Zavrieť

Po vyše mesiaci od spustenia premávky električiek nebol na novej trati stále dokončený ani jeden prístrešok

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Rôzne pohľady na zastávky (8.9.2025) (22/28)
Stiahnuť materiál
Po vyše mesiaci od spustenia premávky električiek nebol na novej trati stále dokončený ani jeden prístrešok.
Príspevok:
Lokalita: Jantárová cesta; zastávka Pajštúnska
Dátum: 2.9.2025
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Prístrešky
Bratislava › Úsek Kutlíkova - Janíkov dvor
Rôzne pohľady na zastávky (8.9.2025)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 2283

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

Peon

11.9.2025
#39 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Nie je mi jasné: Tie očakávané odchody zo zastávok pri konkrétnom spoji (virtuálna zastávková tabuľa) čerpá imhd z rovnakého zdroja ako appky IDS BK a UBIAN, teda sú rovnaké?

A môže byť nejaký rozdiel v zobrazovaných dátach medzi virtuálnou zastávkovou tabuľou na imhd a tou čo je fyzicky na niektorých zastávkach? Tie čerpajú údaje z rovnakého zdroja?
Odpovedať

Zberač mínusiek

11.9.2025
#38 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #35:
Hahah, nie, je to systémové. Niektoré medzizastávkové úseky majú v grafikone úplné nezmysly, a prejavuje sa to vo VZT (vidím, že linka obslúžila zastávku “o tri pred”, teda ide na tú “o dve pred” a u mňa má byť <1). Bez rozkliknutia detailu vozidla, aká zastávka bola obslúžená, si môžem hádzať mincou.
e: Aby som nekecal, možno je to správne obslúžila “o dve pred” a nie o tri, ale spoliehať sa na to nedá úplne rovnako. Je to v tomto mojom prípade stabilný problém, nie žiadna výnimka.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Ike

11.9.2025
#37 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ma178rek #36:
Na to aby ti ukazovala VZT presné meškania by si musel mať husto umiestnené referenčné body a porovnávať skutočný jazdný čas prejazdu týmito bodmi. Ak je tým referenčným bodom zastávka, tak sa pochopiteľne stane, že ak sa niečo stane medzi zastávkami, VZT tabuľa sa zasekne na jednej hodnote.
Odpovedať

Ma178rek

11.9.2025
#36 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Zberač mínusiek #34:
Bohužiaľ VZT ma svoje muchy ale väčšinu času ide dobre a spoľahlivo... To že ukazuje občas blbosti alebo VZT nevie že sú kolóny a z 3 minút je 5 napríklad to človek neovplyvní ...
Odpovedať

Ike

11.9.2025
#35 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Zberač mínusiek #34:
To bude kadenciou vysielania polohy a rovnaký problém by bol aj na mape
Odpovedať

Zberač mínusiek

11.9.2025
#34 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Ike #33:
Myslíš tú, ktorá keď ukazuje <1, tak sú to v realite 2 až 3 minúty?
Odpovedať

Ike

11.9.2025
#33 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: andy27 #32:
Virtuálna zastavova tabuľa ti na tento účel nestačí?
Odpovedať

andy27

11.9.2025
#32 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Zberač mínusiek #30:
Presne toto mi chýba. Aby som vedel, či mám utekať na zastávku aby som chytil spoj, alebo naopak sa nemusím ponáhľať, lebo tam budem aj tak zbytočne čakať 10 minút. Pritom tie dátam DPB zrejme má, len ich odmieta dať k dispozícii. Či ako to je?
Odpovedať

Peon

11.9.2025
#31 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Zberač mínusiek #30:
Ja som to myslel tak, že online mapa s polohou vozidiel na webe a v appke IDS BK je tá istá ako tá na webe a v appke UBIAN.

Pri mape v appke HOPIN si nie som istý, ale nevyzerá byť lepšia.

Áno, tá mapa na webe IDS JMK a v appke iRIS je lepšia.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Zberač mínusiek

11.9.2025
#30 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Peon #29:
To nie je to isté. V Brne je to naozaj podľa aktuálnej polohy. https://mapa.idsjmk.cz/
Odpovedať

Peon

11.9.2025
#29 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: andy27 #27:
https://mapa.idsbk.sk a v appke + web Ubian a v appke + Hopin iba v appke.
Minimálne v prvých dvoch prípadoch je to tá istá mapa.

Mne sa zdá ľahšie použiteľná a lepšie vyzerajúca tá online zastávková tabuľa na imhd kde sa navyše zobrazujú aj oznamy z dispečingu. Aj keď to nie je mapa.
Odpovedať

david11

11.9.2025
#28 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #26:
Ešte L94 zrušené sedlo, L31 oslabenie intervalu v špičkách.
Odpovedať

andy27

11.9.2025
#27 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #25:
Toto je veľmi dobrý postreh, ale ak porovnávaš obslužnosť územia, tak tam táto výhrada technického pokroku neplatí.

V Brne vidím v mobile reálny pohyb autobusu resp trojejbusu. Funguje také niečo v BA? Dosť mi to pomáhala pri spojoch, ktoré chronicky meškali.
Odpovedať

Andrej

11.9.2025
#26 Ohodnotiť kladne 7 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Adam3 #21:
+este dodam, ze viacero spojov na okrajnych casti mesta, ktore boli zrusene zaciatkom 2023, sa nevratili. 27, 58, 79 na Statne Lesy, 147 a 151 vo volnych dnoch, 7 cez leto... Nie ze by take vymetaky ako 27 a 58 boli extra atraktivne, ale mali svojich cestujucich. Oslabena kapacita na vikendovych 96 a 98 detto, a tusim aj elektricky sa oslabili. Este zaciatkom 2023 mala L4 25 poradi pocas prazdnin (teraz len 21), L9 mala 20 (teraz len 18). A urcite by som sa nechvalil ani zufalym stavom vozoveho parku, vratane prvej generacie Skodovackych elektriciek.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

bobitwo

11.9.2025
#25 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Ono veľmi záleží čo sa robí a čo verejnosť vníma ako pokrok.
1/ vymenili sa klasické pevné tabule v autobuse za digitálne? Veľký pokrok. Čokoľvek už ale upravíš na tých digitálnych tabuliach a vylepšíš, tak už nebude taký pokrok, ako keď si ich nahradil
2/ nové električky Škoda namiesto tých starých sú krok veľmi dopredu, čo v níma verejnosť, ale akúkoľvek novú električku kúpiš, už bude proste na rovnakej úrovni. Nemôžeš ju spraviť viac nízkopodlažnú a podobne
3/ to isté výmena 15-20 ročných busov za nové, napríklad staré Ikarusy a Karosy za moderné autobusy bol veľký skok. Ale ak teraz ideš nahradiť 15 ročný bus za nový moderný, tak už sa nemáš veľmi kam posunúť. Hádka môže byť o tom, ktorý má lepšiu sedačku a podobné prkotiny.
4/ kedysi boli papierové grafikony a lístok si si vedel kúpiť len papierový, prípadne električenka. Došiel upgrade, kde ti ukazuje online, kedy príde spoj, lístok si vieš kúpiť cez SMS, aplikáciu, platobnou kartou, mať kredit na električenke a podobne... Ten upgrade už nemáš kde veľmi zlepšovať. Ti dochádzajú už možnosti, čo vylepšovať a čo nové priniesť.

A takto sa dá ísť ďalej v podobnom duchu. V súčasnosti sa už proste dostávame na hranicu možného, čo priniesť. Samozrejme nájdu sa ľudia, čo budú rýpať, že chceme toto a hento... Ale veľakrát sú to už požiadavky v štýle, už mám všetko, tak vymýšľam, čo by sa ešte dalo.
Odpovedať

Ike

10.9.2025
#24 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: Viko #19:
Akceptujem tvoje odpovede a zopakujem, že to, že v nejakom časovom horizonte je niečo najlepšie neznamená, že je to bezchybné.

Druhá vec je, že samozrejme každý nový primátor má istú výhodu z technologického vývoja o ktorý sa nijak nepričinil.

Každopádne, tvrdenie, že "MHD sa citeľne zhoršila" je blud.
Odpovedať

kecho

10.9.2025
#23 Ohodnotiť kladne 8 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: andy27 #22:
Len ludia si nedavaju standardne do suvisu to, ze ked sa v prvych 2-3 rokoch noveho vedenia nieco dokonci, tak to vacsinou odstartovalo to minule alebo este starsie. Teraz si po 7 rokoch zacinaju vyzierat "odborne" pripravene projekty, ktore robili sami a to je ten pruser. 🙂
Odpovedať

andy27

9.9.2025
#22 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Adam3 #21:
To meškanie veľkých stavieb je ale z veľkej časti dôsledok zlej prípravy v prvom období. A to, že v dieľnach nie sú ľudia je tiež proces, ktorý sa začal roky predtým, ako sa prejavil.
Odpovedať

Adam3

9.9.2025
#21 Ohodnotiť kladne 13 Ohodnotiť záporne 1
Pripajam sa vidim to podobne a rozdelil by som to na 2 funknce obdobia.
V tom prvom to bol naozaj zasadny posun od Balkanu k civilizovanej Europe. Zacali sa robit kvalitne tendre na vozidla (nie ako predtym ked sa kupili klbove Sory s klimou pre minibusy lebo nebola specifikova), skvela kupa secondhandov z Nemecka, buspruhy, skvele organizacia dopravy pocas vyluky ohladom vystavby D4 ked sa cakalo, ze Prievoz skolabuje a posilnene a bezplatne L201, L202 s buspruhmi to vyriesili, civilizovana obnova zastavok, redizajn cestovnych poriadkov, elektronicke tabule, zasadne sa zlepsila komunikacia s verejnostou, nabor novych vodicov a celkovo sa DPB otvoril verejnosti cez rozne (soto)akcie. Doteraz si pamatam, ako sa vzajomne vyblokovali 3 elekricky na triangli na SNPcku, a DPB si na tom urobil kampan s popisom: „Myslis, ze tebe by sa to nestalo? Tak to hladame prave teba!“. Dalej konecne vznikol 2linkovy variant (nasledne aj 1linkovy ale tu je uz ta zmena viac otazna), pamatam zo zaciatku aj jemne zlepsovanie intervalov.
Nasledne ale prisiel covid a druhe volebne obdobie a ostali sice nove vozidla, ale intervaly sa zhorsuju, vsetko sa optimalizuje, PR sa uz az moc prehana, velke stavby meskaju a su nekvalitne. Teraz sme tu sice mali pekny DOD s historickym konvojom, ale inak v dielnach nie su ludia, nie je cas riesit ani pokazene vozidla, nie to este historicaky. Ale hlavne ze sa stale riesia premenovania zastavok, zbytocne hlasenia a ine kraviny...
Odpovedať

andy27

9.9.2025
#20 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Viko #19:
Povedal by som skôr, že sa tempo zlepšovania výrazne spomalilo, pribudlo masívne a prázdne PR, niektoré veci dopadli zle alebo katastrofou (KD radiála, predĺženie Petržalky) a objavuje sa veľa chýb a prešľapov. A o tom, že personálny kolaps MHD je len otázka času asi všetci vieme.
Odpovedať