Close

Ul. M. Sch. Trnavského, zastávka Záluhy

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (12 Aug 2020) (4/36)
Download item
Discussion post:
Location: Ul. M. Sch. Trnavského, zastávka Záluhy
Date: 9.8.2020
Vehicle:
Gallery: Bratislava › 2nd phase
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 4889

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

29 Aug 2020
#31 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #30:
Praveký skelet je relatívne najmenší problém, je to monolitický skelet, ale veru, tá výška. A samozrejme, nejde o žiadny architektonický skvost, je to obyčajný postsocialistický priemer (áno, Bratislava nemá koncepciu a Premiére je jeden z dôsledkov. Rovnako ako zúženie pamiatkovej zóny, vtedajšie schválenie projektu a následne vrátenie zóny do pôvodných hraníc. Slovensko...)
Reply
S499.1023

S499.1023

29 Aug 2020
#30 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: anbis #29:
Tá výška je samozrejme zle ale Bratislava aj tak nemá žiadnu architektonickú koncepciu a inak je tá stavba celkom pekná na to, že to vzniklo z pravekého skeletu.
Reply
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

29 Aug 2020
#29 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #28:
Jasné, ja súhlasím, je to najlepšie riešenie. Na samostatnú debatu je pre mňa to, že celá tá novostavba (Premiére, či aký je aktuálny názov) existuje v takejto podobe...
Reply
S499.1023

S499.1023

28 Aug 2020
#28 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: anbis #27:
Čo je na samostatnú debatu? Zamrdať parcelu, lebo na nej stoja stĺpy? Považujem za vysoko pozitívne, že sa podarilo realizovať nejaké domové závesy miesto samoúčelných stĺpov.
Reply
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

28 Aug 2020
#27 Rate positive Rate negative
Reply on: Minko #25:
Áno, dával. Dokonca dva, ak nie aj tri a ešte sa tam riešili aj samostatné svietidlá na minivýložníkoch. Ale to je iný prípad, ako píše lostrail. V tejto časti ulice boli pôvodné kombinované stožiare osadené v trávniku (bola tam prázdna parcela a vďaka tomu zostal chodník voľný). Tá novostavba bola však naprojektovaná priamo do tých stožiarov (to je na samostatnú debatu, ale dobre) a iné riešenie tam skrátka nie je možné. Navyše z praktického hľadiska je to tiež iný prípad - neriešiš povolenia s desiatkami vlastníkov, ale s jedným, ktorý tú požiadavku ešte aj sám vyvolal.
Podobný prípad bola dávnejšie Ballova Astoria na Hodžovom...
Reply
lostrail

lostrail

25 Aug 2020
#26 Rate positive Rate negative
Reply on: Minko #25:
No tak ked obostavali ten stlp, kde by to normalne zavesili... 😛
Reply
Minko

Minko

25 Aug 2020
#25 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: anbis #24:
dlho som tou trasou nešiel, ale nedával sa nedávno (aj keď to už bolo asi rok dozadu) domový záves na Šancovej na ten barák čo obostaval stĺp? 😁
Reply
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

21 Aug 2020
#24 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: S499.1023 #18:
Vďaka za info. Priznám sa, že vo Viedni poznám len centrum a tam ma vždy fascinovali tie osové osvetľovacie sústavy úplne všade a rovnako to TV. Teda oni to pri rekonštrukciách menia za stĺpy aj tam, kde sú dostatočne vysoké budovy?
Ad #20 - u nás sa TV práve z budov postupne zvešiava. Ja osobne si pamätám so závesmi ešte celú Obchodnú, časť Radlinského aj Svätoplukovu a to som ešte (relatívne :D) mladý, tunajší znalci ma isto doplnia. Fascinoval ma aj napájací bod vyvedený z fasády na Palisádach, ktorý zmizol iba prednedávnom (nahradil ho stĺp - inak, bol taký ešte niekde inde v BA?). Jasné, riešiť povolenia na domové závesy je otravné. Ale podľa mňa to je škoda.
Reply
Bambus

Bambus

19 Aug 2020
#23 Rate positive Rate negative
Reply on: Andy #17:
bejvavalo...teraz mozes predlozit "zlepsovaci navrh", kde navrhnes ine technicky riesenie, ktore je lepsie ale nestoji nic naviac pripadne je este lacnejsie (alebo ho zacvakas z vlastneho)...deje sa to bezne pri inych projektoch dopravnej infrastruktury z fondov
Reply
lostrail

lostrail

17 Aug 2020
#22 Rate positive Rate negative
Reply on: hanzija #16:
Uz z tych dalsich prispevkov to tak jednoznacne nie je. Ale tak dufam, ze zmena sa preniesla do vykresov.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

17 Aug 2020
#21 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #20:
Ja sa ani nečudujem, že keď aj štandardné schvaľovanie trvá skrz rôznych slávikov neúmerne dlho, nikomu sa nechce miesto umiestnenia stĺpu na verejný pozemok ešte riešiť ikskrát súhlasy majiteľov, zriaďovať vecné bremená a nádledne roky počúvať plky o vibráciach fasád a podobných "zhubných vplyvoch".
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

17 Aug 2020
#20 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: S499.1023 #18:
U nás ale zase nemáš až toľko miest, kde by sa to dalo zavesiť na budovy (okrem niektorých častí v centre). Viedeň má v tomto ,,výhodu", že má viacej starých domov (aj mimo centra), na ktoré sa to dá zavesiť. Na druhej strane sa to u nás na budovy nevešia ani na miestach, kde by to bolo možné a lepšie, ako stĺpy.
Reply
IBBI

IBBI

16 Aug 2020
#19 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: S499.1023 #18:
Hej, je to tak - tam to maju vsetko na prevesoch a uchytene o domy. Ale zvacsa v oblastiach starsich barakov, bytovych zon. Nove trate uz robia so stlpami. Ale neviem si predstavit v niektorych tych ulickach, ze by tam cpali stlpy. Cpu? 😉
Reply
S499.1023

S499.1023

16 Aug 2020
#18 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: anbis #15:
Tento problém sa bohužiaľ netýka len Bratislavy. Vždy som obdivoval Viedeň kvôli jej troleju aj osvetleniu na prevesoch medzi domovými závesmi všade, kde to šlo ale aj tam sa mohutne stĺpuje a na otázku "prečo" som dostal odpoveď "WL to tak chcú, lebo je to papierovo jednoduchšie".
Reply Comment has been edited by the author.
Andy

Andy

16 Aug 2020
#17 Rate positive 6 Rate negative
Mňa by hlavne zaujímala jedna vec - vždy keď sa má niečo vylepšiť na hotovom projekte, tak sa vraj nemôže, lebo by to potom EÚ nepreplatila. V tomto prípade už EÚ nebude vadiť zmena projektu? 😋
Reply
hanzija

hanzija

16 Aug 2020
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: lostrail #13:
Myslel som ze sa rozpravame o Americkom namesti.
Reply
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

15 Aug 2020
#15 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: lostrail #14:
Asi tak, akože, mňa riešenie TV v tejto zastávke fascinuje celkovo - tri stožiare v strede, ale ďalej dvojice po krajoch... fakt by ma zaujímal ten myšlienkový postup, pretože, sakra, stačilo dotiahnuť tie dvojice stĺpov až na koniec zastávky. Ako keby to kreslili dvaja projektanti, ktorí so sebou rok neprehovorili 😃
Stĺpová obsesia, ktorú spomína Solider je zaujímavá, už sme tu o tom diskutovali - rovnako ale aj o tom, že stĺpová obsesia sa z podivných dôvodov netýka pomaly 50-ročných pôvodne trakčných stožiarov, ktoré teraz budú iba pre VO. Pritom - zas paradox - od tunela po Riviéru to išlo a dokonca aj pri obratisku Kútiky (tam zrazu nenávidené prevesy môžu byť!). Škoda reči - verím, že Ružinovská radiála, ktorá vzniká teraz, bude vychytaná od začiatku. Oblúk v Rači dáva isté nádeje.
Reply
lostrail

lostrail

14 Aug 2020
#14 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: anbis #12:
Ale to len my tomu nerozumieme, lebo takto je to predsa JEDNODUCHSIE! 😋
Reply
lostrail

lostrail

14 Aug 2020
#13 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: hanzija #11:
No hadaj. Odpoved je vidno na tej fotke.
Reply
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

13 Aug 2020
#12 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: lostrail #5:
A výsledok reťazca je ten, že treba posunúť stožiar s napájacím bodom (a 2 "iba" nosné). Som zvedavý na detaily prekládky káblov... podľa mňa to je celé o zodpovednosti, nebola žiadna, ale to už sa opakujem.
Reply