Zavrieť

Devínska Nová Ves, trať 100

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Železničný mix (18.6.2025) (9/12)
Stiahnuť materiál
Príspevok:
Lokalita: Devínska Nová Ves; trať 100
Dátum: 30.3.2025
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Železnica
Železničný mix (18.6.2025)
Linka:
Autor: Public Transport
Počet zobrazení: 2830

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

si

24.6.2025
#10 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: fanatikmhd #9:
ja by som len upresnil, ze tunel c. 1 z ba-hlavnej stanice mal aj technicke problemy, kedze bol budovany v nie idealnom horninovom prostredi a v casoch zaciatkov budovania takychto stavieb (nebolo este tolko skusenosti) a kedze mu chybala "obmurovka" pri päte rury, dochadzalo k "stlacaniu" a zmensovaniu prierezu v dosledku nezachyteneho tlaku horniny pri päte... a ku skrateniu doslo v dosledku havarie, kedy bolo odtazene nadlozie (narusena samosvornost klenby) a doslo po jednom prejazde vlaku k zborteniu tunelovej rury
Odpovedať

fanatikmhd

24.6.2025
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: Solider #7:
Bavíme sa o stavbe postavenej z tehál. Prečo technológia použitá na Bratislavský žel. tunel nie je možné aplikovať aj inde? Pôvodná rúra BA tunela (č.1 - rovný) bol dvojkoľajný tunel vyhovujúci premávke 1848 roku. Premávka, a najmä vozidlá sa zväčšili, a už nepostačoval, keďže sa stal vlastne jednokoľajným. Tak sa vyrazil druhý tunel (dnešný č.2, lomený). A čo s portálmi? napasovať niečo? to nebude dobre vyzerať. Vuala, riešenie sa našlo samo vďaka menšiemu zosypu a nutnosti skrátiť rúru (predlžovanie stanice) - portál od hlavnej stanice sa rozobral a presunul na stranu od Lamača, kde spolu s jestvujúcim tvoria dvojicu rovnakých portálov s rovnakými prvkami. Naopak na strane hlavnej stanice sa vytvorili oba portály nové. Výsledok? Zachované pôvodné, a zmena účelu. Preto sa pýtam, aký bol problém rozobrať pôvodný a vyskladať do novej, vyhovujúcej polohy? V Nemecku je to bežná prax, že pôvodné konštrukcie ostávajú a dokonca su priamo ku nim dotvorené druhé (napr pri rozširení trate) . Inde to ide, išlo to kedysi aj u nás, a dnes tu postavíme betónový bunker, výkvet architektúry, ktorý za 30 rokov bude v havarijnom stave lebo údržba dnešného rýchloschnúceho nekvalitného betónu je defacto nemožná.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Solider

23.6.2025
#8 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: ufo #5:
Bude sa rozširovať, nie rozoberať.
Odpovedať

Solider

23.6.2025
#7 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: fanatikmhd #1:
Nebolo v dobrom stave, bolo to konštatované aj v technickej správe, preto sa rozhodlo o jeho náhrade.
Odpovedať

Miro

23.6.2025
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: ufo #5:
Ja tipujem, že áno.
Odpovedať

ufo

23.6.2025
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Má toto nové čudo šírku na dve koľaje, alebo sa to bude o pár rokov zase rozoberať?
Odpovedať

bobitwo

23.6.2025
#4 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #3:
Ja som reagoval skôr na to, že veľa ľudí sa na niečo pozrie a nevyzerá to poškodené a mení sa a hneď sa sťažujú, že sa to mení. Pritom to môže mať nevyhovujúci stav, nemusí to spĺňať parametre pre trať (vyššia navrhová rýchlosť, väčšie zaťaženie), či pribudla ďalšia koľaj, v okolí sa niečo mení atď.
Odpovedať

si

23.6.2025
#3 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #2:
pokial viem, bolo mu hlavne ze bol uzky a nizky (teda vyhovoval premavke cezen v case svojho vzniku ale nie dnes)
Odpovedať

bobitwo

23.6.2025
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: fanatikmhd #1:
Ako vieš, že mu nič nebolo?
Odpovedať

fanatikmhd

23.6.2025
#1 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 4
Rozobrat 170 rocny kamenny most, ktorému nič nebolo, aby sme tam postavili toto...... Naše deti sa hanbou prepadnú.... Keby aspoň toto vydržalo 100 rokov....
Odpovedať