Čo je to za otázku? Veď vidíš, že sa nové vozidlá kupujú. A sieť dopravy (akože myslíš nové sídliská, obce a tak?) sa na 99,37% nebude rozširovať.
Re #5058 KVKV: V poriadku - ja si dám do hromady svoje údaje a potom Ti to prípadne nechám doplniť. Môže byť?
Re #5068 Maťo: Práveže ja považujem za logické, že sa vyraďujú vozne podľa reálneho stavu a nie podľa veku. Také veci sa robili za socializmu, že sa paušálne vyraďovali naraz komplet celé série, lebo boli rovnako staré. Ak je 337 v lepšom technickom stave ako napr. 393, nevidím problém v tom, aby 393 šla z kola von a 337 zostala.
Re #5071 eMareq: Tak aby sme mali konkrétne údaje. Linka č. 7 bola v novodobej histórii zavedená presne 3.7.1986. V tento deň sa (dočasne ) vylúčila električková doprava z Hlavnej ul. a presmerovala sa na starnovú trať po Kuzmányho ul.
Zároveň v električkovej doprave v tento deň zaviedli novinku a skutočne pokrokovú vec (čím predbehli aj napr. Bratislavu) - jednotný systémový interval na všetkých linkách. Znamenalo to, že všetky mestské električkové linky mali rovnaký interval, čo uľahčovalo ich vzájomnú koordináciu. V železiarenskej špičke sa jazdilo každých 15 min., v mestskej špičke každých 12 min., v sedle a v soboty a nedele každých 20 min. a v okrajovom režime každých 30 min. Jedine L6 mala intervaly oproti iným linkám skrátené na polovicu).
Linka 1, ktorá dovtedy patrila v špičke k najfrekventovanejším linkám v meste bola rozdelená v koncom severnom úseku. Spoje označené ako L1 jazdili naďalej k Lokomotíve a druhá polovica jazdila ako L7 od Starej radnice (vtedy Športová hala) k amfiteátru. Na oboch linkách bol systémový interval.
Už v dobe tejto zmeny sa považovalo ukončenie L7 pri amfiteátri za dočasné. Zámerom podniku bolo presvedčiť mesto o zmysle obnovenia električkovej trate na Boženy Němcovej. Tá trať síce vtedy existovala, ale ešte stále bola zaradená v zozname tratí určených na zrušenie. S výnimkou niekoľkých spojov R4 za deň po Boženke jazdili len autobusy. Okrem samotnej vôle obnoviť električku na Boženke bolo potrebné obnoviť aj koľajové spojenie od športovej haly na Zimnú, ktoré v tom čase bolo prerušené. To sa podarilo až v roku 1987 a vzápätí po tejto stavbe bola od 16.7.1987 presmerovaná L7 do trvalej trasy OC Bajkal - Boženy Němcovej.
To moze byt tiez pravda, ale potom aj R4 by musel byt preznacena na RT. Kartonove tabule? Neboli nahodou sololitove? Ja som mal kedysi "zadnu" dvojku. (co sa davala ako zadny transparent)
Elektricky urcite nie (tam sa budu robit GO), trolejbusy dtto, najskor sa dokopeme k zvysnemu poctu solarisov a potom sa uvidi co bude dalej - tak to vidim ja.
No a k tej L7, predtym nez zacala jazdit od B. Nemcovej jazdila z Amfiteatra cez Kuzmanyho atd. Az v juli '86 (prve dni) ked sa dokoncilo prepojenie Csl. Armady - Zimna bola presmerovana na B. Nemcovej.
Diggi + Sarko - vdaka, ze ste mi objasnili ohladom 504 + 515, prispevok bol skor tapanim
Je to kvôli kapacitám a aj kvôli tomu, že na úkor GO #337 sa uprednostnila GO historickej T1 #203, počas ktorej 337 celý čas "stála". Momentálne je už úplne hotová, čo som si všimol, chýba už hádam len namontovať sedadlá Kahovec a nejaké detaily.
Myslím, že nie, lebo rameno je údajne zalomené pod iným uhlom, je údajne aj z iného materiálu a iný je aj mechanizmus zaistenia zrkadla. U Bahoz je uvoľnenie myslím smerom nadol a zaistenie nahor, u podnikových je to opačne.
Inak prečo sa robí tak dlho a nezmyselne 337, keď sa aj tak vyraďujú o niečo novšie stroje.
Nepotrebné električky sa mali odpredávať už dávno a v lepšom stave. Keď sa objavil dopyt. Teraz po 15 rokoch sa asi zistilo, že výprava už asi v dohľadnom čase nebude taká ako v roku 1989.
No ked nakuknes do 100 rocnice DPMK, je tam farebna mapa, ktora zachytava stav z 1. 4. 1981 ?, platna od 19. 12. 1983, vytlacena niekedy v 1977 tom a uz tam figuruje R2 a R6, R7. 18tka este stale jazdila od St. Lokomotivy. 54 uz nie. 1 konci na Jazere, 5 tiez a ziadna 7, 8, 9 tam nieje.
Isidor Ťa už informoval, takže ja len toľko, že väčšina zrkadiel nie sú originál Bahoza, ale vlastná podniková výroba. Niektoré vozidlá ani nie sú po VP, môžu mať aj rozšírenú alebo bežnú SP.
No áno, to máš pravdu, ale myslím, že boli po bežnej SP. Tu pôjde o to, ktorý voz bude mať najazdených koľko km a pokojne to môže byť aj "bahozový". Čo som sa dnes pýtal, tak sa vôbec nevie, ktoré budú ďalšie, pretože nepôjde o dni, či týždne, ale aj niekoľko mesiacov. Dovtedy už bude mať svoje odjazdené aj 349-ka.
To je čosi úžasné zase !!! V dpmk triedia vozy na prevádzkové a odstavené-resp .výhladovo vyradené PODLA ZRKADIELOK !!! To snáď nemá obdoby na celom svete.
Montáž bahozáckej hrazdy na zrkadlo trvá včetne vrtania strechy a inštalácie kabeláže u inteligentných dp 35min. ! Je to spočítané, je to norma podla ktorej sa účtuje !
To je možné ,že je to ako tvrdíš s tou R6,R7.
Tú históriu niekedy dám do kopy až budem mať chuť, tiež potrebujem niečo upresniť, nemám a hlavne nenosím v hlave všetke tie dátumy.
Maťo