DPMK zabojuje o príspevok z eurofondov na nové trolejbusy

DPMK sa bude uchádzať o príspevok z fondov EÚ na nákup nových trolejbusov

Dopravný podnik má v evidencii 22 trolejbusov s priemerným vekom 20 rokov. Vzhľadom na ich vek a skutočnosť, že ide o ekologickú dopravu, akcionár s vedením spoločnosti sa rozhodli využiť eurofondy na nákup nových vozidiel. V rámci Operačného programu Životné prostredie, prioritná os 3: Ochrana ovzdušia a minimalizácia nepriaznivých vplyvov zmeny klímy, operačný cieľ: 3.1 Ochrana ovzdušia, sa DPMK bude uchádzať o príspevok na nákup trolejbusov v rámci tejto výzvy. Termín odovzdania žiadostí je do 12. mája 2014. Predpokladaná cena jedného trolejbusu sa určí na základe prieskumu trhu. Vzhľadom na objem finančných prostriedkov určených pre túto výzvu, bude možné požiadať o nákup 5 až 6 trolejbusov. Spolufinancovanie predstavuje 5 %.

V prípade trolejbusovej dopravy ani mesto a ani DPMK názor nezmenili. Už niekoľkokrát deklarovali, že z hľadiska podielu a významu jednotlivých trakcií na celkových výkonoch je prioritná autobusová doprava (68 %), potom električková (24 %) a nakoniec trolejbusová doprava (8 %) a investície do vozového parku sú záležitosťou finančných možností DPMK a akcionára. Zároveň deklarovali aj to, že pokiaľ bude možnosť investovať do trolejbusovej dopravy prostredníctvom eurofondov, tak túto možnosť určite využijú.

DPMK nakúpil posledné trolejbusy v roku 1999. Ich najčastejšími poruchami sú poruchy pohonu, vzduchových zariadení a korózia karosérií, ktorá súvisí s vekom týchto vozidiel. V roku 2013 DPMK vynaložil takmer 235 000 EUR na opravy a údržbu trolejbusov a ďalších takmer 104 000 EUR na nákup náhradných dielov.

Doplnené 8.5.2014: DPMK vo vestníku verejného obstarávania zverejnil predbežné oznámenie na zákazku s názvom "Modernizácia vozového parku trolejbusov Košice" na nákup tojnápravových dvojčlánkových kĺbových nízkopodlažných trolejbusov v hodnote 2 138 000 eur.


Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tbus #30:
Obávam sa, že v Liberci sa im nevyhol... ?
Reply on: monoblok #32:
Aj niektorými ospevovaný Solaris... Na nete sa dajú nájsť fotky i horiaceho Mercedesu, či iných značiek... ? Za to taký Novoplan! ?
V Kosiciach trebars zhorel aj Ikarus, tak si nemusime klamat, ze moze zhoriet vsetko, hlavne ked je nedostatocna udrzba.
Reply on: LC #29:
vsetky autobusy su tak konstruovane, ze ked uz raz zacne horiet, pri dobrom vetre vacsinou uz zhori cely v priebehu par minut, horlavinami je vyskladany komplet cely interier, urcite aj u volva
Reply on: LC #28:
asi si este nesiel Tedomom potom ?
Reply on: Dispecer #24:
Autor sa da vzdy poriesit ak sa chce, inac pre ostatnych neslo o neskodne zahorenie, ten bus zhorel do tla kusok od hasicov (nestihli to uhasit aj ked to mali cez dvor). Ale OK beriem na vedomie, az bude cas nafotim vam vykvet SORu v LBC, aby ste mali predstavu co Vas caka a ze sa to v pouzitelnom stave konca uveru nedozije.
Reply on: tbus #21:
No vies ja som sa viezol uz vselicom a najhorsi mi ztejto skusenosti vysiel SOR po kazdej stranke. Nakup akoze najekologickejsieho autobusu s az EURO 5 uz nebudem komentovat vobec.
BTW: Viezol som sa aj tymto napriklad:
http://www.volvobuses.com/bus/global/en-gb/products_services/buses/City%20buses/volvo_7900_hybrid/Pages/Introduction.aspx

- uplne ina liga ne masirka JaT o najekologickejsom autobuse na SR a mozno aj na svete ?
Skusenost so SORmi v Presove je dobra. Problemom moze byt interier, ale co sa spolahlivosti tyka, je to neporovnatelne lepsie ako u 25Tr.
Reply on: Yogi616 #23:
vyčkaj času ako hus klasu
Reply on: tbus #21:
ale aj vieš preco nemaju ziadne muchy ??? second handy Vanhool tam jazdievaju celodenky + vikend, SORky NB18 su na spickovych poradiach. Neviem ci je to kvoli spotrebe , ci kapacite. V BA jazdia tie 1. klbove SORky z Petrzalky vacsinou uz len na spickovych poradiach , hoc nemali este ani 4 roky a uz vyzeraju horsie jak 16rocne Ikarusy.
Reply on: LC #20:
No, tie fotky bez uvedenia autora zverejniť nemôžem... ?

U mňa nie je teraz prioritou hľadať ich autora a zverejniť (kvôli nedostatku času), mám kopu inej práce (nákresy v imhd.sk KE & ZA & BA, chystané veci na imhd.sk Svet,...).
Reply on: monoblok #22:
No v Žiline zatiaľ so SORkami nie je žiaden väčší problém.
Reply on: LC #20:
Tak ja to poznam z Prahy a vidim, jak tie busy vyzeraju, ze pomaly vsetky maju medzi drziak a sklo vtrepanu vreckovku ci iny izolant, aby to neskakalo za jazdy a nerobilo hluk. Samozrejme to aj tak vsetko hrka a obcas pocut tie divne zvuky z podvozku. Kedze na tej linke jazdia aj starsie Citelisy, ktore su mozno vporovnatelnom stave, jak tie SORy, len su o paru rokov starsie 😃 no a este jazdia Karosy B952E, to je moja srdcovka, krasny bus, silny motor a zvuk jak anjelsky spev. Aha, s tymi dovodmi som myslel, ze aj nejake ine, ale chapem, je treba prihrat peniaze nasim sudruhom.

tbus- SORy su srot bez ohladu na to, aky vyvoj tam mal nastat, podla mna ziadny nenastal, stale su to lacne crepy. A to hovorim ako niekto, kto ich mohol sledovat dlhsie v premavke ako v Ke.
Reply on: LC #20:
opýtaj sa v Nitre, ich SORy maju akurat 5 rokov, podotkam, ze to su jedny z prvych NB18 vobec, pokial viem nehorela ziadna, navyse za tie roky boli uz vychytane najvacsie muchy a nedostatky, aj vyvoj isiel dopredu, busy z roku 2013 su uz na trochu inej urovni
Reply on: monoblok #18:
Rozdiel v cene naftoveho krySORu euro 5 a Solarisu bol pri celkovej nakupnej cene pre mesto zanedbatelny! Nezanedbatelny bol ale prispevok pre stranu a vedenie z prispevkoveho fondu vleckarov ? .
Inac som rad, ze uz ste konecne poznali kvalitu SORu, lebo ked som tu pisal este pred nakupom, ze nic horsie uz sa nemoze ani kupit tak ma tu isli ukamenovat! Fotky ako ten SOR v Liberci zhorel do tla sa tu asi neobjavia nikdy, pripadne ich budem musiet nasmerovat na BA IMHD stranku, kde najdete aj fotky ako sa im lamu vlecky. Pockajte si ale este 5 rokov az to rozkvitne hrdzou ? ten JaT zazrak.
Dalsi zazrak z ceska, "zrekonstruovana T3" za cenu novej z Pragoimexu je urcite uz na ceste do DPMK. Jeden ten ich zazrak jazdi v prototype po Liberci a ani nemusite sledovat kedy ma odchod z vasej zastavky, lebo robi taky rachot, ze je ho pocut uz 3 zastavky pred prichodom ?
Vsetko sa to pekne čita ale kym neuvidim tak neuverim. A nie len co sa tyka trolejbusov ale snad uz nezabudli na nove električky a prerabku tratí. A este tu nemame ani vsetky busy ktorých bude 127 čo je zaujinave číslo a vzhladom na to že /dajme tomu/ pridu nove trolejbusy do KE tak to potom teda bude zaloh z tých busov či? :?
To mi je jasne, nastastie som uz dlho nemusel pouzit bus SOR, ale uz to vidim, ako sa vratim a budem mat strach jazdit autobusom, kedze v nom vkuse nieco skripe, vrze, trasie sa a ked je clovek pri naprave, tak ma obcas pocit, ze autobusu uplne odislo zavesenie nehovoriac, ked to chyti vytlk tak to clovek citi na celom tele. Osobne by som si v zivote nic tak lacnej nekvality nekupil, radsej by som nasetril na nieco lepsie, sak uvidime za chvilu v Kosiciach to bude rovnake, tiez sme nakupili flotilu a papalasi sa nam len budu smiat dobre sme Vas oskubali, ovecky.? ☠
Reply on: monoblok #16:
SOR je najlacnejšia alternatíva. Čím lacnejšie= tým viac peňazí do vrecka
Preco je Solaris pre Ke neprijatelny? Povedal by som, ze je to to najlepsie, co sa v Ke doprave objavilo. Kupovat troleje od SORu je ist ako z dazda pod odkvap, tie troleje budu za chvilu vrzgat a buchat, ze clovek ma pocit, ze sa to za chvilu rozpadne. Jednoducho produkt typ cinsky crep, co sa za chvilu rozpadne, len hlavne, ze je lacny. Trolejka u nas porebuje vymenu komplet, reko vedenia, kvalitne vozy, zlepsenie celkovej udrzby, ale toho sa nedockame, lebo o to nema nikto vo vedeni mesta zaujem, aby sa nieco zlepsovalo, len rozkradalo.?