Close

#5, TC-TLD, Letisko Bratislava

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (16 Jul 2018) (2/16)
Download item
Discussion post:
Location: Letisko Bratislava
Date: 10.7.2018
Vehicle: #5
#TC-TLD
Gallery: Bratislava › Airport Bratislava
Bratislava › Miscellaneous buses
Route:
Author: Sor23
Times viewed: 5080

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

N/A

17 Jul 2018
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #16:
Kým sa niekto aj u AF dostane cez menšie A320 na A330, asi musí zažiť búrku...
Reply

Ike

17 Jul 2018
#16 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: omg123 #15:
Oficiálna správa, ktorej nemám dôvod neveriť a ktorá vychádza z FDR aj CVR hovorí jednoznačne:
1. cpt geroj nariadil let cez kumulonimbus.
2. cpt geroj si zmyslel, že je čas ukončiť šichtu.
3. cpt geroj určil druhého dôstojníka pilotom a išiel spať (konšpiračné zdroje uvádzajú, že oprášiť letušku),
4. druhý dôstojník a teraz pilot ešte v živote nevidel búrku a bol vyklepaný ako nedeľný rezeň (ktovie, či vedel o tom, že na konci letu mal pristávať).
5. akcia vyvolala reakciu a podchladená voda v kovadline oblaku zamrzla a upchala pitotky.
6. Lietadlo stratilo údaje o výške a rýchlosti a teda vyplo A/P.
7. normálne by človek očakával, že zamestnanec AF letiaci na 4 ročnom zázraku bude vedieť, že nechá všetko tak a počká 90 sekúnd, kým sa pitotky rozmrazia. Za ten čas lietadlo zmení výšku a kurz minimálne.
8. Premotivovaný a zároveň vyplašený mlaďas si hneď nahmatal svoj joystick a ťahal k sebe.
9. S vertikálnou rýchlosťou ako raketoplán stratili rýchlosť a začali padať. Kapitána sa im dlho nepodarilo zobudiť (vyrušiť?)
10. Premotivovaný mlaďas odovzdal riadenie o čosi inteligentnejšiemu FO no tak veľmi chcel lietať, že stále ťahal páku k sebe. Takže chudák FO nechápal, prečo nos nemieri nadol, keď on tlačil páku vpred.
11. Kapitán nechápal tiež, ale keď signál straty vztlaku po 60 pokusoch prestal (lebo ani lietadlo nepočítalo s tým, že v kokpite bude raz Pat a Mat, hoci Airbus to pri pristávaní preventívne opakuje), boli v tom, že je všetko ok.
12. Zakrátko zistili, že naozaj padajú a keď sa druhý dôstojník priznal, že si ťahal joystick po celú cestu nadol, padlo v kokpite konečne riešenie problému. No lietadlo bolo sekundy pre čľuputím, po ktorom zomrelo vyše 200 ľudí, ktorí sa večer pred letom určite upokojovalo, že letia AF a moderným lietadlom, čo by sa mohlo stať?
?
Reply

omg123

17 Jul 2018
#15 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Ike #13:
renovomovana? 😮
si si ale isty ze to bola iba chyba pilotov?
Reply

dupe

16 Jul 2018
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #13:
Problemove aerolinky maju zakaz vstupu (letu) do europskych krajin. Takze to co tu lieta by malo byt naozaj bezpecne. Navyse ked je lietadlo stare, vacsinou je ekonomicky nevyhodne ho prevadzkovat a ide dalej do sveta.
Reply

Ike

16 Jul 2018
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: dupe #10:
Ale vravím. Air France let 447 - renovomovaná spoločnosť, štvorročný Airbus A330 a traja piloti: povieš si, že čo sa môže stať? No a bum, premotivovaný mladý pilot dostane lietajúci počítač do stavu straty vztlaku (to je niečo podobné, ako keď moja manželka na aute zaradila namiesto trojky pri rozbehu jednotku a ja som si nabil kečku o čelné sklo - tiež by som neveril, kebyže to neuvidím - lebo je to takmer nereálne) a následne trojčlenná posádka za opakovanej výstrahe straty vztlaku (ktorá zaznie takmer 60x) robí všetko možné len sa nesnaží z tohto stavu dostať.

Takže 22 ročný Boeing lietajúci pre Turkov nevnímam ako hrozbu.
Reply

S499.1023

16 Jul 2018
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: dupe #10:
Keby sme išli do histórie, Comety padali ako muchy aj bez čo len priblíženia sa počtu cyklov.
Reply

S499.1023

16 Jul 2018
#11 Rate positive Rate negative 1
Reply on: dupe #10:
Ale to bolo 1989, odvtedy sa pravidlá výrazne zmenili (aj kvôli tejto nehode).
Reply

dupe

16 Jul 2018
#10 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ike #7:
Podla mna tato nehoda k tomu ma sakra blizko: https://cs.wikipedia.org/wiki/Let_Aloha_Airlines_243

Vek lietadla sice len 19 rokov, ale 89680 cyklov pri planovanej zivotnosti vraj 75000 cyklov. Neviem si predstavit pri 19-rocnom lietadle investiciu do noveho oplastenia / mozno celeho trupu.
Reply

Ike

16 Jul 2018
#9 Rate positive Rate negative 1
Reply on: S499.1023 #8:
Tiež mám ten pocit
Reply

S499.1023

16 Jul 2018
#8 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Ike #7:
Ja si myslím, že ide len o tradičné omgovité hejtovanie.
Reply

Ike

16 Jul 2018
#7 Rate positive Rate negative 1
Reply on: omg123 #5:
Vek nie je až tak rozhodujúci. Nepamätám si nehodu, ktorej príčinou bol vek lietadla. Cubana de Aviacion, resp. Global Air rachol z iných dôvodov. A mali sme kopec nehôd mladých lietadiel a povedzme zvucnejsich aerolínií. 4 ročný airbus air France v 2009 alebo 3 airbus aeroflotu s deckom za kormidlom.

Co znamená divná spoločnosť?
Reply

omg123

16 Jul 2018
#6 Rate positive Rate negative 1
Reply on: dupe #3:
je to aircraft name. tak ako ma LH
pomenovane lietadla podla miest
https://www.planespotters.net/airline/Lufthansa
https://www.planespotters.net/airframe/Boeing/737/TC-TLD-Tailwind-Airlines/opN7IEGW
Reply

omg123

16 Jul 2018
#5 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Ike #2:
ale kombinacia divna spolocnost+ stare lietadlo uz moze byt problem. ja viem ze aj LH ma/mala aj 26 rocne 737 classic. ale oni maju otrsku lepsiu udrzbu ako nejaka spolocnost z azie.
Reply

S499.1023

16 Jul 2018
#4 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #2:
Pred pár rokmi som letel s Transaviou do Rotterdamu v 737-300 ešte s popolníkmi v lakťových opierkach a ako dobre sa letelo!
Reply

dupe

16 Jul 2018
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: omg123 #1:
Vedel som ze to niekto oceni 🙂

Otazka do plena: meno kapitana pod oknom pilotnej kabine je:
- informacia, ze tento samolet ma prideleny kapitan M. Akgun, podobne ako informcia o vaditelovi v ukrajinskych trolejbusoch
- prezyvka lietadla
??
Reply

Ike

16 Jul 2018
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: omg123 #1:
Starší, 22 ročný možno je, ale šrot to byť nemusí. Akurát je to starší model, takže menší komfort pre pilotov v porovnaní s NG alebo Max.

Ja som letel 21 ročným 738 OM-GTF a bolo to v pohode. Ta 732 co padla na Kube mala 40 rokov.
Reply

omg123

16 Jul 2018
#1 Rate positive Rate negative 1
ocenujem ze je tu info aj o lietadle 😉 dobre stary srot.
Reply