Close

Route 11, Kamenné nám., Špitálska ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries (1/1)
Download item
Discussion post:
Location: Kamenné nám., Špitálska ul.
Date: 25.8.1995
Vehicle:
Gallery: Bratislava › ČKD Tatra T6A5
Route: 11
Author: František Zahnáš, www.tramvajplus.cz
Times viewed: 5430

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
4004

4004

22 Sep 2016
#44 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #41:
Aha, tak dik ?
Reply
pharel

pharel

22 Sep 2016
#43 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: S499.1023 #42:
Hej to som chcel dopisat potom este ze staci pri prvom. Opat utocis, bud normalny uz, pripadne chod medzi ludi a nesed za kompom cely den onanovanim nad elektrickami. Dik
Reply
S499.1023

S499.1023

22 Sep 2016
#42 Rate positive Rate negative
Reply on: pharel #39:
Blud.
Reply
S499.1023

S499.1023

22 Sep 2016
#41 Rate positive Rate negative
Reply on: 4004 #38:
Stačí blokovať pri prvom zberači.
Reply
4004

4004

22 Sep 2016
#40 Rate positive Rate negative
Reply on: pharel #39:
Dakujem ?
Reply
pharel

pharel

21 Sep 2016
#39 Rate positive Rate negative
Reply on: 4004 #38:
B je spravne
Reply
4004

4004

21 Sep 2016
#38 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #37:
Rad by som vedel, ako presne funguje prestovavoanie vyhybiek trolejovym kontaktom? Na suprave 2xT3 s rekuperaciou, musel vodic blokovat vyhybku kym fyzicky nepresla cela suprava krizovatkou? Alebo musel blokovat kym posledny zberac nepresiel pod kontaktom, a zvysok jazdy cez vyhybku siel normalne?
Reply
S499.1023

S499.1023

6 Mar 2016
#37 Rate positive Rate negative
Reply on: mrkvakj #36:
Však to nemusí byť stavanie podľa linky, stačí rádiové stavanie výhybiek zo stanovišťa vodiča a už sánky nehrajú úlohu.
Reply
mrkvakj

mrkvakj

5 Mar 2016
#36 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #35:
Coskoro? Neverim ze u nas sa spravi stavanie vyhybiek podla linky skor ako v 2020-2025
Reply
S499.1023

S499.1023

5 Mar 2016
#35 Rate positive Rate negative
Reply on: Ibiza #34:
Zberač musí byť cca. nad podvozkom, na zavesenom článku by príliš vybočoval od osi koľaje.
Tých pár metrov rozdielu nehrá rolu, navyše prestavovanie výhybiek trolejovým kontaktom čoskoro bude patriť minulosti.
Reply
Ibiza

Ibiza

5 Mar 2016
#34 Rate positive Rate negative
Reply on: Mike #23:
Prečo vlastne nie je zberač na 30T v strede? Veď keď sa jazdí (bude jazdiť) obojsmerne, tak vodič bude musieť stále myslieť na to, v ktorej kabíne sedí, kde má zberač. Na sekcii, na výhybke...
Reply
S499.1023

S499.1023

3 Mar 2016
#33 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Miro #31:
Posledné búdky vyhynuli až koncom osemdesiatych rokov. Napríklad pri Metropolke bola búdka zrušená až 1988 po letnej rekonštrukcii. A pred rekonštrukciou v búdke sedela pani, zvaná "škuľavá Róza" a o tej sa vedelo, že keď ide električka cez výhybku, tak neradno zvoniť, lebo Róza v búde väčšinou spala a zvonenie električky vnímala ako urgenciu vodiča, že má prehodiť výhybku - počula zvonček, prehodila výhybku, čo na tom, že po nej zrovna ide električka.
Reply
Error 0x007

Error 0x007

3 Mar 2016
#32 Rate positive Rate negative
Reply on: david1 #18:
OT: na fotke je duch ?
Reply
Miro

Miro

3 Mar 2016
#31 Rate positive Rate negative
Keď sa hovorí o podhadzovaní výhybiek, tak pridám svoju mierne OT spomienku na mladosť: Kedysi (asi tak v 70-tych rokoch?) bývali na fekventovaných križovatkách búdky, v ktorých sedeli tetušky a pákou prehadzovali výhybku pred prichádzajúcou električkou. A videl som, ako sa jednej podarilo podhodiť výhybku pod električkou na Štúrovom námestí pri Redute ?
Reply
S499.1023

S499.1023

3 Mar 2016
#30 Rate positive Rate negative
Reply on: mrkvakj #28:
Pretože pletieš piate cez deviate ako aj jablká s hruškami.
Reply
pharel

pharel

3 Mar 2016
#29 Rate positive Rate negative
Reply on: Mike #23:
Zatial ich jazdit nevidim samozrejme, avsak ked otvoria trat do Petrzalky, tak budu chodit po meste aj kabinou B. Tak aj preto som sa pytal, ci s tym daco urobili, odpovedali ste ze sa niektore snimace upravovali tak ok.
Reply
mrkvakj

mrkvakj

3 Mar 2016
#28 Rate positive Rate negative
Ja zase nechapem preco vodici na 29/30T cez vzdusne krizovatky alebo usekove delice chodia bez jazdy, ved 29/30T maju mat baterie na jazdu v useku bez napetia nie? Zatial som zazil len 2x ze vodic isiel aj cez vzdusnu krizovatku na jazdu....
Reply
S499.1023

S499.1023

3 Mar 2016
#27 Rate positive Rate negative
Reply on: Mike #24:
Mimochodom, tu odkazuješ na vykoľajenie 2xT3, ktorá jazdí na dva zberače, takže si výhybku fakt podhodiť nemohla.
Mne osobne prišla jazda na zadný zberač omnoho pohodlnejšia (napriek tomu, že som mal taký odhad, že pri rozjazde na dva zberače pred úsekovým deličom som si dokázal zapnúť jazdu aj medzi zberačmi) a stále mám pocit, že sa zrušila zbytočne.
Reply
S499.1023

S499.1023

3 Mar 2016
#26 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Mike #24:
Pokiaľ mi pamäť slúži, tak tu sa preukázala technická závada výhybky. Výhybkári to síce tvrdo odmietali ale vyšetrovateľ Karol P. to predviedol úplne jasne, tak museli priznať farbu. Samozrejme, že k prehodeniu výhybky tesne pred sebou a jazde do križujúceho smeru dochádzalo. Že pritom dochádzalo k zrážkam s protiidúcimi vozidlami je zase dôsledok toho, že BW zrušil pravidlo o dávaní prednosti vozidlami idúcimi proti hrotu. Na jeho argument, že výhybka je taký istý kus koľajnice ako každý iný som žiadal zrušenie obmedzenia rýchlosti pri jazde cez výhybku ale v tom mi už bez odpovede nevyhovel.
Reply
S499.1023

S499.1023

3 Mar 2016
#25 Rate positive Rate negative
Reply on: AAA #7:
Možné to samozrejme je, ale nie v ČSSR-prevedení. V NDR mali 600 V pretiahnutých spriahadlom (napr. Lipsko), v ZSSR zase mali 600 V kábel so zásuvkami hore nad transparentmi. U nás to norma nepripúšťala, lebo zásuvka voza so zdvihnutým zberačom bola pod napätím a nechránená. Z podobného dôvodu nemajú brnenské T6 600 V v spriahadle a jazdia na dva zberače, lebo v Brne panovala obava, že v prípade násilného roztrhnutia súpravy by tam bolo nekrytých 600 V (pri normálnej obsluhe na "neskuplovanom" ESW 600 V nie je).
Reply