Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Nodes #17512:
Pardon, akúže sieť má Ostrava?Povedzme si to otvorene, Ostrava má drátolezy ako doplnkový systém a keby nebolo riaditeľa DPO ing. Vaštíka, ktorý je "šotoušom" prvej kategŕie a osobne by nezniesol, aby Ostrava mala menej trakcií ako Brno, tak v Ostrave trolejbusy už nejakých cca. desať rokov neexistujú. Mimocohodm, keby ste videli porovnanie prevádzkových nákladov trolejbusov a autobusov v Ostrave, tak by ste horko zaplakali.
Reakcia na: 1018 #17498:
Hmm, žilinská učebnica evidentne neobsahuje veľmo moderné poznatky.
Zoberme to po bodoch:
1) Hygienický chod - neviem, čo pod tým mám rozumieť, ale tichý, najmä u rábobusov, veľmo ťažko a hlavne, dnes už je autobus plne porovnateľný.
2) Autobus môže vybočiť aj viac ? .
3) Pri unifikácii mechanických častí neexistuje, nie je dôvod.
4) Áno, súhlas.
5) U autobusu možno nahradiť hydrodynamickým, elektrodynamickým, elektromagnetickým a ďalšími inými retardérmi.
6) Platí len po dosiahnutí určitých mimimálnych záťaží.

Ad prepravná kapacita: Dokáže mi niekto racionálne vysvetliť, prečo by napr. trolejbus 25 Tr mal mať inú (je úplne jedno, či vyššiu alebo nižšiu) prepravnú kapacitu ako autobus KArosa-Renault CityBus 18 M?
Reakcia na: SHORTY #17593:
http://imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=tatra-ckd_t6&no=1&id=27302aeef2f021f3f4f9f725&text=DETVIANSKA+&v_popise_thumbnailu=on&v_popise=on&v_datume_a_nicku=

Ale musim na nieco upozornit pri tvojich prispevkoch verzus dochodcovia. Vo vecernych hodinach je dovoleny hluk iba do urcitej vyssky dB. A hlucnost trate je z technickych pricin vyssia ako dovoluje prispustna horna hranica v norme, neviem presne kolko to je, takze by som tliachal. Mozme byt radi, ze hygienici nezakazali prevadzku vo vecernych hodinach na spominanych strekach vobec. Ved ked si vezmeme aky hluk, robi rozpadavajuce sa vlnkovite BKV, tak sa ani necudujem. Budu pani tratovaci mat co robit aby sa to utisilo. Bohuzial pyta si to opravy, ale p. jurasek na to z vysoka kasle, lebo namiesto toho aby opravil obluk pred stanicou, tak opravuje obluk na sidl. Nad jazerom, ktory este viac zdevastoval ako sa dal. Bohuzial jeho podriadeny to z navarackou vobec nevedia. Ale hlavne, ze vieme vesat obmedzujuce navesti . Najlepsia metoda riesenia problemu. Toho skoro dochodcu by trebalo nahradit niekym normalnym. Najlepsie hladat niekde u zeleznicneho stavitelstva, lebo toto co robi p. Jurasek, je neunosne. Ved ohrozuje nielen cestujucich ale aj svojich podriadeny, lebo vzdy platilo v DPMK pravidlo padajuce vykalu
Mozem potvrdit slova Pvvs, v ktoreho prispevku nie je ani kusok zvelicenia. Sam som s uzasom sledoval zamery totalneho prerodu MHD a neveril, ze take nieco je mozne len v susednej krajine. Od 95-teho som bol v Brne nespocetne krat a stale sa tam velmi rad vraciam.

Kolegu snad doplnim este zmienkou, ze v centre mesta doslo ku uplnemu zruseniu uzla autobusovych liniek o velkosti cca polovice kosickej autobusovej stanice a umiestneni ako keby v KE na Nam. osloboditelov. Okrem toho doslo vzhladom k stale rozsirujucemu koordinovanemu uzemiu len v nedavnej minulosti ku uplnemu precislovaniu vsetkych trolejbusovych liniek a podla jednotlivych skupin je aj lahko dedukovat z akeho uzla v centre mesta vychadzaju.

Ale aby nebolo vsetko tak genialne dokonale, najviac mi je luto za elektrickovou nocnou dopravou, ktora bola tym najuzasnejsim javom, ktory sa dal v noci pozorovat. Vzdy pred polnocou az do rana sa v pravidelnych intervaloch na "role" (hl. nadrazi) stretavali elektricky zo vsetkych nocnych liniek "na spojeni" a ked si bol dispecer na okne isty, ze vsetci prestupili, tak generalnym signalom "volno" "spojeni" rozpustil a elektricky sa rozbehli vsetkymi styroma smermi. Raz sa mi dostalo vysokej cti taketo "spojeni" rozpustit a rozhodnut tak o case odchodu vsetkych elektriciek. Pri pohlade z okna vyskovej budovy to bol zazitok, na ktory sa proste nezabuda... 🙂
Reakcia na: Diggi #17598:
jj,ale sedadla tam nechať zo štyri,tí by na seba pokukávali.....Ja si dlhši čas všímam správanie sa starých ludi,česť výnimkám,ale vačšina zneužíva svoj vek a slušnú výchovu mladých ľudí.A to mne osobne vadí,že niekto ide do vozidla vyslovene s tým,že niekto mu MUSÍ uvoľniť miesto,alebo že bude proste zákonite sedieť.Ak sa to skíbi s privilégiami ktoré majú a ešte k tomu robia problémy s hlukom,tak toto mne už vadí a mám pocit ,že mi to dokonca zasahuje určitým sposobom do občianskych práv. ?
Reakcia na: redburger #17596:
No ja myslim ze take busy ako 6264 a 6270 by im stacili, su svojim sposobom nizkopodlazne, ved maju rozkladacie schody.... ?
Ešte odbočím od burlivej debaty...dnes videl na 608-ke velkoplosnu nalepku typu Busboard..je to nova reklama, alebo to jazdi uz dlhsie???

Dalsia sprava ako som sa docital Milan G. ml. ukoncil spolupracu s jednym ceskym webom a tak bola sekcia Kosic na tejto stranke zrusena, ale ako som videl hned tam nos ako vsade inde vopchal isty Matej B. ? ? ?
No čo sa týka dochodcov v mhd,po čiernych pasažieroch a roznych asocialoch,najvacsia neprisposobiva skupina ludi vyuzivajucich mhd.K tymto ludom mam ja dlhsi cas averziu.niesu spokojni s tym,ako v priebehu premavania L9 od NMM postupne setky sedadla okupuju,jedna baba sa dokonca nasackovala do erky a tam buzerovala mladeho cloveka,ktory samozrejme cestoval do prace,ako aj ostatni...je toto mozne?nepada ma ,aby niektore linky boli obsluhovane nejakymi sttarymi ikarusmi bez sedadiel,ze co by robili .a keby som sa nastval,dal by som im taky ikarus na 29,13 abo 12.chodi si to za polovicnu cenu,od 70 zadarmo ma to kopu priviligeii a este sa stazuju...snad ani neni pravda.im sa netreba skoro dostat nikam,oni nemyslia na ludi ktori ich de facto zivia. sak presne ,oni maju casu,nedbali by,keby sa jazdilo 10 km per hour...neni mozne..... nech si daju plastove okna a vonkajsie zaluzie a potom nech im meraju hlucnost v dome..... a este: porovnal by som to s hlukom v kostole( nic proti veriacim,aj ja do kostola obcas zajdem),kde tak radi vysedavaju...
Reakcia na: SHORTY #17593:
http://www.ustecketramvaje.com/lb/img/06060537.JPG

co maji povedat tito ludkovia z Liberca. Foto je uz po rekonstrukcii a prestavbe trate, ale kym tam bola jednokolajka tak T2ky v zakrute takmer brali plotiky rodinnych domcekov..tam by som vystahoval nasich dochodcov... ?

A dobre hovoris chodia zadarmo, je ich plno a este su husti ?
Je mi z toho zle, čo si dovoľujú tí naši dôchodcovia!!! Bojím sa, že ich je viac ako detí a ľudí v produktívnom veku. Dal by som im štikať 6Sk lístky až do 85rokov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vtedy by bol DP konečne ziskový!!!
Idem spať, bo sa mi chce ryhať ? ? ?
TAK AKO SOM UŽ DÁVNEJŠIE PÍSAL -APOKALYPSA POKRAČUJE a MYSLÍM,ŽE SA MôŽU ODRATÁVAŤ DNI - A TO VŠETKO VĎAKA PREDSTAVENSTVU, MAGISTRÁTU, VÚCke, NEJAKEJ STAREJ PI_I Z KOMENSKÉHO, NEJAKÉMU STARÉMU KO_OTOVI Z KUZMÁNKY.... ? ? ? ? ? ? ?

zaujímavé, že pred 100rokmi chodili tram 2-3m pred domom a nikomu to nevadilo ? ale to vtedy nechodili "Cigánky" alebo "Keď budeš moja" a keď idú 1 zastávku do Tesca alebo sa modlikať vtedy je tram dobrá....

ŠTARTUJEM ODPOČET: 1000dní do konca ED
? ďakujeme,že ste využili služby DPMK ?
Reakcia na: Isidor #17588:
NO vidis na to som zabudol, na Barrandove som isty cas byval a po 21 sa jazdil usek Poliklinika Barrandov - Sidliste Barrandov 30-kou...je to kravina lebo sustavnym naslapovanim na jazdu a udrziavanim tej malej rychlosti elektricky spievali (kto pozna progresy, vie o com hovorim) a na to som sa dost casto budil,..ved trat je nova a je tam naviac protihlukova bariera, tak neviem na co tie obmedzenia... ?
Ale ved aj my mame odbornikov dopravakov, sedia v spravnej rade, len skoda za myslia len na svoje vrecka Re #17590 PvvS: ? ? ?
Reakcia na: Nodes #17576:
Hmm koukam ze na foru se zase resi uz davno vyreseny.
Sam sem zazil totalni zmenu systemu MHD v Brne v 95 . Nejen prelinkovani, ale i zavedeni prestupnyho systemu , novych jizdenek, jiny tarif, jiny cvikace. Vsechno naostro od prvniho dne.

Tim totalni myslim totalni. V podstate nezustal kamen na kameni. Ze stavajiciho systemu odkudkoliv kamkoliv . Z 22 tram linek zustalo 13. Hodne z nich zcela zmenilo trasy. Trolejbusy to stejne. Autobusy byly degradovany na napajeci . Nosna trakce zustaly tramvaje a trolejbusy. Autobusy obslouzi ostatni mista , kam se tyhle trakce nedostanou. Lidi si prestoupi na zhruba 5-6 prestupnich uzlech . S minimem linek se daji vcelku snadno dopocitat intervaly a kratky intervaly zlepsuji dostupnost. Zakladni tak je 6 minut, od kteryho se odlisuji zdvojeny 12 , polovicni 3 . Kdyz tu byli nekteri lide odjinud , nechapali ze lidi proste nedobihaji pres den na spoje. Protoze az na par linek vi ze jim do 5-6 minut nejpozdeji jede dalsi. nebo ze to muzou vzit jinudy a s prestupem to nebude o moc pomalejsi . U prestupnyho tarifu je mi vcelku jedno jesli jedu jednim spojem , nebo vice. a kombinace se vyplaceji .
Priklad :
Z Komina se da do reckovic dostat d-1 pres cely brno , zhruna za hodinu, nebo s prestupem , okruzni linkou za 20 minut .
System byl navrhnut tak solidne ze nasledna integrace IDSJMK nebyl az takovy problem.

Osobne sem si taky tenkrat myslel ze tim doprava v brne konci , protoze z myho okoli mely zmizet 3 tram linky a mely byt nahrazeny 1 . U autobusu podobne. Tenkrat okolo toho byla hodne velka debata , nekteri sepisovali petice, clanky v novinach prohlasovaly katastroficke scenare. Nakonec ale az na par drobnosti to probehlo bez problemu. Lidi si prekvapive rychle zvykli a nakonec si to pochvaluji. Pokud se takovyto system zpracuje, odstrani se soubehy linek a vozidel, tak to muze byt jenom ku prospechu.
Reakcia na: Isidor #17588:
Horsie, keby 10 km/hod. by bolo na celom Barrandove.
Reakcia na: Diggi #17585:
Tak ale aj v Prahe zavádzajú od 22:00-6:00 v celom centre mesta obmedzenie na 40 km/h a napr. taká návesť v celej smyčke Barrandov na 10 km/h (!!! ešteže tam vôbec nejazdia zrychlovače) si ani nezaslúži komentár... Ako vidíš, idiocia prekvitá všade.
Reakcia na: 1018 #17584:
Stalo sa tak ako si pisal. Nevedomky som urazil p. Titla, za co sa ospravedlnujem.
Add 25km/h : Bekavecko treba vymenit, ci uz len kolajivo ale najlepsie aj z podlozim . vlnkovitost a znicene lozko BKV panelu robia svoje. A necudo, ze neaky dochodcovia sa stazovali hygiene. To iste sa stalo v BA ale tu doslo obmedzenie z 50 na 40 vo vecernych hodinach, z dovodu vlnkovitosti trate, pricom neslo o BKV, ktore je ovela hlucnejsie ako NP zaliata asfaltom
Reakcia na: Diggi #17585:
Ano, presne tak. Len cakam, kedy tomu somrakovi, co minule volal do TV Nasa, urobia priamu linku z Jazera na Furcu.
Reakcia na: Nodes #17576:
V Prahe sa nikto nepyta ci to chcete tak alebo tak, alebo nechcete aby sme vam bus postavili rovno pred dvere domu??? nie tam sa spravi zmena a hotovo a musia byt spokojni ?
Tu staci jedna babka co zacne spisovat peticie lebo jej bucha pod oknom elektricka alebo jej vzali autobus a sme v prdeli ?
Zial to obmedzenie na Komenskeho je pravda, mne to dnes tiez potvrdili vodici...to radsej vytiahnem bike a nebudem platit 4 stovky za vyhliadkovu jazdu ?
TOTO UZ JE NESKUTOCNE! Ja som sice neuveritelne pokojny clovek, ale toto ma uz privadza na okraj besnenia! To sa uz vsetci zosaleli s tymi rychlostami? Ved rovnaka trat je aj na Jazere, Terase, Kuzmanke, Bozenke. To sa vsade bude jazdit 25 km/h??? ? Kto toto podpisal, kto to schvalil? Aky hygienik??? Ved to je zabijanie elektrickovej dopravy hlupymi semilnymi malomestianskymi idiotmi! Preco v case 20 - 06 hod? Ved nocny pokoj predsa plati v case 22 - 06 hod!! Budem prvy, ktory zacne kvoli tomu uz robit poriadne cirkusy a dufam, ze ma v tom podporia aj kompetenti ludia ako pan Titl (ktory bol BMkom nevedomky oznaceny za nicitela elektrickej dopravy, aj ked opak je pravdou - on jediny hore sa ju snazi mozno az extremne horlivo dostat na miesto, ktore jej patri).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.