Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ďakujem autorovi za pekný článok "spomienku" Trolejbusová doprava v Košiciach ticho oslávila svoje štvrťstoročie 🙂

Pevne verím, že v dohľadnej dobe sa oživí tbusová sieť a nie len to (eurofondy, ešte nepovedali posledné slovo)... 😏

Kedysi, písal sa rok 2006, jeden tu imhďák "dnes cudzinec" vypracoval (dosť dôkladne a precízne) dokument Rozvoj tbusov v Ke a poslal na magistrát aj do podniku. Ktohovie na ktorom stole, alebo v ktorej zásuvke to skončilo... 😕

Musím pohľadať, niekde by som mal mať kópiu... 😉
Reakcia na: Granite01 #83546:
Takže linka osmička tak skoro asi nebude. Fňuk.
Reakcia na: pandacierna #83545:
Čo sa týka nelichotivej situácie v DPMK, nie je to prekvapujúce zistenie, že DPMK je v nepriaznivej finančnej situácii. O tom som písal už veľmi dávno. A nemám sladkých 32, ani nie som zo Smeru. Ale maslo na hlave majú všetci mudrci z Košíc (myslím poslanci atd), a to ani nehovorím o odborníkov z palcami a arogantnými manažérmi zo Smeru.
Konečne to však niekto povedal nahlas. Že dlhodobo DPMK nemôže fungovať tak, aby nemal vyrovnané hospodárenie, pretože pri tak obrovských stratách si DPMK prežral celé vlastné imanie firmy. To má samozrejme nielen teoretické, ale aj praktické dôsledky. Najmä v oblasti dlhodobého plánovania a riadenia cash-flow. Druhým praktickým dôsledkom je, že podnik nemá dosť prostriedkov na udržiavanie a obnovovanie dlhodobého majetku. Tretím dôsledkom je, že mesto si len posunulo deficit a jeho riešenie do ďalších rokov, pretože malo to riešiť mesto ako vlastník podniku.
Hógusy pókusy mesta a manažérov, ktoré riešili nepriaznivé hodnoty ukazovateľov vlastného imania cez preradenia dlhodobého majetku mesta (pozemky) do majetku DPMK formálne zlepšili kritérium vlastného imania, v skutočnosti nič nevyriešili, pretože hlavným dôvodom zhoršujúcej sa situácie mesta je dlhodobý nesúlad nákladov a výnosov DPMK (znova išlo len o posunutie problému do budúcnosti.)
Reakcia na: pandacierna #83544:
aby som nediskriminovala: pentou, j&t, istro atd atd.
A najvacsi flip je, ze hned ako sa nieco napise proti "nasim" tak sa najdu akcie chtivy hlupacikovia, ktorym ani netreba platit a hned ochotne brania na diskusiach "nasich". Zrazu ma kazdy z nich ekonomicke vzdelanie, minimalne tri doktoraty z ekonomie, 15 rokov skusenosti z top manazementu, 4r z prava a 10r ako riaditel Top10 nadnarodnej firmy. A samozrejme pri tej vsetkej skusenosti maju iba sladkych 32, lebo stary ludia su hlupy, zvacsa su to komunisti a teda im netreba verit a chcu iba rozkradnut co sa da, boh chran ak su nahodou zo Smeru, to je rovno na upalenie. A v reale su ti hlupacikovia 12h za pasom. To je obraz slovenska od 2000 az doteraz.
je zaujimave ako media vlastnene pentov a spol. rady podporia "tych nasich" a hned sa vytvaraju krizove manazmenty. DPMK asi nikdy za svoju historiu nebolo v zisku, tak co robia z beznych operativnych vydavkov firmy a ich omeskania take halo? Vacsina firiem na SK je vo velmi podobnej situacii, kde si medzi sebou dlhuju a nikto z toho nerobi halo - lebo to nie je vztah fyzicka osoba - obchod, ze si nieco kupis a hned platis, ale obchodny vztah a tam platia celkom ine pravidla, lehoty a dohody. Dam este lepsie - pravicove a smeracke firmy dlhuju sta miliony Socialnke a Zdravotnym a nikde o tom nikto v sme, korzare ci trende nepise. Lebo to su "ich firmy" a o tych len v dobrom.
Reakcia na: mi.v #83541:
Držia, vyfasoval som voz po dvojmesačnom odstavení, stál vonku, nabitý na 93%, tak neviem či ho nenabíjali, alebo sa v tej zime tak vybil. Služba zabijácka, nejaké 20tky, krátky čas v medzidieli, vďaka ktorému sa nabíja na rýchlej, len neviem či ho nabilo do plna, poobede som bral iný voz, keďže som hlásil nejaké drobnosti.
Reakcia na: mi.v #83540:
dobre píšeš, ale stále píšeš o krízovom manažérovi v jednotnom čísle. Keby tam dali jedného, ok, potom máš úplnú pravdu, ale podnik má dlhodobé problémy aj v odborných veciach, ktoré treba urýchlene riešiť. Vidím preto ako chybu, že tam dali troch nedopravákov, domnievam sa že by bolo lepšie nasadiť krízového manažéra s dopravákom. Lebo popri ekonomickej záchrane, o je samozrejme prvoradá vec, treba riešiť aj kopec odborných problémov a to si nie som istý, či to títo páni zvládnu.
Reakcia na: Riks #83534:
Tak čo, ako držia tie baterky? 🙂
Reakcia na: PDM.8.99 #83538:
Dobrý deň, trochu ste to prehnali a mínuská lietali, aj keď bez vysvetlenia. Skúsim Vám tu jedno vysvetlenie nechať, hoci nič nie je vždy celkom presné: rola krízového manažéra sa obsadzuje skúsenými manažérmi na prechodný čas krízového obdobia. Viac ako skúsenosti z odvetvia sú v tej chvíli nutné hospodársko-ekonomické skúsenosti, než vedomosti, koľko voltov je v troleji. To podnik nezachráni a na odborné veci je tam ešte stále X ďalších ľudí, ktorí poradia. Obsadzuje sa tam človek, ktorý by mal vedieť vyhodnotiť súčasné smerovanie, identifikovať a zrušiť alebo inak vyriešiť neefektívne veci, zastabilizovať financie, nastaviť procesy atď., proste vytiahnuť firmu z akútnej z krízy aspoň na stabilnú nulu a potom firmu odovzdať štandardnému vedeniu. Krízový manažment môže rovnako dobre robiť človek, ktorý predtým riadil Rybu. Naopak, nemôže ho robiť dopravák, ktorý síce robil napríklad nejakú ekonomiku energetiky dopravy, ale na riadenie (nehovoriac o záchrane) podniku rozhľadom ani skúsenosťami nedosiahol. V tom ste tie prirovnania netrafili, pretože efektívne ekonomicky prečítať a zastabilizovať firmu práveže JE rovnaký "odbor" medzi predchádzajúcim a novým. Nevyhnutné súvislosti z odvetvia sa samozrejme naučiť treba, ale na to sú tam ďalší kľúčoví ľudia, ktorí sú v nich doma a s ktorými sa ten manažér radí. Pekné Vianoce.
Všetkým diskutérom prajem krásne prezitie Vianočných sviatkov 🙂
Zaujalo ma toto:

https://kosice.korzar.sme.sk/c/22005514/rosady-v-dopravnom-podniku-primator-poprosil-o-pomoc-krizovych-manazerov.html?ref=av-left

Nový primátor do DPMK poslal krízových manažérov a ani jeden nie je odborníkom v doprave. Zaujímavé, že ako majú liberáli, pravica a nezávislí plné ústa jedu keď to isté robí Smer a SNS, ale keď to robia oni, už je to v poriadku. Ako má krízu v dopravnom podniku zahnať niekto, kto nevie čo s dopravným podnikom robiť? Veď jeden je možno tak obchodník zo spoločnosti ktorá vyrába PHM a druhý výrobca šalátov z rýb. Ako keby poľnohospodár mal zahnať krízu na gynekologickom oddelení.
Reakcia na: afeno #83536:
štartovanie všetkých autobusov 2 hodiny pred nástupom 365 dni v roku či treba či ne takisto
Reakcia na: veteran #83535:
Výdavky za udržiavanie trolejbusovej siete pod napätím by mohol tiež dakto spočítať 🙂
Reakcia na: mi.v #83528:
Ad deponovacia kapacita: teraz sa v hale nabíja 15 vozov, plus mínus zvyknú byť odstavené dva-tri tak aby sa z haly dalo vyjsť, čiže klbákov určite menej. Baterkové haraburdy sa nemusia nabíjať len v hale, niekde sa dá nájsť fotka z ČSAD, kde ich nabíjajú vonku, to sa však likvidátorom TD nehodilo samozrejme. Ad kapacita: napíšem koncom týždňa, čí mi vydržali. Trolejusy nemusia byť v hale, tam väčšinou stáli vozy na ktorých sa niečo robilo, ešte bolo zvykom, že trhanárske vozy stáli dnu, 4 kusy.
Reakcia na: reparil #83530:
A nemáte takto náhodou väčšinu tých baterkobusov z eurofondov, drúčik?
Reakcia na: mi.v #83531:
Zda sa mi, ze autobusy mali byt po zruseni garazi VSA presunute na Bardejovsku.
Reakcia na: 5801 #83529:
Zrušenie VŠA bez náhrady pochopiteľne chýba. Malo/má mesto v pláne inú plochu?
Reakcia na: 5801 #83529:
jednoducho predat kym sa este da vyhodne polovicu tych blbych baterkobusov ktore sa totalne zbytocne nakupili, len zaberaju zbytocne miesta v depe a garazi -to boli totalne vyhodene eura do vzduchu, nove vedenie dpmk by to malo spravit ako prve zbavit sa ich minimalne polovicu dat prec,nechat ich len zopar na okrajove linky kde nie je potrebna vacsia kapacita- a za usetrene resp ziskane prachy z predaja + nejake eurofondy navyse nakupit dlhe parcialne trolejbusy v pocte aspon 10-15 ks ,aby boli nimi pokryte nosne linky na ktorych kedysi premavali
Reakcia na: afeno #83527:
Problém je ten, že keď večer-v noci prídu busy z mesta tak všetko parkuje pod trolejmi, niet kde stáť.... Už keď prišli nové Sorky v noci sa rieši kde parkovať autobusy aby sa to všetko pomestilo. V prvom rade ak budeme rátať s TD, treba vyriešiť, kde dáme busy z Hornádskej, aby sme vôbec mohli prevádzkovať zázemie pre TD v garáži.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.