No keď je to tých 5 minút, tak to je iné. V podstate sme napísali to isté. Ak by ale z Furče meškal iba 5 min., asi odchádzal z Prešovskej s nadbehom, ak nečakal do odchodu podľa CP.
Reálne odchádza na linkách 10 a 34 (LVIII) spolu 8 spojov za hodinu (v prípade, že berieme do úvahy oba smery pre linku 34, čo je výhodné pre prestup na NMMM - > Furča, 12 spojov), aj to v sedle. Linky sú navzájom prekladané, čiže čakať môžeš maximálne 6 (prípadne aj 3) minút (iba v jednom prípade z ôsmich maximálne 9 min.), aj to len vtedy, ak by 17 odchádzala súčasne s 10 alebo 34 a neodišla by tak, čo v reále nie je, čiže čakáš určite menej, ako 6 minút. Aj keby to bolo tých 6 minút, tak mi jednoznačne vychádza 6 - 20 = 14, čiže dostatok času na prestup bez plánovania.
eby mal isť z lingova na 50 a už by bola cela tak by som sa nad tym nerozčuloval ale nie ak by meškal 5 minut....
A k tomu čakaniu, dne sosm čakal na L VIII na 17ku, najprv odišla 10ka a potom 34ka, 17ka mala isť až potom, nepovieš mi ako mam tušiť že 17ka nepride? ?
Spomenul si zapojenie sa linky 17 do služby pod Furčou.
Ak by bolo meškanie primerané (do 50% intervalu, ideálne 25), tak vtedy sa oplatí ísť na začiatok linky. Ak ostáva menej času do odchodu ďalšieho spoja, než uplynulo od plánovaného odchodu predchádzajúceho, tak je zbytočné ísť na začiatok - nastúpia len tí, ktorí práve prišli na zastávku, alebo tí, ktorí čakajú ako trtkovia na ten svoj jediný spoj, ktorý poznajú a všetky ostatné ignorujú.
A ešte som zabudol na najdôležitejšiu vec - na vodiča. Ak sa ten snaží dohnať náskok, stresuje sa, neurobí si prestávku, lebo už mal byť na ceste späť, mu určite nesmierne prospieva.
Tým ale netvrdím, že má byť začínanie služby po trase pravidlom, no výnimočné situácie sa občas stávajú.
Spomenul som niečo konkretne? Stale tu polemizuješ okolo meškania za ďalšim spojom. Su pripady kedy by bolo meškanie minimalne a nie je to vždy v špičke.
O zálohe som vôbec nepísal, ale keď už si ju spomenul - chceš povedať, že tá stihne prísť ešte pred odchodom ďalšieho spoja?
Ide tu o to, že ak vodič odíde z garáže neskôr, je rozumnejšie zaradiť sa do služby niekde po trase linky, než ísť na jej začiatok a ísť s meškaním, prípadne ísť až za nasledujúcim spojom. To je presne to obmedzené zmýšľanie (neviem to inak pomenovať) bez videnia širších súvislostí.
1. Ak sa vodič zaradí na začiatok linky s meškaním, vznikne nepomer v rozložení liniek. Nie len, že sa cestujúci natlačia do iného spoja, ale tí, ktorí by šli ďalším, pôjdu týmto meškajúcim a tak si budú spoje navzájom konkurovať (cestujúci pre jeden spoj sa rozložia do dvoch, pričom ani jeden nebude využitý ako sa plánovalo). Je to neefektívnejšie, akoby sa spoj pripojil do služby po trase.
2. Tým, že vodič odíde hoci z východzej zastávky, ale s meškaním, sa spôsobí meškanie na celej trase spoja, pravdepodobne aj na ďalších spojoch (napríklad v špičke minimálne na spoji na ceste späť). Áno, v tomto prípade, ktorý spomínaš (17) nebola obslúžená Furča, ale zato Prešovská, centrum, Terasa bola. Ak by šiel voz na začiatok, meškanie by bolo na celej trase. Totižto nie len z Furče sa ľudia potrebujú dostať preč, ale aj z Terasy. Čo postihne viac ľudí? Nevykonanie časti spoja, alebo meškanie na celom spoji, plus ďalších kolách?
nemusis tipovat, uz som mu napisal ze to bola 402+3
Re #32715 Peter55: 6:53 ide z THC už dalšia 18-ka, a keby sa tam zaplietla este aj ta meškajuca, aj tak by nakoniec poloprazdna, lebo tesne pred nou siel riadny spoj do ktoreho sa natrepali vsetci
Re #32712 5: ja som ich videl okolo 11tej a smerom na THC, obe L34... inak 6408 medzicasom uz stihla ist aj na RA5
Nie podľa mňa to nie je logicke ak ide prazdny autobus a na sidlisku ostane kopa ľudi. Radšej nech ide s ť minutovym meškanim. Pokiaľ nie su kolony a ine mimoriadne sistuacie.
Logické je, keď sa ide zapojiť tak, aby sadol do CP daného spoja. Keď sa už nestíha, kým by došiel na sídlisko aj späť a nabral by meškanie 15 minút (to už ide ďalší spoj), aký by to malo zmysel? Potom by mal celú trasu ustavičné meškanie, možno aj niekoľko kôl. Navyše, logicky zmýšľajúci ľudia, keď im spoj vynechá, nebudú tam 15 minút čakať, ale použijú iné linky.
Ad ta 6408, to je logika našich dispečerov, ešte im stale nedošlo, že ľudia sa potrebuju dostať zo sidliska preč ? ? Koľko krat počujem vo vysielačke ako sa ide 34 zapojiť k tescu, 17ka pod Furču smerom NO, to iste aj 56 a podobne ?
6408 prišla o 6:55 ako 18M na Mier zo smeru od THC úplne prázdna, a za ňou totálne natrieskaná 3310 na 34-ke, z čoho usudzujem, že 6408 šla iba z garáže a z THC spoj vynechal.
tbus