niekto spomínal), tak veľa MČ by si prilepšilo, (a medzi inými aj jazero zase? )
Reakcia na: Rudyke902 #6:
A od nepamäti jazdila len v špičke cez PD a v 20-minútovom intervale. Gro spojov jazdilo len od/po Námestie osloboditeľov. A to prosím pekne nebola prestupná tarifa (!)
Reakcia na: AutobusovyManik #4:
Hej, ako spomínaš, jazdila linka 36 po Važec, ale jazdila z Krásnej aj linka L52 od nepamäti (ešte staré klasické dvojdverové harmoniky IK), to si zabudol napísať... Takže nič nové to nieje, tá L52 pre krásnu..
Reakcia na: Mat123 #3:
Kavečany, Šebastovce, Ťahanovce, Poľov, Pereš, Šaca, KNV, Lorinčík atď. všetky menšie okrajové MČ majú večer hodinový inretval, prečo by mala mať Krásna špeciálny polhodinový?
Autistom zo Siplaku nič by som nedal, nezaslúžia si večer odchody, po Važec by som dal a tam prestúpiť na električku. Dakedy jazdila linka 36 po Važec a všetko bolo v poriadku. Vlastne načo sa to menilo? Nešetríme náhodou kilometre? Hlavne, že všetko pomenia od stola a z Furče stále idú tri spoje do mesta naraz. ?
Reakcia na: LUKYmhd #2:
Nie je to žiadne posilnenie iba sa zachováva stav aký bol doteraz - polhodinový interval z mesta a do mesta
Reakcia na: Rudyke902 #1:
Nevidim dovod na nejake extra posilnenie cize si myslim ze to moze byt aj politicky tah. Ale na druhej strane by mozno evadilo keby tie polhodinovky boli az do sameho konca. Ale takto davat ze iba z NO je dost hlupe prečo nie až zo Šace?
Neviem čo "je za tým", aký dôvod, ale je to asi potrebné, ak to zaviedli... No niektorým "odporcom" dopravy do a z Krásnej (a jazera) sa zase asi zježia chlpy na tele ?