Prvá nová električka dorazila do Košíc

Do areálu Dopravného podniku mesta Košice na Bardejovskej ulici dnes, 24. júna 2014 v noci, dorazila prvá nová kĺbová nízkopodlažná električka Vario LF2+. V rokoch 2014 a 2015 by malo byť do Košíc postupne dodaných 28 električiek tohto typu. Cena jednej električky je 1 449 000 €, spolufinancované sú 85% z fondov Európskej únie, 10% zo štátneho rozpočtu a zvyšných 5% spolufinancuje DPMK.

Fotografie novej električky a bližšie informácie Vám prinesieme po jej oficiálnom predstavení.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: toriak #140:
Ak nepoznáš logá BUSE a Bustec, tak nie... Ak hej, tak v tom máš úplne jasno. ?
Reakcia na: Dispecer #139:
z napisu vidno len BUS..., takze take jasne to z tej fotky nie je.?
Reakcia na: afeno #135:
Isto? Na tejto fotke jasne vidno, čo má za vonkajšie displeje... ?
http://imhd.sk/ke/galeria-media/Vyhladavanie.html?&ghg=&ghv=9006#79621-Bocny-displej-BUSE
Reakcia na: myslavcan #133:
Hej, tak to je. Viem, že keď som sa pozeral odzadu, tak by som ten ďalší displej nevidel, tak preto ho dali tak, aby bol viditeľný aj pred tou zníženou časťou.
Čo sa týka LCD panelov, tie vozy ich mali mať. Je možné, že ešte budú domontované, to ti nepoviem presne.
Reakcia na: afeno #135:
Čo všetci máte s tými BUSTECmi?

"Vozidlo (701) bolo dodané už v novom korporátnom nátere a s nainštalovaným informačným a odbavovacím systémom EM-TEST a vonkajšími displejmi BUSE."

Reakcia na: afeno #135:
701 má BUSE, akurat riadiaci protokol je pouzity ako u EMtest tabul
Reakcia na: toriak #134:
Pokiaľ viem, tak vonkajšie displeje na 701 sú BUSTEC.
Reakcia na: myslavcan #133:
veronika ma vo vnutri 2 emtesty ? to su mi veci - vonkajsie ma predsa buse...
Reakcia na: Yogi616 #129:
Ak sú 3, tak predpokladám, že druhý a tretí budú tesne za zníženými časťami, podobne ako to má Veronika http://imhd.sk/ke/galeria-media.html#74395
Ale otázka je, prečo nemá "2 ks vnútorný obojstranný panel, monitor, min. 19“, ako je uvedené v prílohe zmluvy...
Reakcia na: triplex4 #130:
Zase povieš, že som mudrc, ale čo už so mnou, keď ja chcem, žeby aj ty si bol taký múdry jak ja...
Dal som si tu námahu a našiel som odpoveď na tvoju otázku:
Košice majú rozpočet na úrovni približne 180 mil €.
Jeruzalem má rozpočet v prepočte asi 960 mil €.
Len tak mimochodom... Jeruzalem má asi 3krát viac obyvateľov ako Košice a Izrael má asi o polovicu väčši HDP ako Slovensko, ale žeby sa im tam, aj napriek tým krásnym električkám žilo ľahšie ako u nás... No neviem...
netvrdim ze by sme museli aj my spriahat dve 30m supravy do jednej, je to u nas skor nerealne take nastupistia ani nemame ale kludne tie 30m supravy alstom,caf alebo aspon skoda 30T by tu mohli premavat(aspon namiesto terajsich T6 ci KT8) ak by sa spravili kolaje+ podlozie v celom meste kvalitne bolo by to v pohode realne, aspon par takych suprav zakupit z dalsieho balika eurofondov (ak nam vobec po tych preslapoch na smerackom dpmk este na nieco vobec daju) by sa veru zislo v spicke by urcite pomohli na niektorych najzatazenejsich linkach napr 9, 7 ci 6 + do tych podarenych varii aspon tie klimy dokupit a este by to celkom slo.. zaroven take cosi cakam od nastupujucej generacie, teda v pripade zeby sa podarilo komplet vymenit tych spinavych smerackych sudruhov v cele mesta aj dpmk ?
uz aj taky zaostaly moslimsky svet ako Jeruzalem sa nam smeje do xsichtu pozrte tie trate a nizkopodlazne briky ake maju na urovni.. mozme len ticho zavidiet.. na tomto obrazku dokonca dve 30m supravy ako jedna brika http://imhd.sk/ke/galeria-media/update/8332/mhd-v-jeruzaleme.html#120619-Elektricky-premavaju-v-Jeruzaleme-od-roku-2011-charakteristicke-je-pre-nich-neustale-vyzvananie a aky rozpocet moze mat take mesto Jeruzalem?a to ani nedostavaju dotacie z EU.. na hanbu!!! ?
Reakcia na: toriak #128:
Za tretími dverami tuším. Nepamätám si už presne, ale viem, že tam sú tri displeje.
Reakcia na: Yogi616 #127:
preco tri ?
jeden vpredu, druhy za harmonikou a kde je ten treti ?
Reakcia na: KosickyTiger #126:
Nie, momentálne v interiéri LCD dispeleje nie sú, len tri vnútorné obyčajné displeje.
Reakcia na: veteran #122:
Zase SciFi téma Ťahanovce . Zatiaľ električková trať na THC slúži tak maximálne kandidátom túžiacim po mandáte . Myslím si , že baviť sa o detailoch na túto tému je zbytočné , keď máme trate v sotva použiteľnom stave . ?
Reakcia na: Rudyke902 #123:
Nic nefantazirujem reagujem na tvoj prispevok #118 kde pises ze jeden z dopravnych prudov je stare mesto-centrum. Kedze to je to somarina, reagoval som na to ironickou poznamkou ktoru si ocividne nepochopil 😉
Reakcia na: 110mat110 #119:
Neviem čo zase riešiš, ja som nič take nenapísal... prečítaj si poriadne moj dlhý príspevok, na ktory tu poniektorí reagovali... Nikto nevie čo a ako bude do buducna, takže všetko čo som napísal (čo sa týka buducnosti) bol čisto môj teoretický názor (a trochu fantazírovania), tak nevyťahuj z článku to čo tam ani nieje.. ? Ďakujem za pozornosť... ?
Reakcia na: 110mat110 #121:
Hej, na Ťahanovciach "sa ráta" v špičke so 6 tramtrejnovými spojmi. Eto vsjo, zvyšok "mestská električka" (bez udania dĺžky/kapacity).
Reakcia na: tom393 #120:
Tento system sa len tazko da porovnat s Kosicami. Nieco na tento sposob sa planovalo na obsluhu THC. A tam sa povodne planovali KT8 (v tej dobe najdlhsie co bolo) a teraz s tram-train supravami do dlzky 80m.

Neda sa to porovnat s nasim dopravnym systemom kde mame viacero liniek obsluhujucich cele mesto.
Nedá mi nereagovať keďže včera som sa vrátil z miškolca. V Miškolci je ejdna nošná električková linka zo sídliska cez centrum mesta an stanicu, berie sa ako metro v Prahe čiže autobusy robia prípoje ku jednotlivým zastávkam vezú ľudí na električku. V sobotu doobedu teda včera bol interval 6 minút a KTčka chodili plné, v 26T je viac miesta tka to bolo pohodlnejšie: Inak aby sa zvýšla kapacita KTčiek tak sú v krajných článkoch poodstraňované niektoré sedadlá:

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10405472_791403140911453_5029407990447486356_n.jpg
Reakcia na: Rudyke902 #118:
Fuha, Stare mesto-centrum je neskutocny problem obsluzit. Mame tak uzke chodniky pre pesich, ze treba postavit nove kolajnice a nakupit skoda 30T
Reakcia na: Dispecer #114:
,,, ved to je jasné... ? No u nás v KE čo treba "uspokojiť", aké najväčšie dopravné prúdy /nároky? V ED predsa jazero-centrum, terasa-centrum,Stare mesto-centrum, juh centrum.. a v špičke USS ? Teda skoro sa to aj prelína .. ?
Reakcia na: Dispecer #116:
je nejaka sanca dostat vysledok toho monitoringu na tuto stranku ?
Reakcia na: toriak #115:
Neboj, podľa mňa už GPS monitoring má... ?
co tak dat do 801 nejaky cip na sledovanie polohy ?
Reakcia na: Rudyke902 #111:
Nosná linka je taká linka, ktorá uspokojuje najväčšie / najvýznamnejšie dopravné prúdy / nároky. To nutne nemusí znamenať, že obslúži najväčšie územie... ?
Reakcia na: Rudyke902 #108:
Hovoríš ako keby si sa vrátil zo snemu Smeru . ☺ Bohužiaľ nezdieľam tvoj optimizmus a práve naopak si myslím , že to lepšie nebude ...
Všetci sa tvária ako keby sme sa mali z toho čo tu prišlo tešiť , fakt je ten že to už bolo potrebné pred 10 rokmi . Tie T3 čo tu jazdia určite nesplňujú žiadne bezpečnostné normy , ich opravy sú na prvý pohľad provizórne a keby v Nemecku boli trate v takom stave ako u nás , tak by si nikto nedovolil veselo ďalej prevádzkovať MHD .
Reakcia na: Rudyke902 #111:
5ka pokrývala len to, čo už bolo pokryté inými, skutočne nosnými linkami s oveľa lepšími intervalmi, než mala 5ka. 9ka dnes chodí v lepšom intervale, ako v časoch 5ky a 1ky.
Reakcia na: veteran #110:
No motala sa kade tade... tamadiaľ šla kde bolo treba a kde boli koľaje nie? Nezabudaj že v tom čase jazdila aj linka 1, a potom aj linka 7.. Teda v sučastnosti linky 5 a 1 nahradila len L9 a sčasti aj 7..
Uviedol som to ale ako príklad, a podľa mňa je taká linka nosná čo obslúži naväčšiu časť mesta, ved koľko nosných liniek AD chodia a "motaju sa kade tade" podľa teba (napr.L 19)..
Reakcia na: Rudyke902 #108:
5ka bola úžasne nosná linka, fakt... Motala sa kade-tade po meste a na interval 15/20/30 tam bolo treba 9 poradí.
Reakcia na: Rudyke902 #108:

Tie súpravy sa volajú K2.
Skôr sa obávam, aby sa stihla/ začala rekonštrukcia IKD.
Každe mesto je špecificke niečim, porovnať sa dá veľkosť, rozloha, či počet obyvateľov, ale v DP a MHD je to trošku špecificke... Ak berieme napríklad BA a KE u nich doteraz v ED poznali len supravy T3 a T6 - (tak ako aj u nás), no mali aj niečo väčšie ako len sóla (tušim T4, neviem ako sa označuju), teda dvojčlankove vozy, u nás sme ich nemali, no zase sme mali trojčlánkove KT8 - ktore zase v BA nemali a nepouživali.. Teraz pri kúpe cez fondy budu mať viacčlankove vozy (tie Škodovky), no a my zase dvojčlankove (tie Varia).. Uvidia oni v BA ako sa im tie Škodovky osvedčia a určite maju strategiu kam ich zaradia na ake linky, tak isto uvidime ako sa u nás tie Varia osvedčia a na akých linkach - teda nemožno porovnavať hocijake mesta nazvajom, ak su rozličné prepravne nároky, či počet km trati ED,rozne linkove vedenie atd..
No dá sa porovnávať kultura cestovania či určitý štandard pre cestujucich (klima atd..), v tomto sme v ED u nás trochu pozadu stále voči iným mestám..

No a ešte - do buducna nevieme ako to bude celé s financovaním nášho DP, ani akym smerom sa bude uberať.. Možno (budem teraz trochu fantazírovať) že sa všetko obráti k lepšiemu-teoreticky, možno o pár rokov pri ďalšom možnom financovani z EU sa uberieme aj tým smerom - viacčlankove vozy (Škoda napríklad) ako v BA, ak bude treba vyradiť postupne najstaršie KT8, to nikto teraz nevie.. A možno aby potom tie vozy aj cez víkend nestáli a nehnili v depe a boli využite na najvyťaženejšej linke, urobila by sa zmena v linkovom vedeni a vytvorila by sa taká nosná najvyťaženejšia linka (ako maju v Maďarsku), napriklad ako kedysi u nás jazdiaca linka 5 s predlžením až na Havličkovu - spojila by s centrom mesta prakticky všetky väčšie MČ kde jazdi ED (Stare mesto, Terasu, juh aj Jazero) a boli by aj tie vozy využite .... napríklad.
Samozrejme je to len teoreticky a ako som písal,tdo buducna nikto nevie akým smerom sa celá naša MHD bude uberať.. Tak aj keď to nieje všetko čo sa deje teraz každému po chuti, musime byť spokojní aj s tým čo nám sučastna doba a vedenie sem do KE do MHD dokáže zabezpečiť.. Takže nech už tie vozy všetky tu máme čim skôr, a dufajuc že trate sa postupne daju do poriadku (lebo musia)... A verim že potom by sa aj nejake percento ludi opäť vrátilo k MHD..
Reakcia na: 2TheMHDmarek2 #106:
Presun cestujúcich ku IAD - čo bolo atraktívne na škrtaní spojov, zlom linkovom vedení a intervaloch, neprestupnom tarife, zdražovaní cestovného, bývalom TZR pásme do železiarní, špinavých, v zime nevykúrených vozidlách, atď...? DPMK si sám vyhnal vysoké percento ľudí z MHD...
Reakcia na: veteran #102:
Cestujúci "spohodlneli" a "prestúpili" do áut, ktorých priamym dôsledkom sú zápchy. A nik tento vážny problém zatiaľ nevyriešil. No niekde sa to muselo prejaviť (škrtaním spojov).
Reakcia na: triplex4 #100:
To nie je o pristupe ale o logickom premýšľaní. Zbytocne nam tu budu taketo velke elektičky len preto aby si sa ty potesil na ne pohladom. Varia jazde skoro v celom Česku a su s nimi spokojní ludia. Ako som uz napisal časom sa možno dočkame aj niečo take ako ty uvadzaš no neda sa všetko hned. Napredujeme už teraz ... či aha za to že to nie je električka podla tvojich predstav tak to nie je napredovanie? Čo sa týka trati trochu suhlasim ale verim že sa to raz da do poriadku. No za to nebudem všetko odsuchovat..SOR nie Vario nie a tak dalej..zamysli sa trošku a skus sa pozerat na svet viac otimisticky bude sa ti lepsie žiť.
Reakcia na: myslavcan #101:
Tak jest...Počet obyvatľov nie je smerodatné číslo.
Reakcia na: veteran #102:
Pindar manažerka dopravnohopodňiku ma na šicko odpoveď, ta še spytaj jej...Ta ňe...?
Reakcia na: myslavcan #101:
Keď už robíme takú hĺbkovú analýzu tak by ešte stálo za to zamyslieť sa, prečo sú tu také prepravné nároky, hoci 20 rokov dozadu boli trochu inšie (11 dvojičiek na L6, dnes už len šesť) a kam sa tí cestujúci vyparili (počet obyvateľov sa prakticky nezmenil). A ešte lepšie by sa bolo zamyslieť nad tým, ako ich prilákať späť.
Reakcia na: triplex4 #99:
Začal si správne... "to vobec ale vobec nie je o tom ake je to mesto..." Ale pokračovať si mal: Ale o to aké sú v tom meste prepravné prúdy a nároky na kapacitu...

Poďme trochu argumentovať logicky... Na aké linky by si tie 30 metrové plneklimatizované nízkopodlažky nasadil? 7,9? Cez školský rok aj 6? A cez víkend by hnili vo vozovni... Skús uvažovať aspoň chvíľu logicky... Nebude najlepšie, ak nové električky budú v čo možno najväčšej miere jazdiť na nových/zrekonštruovaných tratiach??? Preto je najlogickejšie kúpiť električky, ktoré budú premávať na linkách 2,3,4... Veď keby sme teraz dostali prvú 30 metrovú škodovku, tak logicky by najkapacitnejšia a najnovšia električka mala ísť na najvyťaženejšiu linku... Môžeme sa hádať, či je to 7 alebo 9, dajme tomu, že 9. Veď aj keď sa dokončí IKD, tak 9tky sa to dotkne minimálne. 97% trasy by išla po starých tratiach. Vieš ako by to dopadlo? Ako súpravy Talgo pre Bosnu. Skús si o tom niečo vygúgliť. Vlaky za takmer 70 mil € kúpené v roku 2009 stoja v depe a pomaly sa rozpadávajú, lebo pre nich nemajú adekvátne trate a za tie roky nevykonali ani jednu cestu... Naša sieť nie je určená pre takéto električky. Teda teraz... Ak sa do takých 10tich rokov podarí zrekonštruovať celú sieť, tak potom môžeme začať uvažovať o takých strojoch.
Reakcia na: LUKYmhd #98:
presne s takymto pristupom sa nikam nepohneme a nikdy nebudeme napredovat...a toto tymto sudruhom presne vyhovuje, ze sa ludia uspokoja s tym zvastom co im hodia, taketo typy ludi im najviac vyhovuju,lebo su "neskodni" aj preto su doteraz Kosice tam kde su ako mesto a vobec skoro cely stat.. ved co aspon daco mame kedz neprsi ta aspon kvapka.. a ostatok susta sudruhovia zbastia a svinsky prezeru..a tak to uz ide cele roky..vid staci sa pozriet co sa teraz aktualne deje s rekonstrukciou trati v meste a viac netreba dodavat..to hovori resp priam krici samo za seba, hawk. ?
Reakcia na: LUKYmhd #98:
to je bullshit jak hovado co si teraz napisal ako sorac, Miskolc neni ani Praha ci Budapest, su poctom obyv. ovela mensie mesto ako my a maju na urovni plneklimatizovane nizkopodlazky skody pozri sa na Rigu-v akom stave ma trate, aky ma rozpocet mesto a co tam jazdi, o Blave ani nehovorim..,to vobec ale vobec nie je o tom ake je to mesto ale o tom akych ludi resp sudruhov ma vo vedeni.. ci uz mesto alebo dopravny magistrat ci su to skorumpovane spiny co kradnu,tuneluju a beru kde mozu a obcanom hodia len zvast co ostane ako psovi pod stol(kupi sa to najlacnejsie co sa da) alebo ci tam su seriozni ludia partneri ktori robia pre mesto a pocuvaju aj hlas ludu a ked sa naskytne moznost dotacie vyuziju ju naplno a v prospech mesta a ludi..nie pre svoje vacky a spriatelene strany ?
Reakcia na: LC #56:
ty len nič nenapadaj a bud rad ze mame tu to čo mame si uvedomte konecne ze niesme ani Praha ani Budapešť sme male Košice a na tých par trati čo je tu Varia uplne postačuju. Načo su nam tu ozruty typu CAF a podobne? Mozno raz aj to bude vsetko naraz nikdy nebude.
Reakcia na: 5801 #91:
No, to sa pýtaš toho pravého. - Neviem ?
Reakcia na: tbus #95:
Tomu neverim.. no zaujimali ma tie električky.. napísane je že v r 2014 2015 tu budu všetky 28, tak to priemere tie 2 kusy mesačne by mohli po skuškach a schvaleni byť aj dodavane, nie? Ved uvidime.. ?
A ak už spomínaš voľby, som zvedavý ak bude po voľbách a "vedenie" ostane, či sa bude tiež tak "friško" všetko modernizovať a kupovať.. ? ?
Reakcia na: Rudyke902 #94:
v novembri sú voľby, dovtedy sa tu budú preháňať už aj trolejbusy ?
Reakcia na: Dispecer #93:
A čisto teoreticky - aj skušky dopadnu dobre, je realny termín že v auguste už bude aj jazdiť v premávke? A ak áno, aký je potom reálny počet že by sme tu mohli mať do konca roka aj v prevádzke už tých Plusiek? Takých 2,3 za mesiac ? Teda na vianoce už by tu mohli aj jazdiť 10 tých električiek?
Reakcia na: Tatranka #92:
Doplniť klímy nie je problém, otázka je len kde ich umiestniť a či to karoséria znesie... ?
Reakcia na: triplex4 #90:
Doplniť klímy by nemal byť technický problém.
Výmena T6? No to ešte si počkáme ,odhadujem aspoň 10 rokov kým skončia...
Reakcia na: KosickyTiger #89:
Kedy pôjde LF2plus na cvičnè jazdy von z vozovne?
Reakcia na: Tatranka #88:
no sanca a nadej ze nejaka ta moderna klimou vybavena nizkopodlazna skoda pride aj k nam tu este stale kazdopadne je, ked sa budu vymienat dlhe T6-ky v 2.faze ,no to by ale musela nastat ta spominana radikalna vymena sudruhov vo vedeni ci uz dpmk alebo mesta ? a verim ze aj do tych varii ti novi sudruhovia aspon tu klimu potom dodatocne dokupia
Vario LF2+ už je na testovacích jazdách v areáli vozovne. Myslím, že sa tu niekto pýtal na linkovú tabuľu ( či ako sa to volá ) na druhej strane. - je tesne za kabínou vodiča, keď som dobre videl.
Ak má niekto záujem pozrieť sa na 1. cvičné jazdy, tak smerom od luníka VIII - tam je dajaká brána, cez tú je vario vidno.?
Reakcia na: triplex3 #81:
Možno iní súdruhovia kúpia...Len ich treba na jeseň dôkladne vymeniť.
Reakcia na: veteran #84:
S Eurofondami na večné časy a nikdy inak! ? ? ?
Reakcia na: LC #55:
A keby si si lepšie prečítal ten článok, tak by si sa dozvedel, že išlo o prototyp, DP mesta Liberec si to kompletizoval sám, takže sa muselo kadečo odstraňovať za pochodu.

PS Niežeby som týmto sa chcel LF2+ zastávať, ale nemám rád zavádzanie ...
Reakcia na: 110mat110 #76:
Musí sa chváliť. Keby sa nechválilo, porušilo by odmienky pridelenia NFP. Musí šíriť €uropropagandu. Keď chceš vidieť, ako to má vyzerať v praxi, choď si pozrieť napr. knižnicu na Pribinovej alebo hociktorú €HMK kultúrnu ustanovizeň. Keď na jednej chodbe nenájdeš štryi tabuľky informujúce, že to hradila €Ú, tak ani jednu ?
Reakcia na: LC #56:
aj to vazne zvazujem tuto moznost.. presne ako vravis, je to pravne napadnutelne rad by som do toho siel len potrebujem najst ludi, tim ktory mi s tym helfne a verim ze viaceri sa najdu taki ktorym to jedno nie je a nie su spokojni s tymto stavom a nie je im to sumafuk a lahostajne co za sroty toto mesto poslednu dobu nakupuje, a tieto briky su uz doslova vrcholom smerackeho ladovca tunelarstva.. rekonstrukciu trati radsej ani nespominam.. ?
Reakcia na: triplex3 #81:
resp jednalo sa asi o skusobne jazdy (to druhe videjko) ?
a zabery z videjka ako ju skladali dole https://www.youtube.com/watch?v=d0Z3B_nLvS8 a videjko aj z realnej prevadzky exterier/interier https://www.youtube.com/watch?v=j5TZRRzO97U ? take nieco toto mesto asi nikdy nezazije.. vdaka smerackym sudruhom.. ☠
len pre ilustraciu, ako priklad mesto Riga, pozrite sa aby ste videli ten rozdiel.. mozme len ticho zavidiet...lenze tam vo vedeni mesta asi nemaju take individua co u nas... a to im tam jazdia ako aj na videu vidno podobne burizony alias T3 ako u nas, toz predpokladam ze stav trati o moc lepsie od nasich niesu a skodovacke nizkopodlazky v pohode zvladnu https://www.youtube.com/watch?v=BXH0J9uLCMU ...a to nevravim o Blave a inych mestach,ktore tiez nakupili skodovky.. hanba smerackemu vedeniu mesta a spinavym sudruhom dpmk!!! ?
Reakcia na: Rudyke902 #78:
Ta na akej? Na trojke? - Dosť pravdepodobné, ale tá fotomontáž s L3 je asi iba náhoda.
http://pragoimex.cz/page/dopravni-podnik-mesta-kosice-a-s-59 ( modernizace T3 na VarioLFR.S )
Reakcia na: KosickyTiger #77:
No ale aspoň tie vlnky su tam bližšie k reálu čo na električkách máme, ako by mali vyzerať podľa vzoru na VARIE ?
Výrobca si trochu na tych pluskách ten unifik zjednodušil, alebo prispôsobil.. Veľa modrej, a žlte vlnky nikde .. ? No aspoň vieme na akej linke budu jazdiť.. ?
Dnes som sa bol pozriet v DP na tu uzasnu tabulu 😃 nevedel som sa dosmiat. Lak uplne iny. DPMK sa este aj chvali tym, kolko penazi presafarilo 😃

Aspon som videl 5505
Reakcia na: KosickyTiger #70:
Nadávanie na všetko je národný šport, ale spraviť dačo poriadne to už je horšie...?
Reakcia na: Dispecer #71:
Šmárja, každý šotouš by tu mal svoju električku...?
,,, No vrátim sa na začiatok k tej brike... Už sa vie kedy bude verejna prezentacia? A videl ju niekto už po meste jazdiť? Ak by sa teda podarilo že už v auguste bude zaradena na linku, kedy je predpoklad potom príchodu dalších vozov a koľko asi by sme mohli do konca roka reálne aj na linkach vidieť jazdiť?
Reakcia na: Dispecer #71:
,,,, to je pravda .. 🙂 stále sa najde niekto komu je niečo ZA alebo PROTI nech už je ako chce.. Ale aj vedenie DP samo nevie čo chce a má nerovnaký meter na AD či ED..
Nove vozy SOR (a v hojnom počte) sa kupili na úver (teda zaplatime a preplatime to všetci a celu sumu) a kupili sa s klimou - no u električiek sa o klime neuvažovalo lebo je to navyšenie sumy voza a je neučina pri prevádzke v našom meste (časte otvaranie zatvaranie dveri), pritom s tej celej sumy tých električiek zaplatime len nejake percento (teda de facto väčšinu klimy by zaplatila EU) .. ? Tak tej logike teda nerozumiem (a argumentom DP) ale už som si zvykol, že u nás v KE v DP je všetko nejake "zvláštne".... ? Aspoň je to pestré a stále o čom písať.. ?
Reakcia na: KosickyTiger #70:
Všetkým nevyhovieš, špeciálne v Košiciach... ?
Reakcia na: 2TheMHDmarek2 #69:
Keby boli rekonštrukcie, nadávali by tu ešte viac. Keby bola klimatizácia, nadávali by - Načo, keď sa dvere stále otvárajú/zatvárajú! Keby bola 100% nízkopodlažnosť, nadávali by na max. výšku snehu, atď. - No pochopíś to??
Reakcia na: LC #56:
Lenže rekonštrukcie sa tiež nemôžu robiť donekonečna. Tak či tak by sa museli kúpiť nvozy ako v tomto prípade. MHD je totiž pre cestujúcich ?
Reakcia na: 2TheMHDmarek2 #63:
Aspoň upgrady keby sa dali robiť...?
Áleluja, Áleluja, aleluja aleluja ale-le-luja❗ ?
Kedy bude to oficiálne predstavenie náhodou neviete?☺
sotousom chyba jedna vec, vola pokora
Reakcia na: 2TheMHDmarek2 #63:
Hops, príspevok mal smerovať na príspevok #54...
Reakcia na: Tatranka #54:
Keby sa dala meniť aj tá, pobyt na tomto svete by bol o mnoho lepší... ?
Reakcia na: Tatranka #61:
Aj v BA to maju - teda v tých nových Trolíkoch čo za EU fondy už tam jazdia, chválili sa tým aj v telke
? No máme to aj u nás na niektorých vozoch (Vario, KT NP) ale čo z toho, len na okrasu.. ?
Reakcia na: Rudyke902 #59:
Akustické majáky? To je odpadový produkt zadania modernizácie...Ani neviem či v SR je také niečo používané, videl som to len v Čechách.
Reakcia na: tbus #57:
Som nevedel,že aj tam sú Smeráci...?
Reakcia na: tbus #40:
,,, to som si aj myslel že sú tie repráky na streche, maju to všetky KT po GO na NP.. , no ako som spomenul, nestretol som sa vôbec za tie roky s tým žeby to niekde na niektorej brike a linke a zastávke aj bolo použite - možno to ani nefunguje... ved ak maju byť k tomu aj nejaké ovládače, ktovie či ich vôbec niekto z nevidiacich v KE aj má, a či vôbec o tom aj vedia že taká "služba" im je umožnená.
No nečudoval by som sa ani ak su tie repráky aj nefunkčne - ved ani vnútorné hlásenie reprákmi nefunguje v tých KT NP, ak tak len v pár vozoch a aj to len v jednom článku - a vtedy je to "stereo" hlásienie reprak vs. čitačka a to nerozumieť tomu vôbec, lebo jedno hlási opozdené voči druhemu.. Takže žiadna sláva, ani tak ani tak..
Reakcia na: LC #55:
mozem googlit kolko chcem, v clanku sa stale spomina iba liberecke EVO, nie kosicke Vario LF2+
Reakcia na: LC #56:
no jo, vsetky ceske ovela vyspelejsie DP (Brno, Ostrava, Plzen, Olomouc,...) su asi padnute na hlavu, kedze Varia nakupuju na desiatky kusov ?
Reakcia na: Triplex2 #27:
stale je moznost to zmenit napadnut tender ako zmanipulovany, ved ako inac vysvetlit preferenciu 40% nizkopodlaznosti pred 100% a DPMK a spol utre hubu a som zvedavy kde nato zoberu prachy. Okrem toho ak uz chceli Varia a teda len 40% nizkopodlaznosti, pragoimex robi celkom slusne rekonstrukcie T3, ale nakup akoze novej briky od nich je cire sialenstvo.
Reakcia na: tbus #31:
No dojdi do Liberca, okrem toho staznosti liberecakov a clanky o tom su na nete, staci len zagooglit ... napriklad:

http://zpravy.idnes.cz/mereni-hlucnosti-a-vibraci-tramvaje-dbm-/domaci.aspx?c=A130301_111805_liberec-zpravy_ddt

mimochodom nezlepsilo sa to ?
Reakcia na: 2TheMHDmarek2 #53:
No jo...Nick sa dá meniť, ale náplň dutiny lebečnej už nie ?
Reakcia na: Tatranka #47:
Podľa štýlu písania prevažne nadávok a urážok si myslím to isté. Ďalej pre istoto nič nepíšem ☠
Reakcia na: Triplex2 #35:
Sorry
Reakcia na: Wolfangel #49:
Bakelit je veľmi stará hnusná komunisticko - smerácka umelá hmota a tá je použitá na výrobu týchto šupáckych smeráckych zastaraných burizónov.
A kto bude Komplexovi2 odporovať, tak to škaredo schytá, tak bacha! ? ? ?
Reakcia na: myslavcan #48:
Strata času, škoda šúpať klávesnicu...?
Reakcia na: myslavcan #48:
Ty tu chces nieco vysvetlit, cloveku co tvrdil, ze LF 2 sa vyraba z bakelitu??
Reakcia na: Triplex2 #44:
O tom, že ja píšem kvázi argumenty mi bude písať človek, ktorý napísal, že CAF ponúkal lacné riešenie v rovnakej cenovej hladine... Nečítal si môj príspevok #28 ??? Tam som ti dal reálny argument založený na presnom čísle. Moje argumenty vychádzajú z reálnych čísel a skúseností...
Reakcia na: 2TheMHDmarek2 #45:
To bude ten debílek stn 34, stn 35, stn 36 po úspešnom naklonovaní...?
Reakcia na: Triplex2 #43:
Kľudne si poslúž s nadávkami koľko len chceš synku, mne to strašne ublíži...
? ? ?
Reakcia na: Triplex2 #43:
Nechcem sa tu nikoho zastávať, ale nabudúce bez urážok a vulgarizmov! ?
Reakcia na: myslavcan #39:
zato tvoje vyplody su priam hotovym vykvetom.. ? ved aj vsetky tvoje predosle kvazi argumenty su len holym parafrazovanim tej dutohlavky vyhovorkyne karafy a ked si to este stale nepochopil dilinko, on to myslel ironicky ,tymi mestami na vychod od nas.. co je skor vynimkou ,ale inak okrem domacich ciech nikde briky z pragoimexu nejazdia, lebo ich nik nechce ,kazde normalnejsie mesto v eu (a nielen v nej), resp vedenie v nom si 3x rozmysli do coho investuje tazko nasetrene(prip pozicane) prachy ,nie vsade je tak dementne navrhnuty system tendra ako u nas ze vyhrava najnizsia cena co ide takmer vzdy zakonite na ukor kvality.. ? a to uz nehovorim o stave kolajnic a depa.. ja byt na mieste sudruhov tak zakupene briky radsej ani nepustim na tieto kolajnice(ak sa to este vobec kolajnicami da nazvat tie vyjazdene zvysky kovu-to urazam samotne kolajnice), pokial by sa nedokoncila komplet rekonstrukcia, v celom meste, a poriadne by som na to pritlacil aby sa to urychlilo a prisne dozrel na dodrziavanie kazdeho terminu a pokial by tam bol len 1 sebemensi sklz, vyvodzoval by som prisne sankcie voci realizatorom.. ?
Reakcia na: Tatranka #42:
ha-ha-haa pucim sa smiechom.. serbel si nastokni na tu svoju gebulu bo tam asi mas namiesto sedej hmoty gumidzus, geno smradlavy smeracky ? a vlez aj myslavcanovi do jeho smerackej ritulky, tam Ti je najlepsie ,predsa .. ?
Reakcia na: Triplex2 #21:
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? Synku, ty máš ešte otlačený šerbel na riti...Alebo na hlave???
Reakcia na: tbus #40:
Ak je tam ten istý systém od APEXu (predpokladám, že áno), tak sa to ovláda týmto:
http://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-gt-vyhladavanie.html?&ghg=#119685-Dialkovy-ovladac-hlasenia-pre-nevidiacich

Mimochodom, majú/mali to aj KT8D5RN.2...
Reakcia na: Rudyke902 #37:
Vonkajšie hlásiče sú určené pre nevidiacich, hlásenie si spúšťa sám nevidiaci svojím vlastným ovládačom zo zastávky keď počuje prísť električku. V KE som sa s tým ešte nestretol, keď už som videl nevidiaceho tak išiel s doprovodom, alebo keď bol vpredu tak vodič sám oznámil linku
Reakcia na: Triplex2 #33:
A čo mi vysvetlil narovinu? ? Len ma doplnil, že okrem Brna a Ostravy, (ktoré som uvádzal preto, že som chcel poukázať na to, že ich kupujú aj väčšie mestá ako Košice) jazdia aj v iných mestách... A to, že ma považuješ za múdreho ma veľmi teší ? Veľmi rád s tebou diskutujem ? Proti tvojím výplodom sa veľmi ľahko hľadajú protiargumenty
Reakcia na: toriak #36:
ono mysliet niekedy nestaci.. vela by o tom vedeli rozpravat sudruhovia z dpmk a vedenia mesta ? tot exemplarnym prikladom je miss karafa ?
Už nech je ako chce, už nech tu máme čo máme - aj tak je to aspoň trochu prínos (ak tu budu jazdiť všetky cca 20), a aj zlepšenie vekoveho priemeru vozov ED.. Dúfajuc že s tými najhoršími T3 sa asi nadobro rozlúčime.. Aj ked by sa žiadalo venovať sa viac aj reko a go a modernizácii vozov ktore tu ešte budu jazdiť aj nadalej (T6 KT8), no ale ako si všímam že vedenie tomu naklonené veľmi nieje asi, lebo nevyužívame ani to čo už modernejšie máme.. Uvediem príklad, VARIO čo tu máme je vybavene aj vonkajšimi reprákmi na streche nad dverami, tak ako aj všetky KT NP po GO - no ani raz som si nevšimol žeby sme to nejak využili, aj ked neviem prečo... No DP je ľahostajné dotiahnuť aj kvalitné hlásenie cez repráky v interiery aspoň v novších vozoch (KT NP) , tak sa niet čo čudovať...
No je to aspoň aka taka náplasť tie električky nove čo tu budu jazdiť, no je na cestujucich a na vodičov ako si na vozy zvyknu a potom si urobi každý svoj názor... Nechajme sa prekvapiť ak budud v plnej prevádzke a uvidime.. ?
Reakcia na: Triplex2 #35:
ja som si vzdy myslel ze LC=triplex=triplex2...
Reakcia na: KosickyTiger #34:
neviem preco mna spominas ,ked ja som sa na temu hluk nevyjadroval, tak mi tu nepodsuvaj nieco k comu som nedaval stanovisko.. adresuj to kolegovi LC-mu on nacal tu temu, treba dokladnejsie citat diskusiu, chlope ?
Reakcia na: Yogi616 #29:
Triplex 2 asi myslí zvuk výzbroje, ale v skutočnosti to nie je také hrozné ako na videu.
http://www.youtube.com/watch?v=CZLLYl0Fl60?
A toto je LF 2+, nie LF+?
Reakcia na: 2TheMHDmarek2 #32:
bingo, konecne to niekto tomu vecne mudrujucemu mudrcovi vysvetlil narovinu! ? lol dobre ze este nenapisal ze taketo briky sa nakupuju pomaly v polovici EU, dilinko.. ? jedno je ale jasne mesto tymto zaradilo spiatocku a ideme proti prudu.. navyse ak sa okamzite nezacne s rekonstrukciou trati realne hrozi ze prideme o eurofondy a uz sa ziadna reko trati nikdy v tomto meste nemusi uskutocnit ☠
Reakcia na: myslavcan #16:
Podľa dostupných informácii Varia jazdia aj v Plzni, Olomouci (dokonca aj LF+O), a tuším po jednom - dvoch vozoch aj v Moste, potom už len na východ od nás (1ks v Moskve, ďalšie v Taškente) ?
Reakcia na: Yogi616 #29:
nechápeš, veď LC z jednej fotky našej LF2+ počul až v Liberci aká je hlučná ?
Tí, čo rozhodovali o nákupe, sa už dlho nevozia električkou, a ani sa nebudú, takže pri nákupe ich nezaujímajú nejaké banality ako pohodlie cestujúcich a vplyv hluku na okolie ...

PS: Pre všetkých čo nadávajú na Rašiho and spol. - Aká bola účasť v komunálnych voľbách ? 20%? Ďalej je zbytočné sa rozpisovať ...
Reakcia na: LC #25:
Nepovedal by som, že naše sú nejaké hlučné. Čo som počul, je to tiché, hluk robil jedine prechod cez výhybky. Ale vozom to nebude.
Reakcia na: Triplex2 #27:
Mám pre teba dobrú radu: KANDIDUJ a zmeň to!!!

A druhá rada: Najprv si zisti fakty a nepresviedčaj nás, že o tom nič nevieme, keď o tom vieš holý bačov ty... Narážam na vetu: "a ked uz by aj skodovky niekomu prekazali, stale tu bolo lacne riesenie od spanielov zhruba v rovnakej cenovej hladine(CAF)" Vieš koľko pýtal CAF za jednu električku? 3.043.300 € To je rovnaká cenová hladina ku čomu? K dvom LF2+?
Reakcia na: afeno #23:
to je sice pekne ze ta sracka z pragoimexu stala 1,5mil ale z eu fondov sme dostali viac a mohli sa nakupit ovela lepsie masiny za tie prachy co sme dostali(dostali sme tolko financii na briky co aj Blava-kedze Pociatek to prerozdeloval-a pozri co maju oni a co my-pritom (ne) kvalitu trati mame skoro rovnaku..) lenze tato tunajsia zgerba tu chcela tvrdohlavo stoj co stoj tie sroty varia..zamilovali sa do nich na cele so slavnou smerackou vyhovorkynou a nechceli to pustit ani za zivy svet z tej **tej gebule.. Blava sa rozumne dohodla so skodou a zakupila skodovky 29T/30T ,ktore sa zmestili do 2 mil. v pohode uz aj s klimou a ked aj bolo v minulosti par kusov poruchovych v Prahe co nepopieram to ale neznamena automaticky ze aj dalsie serie budu vadne..praveze skor si myslim ze uz budu vychytane vsetky muchy ze sa skodovaci poucili z minulosti a daju si pozor, navyse medzitym spravili dalsie modely aj pre Turecko ci lotyssku Rigu a nespominam si zeby sa turci ci Riga stazovala na bricky a o Miskolci plati to iste.. a ked uz by aj skodovky niekomu prekazali, stale tu bolo lacne riesenie od spanielov zhruba v rovnakej cenovej hladine(CAF) ..ale to uz je i tak teraz bezpredmetne, nezmenime to jedine ak sa zmeni cele vedenie ,bo ked je chore vedenie tak je chory cely system a myslenie.. je nutne a potrebne v prvom rade celu tu smeracku chobotnicu na dpmk a vo vedeni mesta vymenit aby doslo k nejakej realnej zmene v tomto meste k ozaj lepsiemu ..a to je este otazne a realne hrozi ze nam prepadnu poskytnute eurofondy na opravu a vymenu kolaji v meste,pretoze doteraz sa REALNE ani len prstom nepohlo potom mozme tajne dufat a cakat ze tomuto mestu este niekedy unia poskytne nejake financie na nieco.. ?
Reakcia na: orlov #22:
som sa pobavil na dobudovanie klimy ... aj keby to bolo realne tak DPMK sa vyjadrilo jasne taku zvrhlost nedopusti
Reakcia na: Dispecer #20:
No aj v liberci to uz nejaky cas ladia (podvozky) a menia a celkovo viac to nejazdi ako jazdi, ale ked uz jazdi tak je to pocut na siroko-daleko ?
Reakcia na: tbus #10:
Mal som moznost vidiet a pocut ich v Olomouci a ticho si rozhodne predstavujem inak.
Reakcia na: Triplex2 #21:
Je to stále lepšie ako Škoda. Keď sa skončí záruka na Pražských 15T ForCity, tak predpokladám že DPP zkrachuje.. Navyše cena jednej Miškolckej električky je cca 2 300 000 eur, zatiaľ čo jedno LF2+ stojí (viď. v texte) cca. 1 500 000 eur. Za tú cenu by som si síce predstavil LF3, alebo aspoň EVO 2, ale je to stále lepšie ako nič...
Nie je to až taká zlá brika

http://www.youtube.com/watch?v=88GWADzzqpE

... ale klímu by mala mať !!!

Možno časom sa vypíše tender na dobudovanie klímy ...
Reakcia na: Tatranka #18:
ruka ruku myje, ukazal si sa dokonale..presne takych ako ty myslavcan a par dalsich s podobnym **tym zmyslanim by som najradsej vyhnal z mesta daleko prec odtial ? presne koli takym ako vy vyvoj v meste v oblasti dopravy nabera spiatocku, namiesto toho aby sa pohol dopredu.. svojimi postojmi a komentarmi sa pchate do riti tej smerackej havedi v meste a na vsetko im pritakate jak tajtrlici ☠ vyhovorkynu a spol kritizujete, pritom sami ste taki.. pravdu neumlcite uz tu davno mali byt moderne nizkopodlazne klimatizovane briky moderneho stylu ktore sa presadzuju skoro vo vsetkych modernejsich mestach celej EU, kde maju vo vedeni mesta zdravy rozum a nie spinave komunisticke zastarale zmyslanie ako tu.. je to velka hanba a blamaz pre toto mesto a neskutocne plytvanie a vyhodenie penazi von oknom a vobec ked nieco nove idem kupovat tak najprv spravim trate aby to mohlo po niecom normalnom jazdit(vid miskolc) ale nie jak tu bez rozumu nakupim vo velkom briky a smarim ich na tie vyjazdene miestami doslova nepouzitelne kolaje, to totalne postrada stipku zdraveho rozumu.. cele chore.. ? ?
Reakcia na: LC #8:
Lenže EVO2 je niečo iné, napr. má iný typ podvozkov... ?
Reakcia na: LC #8:
no už sa teším 😃 keďže bývam na Terase, tak som zvedavý 😛
Reakcia na: myslavcan #16:
Na neho Škoda energie...?
Inak 100% nízkopodlažnosť považujem za zhovadilosť všeobecne. Jeden "problém" sa vyrieši a vygeneruje ďalšie, zbytočne komplikuje konštruktérom aj cestujúcim život a určite navyšuje náklady na výrobu. Teraz sa ako idioti šplháme po podestách na sedadlá,zakopávame o kde čo, mačkáme v priechodoch medzi kolesami, často nemáš kde nohy dať atď. Hlavne, že sa ušetria? nejaké milisekundy pri výmene cestujúcich a byrokrati v Bruseli sú spokojní ako vyhoveli handicapovaným občanom a mamičkám s kočíkmi. My ostatní sa môžeme tlačiť, otlkať o kdečo a skákať ako opice...?
Reakcia na: myslavcan #16:
Sorry chybička sa vyskytla... O Blave a Miškovci si, samozrejme písal vo Všeobecnej diskusii...
Reakcia na: Triplex2 #6:
Keď už si ma spomenul tak by bolo hriechom nezareagovať ?
To keď sa vykotí, nebude jeho chyba ale chyba trate...
Áno, máš pravdu, že aj menšie mestá nakupujú "nízkopodlažky". Ale existuje veľa aj rozlohou väčších miest, kde nakupujú aj podobné električky ako my... V Brne a Ostrave ich nájdeš kopu. V poľských mestách tak isto nájdeš nekonečné množstvo derivátov starých Konstalov...
Klíma... Áno to bola chyba, že nemajú klímu... Kto o tom rozhodol netuším, ale určite mu za to nezatlieskam.
Vysokopodlažný šrot... Myslíš si, že na výrobu skrine Pragoimexu bol použitý iný kov ako na výrobu škodovky? Alebo iný plast v interiéry? Ešte si v ňom nešiel a vieš, že je to šrot...
A to, že je "vysokopodlžný"... Ty sa potrebuješ presúvať krížom cez celú električku? Veď nastúpiš do nízkej časti a tam zostaneš... A ešte LF2jka má viac sedadiel na úrovni nízkej podlahy, ktoré nie sú umiestnené na žiadnom schodíku, ako tá tvoja krásna škodovka. Pozri sa na akože nízkopodlažný SOR a aké schodíky potrebuješ prekonať aby si si sadol tesne pred motorovú vežu...
Čo má Jepko&Trtko spoločné s Pragoimexom? Veď už sa to tu písalo, že Pragoimex vlastní škodovka, teda tak či tak by na tom zarobila škodovka a nie J&T...
V zrušenej diskusii pod článkom o prvom kuse si písal, že v Blave používajú rozum... Tak si pozri ako rozumne vyriešili "integrovanú" zastávku Blumentál, alebo ako stavajú obratisko v Petržalke napriek tomu, že ešte nevedia, či ho ešte náhodou nezrušia...
Naopak ja si myslím, že ani tam nepoužívajú rozum na 100%. Ale bolo dobré, že si sa bol pozrieť v Miškovci. Tam ten rozum použili veľmi dobre. Najskôr zrekonštruovali a dostavali trate a električky obstarali až nakoniec. Tam mali logický dlhodobý plán. V KE a BA len provizórne látame, lebo treba na poslednú chvíľu minúť peniaze... Preto také plytvanie...
Reakcia na: Rudyke902 #12:
Dosla na nakladaku (vo vseobecnej je fotka zo Ziliny)

Ma zaujima ten displej na lavej strane. Kde je umiesteny?
Mate niekto informacie ci budu v tychto elektrickach wifi a see-go telky?
Hm, no je to prekvapenie, že už je tu prvý kus... Dalo sa to aj čakať, ked sa blížia voľby, tak jasne že sa poponáhľaju aj zo "zábehom a papierovačkami" len aby prišli aj dalšie čim skorej a zaradili sa už do prevádzky, aby sa bolo čim chváliť pred voľbami ? .
No zaujímalo by ma ako došla - kamionom , či vlakom do uss a po vlastnej osi po rýchlodráhe?
No a ak je to tak ako písal YOGI616 - tak nieje to presne to čo podľa zmluvy malo biť .. ? . k čislovaniu - ja by som pokračoval v čislach 702 .. určite nehrozi že v najbližších rokoch sem dorazi aj solo Vario, teda "700" vku kľudne obsadit môžu aj tie "plusky" ?
No a ešte na spestrenie - som zvedavý či pri jej predstavovani a veľkej sláve bude prebiehať zase aj krst a budeme mať po Veronike aj dalšie mená, len ktovie či ženské či mužské.. Už by trebalo aj nejaký zoznam či anketu písať.. ?

No budme radi že tu niečo nove po dlhšich rokoch bude, a nielen jeden kus... Nech už je ten typ voza aký je, uvidime ako sa bude "správať" u nás.. ?
Welcome to Uzbekistan ?
Reakcia na: LC #8:
v kosiciach uz jedno vario jazdi a je to najtichsia elektricka v meste, pokial to nejde prave cez vyhybku alebo vysokou rychlostou tak si ani nevsimnes ze ide
Jééééj "nová" a "nízkopodlažná" superelektrička konečne dorazila ?
Reakcia na: Triplex2 #6:
Tiez som sa pobavil, ze nova a nizkopodlazna ?, vcera asi 300 metrov odo mna prefrcal najmodernejsi vytvor tych repasakov (naozaj nizkopodlazna) z ceska a tak mozem povedat, ze podla hluku to poznate uz na dialku ze to ide, tak teraz mozem obyvatelom terasy doporucit nakup novych zvukotesnych okien ?
Este aspon 1 trolej od krysoru a SMERvolby je isty ?
Reakcia na: Triplex2 #6:
Lebo tvoje Škody by sa na prvej zákrute na tých super tratiach nevykotili.
..len sa zasmejem zhlboka ked sa to na prvej zakrute na tychto tratiach vykoti ? ? ? inak ako tu bolo pisane nizsie je to burizon na druhu, velmi trefne pomenovanie ? , touto kupou sa len vraciame do starych cias, kym ine mesta v EU(rozlohou aj poctom obyv. aj mensie-vid Miskolc) vo velkom napreduju a kupuju moderne nizkopodlazky s klimou my musime vysokopodlazny srot bez klimy.. kupa tychto brik je jednou velkou hanbou a blamazou pre toto mesto a neskutocnym plytvanim a vyhodenim penazi.. ? ale prasivi J&T a smeraci na dpmk a vo vedeni mesta sa potrebovali nabalit a namastit si vrecka z EU fondov, ze ano.. ☠ a hovorte si co chcete a zastavajte si smeracke vedenie mesta a dpmk pre mna za mna ma znegujte pod ciernu zem(myslavcan a spol jemu podobni-stari znami zastanci tej havede z dpmk,vdaka ktorym sa nikdy nepohneme ako mesto z miesta dalej), za tymto si budem stat stale a zdaleka nielen ja..hawk.
Reakcia na: Yogi616 #4:
diskusia je týmto príspevkom ukončená ?
Reakcia na: toriak #2:
1. Tabule sú EM-Test.
2. Jedna predná, dve na pravom boku, jeden malý na číslo na ľavom boku a jeden malý vzadu.
3. 801 a vyššie
4. Plátňové.
Reakcia na: toriak #2:
"Fotografie novej električky a bližšie informácie Vám prinesieme po jej oficiálnom predstavení."

kedy bude oficialne predstavenie ?
vie mi niekto odpovedat na moje otazky spred 4 mesiacov ?
1. informacne tabule su bustec alebo buse (v zmluve sa raz pise o bustec, inde zas o bs210) ?
2. koko je bocnych tabul (standard su 2, v zmluve sa pise 1) ?
3. ake evidencne cisla budu vozy mat (od 702, 750, 800, 801) ?
4. dvere su platnove ci clankove (v zmluve sa pise o vyklopnych ale 701 ma clankove) ?
Aká nová? Veď to je len hnusný starý komunistický burizón na druhú...? ? ?