Dopravný podnik opäť zrušil obstarávanie na nové trolejbusy

Ani na tretí pokus sa nepodarilo vysúťažiť nové trolejbusy

Dopravný podnik mesta Košice sa po decembrovom zrušení verejného obstarávania opäť pokúša vysúťažiť nové trolejbusy. Vo Vestníku verejného obstarávania č. 8/2015 zverejnil dňa 12. januára 2015 oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania. Predmetom zákazky je modernizácia vozového parku trolejbusov, konkrétne dodávka 3 kusov nových dvojčlánkových kĺbových nízkopodlažných trolejbusov, rovnako ako pri predošlom verejnom obstarávaní z 2. septembra, ktoré bolo zrušené. O víťazovi obstarávania rozhodne, rovnako ako naposledy, ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:

  • Cena za predmet zákazky - 80
  • Doba dodania predmetu zákazky - 20

Predpokladaná hodnota zákazky je 1,680 mil. € bez DPH, financovaná by mala byť zo štrukturálnych fondov (Operačný program Životné prostredie) a z vlastných prostriedkov DPMK. Trolejbusy by mali byť dodané do siedmich mesiacov od zadania zákazky.

Doplnené 2.3.2015: Postup bol zrušený podľa zákona č. 25/2006 Z. z.: § 46 ods. 1 písm. b) - verejný obstarávateľ /obstarávateľ nedostal ani jednu ponuku. Nákup nových trolejbusov bol aj na tretí pokus opäť neúspešný.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: LC #39:
Spravili.
Reply on: 110mat110 #59:
Subehy su aj pri elektrickach. Autobusy nejazdia priamo po rovnakej trase (kolajniciach) ale jazdia vedla trate. Jedine useky kde je elektricka dominantna (k autobusu je to daleko) su Sidlisko Juh, cast Triedy SNP a Alejova. A mozno este na Komenskeho, ale tam je tak malo zastavok, ze je to niekedy blizsie peso.
Reply on: 110mat110 #59:
A ako kto to sposobil? Ludia ci DPMK?
Reply on: tbus #50:
Lenze elektrickove linky na rozdiel od trolejbusovych nemaju skoro ziadne subehy. Su podporovane a rozvijane tak, aby boli co najatraktivnejsie a najvyuzivanejsie. To sa o 71/72 povedat neda
Reply on: tbus #57:
Urcite chce, tak mozno v 5te petiletce vsechno bude ?
Reply on: LC #55:
veď on aj chce, len tá zlá škoda a ďalších 8 výrobcov sa nechce prihlásiť do súťaže... ?
Reply on: Battlelore1 #54:
Nezabudaj co mal uz vo svojom 1. volebnom programe Rasi - dobudovanie a obnova troleja v KE ?
Odvolať celé vedenie DPMK aj všetkých za tento cirkus zodpovedných, hanba... Špiny SMER ácke, si myslia že ľudia sú fakt tak sprostí alebo čo ? Normálne spraviť nejaký protest alebo čo treba, keď im petícia nestačila...
Toto už naozaj nikam nevedie. Keď už poodstríhali tých pár drôtov, nech už radšej dajú dole všetko (DP to už aj tak po reko tratí nebude chcieť obnoviť), zvyšky trolejbusov nech dajú rozobrať šotoušom a bude svätý pokoj.☠
Toto je snáď zlý sen... ? ?
Reply on: Petto #35:
Ja by som povedal že už aj 3 vyradené 25Tr
Reply on: KosickyTiger #45:
električkové 3, 6, 7 a 9 sú tiež pekne vyťažené, na ne zabúdať netreba
Reply on: Mino221 #47:
Ak das linky samostatne tak to bude 10, 71, 72 ... Ak budes brat 71/72 na ich spolocnom useku tak maju jednoznacne najvacsie vyuzitie. Dokonca vyuzitie rastie aj napriek nasadzovaniu malych busov a roznym vypadkom
ku obstaravaniu: na nahody som prestal verit uz davno
Reply on: KosickyTiger #45:
Neviem, či hej ale ak rátame že takmer celú trasu idú ako jedna linka (Os 7172), tak to naj bude...
Reply on: 110mat110 #41:
No ak je tam vobec este "stava" tak by to slo, inak az tam nebude a zistia to nasi spoluobcania, tak droty dostanu nozicky ? viz oplotenie PaskaParku.
Otázka: Ktoré sú 10 nejvyťaženejšie linky v Košiciach ?
Nie sú na prvých miestach 71 a 72?
Zrušiť na týchto linkách hlavnú atrakciu??
Skoda by bola zrusit trolejbusy si myslim...
Reply on: 110mat110 #41:
Rozluckova jazda uz bola, bola to posledna jazda trolejbusu pred odpojenim vedenia na Sturovej. Verim ze sa trolejbusy vratia akonahle sa zacne rekonstrukcia Amfiteatra a Bardejovskej a odstavi sa cela Trieda SNP. Este sa tie trolejbusy zidu.
neospravedlnitelne, neodpustitelne ? megahanba pre dpmk!!! z ludi robia sasov,davaju im falosne nadeje fingovanou kupou a pritom realne na pozadi vsetko speje k uplnemu zruseniu a zaniku trolejbusovej dopravy v meste! ? spiny komunisticke smeracke! takyto cirkus humberto nema obdoby snad nikde, v celej EU podobne kocurkovo asi fakt nenajdete..
Reply on: LC #39:
Este stale mozeme spravit rozluckovu jazdu, droty stale mame po Jumbo...
Reply on: LC #39:
V Ba sa kupujú nové vozy kvôli vyradeným Ikarusom a nie kvôli 5 ročným SORom. Netvrdím že nemajú poruchy ale veľká väčšina z nich jazdí, odstavené sú len tie na ktoré neobjednali náhradné diely a neopravili ich aby sa mohli pochváliť že bol DPB v zisku takže netreba tu trepať hlúposti.
Takze teraz upravia tender na 2ks troleja, bo cena ?

Okrem toho pri "kvalite SOR" sa aj tak ten trolej do 5 rokov rozpadne, ako naftaky, viz blava, kde uz kupuju dalsie, aby nahradili tie nove z pred 5 rokov.

Kazdopadne ako vidiet z diskusie, este stale ste nepochopili, ze trolej v KE skoncil a to zaciatkom megaakcie "rekonstrukcie ala Duha"!

Ani rozluckovu jazdu ste nespravili ?
Reply on: kvorka #37:
Nepovedal by som, DPMBB súťaž vyhlásil znova akurát dnes. ?
v BB zase tender zrušený, žeby šanca pre KE?
Reply on: Petto #35:
Kedze sa trolejbusy obstaravju z verejnych zdrojov, hlavny parameter musi byt najnizsia cena. A ani nehovoriac o tom, ked to ide cez EU fondy.
Reply on: tbus #34:
Ak by nebol hlavny parameter cena, tak mozno by ten monopol nebol. Ta cena (+neudrzba) potom robi to ze Bratislava ma kopu nepojazdnych 25tr a zrejme aj 1.vyradenu 25Tr
Reply on: Petto #33:
ADD tu zatial nie je iste ze nieco vobec bude. Inak vsetky trolejbusy, ktore jazdia na Slovensku su od Skody. Vsetky novododane trolejbusy na Slovensku za poslednych niekolko desiatok rokov boli Skody, a od roku 2010 je tu na nove vozy "monopol" typu Skoda/SOR - ci uz v BB, PO, ZA aj v BA, a nemam pocit ze by to bolo v kosickom pripade inak.
Reply on: Battlelore1 #29:
ADD2 . Na 100% dostanete SkodoSORy , aspon to bude mat lahsie s unifikaciou parku. Ale mozno nedostanete nic, hoc bratislavske stare 15trM by vam este bodli.
Reply on: Battlelore1 #29:
No to si tomu dal . Bratislava + Zilina a Solarisy ? A tie megadodavky SkodoSORov si prehliadol ? Bratislava dostane až 10 ks Solarisov Urbino 10 vs. 120+50 Sorov tbus+bus. Zilina 5 ks Solarisov Urbino 12 vs. zmluva na neviem kolko SKodoSorov.
http://www.hess-ag.ch/en/busse/trolleybusse/swisstrolley.php tak to uz hej, no mozme tak akurat snivat.. ? inak hessy vyrabaju aj 3-clankove 25m! http://www.hess-ag.ch/en/busse/trolleybusse/lightram.php ? slintajte.. ?
Reply on: Battlelore1 #29:
Len by som rád upozornil na fakt, že je reálnejšie, že sa skôr prihlásia dodávatelia výzbroje ako výrobcovia karosérií...

Taká Škoda Electric má momentálne na výber medzi karosériami SOR TNB 18 (aka 31 Tr) a Solaris Trollino 18 (aka 27 Tr) a je len na nej, ktorú si vyberie aby vyhovovala kritériám verejného obstarávania a zároveň v ňom dokázala i uspieť.

Ale samozrejme, môže sa prihlásiť aj Solaris s Trollinom 18 s výzbrojou buď od Škody, či niektorého z poľských dodávateľov,... Ale doteraz na území Slovenska (a ani ČR) tak nikdy neurobila a zrejme práve pre dohodu so Škodou. (Pokiaľ mi je známe, za posledné roky, sa vždy hlásila Škoda, či už ponúkla karosériu od SOR, Irisbusu alebo Solarisu.)

Ale celkom sranda by bola, keby sa prihlásili Ursus s karosériou kĺbového Bogdana, či Amber s karosériou kĺbového MAZu... ? Ale taký kĺbový Hess by som bral - no snívajme ďalej...
Ja by som tie Solarisy zase nevidel až tak nereálne, pozrime sa, BA teraz nakupovala Solarisy, ZA zo isté, Prešov čaká na U18... A tiež si predtým prešli SOR - áckym obdobím... Každopádne uvidíme čo bude, ja by som určite uvítal napr. Tr27, bolo by to spestrenie voči tomu čo nám tu za rok stihlo nahradiť milión iných značiek
Reply on: Battlelore1 #24:
Nevedia. Povedali, že takto BY MALI vyzerať nové trolejbusy. Pokial to vyhra Solaris, taj aj budu vyzerať ?
Reply on: Battlelore1 #24:
to boli len ilustračné zábery, nevzrušoval by som sa nad tým, že tam bol solaris
Reply on: Battlelore1 #24:
tak zeby konecne pozitivna zmena?to by som teda privital a myslim ze viaceri ? kiezby to bola pravda a konecne by ky-sor-om odzvonilo (aj ked zas aby som len na nich nekydal tie dlhe NB18 sa mi celkom lubia, musim povedat hlavne priestorovo su o dost lepsie ako napr citelisy) ale obavam sa ze pride sutaz sor tam da automaticky nizsiu cenu a solaris si opat zas ani neprdne..a opat vitaz bude jasny ?
Reply on: Battlelore1 #24:
Nevidel som. Kde si ho môžem pozrieť? To išlo dnes, že to bude v repríze?
Ten spot na TV Naša ste videli ? Vraj už vedia ako budú vyzerať nové trolejbusy pre Košice, v pozadí reklama na Solaris a komentár: Podobné trolejbusy už jazdia v susednom Česku či Maďarsku ?
Reply on: tbus #22:
tak moj zlaty zrovnavas nezrovnatelne, porovnavat solaris a kry-sor je akoby si zrovnaval mercedes s trabantom porovnavat moderny nadcasovy dizajn v perfektnym vypracovanim materialov s jednou lacnou kadibudkou a hrkalkou ktora sa cochvila rozpadne... firma ktora dlhodobo robila polnohospodarske vozy,traktory,praskovacie lietadla na zelenej luke autobusy nikdy dobre robit nebude.. ?
Reply on: forest #16:
jednokrídlové predné dvere - keď to má SOR tak je to zle, keď to má solaris, tak je to moderné
Reply on: forest #16:
Veď to je jeden humus ?
Reply on: 110mat110 #19:
Linky je mozne upravit aj po rozsireni trolejbusovej siete. Zrusenim TD by sa mozno usetrili vozkm, ale zvysili by sa napr. naklady na naftu. Skoda, ze tu v KE su sa stale sleduju len vozkm, ktore su casto mimo reality.. napr 30 km kolo na linke 14 v lete s prazdnym klbakom na jahodnu vs. 30 km kolo na linke 10 vecne natrieskanym klbakom...
Reply on: Mike #18:
Cele mi to nedava zmysel. Jediny padny argument bol, ze zrusenim TD sa budu moct upravit linky, zapustit spoje 71 a 72 medzi ine linky a tym usetrit VozKm. Nakupom 3 trolejbusov jediny rozumny argument pada.
Reply on: 110mat110 #14:
Asi je, ale oficiálne zrušenie trolejbusov nikto z kompetentných nemôže asi takto nahlas povedať. Preto sa nahrádzajú autobusmi iba pomaly, najrpv niektoré celodenky a všetky vo voľné dni, postupne možno všetky celodenky aj v pracovné dni. Až nakoniec ostanú iba tie 3 nové tbusy a namiesto toho, aby premávali iba v obmedzenom úseku napr. Mlynská Bašta - Lingov (ako prvá 70), tak ich dopravný podnik bude točiť na celých 71 a 72, k čomu bude treba náležite udržiavať celé trolejové vedenie...
Reply on: Astor #15:
Zmena myslenia zmenou garnitúry? Som skeptický. Niejde totiž len o to, či trolejbusy áno alebo nie. Pokiaľ tu bude niekto napríklad celkom seriózne tvrdiť, že klíma vo voze je zlá vec, lebo z toho bolí hlava, tak to je proste... (tažko hľadať slušné slová). Na západ od nás sú zrejme samí hlupáci, keď to do vozov montujú. Len my v Košiciach sme proste najdokonalejší, aj preto nám asi už 25 rokov sústavne klesá počet cestujúcich... A to nie je len o klíme, ale o mnohých ďalších veciach, ktoré je asi skutočne škoda rozoberať.

Ale ja viem. Nie sú peniaze (veľmi obľúbená výhovorka prakticky všetkých verejných inštitúcií v tejto džamahíriji) ?
inak solaris zacal robit uplne novu seriu tzv metro style robia aj busy urbina aj trolejbusy trolina 18 no v Kosiciach pri sucasnom vedeni dpmk ci mesta nieco take ocakavat je asi utopia ? http://www.solarisbus.com/vehicle/trollino-18-metrostyle#goTo|urbino1_scene3
Reply on: 110mat110 #14:
Nie je. 5 rokov je dlhá doba, za ten čas sa može cela garnitúra na Magistráte vymeniť. A keď sa vymení garnitúra, existuje aj (hoci malá) pravdepodobnosť, že sa zmení aj myslenie.
Zasa treba sa na to pozriet aj z ineho pohladu. Budeme mat 3 trolejbusy. Budeme ich musiet prevadzkovat 5 rokov. Neverim ze sa k nim kupi viacero trolikov alebo ze sa nebodaj pristavia nova trat. Medzicasom vsetky stare troliky zhniju a pod trolejmi nam budu premavat 3 troliky a zvysok busy.
Nie je pri takomto stave vedenia MK akceptovatelnejsie sa na to rovno vys*at a kompletne zrusit trolejbusy?
Inak v novom operačnom programe Integrovaná infraštrukúra sa pre Košice neráta s nákupom nových trolejbusov, len s nákupom električiek.
Ako nápoveda, čo má najväčšie šance, bola zvolená ilustračná foto ? ?
solaris trolino 18 s klimou a wifi... sen kazdeho kosicana ? ale kedze sme rasice, sen kazdeho rasicana je vopred dany ?
Reply on: 110mat110 #9:
Tiez by som skakal ?
Reply on: Petto #8:
Skakali by sme od radosti. Kazdy jeden.
Len aby ste nedostali nazad tie vase ex. Urbina 18 so zmenenym motorom a novym lakom. ?
Reply on: tbus #4:
Myslím karosériu ? nech to je kus pestrejšie
Reply on: orlov #5:
Tak podla nastavenia tendra, CENA a DODANIE je to jasne, ze krySOR do RASIC jedine ?
BTW: nejaky ten krySOR je uz urcite ready na dvore u vyrobcu v mestkej maskacovej farbe ?
SOR či Solaris - to je jedno - u oboch je elektrická výzbroj od Škody. Tažko sa mi to píše, ale keď už máme SORy, tak z hľadiska servisu je to praktickejšie. Tie tri kusy Solaris nepoložia ...
Reply on: Battlelore1 #3:
ten "SOR" na obrázku sa volá Škoda
SOR/Solaris, ja osobne by som bol za to druhé, inak sa rovno môžme premenovať na SORšice
Reply on: forest #1:
Jedine!!! ?
tak zeby SOR na treti pokus? ?