Obmedzenie električkovej dopravy pri Amfiteátri (from 19 Jun 2017)

Pripravovaná rekonštrukcia meniarne pri Amfiteátri prinesie ďalšie obmedzenia električkovej dopravy

Od pondelka 19. júna 2017 dôjde v električkovej doprave v Košiciach k ďalšiemu obmedzeniu. Dôvodom je začatie rekonštrukčných prác na meniarni pri amfiteátri, ktorá napája električkovú trať od Ulice Čsl. armády až po trhovisko na Luníku II.

Električky:

  • Linka 6 bude premávať v skrátenej trase Staničné námestie - Spoločenský pavilón - Kino Družba a späť.
  • Linka 9 bude premávať v skrátenej trase Autocamping - Spoločenský pavilón - Kino Družba a späť.
  • Linka R7 bude premávať v skrátenej trase Vstupný areál U. S. Steel - Spoločenský pavilón - Kino Družba a späť.
  • Linka R3 - bude zavedený nový spoj na rannú zmenu do železiarní počas pracovných dní o 4:52 z Nám. Maratónu mieru cez Kuzmányho ulicu a Moldavskú cestu.
Náhradná autobusová doprava:
  • Linka X2 bude premávať v predĺženej trase Krajský úrad - Nám. Maratónu mieru - Amfiteáter - Kino Družba a späť.
  • Linka X6 bude premávať v trase Nám. Maratónu mieru - Amfiteáter - Kino Družba a späť.

Cestná doprava obmedzená nebude. Ostatné, už existujúce obmedzenia súvisiace s rekonštrukčnými prácami na električkových tratiach (Komenského ul., Ul. B. Němcovej - Zimná - Čsl. armády a pod mostom VSS) ostávajú v platnosti. Zmena cestovných poriadkov nastáva na linkách  2, 3, 6, 7, 9, R1, R2, R3, R6, R7, X2, X7, X9, XR2.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: cedin #25:
na linke 18 sú obehy vozidiel robené tak, že pri Nemocnici sa jazdí "na otočku". Predĺženie ku Družbe by znamenali posunutie odchodov neskôr v smere na mier, kde sa zasa prestupuje na smer THC/Furča a v prípade čakania pri nemocnici by ušiel prípoj na mieri. Radšej mať jednu X, ktorá čaká, a z nej hoci aj o zastávku prestúpiť... bez problémov, na hrane.
A ešte jedna vec (mňa to hneď nenapadlo, ponadávala si predo mnou jedna známa, čo cestuje od Bernolákovej k Botanickej záhrade):

Keď električky končia pri Družbe, prečo nebola linka 18 dočasne tiež predĺžená k Družbe?
Kto z Terasy cestuje na Watsonovu, Mier a ďalej, teraz musí buď prestupovať 2x alebo si prejsť tých asi 400 m medzi Družbou a poliklinikou v strede svojej cesty MHD peši. Plus často bezmocne čakať na semafore na zelenú a pozerať, ako mu ujde linka 55 prichádzajúca z KVP... Dosť blbé.
Za málo peňazí sa tak dalo spraviť veľa dobrej muziky...

A ešte stále by to malo zmysel, lebo keď som dobre rozumel včerajší článok v novinách, tak otvorenie VSS pre električky (a teda aj vylúčenie električiek z celej Triedy SNP) možno očakávať až zhruba v polke augusta. To je ešte spústa dní...
Reply on: Wersah #23:
No a 7. - keby už jazdila linka 19 cez Zimnú, ako som spomínal, tak od novej nemocnice s ňou k TUKE a odtiaľ peši - to by bolo suverénne najrýchlejšie...

A tá nadväznosť električiek z Terasy na náhradné autobusy funguje (aspoň teoreticky) až od 19.6. Dovtedy boli ich intervaly zväčša nekoordinovateľné (napríklad pracovné dni dopoludnia v období tesne predtým: električky 7-8 minút, x2 ale 10 minút).
Reply on: tbus #19:
Úplne súhlasím, tu mám hneď moju skúsenosť... Ráno mi ajkurát ušla električka Z magistrátu, tak som išiel pešo na Kino družbu, kedže tam treba prestúpiť na bus, asi v polke cesty, som zazrel x2 ako odišla...keď som sa dostal ku Kino družbe, tak som sa ani nezastavil a pokračoval som ďalej na Novú nemocnicu, kedže tam môžem nastúpiť na viac autobusov. Na Novej nemocnici som hneď nastúpil na 12, zviezol som sa dole na Amfik a pokračoval som pešo na Komenského. Keď som došiel na Komenského, akurát som zazrel tú x2, čo mi ušla, viem to určite, lebo mala tú istú reklamu na vozidle.

Zhrnme si to... Odvtedy, čo mi ušla tá x2 som prešiel...medzi zastávkami Magistrátu a Kino družby --> Nová nemocnica, to je tak 10 minút, následne asi 2 minúty autobusom dole na Amfik a potom ďalších 10 minút na Komenského...a to bolo prosím pekne 9 hodín ráno, keď som prišiel na Komenského.

Hneď som si spomenul ešte na moju prvú skúsenosť s linkou x2, keď ešte končila na Amfiteátry... išiel som ráno, tentokrát o 7:30 električkou na Amfik...všetko bolo v pohode, ale potom v meste, ako sa napája na kruhový objazd...nenormálna kolóna... Kedže by som mal byť na Komenského do osmej, vedel som, že už nestíham, tak som len sedel a čakal...na Komenského som sa dostal 8:30. Druhý deň to isté, možno o trocha menšia kolóna, ale ajtak som meškal 10-20 minút...tretí deň, to už bolo maximum, kolóna sa za 5 minút státia ani nepohla, a to sme stáli asi 20 metrov od zastávky Nám. Maratónu...nakoniec, keď sme sa tam dostali, mal som dosť, vystúpil som, a išiel som pešo na Komenského...samozrejme, keď som tam bol asi na 8:25, prešiel okolo mňa môj autobus, avšak bol som tak o minútu rýchlejší...

Zhrniem to len takto, že linka x2 nemá úplne ŽIADNY zmysel, a ľudia, ktorí ňou cestujú z Komenského sú väčšinou dôchodcovia. Linka sa naplní iba medzi zastávkami Amfiteáter - Nám Maratónu mieru resp. od Kino družby, kedže likna ide po rovnakej trase ako linka 19.

Ľuďom ako ja, čo chodia z Terasy na Komenského odporúčam hneď niekoľko možností ako sa vyhnúť linke x2:
1. ísť pešo (30 minút)
2. ísť pešo s tým, že medzi Novou nemocnicou a Amfiteátrom sa zveziete autobusom, kedže zastávky sú dosť ďaleko od seba [hlavne keď idete do kopca, môže to byť aj dlhšie] (20 minút)
3. ísť pešo/resp. električkou na Kino družbu, následne prestúpiť na x2 alebo x6 na Amfiteáter, a odtiaľ pešo [prestup električiek na autobusy je väčšinou načasovaný, avšak keď idete z autobusu do električky, tak vám a všetkým ľudom, čo vystúpili z autobusu x2 alebo x6 nemá električka problém újsť pred nosom - príklad zo života] (15-20 minút)
4. ísť pešo na Novú nemocnicu a odtiaľ prestupom na 55, 18, 14, 12 - výstup na Krajskom úrade (15-20 minút)
5. ísť električkou + autobusom na Novú nemocnicu a odtiaľ prestupom na 55, 18, 14, 12 - výstup na Krajskom úrade (15 minút)
6. ísť autobusmi 71, 72 cez mesto, kde však riskujete kolóny pri Zimnom štadióne, výstup na Tomášikovej alebo Národnom námestí a pešo na Komenského (20 minút)
Reply on: 110mat110 #21:
Dnes som odbočil osobným autom z Letnej doprava do Zimnej. Bez problémov. Prešiel by aj autobus (mimochodom, to je smer, v ktorom po Komenského MHD nechodí).
A podľa mňa by to zvládol aj v druhom smere.
Reply on: cedin #20:
Este stale nie je 100% dokoncene priecestie s Letnou
Reply on: tbus #19:
Šanca, že to niekto bude používať, určite narastá s frekvenciou. A tá je o 60 % nižšia ako bežne, čo je predsa len moc.
A súvisiaci problém:
Bráni niečo tomu, aby MHD opäť premávala po Zimnej (minimálne linky 19 a 22, ktoré tam premávajú za bežného stavu)?
Mám dojem, že nie a že by to mizerne obslúženému stredu Komenského trocha pomohlo.
Reply on: cedin #18:
náhradná doprava je pomalá, rýchlejšie sa do cieľa na Komenského dostaneš peši. X2 preváža vzduch, a aj keby jazdila každých 5 minút, stále by to pprestupom na bus trvalo dlhšie, ako peši z električky, resp. iných bežných liniek.
Reply on: Author #9:
Mám už dlhšie intenzívny pocit, že authori MHD počas výluk si so vzniklými situáciami veľmi nevedia rady.
Posledný môj postreh: Je sporné, či linka x6 vôbec mala vzniknúť.
Chápem, že bežná premávka električkovej MHD po Komenského ulici je iná káva ako súčasná okyptená jednosmerná náhradná sranda (lepšie sa zrejme nedalo, dobre), ale aj tak - príklad na počte spojov v 1 smere cez pracovné dni dopoludnia:
- bežná električková premávka: 10 spojov za hodinu,
- začiatok výluky na Komenského: 8 spojov za hodinu,
- začiatok skúškového na TUKE: 6 spojov za hodinu,
- a teraz začiatok výluky pri amfiteátri: 4 spoje za hodinu.
Mám pocit, že ešte 1-2 etapy výluky a tento náš oslík sa konečne začne sýtiť len čírym vzduchom...
Takže: V ktorej fáze „udělali soudruzi z NDR chybu“?
Reply on: LUKYmhd #16:
ale ved pisem, ze na NP spoje L6+L9 cez vikendy postacia 4 kaceny
obrat Stanicne nam - Kino Druzba - Autocamping - Kino Druzba - Stanicne nam bude trvat 1:20 hod.; pri intervale 20 min = 4 poradia
Reply on: Isidor #14:
fajn ale cez vikend kazdych 20 minut ma ist nizkopodlazna elektricka na L6 a k tomu niektore na L9..alebo ja to blud? tak je to uvedene v CP na vikendy.
Reply on: LUKYmhd #13:
na L6+L9 stacia dokopy 4 nizke KT (s prejazdami medzi linkami)
Este som si vsimol ze v CP L6 su cez vikendy vsetky spoje uvedene ako nizkopodlazne...to cim sa bude vykonavat? Ved KT nie je tolko nizkych.
Reply on: Rudyke902 #10:
Bude Vario LF2+ (PX) ?? ? ?
Reply on: Rudyke902 #10:
Je to dočasné, potomsa celá Terasa uzavrie.
Hm to ak som to správne pochopil - na L9 LR2 ale teraz aj na L6 budu jazdiť teda len obojsmerné KT - pre úvraťovu pri Kine Družba... zaujíma ma či bude postačovať na všetky tieto linky množstvo pojazdných KT-čiek?? Alebo sa predsa len "počíta v zálohe" aj s nejakou súpravou "T3-px" /teda spojene vozy zadnou časťou k sebe/ ?? Ak bola podobná výluka, jazdili take súpravy na L6 .. Tak či tak sa mi zdaju tie skrátené el.linky dosť "zbytočný" luxus ... Už aj tak niektoré krátke trasy liniek su rozdelené na useky s NAD /x.../ a ešte k tomu aj skrátené,, Jazdne časy liniek su skoro take iste ako "statie" v konečných... A čo si všímam využite tých električiek nieje ani na 50% ... ale to len taký detail ..
Reply on: LUKYmhd #6:
X2+X6 sa doplnaju z hladiska CP, ako aj obehu vozidiel/vodicov. A len preto su to formalne 2 linky, aby do uzkych uliciek v okoli Krajskeho uradu nejazdila linka v 6-min intervale, najma ak vacsina cestujucich pojde len po NMM.
Ale hej, v harmonograme pod tým časovým údajom dĺžky trvania uzávierky je napísané, že od 15.6. dôjde k uzatvoreniu úseku Kino Družba-Amfiteáter z dôvodu odstávky meniarne. Teraz pozerám.
Reply on: Iv #5:
V harmonograme bola uzávierka Terasy zakreslená od 8/2017. Je to stavba rozdelená na 2 úseky, ale obe boli naplánované na rovnaké obdobie (8/2017-2/2018).