Zavrieť

Od februára 2025 dostávali staré električky čísla v novom fonte aj mimo prehliadok

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie › Bratislava › Električky › ČKD Tatra T6A5 (11/2822)
Stiahnuť materiál
Od februára 2025 dostávali staré električky čísla v novom fonte aj mimo prehliadok.
Príspevok:
Lokalita: Štefanovičova ul., zastávka Úrad vlády SR
Dátum: 11.2.2025
Vozidlo: ČKD Tatra T6A5 #7929
Galéria: Bratislava › ČKD Tatra T6A5
Električky v rôznych náteroch (14.2.2025)
Linka: 7
Autor: mirec240
Počet zobrazení: 3508

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
B  K

B K

17.2.2025
#71 Ohodnotiť kladne 7 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Valec #67:
Súhlasím, netáraj.

1. platí nejaká vyhláška

2. ak ideš Arrivou (IDS BK) mimo územia BA, tak skratku Stn. nenájdeš (https://arriva.sk/files/ba/vyvesky/249.pdf)

3. ak ideš Arrivou (IDS BK) na území BA + mimo BA, tak v jednom CP máš skratku Stn. + žel. stanica (https://arriva.sk/files/ba/vyvesky/245.pdf)

4. ak ideš MHD (IDS BK), tak skratku žel. stanica nenájdeš

5. ak ideš vlakom (IDS BK), tak máš iba holý názov zastávky

6. ostatní diskutujúci nižšie poukázali na to ako to riešia v zahraničí

7. ak niekto päsťou rozbije dvere lebo nevie čo má stlačiť, tak tomu nepomôže ani hlásenie
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
keks

keks

17.2.2025
#70 Ohodnotiť kladne 10 Ohodnotiť záporne
Mimochodom, ako zahraniční cestujúci chápu Hlavnú stanicu a Autobusovú stanicu? Nestratia sa cestou? Nemali by byť premenované na Hlavná STN a Autobusová STN? Prípadne BUS STN, aby naozaj každý vedel, čo je to zač 😁
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Andrej

Andrej

17.2.2025
#69 Ohodnotiť kladne 11 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Valec #66:
A prečo teda sa hlási vo vozidlách "Stanica" a nie "stn"?
Odpovedať
810zssk

810zssk

17.2.2025
#68 Ohodnotiť kladne 11 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Valec #66:
Čo je ďalší bratislavský nezmysel, skracovanie názvov aj tam kde to nie je nutné.
Odpovedať
Valec

Valec

17.2.2025
#67 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 9
Reakcia na: B K #35:
Bolo by dobre netárať...
Názvy v meste majú tvar "Stn. " a používajú ho všetci dopravcovia, čo na danej zastávke zastavujú (aj tí mimo IDS BK).
Zastávky v regióne IDS BK majú tvar ", Žel. stanica", nakoľko s výnimkou pezinskej miestnej časti Grinava nie je v jednej obci viac železničných staníc a netreba ich rozlišovať (v čase príprave názvov sa rokovalo o zmene názvu stanice na Pezinok-Grinava, nateraz je to bez zmeny, ale nie je to vylúčené do budúcnosti). Skratka ŽST nie je použitá nikde.
V oboch prípadoch sa pre akustické hlásenie používa plný text skráteného názvu, s anglickým ekvivalentom.
Názov železničnej zastávky je iný ako názov prihľahlej autobusovej zastávky, čo je celkom logické a zaužívané snáď všade vo svete.
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. Odkryť Odpovedať
Valec

Valec

17.2.2025
#66 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 7
Reakcia na: Andrej #29:
Preto, že oficiálny názov zastávky je "Stn. Vinohrady", teda skratka je definovaná priamo v súčasťou názvu.
Odpovedať
triskaidekafobia

triskaidekafobia

17.2.2025
#65 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Vzhľadom na to, že už znovu sa riešia hovadiny, v blízkej dobe očakávam novú vlnu hromadného premenovania zastávok. 😃
Odpovedať
<a href='mailto:SuchSoft [zavinac] remakesystem [bodka] com' >SuchSoft</a>

SuchSoft

16.2.2025
#64 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: B K #42:
No, to by museli Google Maps aj fungovať. A je jasné, že nefungujú. Kľudne si to môžeš overiť tu:
https://www.arcgis.com/sharing/rest/content/items/aba12fd2cbac4843bc7406151bc66106/data
V súbore stops.txt je zoznam všetkých zastávok. Lokomotívne depo II tam nenájdeš. 🤪
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
MatejBA

MatejBA

16.2.2025
#63 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Ike #62:
Takze Linka 5 bude vratena spat? 😃

Problem je, ze momentalne vedenie robi vsetko mozne preto, aby odradilo/nasralo aj ten zvysok ludi (Degese na 33, prekopanie liniek v Lamaci a nasledne zhorsenie intervalov (a nie len tam), znizovanie kapacit spojov, zvysovanie cien, zrusenie 15 min listka, neustale premenovacky a precislovacky, riesenie malichernosti namiesto problemov ako napriklad nefungujuce klimy).

Inak kedysi som mal skvely prehlad o MHD v Bratislave, naposledy som bol vdacny za aplikaciu IDS BK lebo som napriklad skoro nasadol na 61 namiesto 63, ked som potreboval ist na Clementisovu) alebo musel zistovat ako sa to vlastne volala zastavka Aupark na moste.

Ale jednu vec musim napisat na IDS BK, a to aby dali moznost aktivovat listok nie X minut vopred ale napriklad stlacenim tlacidla s 15-30 sekundovym oneskorenim - naposledy som takto prisiel o 8 minut na listku, lebo pred autobusom sa tukli 2 auta a nevedel ich obist, kym ich napadlo to odparkovat inde. A ako bonus hned po nastupeni ma kontroloval revizor 😃
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Ike

Ike

16.2.2025
#62 Ohodnotiť kladne 10 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #60:
Ja len doplním, že ak v otázke linkovania počet sťažností prekročí nejakú únosnú mieru, asi je vhodné tie sťažnosti vnímať ako spätnú väzbu na neintuitívny systém. Viem, že čarbičky farbičky vyzerajú na mape pekne (sám som niekoľko spravil), ale ak tomu cestujúci nechápu a cestujúci je náš zákazník a náš pán (a to nie len v obchodnom duchu, ale v kontexte dopravnej politiky), bolo by dobré sa mu priblížiť a nie vyriešiť to hlásením. To mi trochu pripomína kauzu MCAS v Boeingu.
Odpovedať
B  K

B K

16.2.2025
#61 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 4
Reakcia na: Dispecer #59:
Nepoznám (a ani nechcem poznať) diskutujúce osoby, takže odpovedám všetkým rovnako 😊
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
810zssk

810zssk

16.2.2025
#60 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Vladimír #50:
A už ste dosiahli ten finálny stav kedy sťažnosti nie sú? Keď poskytuješ esenciálnu službu vždy sa niekomu bude niečo nepáčiť a ja rozumiem že je to nevďačná robota. Ja som kedysi veľmi dávno (10+ rokov dozadu) riešil sračky typu "prečo dávate zľavy študentom a nie pracujúcim?" (to je reálny telefonát na ktorý som musel odpovedať, nie hyperbola :D), a firmu to neprimelo meniť svoju politiku.

Ultimátne je to o balanse medzi tým že príijmame feedback a snažíme sa o ňom premýšlať vs vieme čo robíme. Mám pocit že v doprave sa lieta od jedného konca k druhému - robme nezmysly aby sa nikto nesťažoval (a potom buďme nahnevaní že niekto sa sťažuje) vs my vieme ako to má byť a vy držte hubu.
Odpovedať
Dispecer

Dispecer

16.2.2025
#59 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: B K #57:
Poznajúc Vladimíra, trošku som sa pousmial nad tvojou reakciou. Možno až príliš... 🙂
Odpovedať
Andrej

Andrej

16.2.2025
#58 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Vladimír #56:
Aku odpoved presne by si ocakaval na tieto staznosti? Aj bez hlasenia ma kazdy clovek vsetky informacie ktore potrebuje aby sa dostal na spravnu konecnu. Ak toho nie je schopny tak to neni chyba DPB.
Odpovedať
B  K

B K

16.2.2025
#57 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Vladimír #56:
https://www.profesia.sk/praca/dopravny-podnik-bratislava-akciova-spolocnost/O5011732?search_id=476c65b4-940c-4e6c-bfea-c7bf8936b860

"riešenie reklamácií od zákazníkov – telefonická a e-mailová komunikácia, osobne,"

Možno bude riešiť, že hlásení je málo.

Nemáš žiadne relevantné fakty a chceš vyhovieť cestujúcim, ktorých počet sa rovná štatistickej odchýlke. Pokojne sa hádž o zem, no založ si vlastnú dopravnú firmu a môžeš hlásiť 24/7. Good luck.
Odpovedať
Vladimír

Vladimír

16.2.2025
#56 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 6
Reakcia na: B K #55:
Tak potom hlásenie zrušiť a zamestnať človeka, ktorý bude na každodenné sťažnosti odpovedať.
Odpovedať
B  K

B K

16.2.2025
#55 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Vladimír #53:
Pri 265 mil. cestujúcich sa vždy nájde niekto, kto informáciu nepochopí.
Správne poskytnutá informácia má byť pochopiteľná >95% cestujúcimi.
Žiaľ, ostatní (s výrazne vyšším IQ, s výrazne nižším IQ) cez informačné sito prepadnú. A to nejde iba o DPB, ale celkovo o bežný svet (obchody, nemocnice, bývanie, atď.).
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Vladimír

Vladimír

16.2.2025
#54 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Ike #52:
Áno, na tom sa určite zhodneme. Aj ja by som si vedel predstaviť usporiadanie niektorých informácií inak ako je dnes.

Ale informáciu pred vetvením linky o tom, kam aktuálny spoj pokračuje, by malo zmysel zachovať aj po prípadnej optimalizácii "objemu" hlásení.
Odpovedať
Vladimír

Vladimír

16.2.2025
#53 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: B K #51:
Z mojej skúsenosti je to tak.
Odpovedať
Ike

Ike

16.2.2025
#52 Ohodnotiť kladne 15 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Vladimír #50:
Problém je, že v Bratislave je veľa akustického spamu a tak sa znižuje vnímaná dôležitosť hlásení.
Odpovedať