Príspevok na nákup električiek bol schválený už aj ministerstvom dopravy

Európska únia by tak na 28 električiek prispela sumou vyše 38,5 milióna €

Mestské zastupiteľstvo v Košiciach dňa 14. apríla 2014 schválilo predloženie žiadosti o nenávratný finančný príspevok (NFP) na realizáciu projektu „Obnova vozového parku električiek v Košiciach“ (28 električiek) v celkovej hodnote 40,572 milióna €. Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku bola podpísaná 5. mája 2014. Predpokladaný rozpočet projektu je nasledujúci:

Položky

Suma

Poznámka

Celkové oprávnené výdavky:

40 572 000,00 €

Celková cena projektu bez DPH

Intenzita pomoci:

95,00%

 

Požadovaná výška NFP:

38 543 400,00 €

Maximálna výška poskytnutého NFP vyrátaná zo sumy bez DPH

Spolufinancovanie:

5,00%

 

2 028 600,00 €

Povinné minimálne spolufinancovanie

Európska únia tak v prípade schválenia žiadosti mesta preplatí 95% ceny električiek, čo znamená sumu 38 543 400 € bez DPH.

Uvedený rozpočet vychádza z výsledkov zrealizovaného verejného obstarávania, ktoré bolo dňa 17.4.2013 zverejnené vo vestníku verejného obstarávania Oznámením o vyhlásení verejného obstarávania na predmet zákazky „Obnova vozového parku električiek Košice“ v počte 23 ks a ďalších maximálne 23 ks jednosmerných mestských električiek s využitím opčného práva.

V elektronickej akcii bola vybraná ako najlepšia ponuka od spoločnosti PRAGOIMEX a.s., Česká republika. Táto spoločnosť dodá minimálne 23 kusov električiek VARIO LF2+ v cene 1 449 000,00 € za kus bez DPH.

Kúpna zmluva bola podpísaná oboma zmluvnými stranami 12. februára 2014 a nadobudne účinnosť až dňom účinnosti zmluvy o poskytnutí NFP, resp. dňom nasledujúcim po dni jej zverejnenia v Centrálnom registri zmlúv vedenom Úradom vlády SR. 

Mesto si podľa dôvodovej správy od projektu obnovy vozového parku električiek sľubuje podstatné zvýšenie prevádzkovej a technickej kvality i prostredia pre cestujúcich. V súčinnosti s projektmi IKD, 1. etapa a MET má dôjsť ku zvýšeniu konkurencieschopnosti električkovej dopravy, k výraznému zvýšeniu bezpečnosti dopravy, komfortu cestujúcich, plynulosti prevádzky a prepravnej rýchlosti, k zníženiu hlučnosti, vibrácií, poruchovosti a nákladov na údržbu. Mesto takisto očakáva pozitívne dopady na hospodárenie DPMK, a to najmä v oblasti úspory nákladov na údržbu, ale tiež v oblasti predpokladaného nárastu tržieb z dôvodu zvýšenia počtu cestujúcich.

 

Zdroj:

  • Materiál na rokovanie Mestského zastupiteľstva v Košiciach. Predloženie žiadosti o nenávratný finančný príspevok v rámci Operačného programu Doprava, Prioritná os 4 – Infraštruktúra a dopravné prostriedky IDS, 
  • Opatrenie 4.2 Obnova parku mobilných prostriedkov integrovaných dopravných systémov – Obnova vozového parku električiek v Košiciach. Mesto Košice, 14. apríl 2014.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Neviem posudiť, ktore u nás jazdiace električky maju čo napísane v papieroch , no u nás nemáme veľa NP električiek, 15T vôbec, len prerobene KTo s NP člankom v strede..
No problémy s vodou a koľajami v kalužiach na jazere su veľké.. A či nasneži, či nie, nafukať vie ten severák miestami toho snehu dosť, ked aj "normálne" briky (T3) maju niekedy problém a v snehu uviaznu, ak sa aj nevykoľaja.. ?
Podobne zalezitosti maju v specifikacii asi vsetky nizkopodlazne elektricky. Aj 15T maju nejaku podobnu uroven a zatial s nimi problem nebol. V meste zase tolko nenasnezi a ked uz, tak tie elektricky vcelku rozumne udrzuju vysku snehu na trati.
,,, zaujímava je tam v tej zmluve aj klauzula (bod) o maximalnej výške snehu (10 cm) a vody (6 cm) nad urovnou TK .... ? To v lete pri prudších prehánkach, ale aj v daždivých dňoch na jazero nebudu môcť vôbec jazdiť,,, ved tam po dlhšom daždi, alebo krátkej letnej burke su koľaje "utopene" minimalne aj v 10-30 cm kalužiach.. ? A v zime, na BKV tratiach pri silnom sneženi tých 10 cm sa nahromadí raz dva (ak ešte fúka košický severák) .... To sa budu musieť potom (ak tie vozy tu budu jazdiť) asi aj označiť v CP poznámkami že premáva vtedy ak .... a nepremáva po daždi a burke 15 minut... ? ? ? alebo počas dažda či sneženia, ak výška kaluže nepresiahne xxx cm .. ? ? ?
Displeje budú vonkajšie:
bočný typ BS 210.19-112-11: v hornej časti stredného okna medzi prvými a druhými dverami,
čelný panel typ BS 210.19-112-11: v hornej časti čelného okna,
1x zadný panel typ BS 210.19-028-11
Sú použité panely s LED diodami.
vnútorné:
vnútorné elektronické informačné panely, LCD TFT technológia, zobrazovanie čísla linky, cieľa,
tarifného pásma, jednotného času, nasledujúcich zastávok na trase linky a možnosť zobrazovať ďalšie
dopravné a tarifné informácie
• 1 ks vonkajší panel bočný na ľavej strane (len číslo linky), parametre ako zadné číslo
• 2 ks vnútorný obojstranný panel, monitor, min. 19“
?
Reakcia na: 110mat110 #49:
A vyrábali by ich na pneumatikách a už vopred s pokazenými motormi.?
Reakcia na: KosickyTiger #48:
Mali by zakazku poslat do Libichnav. Tam by uz 4 elektricky mali hotove.
Reakcia na: Rudyke902 #44:
Niekde sa písalo , sa mi zdá, že za 1 mesiac sa vyrobia 2-3 kusy.
Podľa toho, aj keby sa malo začať vyrábať v júni tak by sa to malo stihnúť do augusta.
Veď uvidíme.?
Reakcia na: Rudyke902 #44:
Jak spomalilo? ? Už je august? Šak keď príde, tak tu bude... Celá a naraz... Či ju tu majú posielať postupne? Alebo ti majú každý týždeň poslať hlásenie, že za posledný týždeň do nej namontovali 15 sedačiek a 53 skrutiek? ?
Reakcia na: Mat123 #43:
Ešte asi chýba schválenie EU.
Reakcia na: Rudyke902 #44:
Najprv si budú musieť v Taškentimexe spomenúť, ako sa to čudo vyrába. Päť rokov, je päť rokov ?
,,,, veru aj mna by zaujímalo ako to je s tou výrobou tých nových električiek pre nás.. v akom to je štádiu, či sa už niečo aj vyrába, a kedy môžme očakávať prvý kus na skušobnú prevádzku...
Niekedy koncom roku sa tu písalo že prvý voz v auguste tu už môže byť...a potom od závislosti skúšok a schválenia prevádzky na naších tratiach do konca roka aj dalšie 2 či 3 ... no asi tomu tak nebude zrejme, všetko sa nejak "spomalilo" sa mi zdá...
Čiže už nič nebráni spusteniu výroby ?
Reakcia na: KosickyTiger #41:
Ďakujem za info?
Nejaké nové info ??
Reakcia na: Triplex #37:
Z 30.7.2012 ,,Začiatok stavby je plánovaný najneskôr na september 2013.“
Reakcia na: Triplex #36:
Vždy je to lepšie, ako Pars Nova.?
Reakcia na: myslavcan #33:
Oveľa viac, ako formálne nedostatky, ktoré sa pri tých haldách eurobyropapierov proste stanú, by ma zaujímal dôvod takého (ne)pomeru počet vyžiadaní súťažných materiálov vs. počet prihlásených ?
Reakcia na: KosickyTiger #34:
..ked videli a zistili v EU ake sroty ide mesto Kosice nakupit a ze to jasne smrdi smerackym megapodvodom ala JaT tak tie peniaze asi stiahli a nedali ani cent.. ? takze ani by som sa necudoval ak by sme ako mesto nakoniec ten prispevok na briky nedostali.. v EU predsa niesu sprosti a padli na hlavu, este si vedia spocitat 1+1 ? a vobec..najprv si opravme a obnovme trate ked chceme vobec nieco nove kupovat.. ktovie ci po tomto megaskandali a "tendri sitom na mieru" vobec dostaneme financie na obnovu trati v meste.. a teda ci sa vobec zacne nieco aj realizovat, zatial su to stale len keci a bla bla bla.. co sa tyka trati este sa nikde nic nerobi a podla mna ani tak skoro nezacne..zato kecov a planov tu uz bolo do bludu a cele mesiace a roky dozadu sa uz vedu o tom silne reci no zatial skutek utek.. keby sudruhovia chceli, uz davno robia na rekonstrucii a obnove.. nic tomu nenaznacuje zeby sa v dohladnej dobe zacalo nieco robit..to ze tu vyjde obcas nejaky clanocek..a co..ved uz vychadzaju dobrych par rokov v roznych novinach nielen na dopravnych portaloch, ved si zistite kedy sa zacalo kecat a nasledne planovat IKD v Kosiciach dozadu.. ?
Reakcia na: KosickyTiger #35:
..ved to..Miskolc mesto s ovela mensim a nizsim rozpoctom si dokaze vybavit a mat paradne nizkopodlazne bricky s klimou, vedeli si na to vybavit dostatocne financne prostriedky z dopravnych eurofondov, my berieme nizkorozpoctove haraburdy z pragoimexu a a vopchame sa im do riti len aby neskrachovali ? proste to zdravy rozum nebere.. cele zle!!! proste ide o princip.. dufam ze aspon tie skodoky tu pridu a budeme ich mat,aspon zopar namiesto tych dlhych T6(uz to tu tusim aj niekto raz davnejsie spominal ze take cosi mesto planuje v 2.faze), tak snad v dalsom obdobi zvitazi konecne uz zdravy rozum v tomto meste(aj ked v to velmi nedufam..) ,ale snad zazraky sa deju.. ?