Platbu ale neriesi palubak (alebo teda aspon by nemusel ak by sa to tak spravilo), okrem nejakej synchronizacie dat. Okrem nejakeho stiahnutia aktualizacii SW a dat (+ vecerneho odoslania uzavierky) by vsetko tykajuce sa platieb mohlo bezat priamo v OCL.
Nicmenej, tie palubaky su uz dost stare a mozno by im neuskodil upgrade. A pripadne to ponat ako prilezitost na vykopnutie EmTrestu.
Zdraženie prinajmenšom kompenzuje infláciu a súvisiace rastúce ceny, ak by sa aj nič nestavalo. Ani liter benzínu po zdražení nedostanete zrazu väčší, ako protihodnotu za jeho zdraženie. Tiež pochybujem, že zvýšenie cien lístkov zafinancuje akúkoľvek väčšiu dopravnú stavbu – tie sa financujú celkom inak.
(Ak niekomu odpovedáte, robte to cez ikonu vpravo (na to tam je) inak býva nejasné, na koho reagujete a tiež sa nevytvára očakávané stromové zobrazenie príspevkov.)
Su to len moje dohady. Nepoznam presne parametre palubakov. Z toho co mi je zname, nemaju dostatocny vykon. Kreditky pouzivaju omnoho narocnejsie sifrovanie. Ked si zoberies, ze naraz dokaze 5 ludi platit v buse kreditkov, treba vykonny system. Druha vec je, certifikat. Zariadenia sa certifikuju ako celok. Teda ak krabicka teraz nema certifikaciu na platbu kartami, uprava SW nepomoze a aj keby to zvladala, nemoze byt pouzita.
Neviem, aka je tvoja skúsenosť, ale mne sa bežne stáva pri tých par návštevách v KE, ze oznacovac bud nefunguje alebo si úspešne kúpim lístok na druhý ci tretí pokus. Takto si funkčné oznacovace nepredstavujem a verím tomu, ze pri oslovení by to mohla čiastočne zatiahnuť aj banka, napr reklamou na tých oznacovacoch.
V Mníchove sa väčšinou zdražuje, pretože sa o tých xy% nezvýši dotácia na MHD alebo treba zaplatiť nejakú novostavbu/ reko linky metra. Problém v Košiciach vidím ten, ze aj po zdražení nebude hustejší interval, ani vyradené autobusy s vekom a la Solaris 350x, len to, ze budú jazdiť policajti a budu sa tepovat sedačky. Co by nemuselo byť, ak by v busoch bola koženka a v tram plastové sedačky. Na týchto veciach vieme ušetriť nejaké peniaze napriek pociatocnej investícií
Asi to bol príspevok pre mňa, tak skúsim odpovedať:
Podstata debaty je o plynulom zdražovaní lístkov namiesto zdražovania raz za 5-7 rokov skokom, ktoré je pre bežných ľudí oveľa viac zaťažujúce. Ukážka z Mníchova je bližšia tomu plynulému zdražovaniu. Oni si možno určili, že treba zdražovať vždy pri potrebe ďalších 10 centov, ja navrhujem zdražovať o menej, ale zase pravidelne, najlepšie každoročne. Ale tento rozdiel v modeli plynulého zdražovania je iba detail oproti tomu, aký je súčasný stav, ktorý napokon túto debatu aj vyvolal.
Platba kartou v MHD znamena vymenu vsetkych stikacov a hlavne vymenu palubaku. To su €€ navyse. Ved si pamatame ake to bolo, ked sa upgradovali jednotky.
Máš pocit, že zvyšujú každý rok, lebo ja tam vidím dosť veľké medzery. Teda mimo tých, kedy sa mesto nedohodlo na zvýšení dotácie=> zaplatia to užívatelia.
Zaujímavé, ze dopravcovi pomôžu tri centy, ale rozdiel medzi elektronickým a papierovým ma narast zo 6 na 12.
Nebolo by efektívnejšie rovno predávať lístky v spojoch MHD cez oznacovace pomocou platobných kariet?
Ostatok aj tak jazdí na rôzne iné karty (ISIC,eurobus..)
Áno, rozdiel cien musí byť... a to aj preto, že dopravca má papierovými lístkami ďalšie náklady: výroba, predaj (distribúcia lístkov, prípadné vlastné aj predajné miesta a pracovníci na nich, prevody platieb, reporting, ...), ďalej provízia predajcom tretích strán a určite som ešte niečo zabudol.
Ale to sa rieši veľmi jednoducho: papierový lístok sa urobí drahší od elektronického vždy aspoň o X centov (to sú tie náklady), napríklad pre X=4 centy:
Lenže je v záujme dopravcu, aby cestujúci používali elektronické lístky. A preto cena elektronických lístkov musí byť taká, aby boli ľudia motivovaní ich používať (minimálne sa musí vrátiť investícia do čipovej karty). Preto ak by vyšiel rozdiel medzi elektronickým a papierovým lístkom iba 1 cent, tak sa na to ľudia vykašlú.
Toto bol dobrý príklad, vďaka. Akonáhle treba dvíhať o okrúhlych 10 centov, dvíhame.
V našich podmienkach by som presne takto dvíhal ceny papierových lístkov. Tie majú mať zaokrúhlenú cenu kvôli hotovostnému platobnému styku. Pri našich tretinových cenách (oproti týmto) by sa v skutočnosti zmena nediala častejšie ako raz za 2 roky.
Ale cenu elektronických lístkov je možné upravovať úplne plynulo, každoročne. Pri predajoch z karty nezaokrúhlené ceny nevadia – naopak, naplno sa dajú využiť výhody týchto cien. Napríklad zákazníkovi navýšenie o 3 centy príliš nevadí, no dopravcovi pomôže.
Je teda nie som S499, ktorý musí každého svojho oponenta uraziť či označiť nejakým pejorativnym spôsobom, navyše ťažko ma urazí niekto, kto nemá u mňa vybudovaný nejaký rešpekt.
Akurát nesúhlasím s niektorými tunajsimi názormi ako nutnosť elektricky na Hlavnej, označením elektricky na Americkej triede za blbosť alebo práve tou úpravou ceny lístka každý rok. Ktovie prečo to tak nerobia ani vo Viedni Prahe Mníchove alebo Ženeve, žeby boli takí blbi? Asi nie. Chápem ale, ze je snaha v DPMK proste zohnať viac peňazí rovno od cestujúcich, keď maju prázdnu pokladnicu a zohnať prachy v meste bude problém, najmä ak mesto opäť nemá parkovanie vo svojich rukách. Zmena zákona o meste Košice by tiež istý čas trvala, zvýšenie prinesie peniaze skoro hneď.
To áno, bola to reakcia na to, že ročný lístok v Košiciach stojí 240€, ak môžem cez víkendy zobrať rodinu len na svoj lístok, je to motivácia nechať auto doma a ísť MHD.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
monoblok
Zaujímavé, ze dopravcovi pomôžu tri centy, ale rozdiel medzi elektronickým a papierovým ma narast zo 6 na 12.
Nebolo by efektívnejšie rovno predávať lístky v spojoch MHD cez oznacovace pomocou platobných kariet?
Ostatok aj tak jazdí na rôzne iné karty (ISIC,eurobus..)