Close

#6843, route 202, Záhradnícka ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries (1/1)
Download item
Discussion post:
Location: Záhradnícka ul.
Date: 11.2.2020
Vehicle: Škoda 31 Tr SOR #6843
Gallery: Bratislava › Škoda 31 Tr SOR
Bratislava › Bus lanes
Route: 202
Author: -mk-
Times viewed: 1972

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
MatejBA

MatejBA

8 Jul 2020
#14 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: ivanbuto #13:
Sme hlavne mesto krajiny EU, jeden s najbohatsich regionov v EU (papierovo) a mame sa tvarit, ze balkanske (nedo)riesenia su v pohode?
Reply
<a href='mailto:ibutora [zavinac] atlas [bodka] sk' >ivanbuto</a>

ivanbuto

8 Jul 2020
#13 Rate positive Rate negative 2
Reply on: Solider #8:
Aby sme boli trochu pozitívnejší, v smere z mesta po úprave značenia v okolí zastávky Karadžičova som mal minulý piatok dobrú skúsenosť, že v buspruhu napriek jeho nedostatočnej šírke bolo možné obísť šóru vozidiel od Justičáku až po zastávku, a teda buspruh splnil svoj účel.
Vnímajme, že buspruhy štandardných šírok sa tu nedajú pri konfigurácii 2+2 pruhov spraviť. Áno, mohli by byť vnútorné ešte užšie a vonkajšie širšie, ale stálo by to nevyhovovalo. Vnímajme tiež, že je to dočasné riešenie, výhľadovo bude do centra a cez centrum chodiť menej vozidiel (parkovacia politika a ďalšie obmedzenia), a taktiež sa to trochu odľahčí po otvorení Ml. nív.
Máte v mnohom v kritike pravdu, ale skúsme vnímať aj pozitíva.
Reply
ceres

ceres

7 Jul 2020
#12 Rate positive Rate negative
A neobieha len cyklistu? 🙂
Reply
Solider

Solider

7 Jul 2020
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #10:
Veď práve to, že nemenila. Tu sa jazdilo vo vnútorných pruhoch, nielen teda kvôli tým kanálovým poklopom, ale aj kvôli tomu, že ten pruh je širší.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

7 Jul 2020
#10 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Solider #8:
Ako je to možné? Šírka pruhu sa nemenila, nie? Teda by mala zodpovedať potrebným hodnotám...

Totiž, ak by sa v každom projekte mala nechávať vata na rozpad krajnice, odstavovanie vozidiel a podobné záležitosti, môžeme cesty rovno pozatvárať, lebo zodpovední stratia akúkoľvek motiváciu ich udržiavať a strážiť.

Myslím si, že diskusia sa nedá zjednodušiť na to, že súčasný/minulý projektant bol blb. Skôr by sa zišlo vyriešiť, či sme ochotní miesto tejto potemkiniády vydržať komplet prekopávku ulice, alebo sa zavedie Gagarinka režim s najužšími vnútornými pruhmi a nákladnou dopravou v "buspruhoch".
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

7 Jul 2020
#9 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: lostrail #7:
Milujem tieto múdre bláboly. Keď sa každý venuje všetkému bez ohľadu na akékoľvek kompetencie, je z toho akurát chaos a anarchia. Nás zabíja práve to, že "ja to mám riešiť, ale nebudem, lebo veď sa toho chopí niekto, keď mu to začne vadiť".

Ale veď povedz konkrétne, čo mal projektant urobiť? Vziať vysokozdvižnú plošinu a pílu? Presviedčať všetkých projektantov na Slovensku, nech nikto na tú ulicu neodovzdá projekt kým nebude plne prejazdná? Nútiť zadávaťeľa, že vlastne chcel zadať nie buspruh na kraji, ale prehodenie pruhov a výškové obmedzenie?
Reply
Solider

Solider

7 Jul 2020
#8 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ike #5:
V tom pruhu sa dá ísť úplne pri obrubníku, ale stále sa ide kolesami po čiare a zrkadlom teda za čiarou, čo nie je v poriadku. Samozrejme, projektant nikdy nemyslí na také veci, ako sú vyvalené obrubníky, parkujúce autá s nesklopenými späťákmi, prečnievajúce stromy, ale tu je skôr problém šírka vyhradeného jazdného pruhu, ktorá je nedostatočná v oboch smeroch.

A ak stojí auto v kolóne vo vnútornom pruhu najbližšie k pravej čiare, tak výhoda buspruhu končí - trolejbus stojí. Ale veď uvidíš sám 🙂
Reply Comment has been edited by the author.
lostrail

lostrail

7 Jul 2020
#7 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Viko #6:
Slovensko raz umrie na chorobu zvanu "to je problem niekoho ineho". Jej symptomy vidime absolutne vsade.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

7 Jul 2020
#6 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Ike #5:
Nie je chybou projektanta, že správca komunikácie neudržiava prejazdný profil voľný.
Reply
Ike

Ike

7 Jul 2020
#5 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Solider #4:
Neviem či je problémový ten jazdný pruh, alebo skôr prejazdný profil a umiestnenie značiek a stromov. Možno sa pri projektovaní zabudlo na tretí, pri väčšine áut nepodstatný rozmer - výšku. Všimni si, že ten trolejbus ide možno aj 1,5 m od obrubníka (ak predĺžiš os kolesa, tak zrejme míňa aj písmeno "U" v nápise "BUS").
Reply Comment has been edited by the author.
Solider

Solider

6 Jul 2020
#4 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Ma178rek #3:
Je. Ako môže podľa STN byť vyhradený jazdný pruh pre vozidlá taký, že z neho obrysom pretŕčajú? Kto bude na vine v prípade nehody?
Reply
Ma178rek

Ma178rek

6 Jul 2020
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: Jadran #2:
mám pocit že vnútorný pruh je širší ako bus pruh
Reply
Jadran

Jadran

6 Jul 2020
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #1:
Nebyť tam tých stromov a príliš blízkych značiek, zmestil by sa v pohode.
Reply
Solider

Solider

6 Jul 2020
#1 Rate positive 2 Rate negative
Do ktorého sa ani nezmestí 😂
Reply