Zavrieť

Trojica stožiarov uprostred trate na integrovanej zastávke Záluhy sa musí preložiť mimo trate, aby ju mohli využívať aj autobusy

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Trojica stožiarov uprostred trate na integrovanej zastávke Záluhy sa musí preložiť mimo trate, aby ju mohli využívať aj autobusy. Ďalšie stožiare pritom projektant navrhol už mimo trate.
Príspevok:
Lokalita: Ul. M. Sch. Trnavského, zastávka Záluhy
Dátum: 9.8.2020
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › 2. etapa: Kútiky - Hanulova
Karlovesko-dúbravská radiála mesiac pred pôvodne plánovaným termínom dokončenia (12.8.2020)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 4892

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

29.8.2020
#31 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #30:
Praveký skelet je relatívne najmenší problém, je to monolitický skelet, ale veru, tá výška. A samozrejme, nejde o žiadny architektonický skvost, je to obyčajný postsocialistický priemer (áno, Bratislava nemá koncepciu a Premiére je jeden z dôsledkov. Rovnako ako zúženie pamiatkovej zóny, vtedajšie schválenie projektu a následne vrátenie zóny do pôvodných hraníc. Slovensko...)
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

29.8.2020
#30 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: anbis #29:
Tá výška je samozrejme zle ale Bratislava aj tak nemá žiadnu architektonickú koncepciu a inak je tá stavba celkom pekná na to, že to vzniklo z pravekého skeletu.
Odpovedať
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

29.8.2020
#29 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #28:
Jasné, ja súhlasím, je to najlepšie riešenie. Na samostatnú debatu je pre mňa to, že celá tá novostavba (Premiére, či aký je aktuálny názov) existuje v takejto podobe...
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

28.8.2020
#28 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: anbis #27:
Čo je na samostatnú debatu? Zamrdať parcelu, lebo na nej stoja stĺpy? Považujem za vysoko pozitívne, že sa podarilo realizovať nejaké domové závesy miesto samoúčelných stĺpov.
Odpovedať
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

28.8.2020
#27 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Minko #25:
Áno, dával. Dokonca dva, ak nie aj tri a ešte sa tam riešili aj samostatné svietidlá na minivýložníkoch. Ale to je iný prípad, ako píše lostrail. V tejto časti ulice boli pôvodné kombinované stožiare osadené v trávniku (bola tam prázdna parcela a vďaka tomu zostal chodník voľný). Tá novostavba bola však naprojektovaná priamo do tých stožiarov (to je na samostatnú debatu, ale dobre) a iné riešenie tam skrátka nie je možné. Navyše z praktického hľadiska je to tiež iný prípad - neriešiš povolenia s desiatkami vlastníkov, ale s jedným, ktorý tú požiadavku ešte aj sám vyvolal.
Podobný prípad bola dávnejšie Ballova Astoria na Hodžovom...
Odpovedať
lostrail

lostrail

25.8.2020
#26 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Minko #25:
No tak ked obostavali ten stlp, kde by to normalne zavesili... 😛
Odpovedať
Minko

Minko

25.8.2020
#25 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: anbis #24:
dlho som tou trasou nešiel, ale nedával sa nedávno (aj keď to už bolo asi rok dozadu) domový záves na Šancovej na ten barák čo obostaval stĺp? 😁
Odpovedať
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

21.8.2020
#24 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #18:
Vďaka za info. Priznám sa, že vo Viedni poznám len centrum a tam ma vždy fascinovali tie osové osvetľovacie sústavy úplne všade a rovnako to TV. Teda oni to pri rekonštrukciách menia za stĺpy aj tam, kde sú dostatočne vysoké budovy?
Ad #20 - u nás sa TV práve z budov postupne zvešiava. Ja osobne si pamätám so závesmi ešte celú Obchodnú, časť Radlinského aj Svätoplukovu a to som ešte (relatívne :D) mladý, tunajší znalci ma isto doplnia. Fascinoval ma aj napájací bod vyvedený z fasády na Palisádach, ktorý zmizol iba prednedávnom (nahradil ho stĺp - inak, bol taký ešte niekde inde v BA?). Jasné, riešiť povolenia na domové závesy je otravné. Ale podľa mňa to je škoda.
Odpovedať
Bambus

Bambus

19.8.2020
#23 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andy #17:
bejvavalo...teraz mozes predlozit "zlepsovaci navrh", kde navrhnes ine technicky riesenie, ktore je lepsie ale nestoji nic naviac pripadne je este lacnejsie (alebo ho zacvakas z vlastneho)...deje sa to bezne pri inych projektoch dopravnej infrastruktury z fondov
Odpovedať
lostrail

lostrail

17.8.2020
#22 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: hanzija #16:
Uz z tych dalsich prispevkov to tak jednoznacne nie je. Ale tak dufam, ze zmena sa preniesla do vykresov.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

17.8.2020
#21 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #20:
Ja sa ani nečudujem, že keď aj štandardné schvaľovanie trvá skrz rôznych slávikov neúmerne dlho, nikomu sa nechce miesto umiestnenia stĺpu na verejný pozemok ešte riešiť ikskrát súhlasy majiteľov, zriaďovať vecné bremená a nádledne roky počúvať plky o vibráciach fasád a podobných "zhubných vplyvoch".
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

17.8.2020
#20 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #18:
U nás ale zase nemáš až toľko miest, kde by sa to dalo zavesiť na budovy (okrem niektorých častí v centre). Viedeň má v tomto ,,výhodu", že má viacej starých domov (aj mimo centra), na ktoré sa to dá zavesiť. Na druhej strane sa to u nás na budovy nevešia ani na miestach, kde by to bolo možné a lepšie, ako stĺpy.
Odpovedať
IBBI

IBBI

16.8.2020
#19 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #18:
Hej, je to tak - tam to maju vsetko na prevesoch a uchytene o domy. Ale zvacsa v oblastiach starsich barakov, bytovych zon. Nove trate uz robia so stlpami. Ale neviem si predstavit v niektorych tych ulickach, ze by tam cpali stlpy. Cpu? 😉
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

16.8.2020
#18 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: anbis #15:
Tento problém sa bohužiaľ netýka len Bratislavy. Vždy som obdivoval Viedeň kvôli jej troleju aj osvetleniu na prevesoch medzi domovými závesmi všade, kde to šlo ale aj tam sa mohutne stĺpuje a na otázku "prečo" som dostal odpoveď "WL to tak chcú, lebo je to papierovo jednoduchšie".
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Andy

Andy

16.8.2020
#17 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Mňa by hlavne zaujímala jedna vec - vždy keď sa má niečo vylepšiť na hotovom projekte, tak sa vraj nemôže, lebo by to potom EÚ nepreplatila. V tomto prípade už EÚ nebude vadiť zmena projektu? 😋
Odpovedať
hanzija

hanzija

16.8.2020
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #13:
Myslel som ze sa rozpravame o Americkom namesti.
Odpovedať
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

15.8.2020
#15 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #14:
Asi tak, akože, mňa riešenie TV v tejto zastávke fascinuje celkovo - tri stožiare v strede, ale ďalej dvojice po krajoch... fakt by ma zaujímal ten myšlienkový postup, pretože, sakra, stačilo dotiahnuť tie dvojice stĺpov až na koniec zastávky. Ako keby to kreslili dvaja projektanti, ktorí so sebou rok neprehovorili 😃
Stĺpová obsesia, ktorú spomína Solider je zaujímavá, už sme tu o tom diskutovali - rovnako ale aj o tom, že stĺpová obsesia sa z podivných dôvodov netýka pomaly 50-ročných pôvodne trakčných stožiarov, ktoré teraz budú iba pre VO. Pritom - zas paradox - od tunela po Riviéru to išlo a dokonca aj pri obratisku Kútiky (tam zrazu nenávidené prevesy môžu byť!). Škoda reči - verím, že Ružinovská radiála, ktorá vzniká teraz, bude vychytaná od začiatku. Oblúk v Rači dáva isté nádeje.
Odpovedať
lostrail

lostrail

14.8.2020
#14 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: anbis #12:
Ale to len my tomu nerozumieme, lebo takto je to predsa JEDNODUCHSIE! 😋
Odpovedať
lostrail

lostrail

14.8.2020
#13 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: hanzija #11:
No hadaj. Odpoved je vidno na tej fotke.
Odpovedať
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

13.8.2020
#12 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #5:
A výsledok reťazca je ten, že treba posunúť stožiar s napájacím bodom (a 2 "iba" nosné). Som zvedavý na detaily prekládky káblov... podľa mňa to je celé o zodpovednosti, nebola žiadna, ale to už sa opakujem.
Odpovedať