Predpokladám, že problém vznikol dodatočným vložením novovzniknutej zastávky Cassovar do systému. Možno to spôsobilo aj to, že je to len jednosmerná zastávka, ale keďže takých je v meste viacero a problémy to nerobí, asi to bude tá prvá možnosť.
Čo sa týka expresných liniek, tam by som až taký problém nevidel - už z ich charakteristiky (priamosť, prevádzka v špičkách) vyplýva, že slúžia na presun na väčšie vzdialenosti spravidla z periférie do centra po najkratšej trase, čím odľahčujú klasické linky. A teda málokto ich vyžije na krátku vzdialenosť. Klasických expresov (napr. linka 53 z pred asi štyroch alebo piatich rokov) ubudlo a mohli by byť nahradené úplne rozšírením zastávok na znamenie, znížením počtom liniek, navýšením spojov na nosných linkách a podobne.
Skôr je problém, že platnosť lístka sa pevne viaže na počet zastávok, čo je pri medzizastávkových vzdialenostiach 300 metrov až 3 kilometre doslova absurdnosť. A to sa ukážkovo prejavuje pri R/RA linkách. Obzvlášť zvláštne to vyznieva, ak si spomenieme, že zavedenie časovej tarify malo priniesť spravodlivejšiu tarifikáciu, než to bolo pri jednorázových neprestupných lístkoch. Už dávno som písal, že tento lístok by sa mal zrušiť a nahradiť neprestupným 10 minútovým.
ako som už písal v #63346, zastávku Cassovar sa mi nezapočítala do 4-zastávkového cyklu. Teda som prešiel 5 zastávok ( aj s Cassovarom) a odpočítanú som mal sumu, ako pri prejdení 4 zastávok.
Pýtal som sa aj VLK-a a odpoveď som nedostal.
Či ... ?
1/ Nerozumiem, aká nejasnosť je pri zastávkach na znamenie. Zastávka na znamenie je normálna zastávka, akurát na nej platia osobitné ustanovenia, ktoré umožňujú vodičovi za presne definovaných podmienok na nej nezastaviť. Nechápem, aký to má súvis s tarifou a so 4-zastávkovým lístkom. Veď keď raz platí na 4 zastávky, tak platí na 4 zastávky a je mi jedno, či na niektorej z nich vodič zastavil alebo nie. Tá zastávka tam stále bola, ten medzizastávkový úsek precestovaný bol. Je to jasné ako facka.
2/ Prečo? V mestách, kde sú výlučne časové cestovné lístky, je normálne, že sa expresnou linkou za daný čas (a teda rovnakú cenu) doveziem ďalej, ako bežnou linkou. Prečo by práve 4-zastávkový lístok mal platiť odlišne?
este k tym 4zastavkovym listkam. ked nastupim a oznacim si listok tak sa to pocita ako prva zastavka? teda ak nastupim napr. na berlinskej a tam si oznacim listok tak na sofijskej uz musim vystupit??
a vsimla som si ze na tych farebnych "plagatoch" dvojjazycnych vylepenych v niektorych busoch na kabine vodica je aj pri 4zastavkovom listku oznacenie ze plati aj na nocny spoj
Tie "expresné linky R" zastavujú na všetkých zastávkach po trase. Tj. so 4-zastávkovým lístkom bude možné cestovať Pereš - Valcovne USS "neexpresným" autobusom, ale "expresnou" električkou už nie? Nám. osloboditeľov - SOU dopravné autobusom áno, ale električkou R nie (resp. drahšie)? Toto naozaj navrhuješ a chceš? Žeby preferencia ED v praxi?
Prepáč, pomýlil som si ťa s dakým iným odtiaľto. A to nie je stupídnobyrokratický štýl, keďže je tam jasne obshiahnutá odpoveď na tvoju otázku. Kľúčom je zastávkový cestovný poriadok, ktorý je záväzný ako pre DPMK, tak pre teba aj v súvislosti so 4 zastávkovým lístkom.
Toto je asi zhruba štýl akým by dpmk oficiálne odpovedal .
Práva neštudujem, chcem zostať slušným človekom.
A tiež aj preto ,aby som z ľuďmi nemusel komunikovať takýmto stupídnym byrokraticko právnickým štýlom.
1/nejasnosť vzniká pri prechode zastávok bez zastavenia na znamenie/expres
2/U expresných liniek by som vobec prehodnotil použitie 4z. lístka. Expresná linka predstavuje určitý nadštandard, službu naviac, cestujúci sa dostane rýchlejšie do cielovej zastávky. Prečo by cestujúci používajúci bežné zastávkové linky mal byť znevýhodnený?
Pokial by bolo na mne, na ex.linkách , R, RA by som zrušil používanie tohto lístka.
A ešte jeden dotaz. Pri použití el.peňaženky s použitím prestupnej tarify je výhoda, že pri prerušení jazdy sa čas nezapočítava. Ako dlho platí prerušenie? Je to v nejakom predpise uvedené?
Čl. 3 ods. 1 PP hovorí jasne a pre teba ako študenta práva by to malo byť jasné tiež: Prepravný poriadok, Tarifa MHD a cestovné poriadky umiestnené na zastávkach alebo dopravných prostriedkoch sú pre cestujúcich verejným návrhom dopravcu na uzavretie zmluvy o preprave osôb.
A nebude to tým, že ak používaš BČK ako peňaženku tak na štvorzastávkový lístok môžeš teoreticky cestovať až 5 zastávok, nakoľko kartu pri výstupe bežne prikladáš pred tým, než sa na displeji EMtestu objaví ďalšia zastávka?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Abcdefgh
a vsimla som si ze na tych farebnych "plagatoch" dvojjazycnych vylepenych v niektorych busoch na kabine vodica je aj pri 4zastavkovom listku oznacenie ze plati aj na nocny spoj