Close

#1BB 6902, 7014, route 52, Vejrostova ul., zastávka Ečerova

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. Buses (24 Jul 2020) (4/9)
Download item
Discussion post:
Location: Vejrostova ul.; zastávka Ečerova
Date: 17.7.2015
Vehicle: #1BB 6902
#7014
Gallery: Slovakia and the world › Brno › Buses › SOR NBG 12
Slovakia and the world › SOR NBG 12 City
Buses (24 Jul 2020)
Route: 52
Author: Tomáš Mihalik
Times viewed: 903

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Viko

24 Jul 2020
#4 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #3:
Sorry, porovnával som to s naftou... elebusy vnímam totiž ako iné odvetvie. Kým pri zámene nafty za CNG len zameníš typ spaľovacieho motora (keďže CNG má tiež svoje emisie) a parametre vozidla ti viacmenej zostanú, pri elektrobuse "odnášaš" výfuk mimo mesto s perspektívou využitia reálne obnoviteľných zdrojov energie, avšak so zmenenými dojazdovými vlastnosťami, čomu musíš prispôsobiť počet/skladbu vozidiel a teda to nejde tak priamočiaro prepočítať.

Samozrejme, ak si podnik môže vybrať, či chce 50 nafťákov za 100% ceny, 45 plyňákov za 10% ceny alebo za tých 10% kúpi 25 elektrobusov (a dá si bokom balík peňazí na výmenu batérií v polke životnosti vozidla), tak asi je jasné, čo sa oplatí. Lenže ak sa nevypisujú také dotačné výzvy, porovnanie sa dostáva úplne inam.
Reply

Urbanway 2423

24 Jul 2020
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #2:
Aha, myslel som si, že sa to oplatí, lebo je to ekologické, ale zároveň (aj keď hovoríš, že len o trochu) lacnejšie, ako elektrobus (ak som Ťa teda správne pochopil a nemyslel si rozdiel medzi CNG a naftou 🙂) Len som si myslel, že by to bol celkom dobrý kompromis medzi naftovými autobusmi a elektrobusmi, keď už máme pre ne aj plniareň.
Reply

Viko

24 Jul 2020
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #1:
Brno čerpalo na 88 plyňákov dotáciu z EÚ. (Inak nič proti Brnu, ale to číslo pôsobí zvláštne 😃 )

Faktom je, že CNG pohon stojí viac pri kúpe aj pri servise (pravidelné kontroly tlakových nádob apod.) a rozdiel v zdanení paliva dnes už nie je u nás taký priepastný, ako pred pätnástimi rokmi.
Reply

Urbanway 2423

24 Jul 2020
#1 Rate positive Rate negative
Prečo má Brno tak veľa plyňákov a u nás ich chcú pomaly zrušiť (aspoň to tak vyzerá, keď sa žiadne nové nekúpili)? Veď narozdiel od elektrobusov majú dlhší dojazd a netreba pre ne budovať novú infraštruktúru.
Reply