Mesto pripravuje modernizácie električkových tratí

Mesto Košice v minulom roku vo svojej stratégii prezentovalo zámer nákupiť nové električky a modernizovať električkové trate. Financované by mali byť z eurofondov z aktuálneho programového obdobia, rekonštrukcia tratí a nákup električiek by mali teda prebehnúť do konca roka 2015. Mesto tak už podniká prvé kroky a tento týždeň uverejnilo výzvy na predloženie ponúk - prieskum trhu. Plánuje zadať dve zákazky s nízkou hodnotou na predmet zákazky s názvom: Modernizácia električkovej trate - MET,  v úseku: „Štúrova ul. – Moldavská ul. – Trieda SNP – Námestie Maratónu mieru – Komenského ul.  (mimo trate IKD)Predmetom prvej zákazky bude identifikácia pozemkov a návrh riešenia modernizácie električkových tratí. Predpokladaná hodnota zákazky (bez DPH) je  9.990,- €. Predmetom druhej zákazky je projektový zámer taktiež v predpokladanej hodnote 9.990 €.

Rekonštrukcie by mali byť podľa minuloročného rozhodnutia ministerstva dopravy hradené z prostriedkov presunutých z pôvodných stavieb IDS Bratislava, konkrétne z Operačného programu Doprava 2007-2013, Prioritná os 4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov (z Kohézneho fondu 85%, Štátneho rozpočtu 10% a z rozpočtu mesta Košice 5%). Spolu s rekonštrukciou tratí v rámci projektu KORID by mali byť do konca roka 2015 kompletne zmodernizované električkové trate po trasách dnešných liniek 2 a 6, vrátane obratísk.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: afeno657 #23:
Úsek Námestie osloboditeľov - Verejný cintorín nebol rekonštruovaný až tak dávno... http://imhd.sk/ke/galeria-media/galerie-gt-vyhladavanie.html?&ghp=Ju%C5%BEn%C3%A1+trieda&ghg=#68803-Juzna-trieda
Mohla by sa zrekonštruovať električková trať Barca-Námestie osloboditeľov. Je to síce dlhá trasa ale tá rekonštrukcia je podľa mňa dosť dôležitá. Potom by som mal narážku na trolejbusy: V iných mestách nakupujú trolejbusy jedna radosť (vid. Bratislava). DPMK je azda druhý najväčsí dopravný podnik na SR. DPMK má 27 trolejbusov a odmieta kúpiť nové. Naopak chystá sa nakúpiť 127 autobusov. Prečo sa nekúpi napr. 100 autobusov a 27 trolejbusov? DPMK by si mal uvedomiť že šetrí na nesprávnom mieste. ?
Reakcia na: veteran #21:
Mňa naopak prekvapila "plánovaná" rekonštrukcia križovatky pri Spoločenskom pavilóne. Veď bola pred cca 10-12 rokmi rekonštruovaná. Ale keď ju už napísali, tak budiž... ? ?
Podľa dnešného článku v Korzári zámer zahŕňa aj križovatku na Námestí developerov. Spomína sa aj slučka Amfiteáter, Havlíčkova a MMM nie ?
Reakcia na: veteran #19:
No tú zapustenú variantu si mi pripomenul... ?
Zdá sa,že "riadnej" električky na Hlavnej sa sotva v ďalších päťročniciach dočkáme.
Osobne mi z dopravného hľadiska nechýba vôbec,to naše centrum sa dá prejsť za pár minút a beztak je tam už dosť prekážkových hovadín...nezmyselné potoky a hlavne v sezóne tie vonkajšie posedenia nadžgaté jedno cez druhé... ?
Reakcia na: Tatranka #17:
Ja som počul aj také "zdôvodnenia", že električka ohrozuje statiku domov na Hlavnej. Ja by som povedal, že kolektívne vlastníctvo a z neho vyplývajúca "starostlivosť" im škodili oveľa viac ?

Tak či onak, v roku 1989 sa finišovali plány na "revitalizáciu" centra mesta, pričom hlavná pozornosť bola venovaná "zlatému krížu" Hlavná × Alžbetina+Mlynská. S električkou na Hlavnej sa počítalo, dokonca sa špekulovalo, či nebude vhodné výhľadovo rozmýšľať aj o prípadnom zapustení trate pod zem a to až po Havlíčkovu. S traťou počítali aj územné plány celomestského centra Košíc. Rozdiely boli jedine v napojení trate na Nám. developerov, lebo ešte nebola doriešená finálna verzia projektu jeho prestavby. V hre bola o. i. aj preložka trate na Rooseveltovu ulicu.
Reakcia na: Tatranka #17:
Udajne vraj elektricka mala takto jazdit, aspon to ja viem...
Reakcia na: veteran #16:
No ja neviem ako,ale za súdruhov sa zrušenie električiek na Leninovej zdôvodňovalo narušovaním statiky Dómu.Za Obuvníka sa špekulovalo len s nejakou pseudohistorickou linkou,dokonca vymýšľali riešenie napájania Cassovií na akumulátory,keďže trolejové vedenie už bolo v háji.Nakoniec to skončilo výrobou najmodernejšej Európskej nízkopodlažnej koňky... ?
Reakcia na: Dispecer #11:
Jasné, to som trochu prestrelil ? Obratisko pri Rybe je nakreslené s čiernou obrubou, čo znamená, že rekonštruované nebolo ?

Rekonštrukcie križovatiek, teda vlastne cestnokoľajových prejazdov som nekreslil...
http://h13.abload.de/img/tratereko2013d2zbe.jpg

Reakcia na #12 od Kona: Trať do USS je "relatívne nová". Jazero–1983, Kuzmányho–1984, Senný trh-NO–1985-6 (križovatka 1988), Trieda SNP–1987, Moldavská–1988, MMM–Havlíčkova–1988-89. Rýchlodráha bola zrenovovaná nejako začiatkom 90. rokov (1992 ?). Myslím, že nejaký rok ešte vydrží – navyše časť by mohla byť zrekonštruovaná v rámci "IKD", keďže tam súdruhovia plánovači špekulujú s traťou na letisko (neviem síce načo a pre koho, ale budiž)... Bude sa musieť prestavať perešské esíčko.

Reakcia na #14 od Adamcool: Obratisko MMM – v papieroch sa píše, že sa to týka trate Havlíčkova-SNP-Štúrova okrem úseku IKD, ale vrátane obratísk. Tak snáď tam spadá aj MMM (naposledy sa tam koľaje upravovali v 90. rokoch, keď likvidovali napojenie na Hlavnú).

Trať na Hlavnej – súčasný stav je stále "len" "dočasné riešenie". Na Hlavnej boli električky vylúčené kvôli oprave dómu (lešenie trčalo do ulice) a divadla (kopal sa kolektor krížom cez ulicu). S električkou sa počítalo po ukončení týchto stavieb a po ukončení komplexnej rekonštrukcie Hlavnej. Pokiaľ viem, tak aj veľká Obuvníkova rekonštrukcia rátala s obnovením ED.
Reakcia na: Adamcool #14:
elektricka sa na hlavnu dostane. Neraz tam aj boli. Co sa tyka hromadnej dopravy, neda sa. Problemy s hlavnou sa stale len presuvaju rovnako ako lesenie na dome sv. Alzbety.

Obratisko sa zrejme bude riesit az vramci IDS kedze tam dakde ma viest odbocka.
Reakcia na: tbus #13:
No tak toto by aj mňa zaujímalo, či napríklad pri rekonštrukcii NO alebo NMM sa aspoň počíta s výhľadovým napojením týchto križovatiek na trať na Hlavnej. Pretože ak to dodrbú a nebude sa tam dať nejako ľahko zakomponovať odbočka na NO, tak sa môžeme až po príchod metra s električkou na Hlavnej rozlúčiť. ?

Taktiež ma zaujíma, či sa vrámci tejto opravy rekonštruovať aj obratisko na NMM ❓

Btw: Ak by sa naťahali troleje na Hlavnú a dokončil na NO a NMM odbočky, technicky by bol problém pustiť tam električky na normálnu prepravu osôb? ?
Reakcia na: Kona #12:
Hlavná, Bardejovská a nové trate budú najskôr vtedy, keď bude postavená súviská diaľnica z BA do KE, čiže reálne v nedohľadne ?
Konečne niečo pozitívne. Ale čo nové električky ❓ Tie by mali byť už vopred kúpené. Inak si myslím, že trať do USS nebude aspoň do roka 2020 rekonštruovaná. Rád by som ale privítal znovu zavedenie ED cez Hlavnú ulicu ale ako vieme stav dnešných budov...no comment.
Nevedel by mi ale niekto povedať, kedy sa (asi) zrekonštruuje CELÁ Vozovňa Bardejovská a kde by sa dali tu v Košiciach postaviť ďalšie električkové trate?
Reakcia na: veteran #8:
Ako 110mat110 poznamenal, úsek Verejný cintorín - VSS, križovatka vrámci rekonštrukcie Južnej triedy opravovaný nebol. ? A mám taký pocit, že vtedy nebolo zrekonštruované ani obratisko Ryba. ?
Reakcia na: 110mat110 #9:
Ak berieme rekonstrukcie za poslednych 10 rokov, prerabal sa aj cestny prejazd Hlinkova - Watsonova a prejazd pri Steel Arene. A dúfa, že sa bude myslieť aj na vybudovanie električkových zastávok pri Krajskom súde v oboch smeroch, prípadne naraz aj autobusovej v smere do centra. keď nie pri tejto reko, tak nebudú nikdy.
Reakcia na: veteran #8:
Jedna mala chybicka. VSS nie je zrekonstruovana. A aj krizovatky Toryska-Trieda SNP Ipelska-Trieda SNP je po rekonstrukcii
Čiže na schéme tratí by to malo vyzerať asi takto:
http://www.abload.de/img/tratereko201379a76.jpg
Reakcia na: Rudyke902 #4:
Po tých tratiach jazdia aj ostatné linky, nie len tieto dve, akurát tieto by mali mať reko trate po celej dĺžke, ostatné len v určitom (často dosť podstatnom) úseku. A samozrejme, že úseku Radnica - NMM kde sa bude budovať trať pre tramtararain, sa táto výzva netýka.
Reakcia na: veteran #5:
No to je jednoduché.Najprv sa zrekonštruujú trate "obyčajné" a potom sa na ne "súbežne" položia trate IKD. Dakdze je vof softveru hyba... ?
Reakcia na: Rudyke902 #4:
Akože ktoré trate sú "súbežné s IKD"?
Hm a spomínalo sa tu minule že rekonštruovať by sa mala trasa najdlhšej linky teda 9 , tak aby aj nove vozy mohli po nej bezpečne jazdiť.. Vidim že sa zase z niečoho upustilo.. Zaujimalo by ma kto a podľa čoho vybral taku trasu (a tie linky)? Použita "panelova" trať v tých usekoch čo sa má rekonštuovať je taká ista ako v useku VSS - jazero, pritom na jazere je ta trať najstaršia a rekonštruovať sa nebude?! ? Rekonštrukciou maju prejst podstatne "mladšie" trate a podľa mna aj zachovalejšie.. a časť z nich dokonca je subežna s bducimi tratiami IKD .. nechapem
?
A ďalších 10 tisíc na "projektový zámer":
http://www.kosice.sk/article.php?id=12261
Pardón, iba 9 990 € - neuveriteľnou zhodou okolností opäť tesne pod limitom, pri ktorom je povinná verejná súťaž....
Reakcia na: stn35 #1:
Ach jaj... Treba si prečítať článok. 10 tisíc € je len na zdokumentovanie parciel a návrh technického riešenia.
otazka je co si pod pojmom modernizacia trati pani predstavuju, ci sa jedna o kompletnu vymenu kolajnic, ci len poklepaju zvrchu tie storocne vyjazdene krivule ktore su v dezolatnom stave a bude to zas len riesenie polovicate a vyhodia sa zbytocne peniaze kedze sa skoci len z blata do kaluze.. ale asi co mozno cakat za smiesnu sumu 10tis ze.. ? cakal som ze to bude ovela vyssia suma.. ci zas "zahadne zmiznu" peniaze urcene z EU ako uz velakrat predtym?nechcem nic vraviet ale smrdi to poriadnou korupciou.. proste neverim ze EU dala na takyto velky projekt "LEN" 10tis na vymenu kolaji..