Zavrieť

#1BB 6902, 7014, linka 52, Vejrostova ul., zastávka Ečerova

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Autobusy s hrbom (24.7.2020) (4/9)
Stiahnuť materiál
Príspevok:
Lokalita: Vejrostova ul., zastávka Ečerova
Dátum: 17.7.2015
Vozidlo: #1BB 6902
#7014
Galéria: Slovensko a svet › Brno › Autobusy › SOR NBG 12
Slovensko a svet › SOR NBG 12 City
Autobusy s hrbom (24.7.2020)
Linka: 52
Autor: Tomáš Mihalik
Počet zobrazení: 885

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

24.7.2020
#4 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Sorry, porovnával som to s naftou... elebusy vnímam totiž ako iné odvetvie. Kým pri zámene nafty za CNG len zameníš typ spaľovacieho motora (keďže CNG má tiež svoje emisie) a parametre vozidla ti viacmenej zostanú, pri elektrobuse "odnášaš" výfuk mimo mesto s perspektívou využitia reálne obnoviteľných zdrojov energie, avšak so zmenenými dojazdovými vlastnosťami, čomu musíš prispôsobiť počet/skladbu vozidiel a teda to nejde tak priamočiaro prepočítať.

Samozrejme, ak si podnik môže vybrať, či chce 50 nafťákov za 100% ceny, 45 plyňákov za 10% ceny alebo za tých 10% kúpi 25 elektrobusov (a dá si bokom balík peňazí na výmenu batérií v polke životnosti vozidla), tak asi je jasné, čo sa oplatí. Lenže ak sa nevypisujú také dotačné výzvy, porovnanie sa dostáva úplne inam.
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

24.7.2020
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #2:
Aha, myslel som si, že sa to oplatí, lebo je to ekologické, ale zároveň (aj keď hovoríš, že len o trochu) lacnejšie, ako elektrobus (ak som Ťa teda správne pochopil a nemyslel si rozdiel medzi CNG a naftou 🙂) Len som si myslel, že by to bol celkom dobrý kompromis medzi naftovými autobusmi a elektrobusmi, keď už máme pre ne aj plniareň.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

24.7.2020
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #1:
Brno čerpalo na 88 plyňákov dotáciu z EÚ. (Inak nič proti Brnu, ale to číslo pôsobí zvláštne 😃 )

Faktom je, že CNG pohon stojí viac pri kúpe aj pri servise (pravidelné kontroly tlakových nádob apod.) a rozdiel v zdanení paliva dnes už nie je u nás taký priepastný, ako pred pätnástimi rokmi.
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

24.7.2020
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Prečo má Brno tak veľa plyňákov a u nás ich chcú pomaly zrušiť (aspoň to tak vyzerá, keď sa žiadne nové nekúpili)? Veď narozdiel od elektrobusov majú dlhší dojazd a netreba pre ne budovať novú infraštruktúru.
Odpovedať