Praha, Kosice, Bratislava.. vsade nakupili SOR a vsade bolo podozrenie na neferovu zakazku, ale nikde sa nic nezistio, nahoda? Neverim tomu sam a ani mnoho dalsich ludi. Tie stvrte dvere vobec vystup neurychluju, skor to znamena, ze zo strednej casti musia skoro vsetci vystupit, aby mohli pustit ludi z autobusu a potom sa zase narvat spat. Samozrejme zalezi aj od ludi, niektori si nedaju vaky dole a potom otrepavaju vsetky naokolo alebo chcu vsetci byt pri dverach a rychlo vystupit.
Jediná rada, ktorú kompletne prestal SOR vyrábať bola rada "B" = vysokopodlažné autobusy pre mestskú prevádzku (napr. SOR B 9,5, v BA známe pod prezývkou "kinderko" http://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/67/SOR-B-9-5.html ).
Pre Kona a aj na ďalšie príspevky
Krátke SORy typu NB (bez hrbu) sa vyvíjajú už dlhšiu dobu, sú problémy s umiestením agregátov. U dlhších typov to vyriešili.
NB12 sa vyrába aj trojdverový, vidno ho na predmestských linkách v Prahe.
Je dosť prekvapivé , že SOR s úspechom dobýva ďalšie destinácie v Čechách a na Slovensku. Asi je to nízkou cenou (?) alebo obchodnou politikou.
Nedokážem zhodnotiť či jeho tech.parametre, jazdné vlastnosti a spolahlivosť prevyšujú iné typy bežné v prevádzke, ale z hladiska riešenia interiéru pre cestujúceho sú to najhoršie riešené autobusy. Buď to riešili nedbalo alebo vobec. (tie busy nie sú nízkopodlažné, len premiestnili schody do vnútra) /Z prevádzkovaných typov asi najlepšie majú vyriešený interiér Solarisy, včetne najkratšieho typu čo v KE nejazdí/ .
Z prevádzkových vlastností možu byť určitou výhodou štvrté dvere, urýchluje to výmenu cestujúcich v zastávkach, ale zase tak trochu dosť na úkor interiéru.
SOR sa pokúša neustále vyvíjať nové veci, no nie vždy úspešne. Totálnym fiaskom dopadol vlastný projekt trolejbusu včetne el. pohonu. Velmi sa tým nechvália, možno aj zaprú. Pred asi dvomi rokmi im po exkurzii vo Švajčiarsku imponoval autobusový vlek, pokúšali sa o čosi ....
Vo štvrtok možno budem vedieť niečo nové zo zázemia SOR.
Dobrý večer. Rada by som sa opýtala, no neviem či to sem patrí.... Aký je úrok a ako často narastá pri nezaplatenej pokute? Základ je 60€, no ako ďalej potom? Prosím skorú odpoveď. Ďakujem....
Aké argumenty? Šiel si niekedy preplnenou klbovou SORkou? Ak nie, tak ti tk odporúčam a povieš mi, kam sa mám postaviť, aby som nemusel na každej zastávke vystupovať kvôli tomu, že stojím v dverách.
Ved maju pravdu. Prevadzka a sprava autobusov je strategicka cast podnikania DPMK. Skus napisat do Mochoviec nech ti napisu kam odkladaju uran. Urcite ti na to odpisu.
Midibusy Iveco (nie Irisbusy) sú (podľa ľudí tu na fóre) na predaj kvôli poruchovosti a prepotrebnosti.
Od DPMK sa inak nedá len tak cez mail dozvedieť skutočný dôvod ich predaja a dôvodu nákupu takého veľkého počtu nových SOR-ov. Vraj sú to otázky "strategického smerovania spoločnosti a prijatých manažérskych rozhodnutí", ktoré len tak niekomu cez mail nepovedia?.
Mozno keby boli vyklapacie dvere tak by boloviac miesta....a ktomu hrbacu,ked je nizkopodlazny tak sa nadava ze sedadla su akokeby na schode,ked neni nizkopodlazna tak vadi ze su schody,a ten hrbac je asi stredna cesta,predna cast nizkopodlazna a vzadu klasicka nie? kludne ma opravte este som v nej nesiel,pravdupovediac ani v tom malom irisbuse som nesiel,nemal som stastie nanho,preco ich predavaju? som zvedavy kde daju tie 9,5 a elektrobusy ....zeby heringes,krasna a bana?
Tak im to tam choď povedať! Súdruhovia zjavne chcú tvoriť inú politiku vozidiel MHD.
Typické - kde už niet viac argumentov, tam sa hľadajú pravopisné chyby, nesprávny slovosled...?
Najväčšia volovina na Soroch nie je počet dverí (tie extra dvere sú niekedy aj užitočné) ale umiestnenie sedadiel a výška sedadiel. Keď si sadnem na tú dvojku pred motorom tak mam hlavu v tom plaste...
monoblok