Pri takejto filozofii môžeme rovno prebrať štýl a la MHD v Los Angeles, kde maju oznacnik a to je všetko, ostatné su len doplnky. Ved tarifu nikto nečíta, ani na CP sa nepozerá každý cestujúci, tak tam nemusí byť.
S tými svetovými menami to bola irónia, aby si monoblok uvedomil, že nie je povinnosť dopravcu na zastávkach uvádzať také veci. Či na kľúčových zastávkach vyvelsí aj nejaké prepravné podmienky malými nečitateľnými písmenkami (veď vitrínu treba využiť...) prípadne ešte niečo ďalšie navyše, je len jeho dobrá vôľa. Na to som chcel poukázať. Nikto za nejaké chýbajúce ceny nebude dopravcu naháňať.
Takisto, ako som tu písal, ceny papierových lístkov (aj tých, ktoré predáva vodič) by boli zaokrúhlené na 10 centov a dvíhali by sa iba raz za niekoľko rokov. Ak by ich tam monoblok chcel mať a bol by ochotný ich prelepovať raz za pár rokov, veľa roboty by nemal. Ceny elektronických lístkov alebo papierových lístkov z predpredaja na žiadnej zastávke n̲e̲treba, aj tak sa tam kúpiť nedajú. Ak niekto veľmi chce ceny, stačí ak je vyvesená cena lístka, ktorý sa dá kúpiť u vodiča – nič viac.
Nie som si istý, či sa chápeme. Odkedy majú byť nejaké ceny vylepené na zastávkach? A majú byť v eurách alebo zároveň musia byť aj v dolároch a rubľoch a juanoch, či v čom všetkom by sa časom malo obchodovať s ropou? Prečo ceny áno a čísla na dispečing nie? A e-mailové adresy? Čo keď niekto bude chcieť zo zastávky poslať e-mail do DPMK? Prečo na zastávkach nie sú povinne vylepené aj návody na označovače alebo maximálne rozmery batožiny?
Ja tomu rozumiem tak, že to s cenami je taká Vaša predstava, ale nie je to nijaká povinnosť, rovnako ako nie je povinnosť vypísať tam čísla na dispečing, na hovorcu, na marketing, na straty a nálezy, návody na označovače, maximálne rozmery batožiny alebo povinnosti pri preprave zvierat alebo bicyklov.
Ako píšem, zdraženie o pár centov prinesie do kasy pár stoviek, co je zanedbateľná čiastka. Ľudia skôr odídu kvoli prekročeniu psychologickej hranice, ak mam auto, ale kombinujem jeho využitie s MHD, tak pri súčasnej cene sa to ešte oplatilo. Pri novej cene už nie. Takisto na zastávkach budú info o cenách a tie sa budú musieť prelepovat, lebo SOIka po tom skočí ako hladný pes, ak by to nesedelo. Samozrejme, pokiaľ na to medto nemá, tak zdražovať musí, ale je to ako píšem, v Košiciach sa nevyberá parkovné a máme prebujnelu byrokraciu, ktorá žerie obrovské peniaze.
Podľa mňa je väčší problém (vyrábaný zbytočne) zvyšovať ceny skokovo. Potom sa argumentuje, že už dlhšiu dobu chýbajú peniaze. A nemuseli by. Skokovým zvyšovaním sa robí zbytočný problém pre podnik i pre ľudí. Pozrite si staré príspevky, ktoré presne kvôli skokovému zvýšeniu vyvolali túto debatu. Ako dôkaz ste si možno všimli, že košická MHD stratila reparila, ktorý sa dušoval, že pri tomto zvýšení cien už precáhdza do auta.
Hej lebo ked postavis novu trať, ďalšie naklady neporastu.. pan teoretik. Ano z iného sa platí obnova a z iného údržba. Ale ked potrebujes o 6 ďalších busov viac, lebo dalsia linka, tak náklady sa zvýšia, takisto platí pre metro alebo tram
A cena benzínu je celý rok rovnaká? Ako hovorím, tie zmeny každý rok su nezmysel, jedine žeby DPMK zrazu turbo rýchlo začal meniť MHD k lepšiemu. Ale to sa nestane, o tie centy sa bežne rozpočet prekročí, ak je vyššia cena nafty.
Ked sa do automatov dala jedna krabicka ktora cita z karty a zaroven tuto info spracuva a odosle tak tato krabicka ma certifikat. V palubaku uz nastroje na citanie z kariet mas a odoslat ich odosles uz existujucim pripojenim. V tom je rozdiel.
Este mi napadlo, ze vlastne nase citacky same o sebe asi nezvladnu vobec nacitat platobne karty. Teda asi aj s tym bude problem.
To o certifikácii je v zásadnom rozpore s realitou. Inak by nestačilo v Prahe/Bratislave/Prešove doplniť automaty na predaj CL o modul čítačky platobných kariet a museli by sa vymeniť celé automaty, aby mohli byť certifikované ako celok.
To o nedostatočnom výkone označovačov znie realistickejšie.
Nefilozofuj o Mníchove, keď o ňom nič nevieš. Rekonštrukcie a novostavby sú platené z úplne iného balíka, ako je vybraté cestovné. Cestovné sa zvyšuje preto, že inflácia sa vzťahuje aj na tú časť prevádzkových nákladov, ktoré hradí cestujúci.
Platbu ale neriesi palubak (alebo teda aspon by nemusel ak by sa to tak spravilo), okrem nejakej synchronizacie dat. Okrem nejakeho stiahnutia aktualizacii SW a dat (+ vecerneho odoslania uzavierky) by vsetko tykajuce sa platieb mohlo bezat priamo v OCL.
Nicmenej, tie palubaky su uz dost stare a mozno by im neuskodil upgrade. A pripadne to ponat ako prilezitost na vykopnutie EmTrestu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
810zssk
Nicmenej, tie palubaky su uz dost stare a mozno by im neuskodil upgrade. A pripadne to ponat ako prilezitost na vykopnutie EmTrestu.