Podľa mňa ide o určitú nepísanú dohodu medzi DP a Magistrátom, že sa jazdí na vozoch, ktoré nie celkom spĺňajú požiadavky na výpravu. A to preto, lebo Mesto nemá financie na zlepšenie vozového parku v takom rozsahu.
Ale keď si to situácia vyžiada - štrajk- tak je možné pohroziť tým, že sa nevyjde s vozom v zlom tech. stave.
"Bol by som rad aby sa tu ozvali aj vodici z prevadzky Saca a ty by tu opisali na com musia robit a ako dlho aby splnili normu. "
ze musia robit aj nad ramec "normálnej" pracovnej doby aby splnili normu suhlasim...ostatne ako aj s vacsou castou tvojho prispevku......ale zaujala ma ta poznamka...."na com musia robit"....myslis tym technicky stav vozov? lebo ak ano, tak z velkej casti si mozu za to hlavne sami Sacanskí....a nie len slabou udrzbou, ale aj katovacim systemom, ktory v Saci panuje uz roky.....
K tým TEDOMom:
1.) Vodiči si chvália najmä tepelnú pohodu v kabíne. Tepelná pohoda bude dovtedy dokiaľ sa kúrenie nepokazí, potom bude dlho trvat kym sa niekto odhodlá kúrenie opraviť.
2.) ... veľmi dobrý tepelný výkon vozidla v priestore pre cestujúcich. Áno výkon výborný, len aby taký nebol aj v lete. Ale stále nechápem logiku natrepať kúrenie za sedačku.
Pocuj ty inteligent zjavne si z magistratu :
takze k autobusom a vodicom : vozidlo ma byt vybavene platnou lekarnickou, nie je ani jedn. Vid smernica ministerstva vnutra. Vystrazny trojuholnik - zakon 315 alebo 225 o prevadzke motorovych vozidiel na cestnej premavke. Zadymene koncove svetla, smerovky, nefunkcna siganlizacia spiatocky, protektor na prednej naprave, nesparovanie pneumatik podla novej legislativy, nefunkcne ABS, ASR, netesnost motora, prevodovky, diferencialu, zatecene naboje kolies, prehnite schody, vybite tlmice, chybajuca vybava vozidiel (nedostatocny pocet hasiacich pristrojov), nefunkcne kontrolky, nefunkcny otackomer, rychlomer (pripadne prepadnuta lehota ciachovania).....
Moj zaver je : prid sa pozriet a vsetko to ti ukazem v reali. Za dalsie tento podnik zabudol dvyhat vodicom platy inflacne kazdy rok, ako sa to robi v civilizovanych mestach. A nevravim, ze za to moze terajsie generalny riaditel, alebo riaditel dopravy. Za to moze byvale vedenie a mesto. A to, ze vodici sa citia byt ukrivdeny je pravom . V EU by mal vodic zarabat okolo 2000 - 3000 Eur. Kde tu sa zaraba okolo 500 - 700 Eur. Nevraviac o tom, ze sa to nezaraba za normu hodin, ale za normu nad normu hodin. A niektory vodici tu makaju aj 25dni do mesiaca a maju sotva normu. Bol by som rad aby sa tu ozvali aj vodici z prevadzky Saca a ty by tu opisali na com musia robit a ako dlho aby splnili normu.
PS: Kari skus argumentovat z niecim co si vies podlozit
pri lobovani noveho linkoveho vedenia, ktore je potrebne stali ludia, ktory sa o dopravu zaujimaju a rozumeju jej srdcom a nie peniazmi. A som rad, ze preslo linkove vedenie je to krok k zkvalitneniu dopravy.
a ešte dačo: "prísnejšie budeme dbať na dodržiavanie rýchlosti a bezpečnostných predpisov a podobne" - čiže ak správne chápem, dnes vodiči DPMK veľmi nedbajú na dodržiavanie rýchlôosti a bezpečnostných predpisov.
Ten pán odborár by asi mal najprv premýšľať a až potom sa vyjadrovať pre médiá.
no neviem, buď to vozidlo spĺňa vyhlášku, alebo nie. Keď sa niekto vyhráža tým, že v rámci "štrajku" nepreberie vozidlo, lebo nespĺňa podmienky, ale normálne, keď "štrajk" nie je, s ním jazdí, je to divné. Najmä ak tu niektorí tvrdia, že sa to týka 80% autobusov.
BMko: dávno som sa tak nezasmial. To si naozaj myslíš, že sa eurofondy nedajú rozkradnúť??? Mal by si viac čítať noviny. Dôvod je skôr v neschopnosti mesta a zamestnancov DPMK zvládnuť túto agendu. Schopnosť lobovať krásne preukázali pri zavádzani nového LV.
Tým druhým je podľa mňa neschopnosť niekoho nájsť, kto by robil túto agendu a boli by za ním aj výsledky. Však niektorý poslanec z mesta tvrdil, že mesto nie je pripravené čerpať fondy (už jedno na čo by boli). Kedy sa tak stane? Keď už aj v "hornej-dolnej" to budú dávno vedieť, len tu sa bude ešte tvrdo ? ?
Re #31926 BMko: Najnovší obľúbenec? Sopľaris je už (záhadne) nedobrý. ? ? ?
ja sa Vas spytam tak. Urcite viete, ze na nakup elektriciek a modernizaciu existuju eurofondy. Tie sa daju cerpat na vystavbu trati, trakcneho vedenia, plynofikacie a elektrifikacie. Otazka znie, preco sa podnik a mesto vyhyba eurofondom takeho charakteru? Existuje podla mna len jeden dovod a to, ze by sa tie peniaze nedali rozkradnut.
Aha ...priemerná cena .... Citujem Vás 31895: "....Najmä ak predpokladaná cena za jednu bola 8 miliónov, skutočná cena za realizáciu jednej káteosmičky bola 5,84 milióna Sk." Tu ste nepísali o priemernej cene. Tak to pochopili aj ostatní diskutujúci.
Cena v roku 2003 oproti 2007 musí byť zákonite odlišná. A priemerná cena ... môže zavádzať ako priemerný plat v DPMK.
Predchádzajúca štvorročná dohoda vypršala vlani. V roku 2004 vyhrala verejnú súťaž na rámcovú dohodu do konca roka 2007 na modernizáciu 10 električiek za 80 miliónov česká firma Pragoimex. Reálne však za štyri roky realizovala zákazky týkajúce sa šiestich električiek v hodnote 35 miliónov.
Vážený-á Saly - citujem ešte raz dnešný Korzár.
Podeľte si 35 šiestimi, výjde priemerná cena za 1 rekonštruovanú električku.
Viac k tomu nemám čo povedať, neviem s kým sa bavím, len mám dojem že okrem nekonštruktívnej kritiky (a naviac neobjektívnej) na viac nemáte.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kari
Ten pán odborár by asi mal najprv premýšľať a až potom sa vyjadrovať pre médiá.