Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
P.S. ...a aká je cez "srdcovky" na konci splietok?
Reakcia na: 381+383 #82706:
A cez koľajové križovatky je aká rýchlosť? Keďze v križovatke VSS sú výhybky ďalej pred križovatkou aj preto, aby nespomaľovali električku až v križovatke. (Tento účel som si doteraz vôbec neuvedomoval. :)) V priestore križovatky teda zostávajú iba koľajové križovatky.
Reakcia na: Granite01 #82705:
Tam je koľajová splietka, max. prejazdová rýchlosť do oboch smerov 15 km/h. Ostatné klasické výhybky - do rovného smeru 15 km/h, do odbočenia 10 km/h. Zjazdná výhybka z roviny 20 km/h, z odbočenia 10 km/h.
Reakcia na: PTKe #82700:
To je teda paradox, že kvôli nástupnej hrane nemôže byť splietka. O koľko by sa zväčšila medzera medzi hranou nástupišťa a električkou? 6-7cm? Hlavne, že pri zastávke v oblúku sú medzery omnoho väčšie. Pritom sa jedná o zastávku, ktorá sa má používať len výnimočne.
A to o výhybkách s pojazdnou rýchlosťou 10km/h - to je výborné. Ale na NO v smere od Astórie pravdepodobne je použitá výhybka s vyššou rýchlosťou, keďže električky tam mávajú aj vyššie rýchlosti?
Reakcia na: PTKe #82700:
+1 ďakujem za vysvetlenie podrobností. S tou hranou nástupišťa som si problém uvedomoval, ale nečakal som, že to vytvorí také striktné obmedzenie. Škoda. Tu vloženiu splietky zabráni nejakých +15 cm navyše od hrany a pritom v obratiskách na stanici a pri botanickej záhrade hrana nástupišťa odskakuje oveľa ďalej ako toto. Áno viem, priamy úsek koľaje a oblúk je niečo celkom iné...
Reakcia na: 110mat110 #82702:
už som to tu vysvetlil - s rozlíšením požadovaného signálu voľno pre električku, ktorá prichádza ku križovatke a na vjazde je výhybka - napr. zo smeru NO pred križovatkou Štúrova - Kuzmányho - Žižkova, či požaduje voľno smer Moldavská alebo doprava smer Kuzmányho. K otázke preferencie ED na NO - tam je zatiaľ tvrdá požiadavka dopravnej polície na koordináciu prejazdu AD v smere Štúrova - NO - Palackého.
Reakcia na: PTKe #82700:
Co znamena aktivna preferencia? Elektricka prefrci cez krizovatku bez zastavenia? alebo sa len vynechava jej cyklus az kym nejaka elektricka stoji na semafore?
Reakcia na: PTKe #82697:
Bude takto konečne riešená aj signalizácia v križovatke na Námestí osloboditeľov?
Reakcia na: mi.v #82698:
K tým splietkam na VSS - vzdialená výhybka od centra a dve koľaje pred križovatkou zo smeru od centra museli byť zrušené z priestorových dôvodov, a aby sa zabezpečila vyššia rýchlosť vjazdu električky do križovatky /z dôvodu kratších medzičasov CSS/ tak sa tu osadila splietková koľaj. Podobne sa riešil príjazd električiek do križovatky z Barce. Z jazera z dôvodu zmeny trasy koľaje z protismeru /zrušené esíčko/ sa dve koľaje museli zrušiť, a splietka tu nie je z dôvodu, že je tu zriadené nástupište /hoci tu električky nemajú zastávku/, a popri nástupnej hrane nemôže byť vedená splietka, ale iba samostatná koľaj - kvôli zadefinovanej vzdialenosti skrine vozidla od hrany nástupišťa. Z Alejovej nie je splietka z dôvodu, že ju DPMK nepožadoval - z dôvodu minimálneho počtu spojov odbočujúcich doprava do Barce. Toto ma mrzí, lebo nepredpokladal som, že sú v rámci stavby MET používané výhybky s predpísanou prejazdnou rýchlosťou max.10 km/h - robí to obrovský problém, sú tu veľmi dlhé medzičasy medzi električkovým signálom voľno a zelenými pre automobilovú dopravu v kolíznych smeroch. Z toho dôvodu sa napríklad odsúval začiatok zelenej pre ľavé odbočenie áut z Barce do alejovej a tak sa táto zelená skrátila oproti pôvodným výpočtom o tri sekundy. Aj preto je potrebné v lete spustiť na tejto križovatke aktívnu preferenciu električiek s rozlíšením smerov.
Za gule zavesit toho, co vymyslel R4 v takejto podobe. To ako cez prazdniny ZS a SS Technika neuci? Od kedy?
Reakcia na: S499.1023 #82696:
Projektant nakreslí zadanie s dodržaním noriem a všetkým ďalším, čo k nemu patrí, no ako sa dalo čakať, bolo to "podľa požiadaviek DPMK". Preto ja by som sa na dôvody kľúčových rozhodnutí pýtal tam. 🙂 Presnejšie, nevie tu niekto, prečo to tam DPMK nevložil?

@PTKe – tá preferencia pri VSS znie sľubne a na Kuzmányho a pri Športovej hale to dúfam spraví viditeľný rozdiel. Snáď už sú preč časy, kedy mesto namonotovanú preferenciu "nezapne", lebo by to spôsobovalo diskomfort v IAD.

@PTKe – Predpokladám, že taká splietková koľaj sa dá "dorobiť" dodatočne, samozrejme, nie najbližších pár rokov, kedy musíme byť povinne spokojní s tým, čo sme dostali (koniec-koncov, bolo to podľa našich vlastných požiadaviek) a chváliť eurofondy. Je to tak?
Reakcia na: S499.1023 #82696:
Koľaje podľa požiadaviek DPMK riešil Prodex. Signalizácia sa bude upravovať s preferenciou električiek podľa rozlíšenia smeru - do konca stavby MET v auguste to bude funkčné, momentálne sa pracuje na nadstavbe palubákov električiek, aby vysielali pred križovatkou pre radič požadovaný signál pre zaradenie požadovaného signálu voľno. Prijímač už má Siemens pripravený. Podobne bude riešený triangel pri Krajskom súde a pri Športovej hale.
Reakcia na: mi.v #82695:
Kto projektoval, PTKe ? ?
Reakcia na: mi.v #82692:
Dnešný update k spletiam na križovatke VSS:

Od centra prišli za sebou spoje L4 a L3. Potešil som sa, že uvidím využitie tej splete. A vtedy som si uvedomil, že smer rovno do Barce (L4) a doľava (L3/7) nemajú jednu zelenú. Takže napriek splietke si tam po odchode L4-ky L3-ka ešte postála 15 sekúnd a potom sa pohla. Presne tak by sa mohla pohnúť aj bez splietky, s prehodením výhybky po odchode L4. Ten signálny plán je pri VSS tak celé desaťročia a je dobrý – nič proti nemu. Ale načo potom tam dali splietku?

Zhrnutie: Na vjazd do križovatky od Jazera, kde zvykli reálne prísť a prejsť dva vlaky na jednu zelenú rozjazdové koľaje pri rekonštrukcii odstránili bez náhrady splietkou. A na dva smery, kde na jednom nie je spoločná zelená a na druhom nie sú nikdy dve električky naraz, splietky dali!

Prosím vie niekto vysvetliť tú logiku? Čakal by som, že DPMK má jasnú predstavu o dopravnej situácii a potrebách tej križovatky. Ja ako laik tadiaľ jazdím od otvorenia trate na Jazero (1984), poznám tam trochu dopravné pomery a preto si v tomto prípade dovoľujem trochu viac komentovať a pýtať sa.
Reakcia na: reparil #82685:
Neviem, prečo by som mal mi.v niečo otrepávať o hlavu, najmä ak položil inteligentnú a logickú otázku. Na otrepávanie o hlavu je v košickej diskusii hlupákov ako ty dosť.
Súdruh ujo Haraši ako vždy uisťuje a Karolko Labaš ako vždy oponuje.. nekonečné naťahovačky kto z koho.. https://kosicednes.sk/udalosti/pod-primatora-rrasiho-bude-druha-etapa-rekonstrukcie-trati-dokoncena-nacas/ ?
Reakcia na: mi.v #82691:
Pre upresnenie: vieme, že dve koľaje vedľa seba tam už nemohli byť kvôli pozemkom. Je jasné, že by sa tam vošla iba spleť, podobná ako tie tri na Južnej triede. Tá by umožnila prejazd dvom vlakom za sebou na jednu zelenú. (L3/7 a L9 z Jazera, ako dovtedy.) Preto sa pýtam, či nebolo možné ju tam vložiť.
Reakcia na: PTKe #82689:
Ďakujem, je to potešujúca informácia. 🙂

Mal by som ešte jednu otázku k projektom.
Prosím keby niekto vedel, prečo sa pri VSS vložili koľajové splete pre rozjazd do križovatky od centra a od Barce a nie od Jazera. ❓
Ak by jej výhybka bola hneď za koľajovou spojkou, bez problémov by sa pod most vošla.

Pred rekonštrukciou spoje L3/7 a L9 z Jazera čakávali pod mostom VSS pomerne často vedľa seba a prešli spolu na jednu zelenú. Prevádzková prax ukázala, že práve splietka v smere od Jazera by sa tam hodila najviac zo všetkých, ešte viac ako tá od centra. (O to zbytočnejším dojmom pôsobí splietka od Barce, ktorá sa v praxi využije len pri výlukách, inak tam nikdy nie je prejazd dvoch električiek na jednu zelenú.)
Reakcia na: PTKe #82689:
Tu je k tomu dokumentácia, neviem či je platná, ale pre predstavu...
Reakcia na: mi.v #82684:
Zastávky budú na výjazdoch z križovatky, v popise to je chybne uvedené.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.