Prázdninové zmeny v cestovných poriadkoch (od 1.7.2014)

Od 30. júna sa jazdí podľa prázdninových cestovných poriadkov. Od 1. júla nastávajú komplexné zmeny v obsluhe Šace, Krásnej, Pereša, Lorinčíka a Košickej Novej Vsi a niekoľko ďalších zmien.

V pondelok 30. júna 2014, v súvislosti so začiatkom letných školských prázdnin, vstupujú do platnosti prázdninové cestovné poriadky, kedy sa prispôsobuje kapacita a intervaly väčšiny liniek MHD nižšiemu dopytu zo strany cestujúcich. Nebudú premávať školské spoje Š1 - Š5. Na linke 6 budú premávať sólo električky.

Od utorka 1. júla 2014 taktiež dochádza k zmenám cestovných poriadkov na viacerých linkách:

  • Na vybraných spojoch liniek 71 a 72 budú trolejbusy dočasne nahradené nízkopodlažnými autobusmi. Na linkách 71 a 72 budú spoje obsluhované nízkopodlažnými autobusmi vyznačené aj v cestovných poriadkoch. Zároveň dochádza k miernym úpravám medzizastávkových jazdných dôb, interval aj celkový počet spojov na linkách 71 a 72 zostáva zachovaný.
  • V snahe zlepšiť spojenie MHD k OC Optima, budú na zastávke OC Optima v smere z centra mesta zastavovať okrem linky 20L aj autobusové linky 21 23 25 52 a 56.
  • Na linke 56 sa zlepšuje interval z 30 na 20 minút a zastavovať bude aj na zastávke Moldavská, obchodné centrá v oboch smeroch.  
  • Drobné úpravy cestovných poriadkov sa dotknú aj liniek 19 a 26. Na linku 17 budú nasadzované kĺbové autobusy.

Upravujú sa aj cestovné poriadky liniek 13 20 20L 28 52 a 56 s cieľom lepšej koordinácie súbežných liniek, pravidelnejšej dopravy, sprehľadnenia siete liniek MHD a zvýšenia ponúkanej kapacity spojov. Komplexné zmeny sa týkajú obsluhy týchto mestských častí:

Šaca

  • Spojenie centra Košíc so Šacou bude celotýždenne zabezpečovať linka 52, na ktorú budú nasadené kapacitnejšie autobusy. V úseku Námestie osloboditeľov – Šaca sa v špičke pracovných dní zavádza pravidelný 10-minútový interval (linka 52 doplnená o spoje linky 56). Počas voľných dní sa v tomto úseku zlepšuje interval zo 40 na 30 minút.

Krásna

  • Zmenou intervalov spojov linky 52 a posilnením intervalu linky 28 sa v úseku Važecká - Krásna v špičke pracovných dní zavádza pravidelný 10-minútový interval, v sedle a počas voľných dní pravidelný 30-minútový interval. Spojenie Krásnej s centrom Košíc bude celotýždenne zabezpečovať linka 52 (cez pracovné dni bude doplnená o linky 13 a 28). Nasadením kapacitnejších vozidiel na linku 52 sa zároveň zvyšuje ponúkaná prepravná kapacitu na tejto linke. Zlepšuje sa aj obsluha lokality Pri teleku (lepší interval linky 28).
  • Prevádzka linky 13 sa obmedzuje len na pracovné dni v čase od 5:00 do 20:00, pričom premávať bude v hodinovom intervale. Víkendové spojenie Nám. Maratónu mieru a Krásnej je zabezpečené nadväznosťou liniek 19 a 52 každú hodinu pri odchodoch v 26. minúte z Nám. Maratónu mieru.

Pereš, Lorinčík

  • Spojenie Pereša a Lorinčíka s centrom Košíc bude celotýždenne zabezpečovať linka 20L. Ruší sa linka 52L, ktorej odchody v plnom rozsahu nahradí posilnená linka 20L, počet spojov aj interval v týchto MČ preto ostáva zachovaný.

Košická Nová Ves

  • Spojenie Košickej Novej Vsi s centrom Košíc bude celotýždenne zabezpečovať linka 20L doplnená o spoje linky 20 premávajúce iba po Námestie osloboditeľov (približne každý druhý spoj). Rozsah dopravy bude približne rovnaký ako v súčasnosti.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 5 #34:
Ano, 20 je skoordinovana s 15 cez prac.dni pri rovnakych/nasobnych intervaloch, aj za cenu >30min vydrze na NO, kedze si "musi" vyckat na NO, kym dalsie vozidlo obide Peres, Lorincik. Snahou bolo v max moznej miere zjednodusit LV a zlepsit nasledne intervaly subeznych liniek, za rovnake vykony.

Toto vikendove riesenie KNV je cenou za zlepseny interval do Sace, kde to bolo kapacitne viac ako potrebne. Prioritou bola vikendova nadvaznost KNV - NO - Sace, ktora funguje pri spojoch do Peresa/Lorincika (05.minuta z KNV) a opacne zasa k posilovym spojom do KNV (13.minuta zo Sace). Navyse, pravdepodobne vikendove posilove 20N budu coskoro nahradene midi-linkou na Heringes a bude priestor vylepsit aj casovu polohu.
Reakcia na: lenkakosice #35:
Linka 54 je linka ktora premava len v špičke. Inak sa ku straj nemocnici da dostat:

Z Tahanoviec linka 10 a prestup na Nam. osloboditelov L15/16 alebo elektricky 3, 7.
Z Furče priamo linkou 15
Z KVP najkratsie L34 a pri pracharni prestup na Linky 15, 16
Z Jazera priamo električkami 3, 7
Z Podradovej priamo L16
Z Terasy je viac kombinacii bud električky alebo trolejbusom a v meste prestup na autousy a električky. Myslim ze ponuka je bohata sttačí si vybrať 🙂
Reakcia na: lenkakosice #35:
Linka 54 ma príliš dlhú trasu, aby sme vedeli, odkiaľ sa do Starej nemocnice chcete dostať... ?
mohli by robiť niečo s linkou 54, chodí autobus len do 8:00 a potom nie je možnosť sa dostať priamo do časti stará nemocnica....?
Reakcia na: tbus #33:
Víkendový prestup z Košickej na Lingove na hrane je úplne ideálny. Príchod 20L na 11, odchod trolejbusu na 10, 17-ky na 09... Tá L20 po NO je tam cez víkend drbnutá bez ladu a skladu, absolútna diskoordinácia s prestupmi na Lingove, s L15 doteraz dokonalá koordinácia totálne rozbitá, interval do mesta 20/40, z mesta 18/42... jediné, na čo sa myslelo, bol obeh vozidla. Veruže som sklamaný... čo sa týka Košickej, víkend veľmi zle.
Reakcia na: Jacobs #32:
Prioritu mal v tomto prípade Pereš a Lorinčík, tam ostali časy odchodov zachované. Teda nová 20L sa prispôsobovala odchodom starej 52L, keďže je to jediná linka v týchto MČ a nie 15-ke, s ktorou má tri spoločné zastávky...
Celkom pozitívne zmeny, až na časovanie liniek 20/20L, kým doteraz cez voľné dni išli z Furče z Miestneho úradu smerom na Nám. osloboditeľov pekne 10 minút pred 15kou a tvorili s ňou lepší interval, po novom minútu pred ňou vo vláčiku,a tak zasa 20 minút nič...škoda,že tie časy neskoordinovali, ako tomu bolo doposiaľ ?
Reakcia na: Yogi616 #30:
No už sa aj čudujem ☺ Len som zvedavý koľko budú kvôli tomu meškať Citelisy, či nebude lepšie na Cassovare vystúpiť a prejsť sa peši na Považskú,NN a tam nastúpiť do rovnakého spoja ?
Reakcia na: tbus #26:
No, aby si sa nečudoval. ?
Reakcia na: veteran #24:
Uz nebude fantomovy, je k nemu prisposobena 26ka o 13:01 zo Sace
Reakcia na: veteran #24:
Električkou zo/do Šace (R+26) cestujem často, najmä keď viem že bude plnka v buse č. 20 alebo idem niekde na terasu a nechce sa mi prestupovať pri SOŠ Automobilová (tiež super prestup keď električka 6 odíde spoločne s príchodom autobusu 52/56), popr. ráno R4 keď idem na techniku. Do mesta sa to ešte ako tak dá, ale naspäť je to buď tých 5-8 minút na čakanie (celkom v pohode), ale napr. taký spoj R1 zo stanice o 12:55, ktorý príde na VA o 13:22 sa nedá skoro nikdy stihnúť. 26 ide tiež o 13:22 a stačí aj malé meškanie a stratí sa nadväznosť, poprípade vodič vidí že prichádza električka, ale nepočká (neviem prečo, linka nie je dlhá aby státie do jednej minúty spôsobilo problémy).

Radšej by som videl potiahnutú električku do Šace alebo ten normálny prestup na VA ako hovoríte. Najprv by však musel byť prestup atraktívny a spoje vykonávané električkami, ktoré nerezonujú pri rýchlosti vyššej ako 50 km/h, v čom je T6A5/KT8D5 neprekonateľná ?

30 minútový interval do Šace cez víkend už mali zaviesť dávno (vždy som chcel vidieť interval na L20 30 minút víkend, 20 minút pracovné dni), je to dosť adrenalín plánovať odchod z Havlíčkovej aby sa stihlo prestúpiť pri Krajskom Súde na L20 (prinajlepšom na prestup ostanú 4 minúty)...
Reakcia na: veteran #24:
Čo sa týka 18/55 tak, spraviť z toho jednu linku ktorá bude premávať Tesco - N.Nemocnica a nebude sa stažovať nikto. Alebo keď máme písmenkový fetiš tak ich označiť a púšťať striedavo medzi sídliska (T - ťahanovce, f - furča).

To by si chcel veľa aby celá Šaca prestupovala na VA. To by musela byť nová, z rekonštruovaná trať, moderne briky ktoré pôjdu každých 10 minút, cestovne za 10centov na 45 minút ... Potom by sa dalo o tom uvažovať, ale aj tak by sa našli ktorý by im také prestupovanie vadilo.

Keď porovnám cestu bikou a busom do Šace, tak busom je to pohodlnejšie. Zo pár krát som išiel eR-kou to hučalo, vrzgalo, rezonovalo, triaslo sa to.... čakal som už kedy sa to vy*okotí. Podarilo sa mi raz chytiť prestup, že hneď išla 26tka, inak čakanie 5-8 minút.

Reakcia na: veteran #25:
od 1.7. určite nie
Zastávka Cassovar smer FNsP, ktorú akurát načmárali na cestu, vznikne teraz od 1.7. alebo až neskôr?
Z osenástkopäťdesiatpäťky by mala byť normálna linka ako kedysi. Pokiaľ ju ale dajú z Ťahanoviec, bude ziapať Joško z Furče, keď ju dajú z Furče, bude ziapať Miloš z Ťahanoviec... Ta sebe vyberce.

K 52ke. Zlepšenie intervalu cez DPP je pozitívum najmä pre Šacu. Oveľa radšej by som ale cestujúcich z oboch koncov tejto linky videl v električke.

Z VA cez DPP odchádza R1 o 13:13. Nazývam to fantómový spoj. 26kou sa naň zo Šace nedostaneme a o štvrť na dve z VA do Košíc neodchádza prakticky nikto. Ten spoj ide len kvôli taktu. A pritom by stačilo posunúť nástup na 26kové Béčko o pár minút skôr a vykonať prípoj od nemocnice na túto električku...
Ja si myslím že sú to dobre kroky zo strany dpmk, a tieto mini konlifkty co tu vznikajú ... No predsa nedá sa všetko vyriešiť hneď na 100% ... Ale myslím že zmeny su to smerom dopredu 🙂 ... Tahanovce su problém ktorý sa nevyriesi za jeden večer .. Ale myslím že aj tak bolo najviac cestujucich za čias linky 18 z THC keď premavala po moskovskú resp. 18M na mašu .. Škoda súčasnej nie prilis vyuzivanej 18 .. Watsonova však môže byť vdacna aspoň za toto spojenie ..
Reakcia na: TA #20:
To že 52 kopíruje koľajnice trápi mnohých, ale v súčasnosti nie je politicky priechodné, aby sa tento súbeh zrušil. Ak sa vybuduje seriózne prestupné miesto na Važeckej a na električkových linkách budú NP električky samozrejmosťou, potom môžeš naučiť ľudí prestupovať.
Pred zmenou mala Krásna v špičke/sedle/víkend 6/2/2 priamych spojov do centra za hodinu a 2/0/0 po važeckú, dnes je to za hodinu 4/3/2 do centra, 3/0/0 po važeckú. Teda luxus sa trochu obmedzil.
Reakcia na: tbus #7:
To, že majú podobné nároky na MHD, neznamená, že ich má spájať jedna linka. Navyše sú od seba značne vzdialené a aj tak tá linka jazdí značnou zachádzkou cez centrum mesta.
Tak toto je už priveľa. Už teraz má Krásna vzhľadom na svoje potreby veľmi dobrú MHD v porovnaní s inými mestskými časťami, ale čo je to za nezmysel zavádzať takú hustú linku 52? Nikoho netrápi, že sa tým zbytočne kopírujú spoje idúce po koľajniciach? Prečo by mala mať Krásna takúto luxusnú MHD?
Velmi pozitivne vitam zmeny konecne sa dostavame do normalu aj intervaly idu k lepsiemu..dufam ze sa to casom pat nepokazi. Chvalim podnik naozaj.
Reakcia na: Diamant #17:
Celkom zbytočná nie je, v rannej špičke z Ťahanoviec má takáto priama linka určite opodstatnenie, avšak poobede by pokojne mohla jazdiť tak ako v sedle len po Tesco, keďže od Mieru plní len úlohu vlečky za L27. To čo by sa ušetrilo by sa dalo využiť na posilnenie liniek na Ťahanovce po 21. hodine, keďže spoj raz za 20 minút na tak veľké sídlisko je hanba...
Nič proti, ale čo tak vehementne bránite tú 18-ku? Je to úplne zbytočná linka. Autobus jazdí temer prázdny. A tie vláčiky autobusov po Ťahanovciach, to je choré!
Reakcia na: Rudyke902 #2:
Kvôli tomu má ísť do garáže Šaca 3504, 3517, 3525
Reakcia na: 110mat110 #12:
Neviem čo zasa riešiš ... ja som len napísal svoj názor - a to že budu zastavovať pri OC OPTIMA aj ine spoje, (aj 52) bude to len lepšie spojenie aj pre Krasnu a jazero... To je všetko , celý komentár k článku o uprave cestovných poriadkov ..!!
A keď mám reagovať - tak neviem prečo uvádzaš Važecku - OC Optima, ved linka 52 je kôly krásnej a nie važeckej ? A už ked sme pritom, asi ti ušlo že linka 52 bude celý týždeň celodenne jazdit, no L R2 je len pri návoze a zvoze robotníkov do USS a spojenie 9 +10 si ratal len jazdne časy, nie prestup a nadväznosť spojov... tak porovnavať čas jazdy 52 R2 a 9+10 je nie na mieste ...

No ale viem že ten kto argumentoval vtedy proti mojej myšlienke aby tam stáli aj ine linky (napr.52), tak tomu sa to páčiť teraz aj tak nebude, že sa vedenie DP tak rozhodlo ... No ja v tom prsty nemám ?
Reakcia na: shimimi #13:
Linky nikde zachádzať nebudú, bude sa stať na zastávke vedľa električkovej, teda za semafórom, za križovatkou pri Optime v smere do Šace.
Zachadzanie, zastavovanie k OC Optima spojov 21, 23, 25, 52, 56 vítam. Budú zachadzať spoje aj smerom do centra? Či to bude len smerom z centra? Linka 21 je skôr zamestnanecká linka pre PHR, chodí účelovo, 5x za deň, jej zachádzanie, zastavovanie u OC Optima je, by bolo nepotrebné. Linka 23 je plus, keď bude aj zachádzať smerom do centra. Linka 25 deto, z oboch strán. Linka 52 v poriadku. Linka 56 myslím, že je nepotrebné aby tam zastavovala, keď tam bude zastavovať/zachádzať 52ka. L56 je posilový, "expresný" spoj pre Šacu. Vítam, tiež víkendové zlepšenie zo 40 minút na 30 minút.

Ešte by sa mohla upraviť tá písmenková abeceda u L23. Dať normálnu linku len pre letisko a ďalšiu linku pre Faureciu, Immopark. Mame tu R-ky pre železiarne, Môže byť F-ky / I-čka pre Faureciu, Immopark. Sú to predsa zamestnanecké linky.
Reakcia na: Rudyke902 #10:
Ty a tvoja optima... Chod sa radsej fotit do Auparku na zachody. mas tam lepsie spojenie.
Len tak mimochodom Vazecka-OC Optima
52->24minut
R2->17minut
9+10->22minut (zastavuje pred vchodom)

A ked svoj prejav posunies este v i ssie nebude sa dat citat 😉
Reakcia na: Yogi616 #5:
No je to fajn, myslel som si že to asi budu tie Solarisy (z L 17), na "šaciansky" expres 52 sa hodia.. ? No mám obavu, či nebude problém v Krásnej - pri odbočovaní na tej uzkej križovatke na Slaneckej a tak isto na obratisku tam... predsa len je to niečo "dlhšie" a nelomí sa.. Aj krátke busy maju niekedy problem odbočiť do či z Krasnej... No ale asi je to už odskúšane... a nebude to problém ?
Tak konečne uvidime po rokoch opäť SOLARISY aj na jazere (začinali tam na L 19, a možno skončia tam na L 52) ?
Reakcia na: tbus #7:
Ja som netvrdil že "LEN" kôly jazeru to je... Písal som o tom zastavovaní pri OC OPTIME, že by to bolo vhodne aj pre ine linky tamadiaľ jazdiace a uviedol som príklad linky 52. Je to + tak ako pre Krásnu a samozrejme aj pre jazero.. Tak isto to zastavovanie 52 ky na celom jazere, teraz posilnenie kapacity tejto linky a celotýždnova prevádzka asi to svedči o tom že to nieje linka "na zatratenie" a je to len pozitívum, ináč by tá uprava smerom k lepšiemu nebola, nie ? tak ako pre krásnu aj pre jazero je to len a len lepšie (čo sa mnohým tu nie veľmi páči, a maju ťažke srdce na krasnu a jazero - no viššia moc rozhodla) ? ?
Spravne citam, pomaly sa zbavujeme uchylnosti 20L/52L? ?
Reakcia na: tedom-cng #3:
Mimo spicky jazdia medzi tescom a madridskou 27 a 36 kazdych 7-8 minut, to uplne postacuje, netreba tam ziadnu tretiu linku aby zbytocne jazdila vo vlaciku za jednou z tychto dvoch liniek.

Ak by mala linka 18 jazdit celu trasu Nemocnica - Madridska v 15 min intervale, boli by potrebne minimalne 4 autobusy. Naopak, ak by tieto 4 jazdili iba v useku po Tesco, tak by si mohol mat spoj po watsonovej kazdych 7-8 minut, teda pripoj ku kazdemu jednemu spoju zo/na sidlisko. Skratenie trasy o polovicu znamena usetrenu polovicu nakladov, teda na skratenej moze jazdit 2x viac spojov. Tak uz posud cam co je efektivnejsie a rozumnejsie.
Reakcia na: Rudyke902 #2:
52 sa nemenila kvôli spojeniu Jazera a Optimy, ale kvôli tomu, že Krásna a Šaca majú podobné nároky na dopravu (čo sa týka intervalu, kapacity) a preto ich spája jedna linka. Jazero a Optima je náhodou po tejto trase, tak si nemysli, že je to kvôli tomu ?
Reakcia na: Dispecer #4:
prečo? ? ťahanovce podľa nich akože nemajú právo na častejšiu dopravu či čo? ?
Reakcia na: Rudyke902 #2:
Áno, cez týždeň Solarisy (tuším tie, čo donedávna chodili na L17) a cez víkend malé SORy.
Reakcia na: tedom-cng #3:
...to by bolo zase nadávok z Furče... ?
Dobré by ešte bolo keby tie 18tky, ktoré chodia len medzi tescom a nemocnicou by chodili normálne z ťahanoviec. Síce chápem, že v DPMK to vidia tak, že kto chce vtedy ísť do alebo z nemocnice abo tak dakde po trase, že prestúpi, ale niekedy ide aj o to, aby sa z ťahanoviec dalo častejšie dostať aj mimo špičky ?
Hm, presne o to som veľakrát písal, hlavne čo sa týka spojenia jazero (krasna) optima - a zastavovanie aj iných liniek pri OC - zožal som tu veľku kritiku stále - no naplnilo sa to ako vidim.. Teda asi aj niekto iný a vo vedení zdieľa rovnaký názor ako ja ? tak isto lepšia nadveznosť spojov do a z krasnej.. a taktiež kapacitne posilnenie spojov na linke 52 je dobre - asi pre nič za nič sa tak nerozhodli.. (len som zvedavý ake vozy tam nasadia, tušim že SOLARISY? ) No uvidime, ale aspoň niečo k lepšiemu.. ?
to spojenie optimy z mestom ej veľmi dobrý nápad, už dávnejšie som aj chcel napísať do DPMK nech tak zrobia 🙂