Zavrieť

Trať na Americkom nám. krátko pred dokončením rekonštrukcie

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Trať na Americkom nám. krátko pred dokončením rekonštrukcie.
Príspevok:
Lokalita: Špitálska ul., Americké nám.
Dátum: 11.11.2017
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Rekonštrukcia trate na Špitálskej ul. (2017)
Práce na Špitálskej ulici už finišujú (14.11.2017)
Linka:
Autor: -mk-
Počet zobrazení: 4133

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
N/A

N/A

23.11.2017
#30 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #27:
Miesto "oblúk - rovinka (či dokonca protioblúk) - oblúk" by skrátka mohol byť jeden väčší plynulý oblúk.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

23.11.2017
#29 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #28:
Je v Bratislave veľa miest, kde je takáto geometria použitá nevhodne. Ale práve tu je to s ohľadom na usporiadanie križovatky, potrebe zachovania priechodového profilu pre autá, osovej vzdialenosti koľají, vhodné.
Odpovedať
lostrail

lostrail

23.11.2017
#28 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #27:
OK, asi som videl malo miest v zahranici, kedze taketo husenkove drahy som tam nevidel, ale ked je to bezne, tak je to asi bezne, ty si sef.
Odpovedať
Solider

Solider

22.11.2017
#27 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: lostrail #23:
Zaoberáš sa vecami, ktoré vôbec nie sú problémom. Aj keby boli oblúky „pekné“ a vyzeralo by to „plynulejšie“, tak v podstate jeden oblúk narovnáš a ten druhý bude ešte ostrejší. Takže nič tým nevyriešiš.

Už som tu viackrát vysvetľoval, že v oblúkoch s R < 50 m sa pri zachovaní bezpečnej a komfortnej jazdy nedá jazdiť rýchlo a takéto oblúky sú v centre zastavaného mesta bežné a priestorová limitácia nedovoľuje priveľmi zväčšovať polomery. Platí to aj v prípade tejto križovatky. A čo sa týka hádzania v Škodovkách, opäť som uviedol dôvody – neprimeraná a nepredpisová jazda cez uvedené koľajové konštrukcie a traťové úseky a chyby na staršie rekonštruovaných úsekoch (chýbajú prechodnice).
Odpovedať
lostrail

lostrail

18.11.2017
#26 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #25:
Bodaj, veru bodaj.
Odpovedať
N/A

N/A

17.11.2017
#25 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Môžeme síce mať návrhy všelijaké a krásne, ale fakt je taký, že tak, ako to spravili teraz, je to zabetónované (a to doslovne) na ďalších niekoľko desaťročí. Bodaj by som sa mýlil.
Odpovedať
lostrail

lostrail

17.11.2017
#24 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #19:
S tym, ze dalsie alternativy spomenuli ini.
Odpovedať
lostrail

lostrail

17.11.2017
#23 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #19:
Ja neviem, mozno to nevidim dobre, ale to koleno je v strede, kde je rovny usek. Chapem to, ze ked elektricka prejde jednym ostrym oblukom a potom este druhym, menej ostrym, tak jednotlive clanky / vozy vytrcaju. Ale co tomu pomoze to koleno v tej rovnej casti, ktore aspon odtialto vyzera, ze je priblizne v strede?
Mozno je toto take typicke DPB riesenie, ale dufam, ze tym nenarazanim nejdeme obhajovat tuto hrozu.
Ponukaju sa hned dve alterrnativne riesenia:

1. Aj pravitko na lavej kolaji zrusit a potiahnut pekny obluk. Tym padom bude na vyhybanie miesta viac nez dost a aj prava kolaj moze ist plynulejsie. Trolejova krizovatka by musela samozrejme byt riesena progresivnejsie.

2. Trat tahat na ukor toho zuzeneho miesta v peknom obluku s tym, ze auta daju elektricke prednost, resp. semafor sa upravi tak, ze sa posunie este pred to miesto a nebude sa dat ist vo faze s elektrickou (som si isty, ze tu by sa potom dala osadit aj jednoducha trolejova krizovatka). Nemyslim, ze to miesto je natolko kriticke, aby tu musel byt ten subezny prejazd zachovany. Ako sme sa docitali, mnohi sa aj tak boja ist spolu s elektrickou a cakaju na nu.
Odpovedať
<a href='mailto:kecho [zavinac] post [bodka] sk' >kecho</a>

kecho

16.11.2017
#22 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: kecho #20:
A pri tom presune rovno potiahnuť koľaje cez Mickiewiczku na Obchodnú... ?
Odpovedať
<a href='mailto:kecho [zavinac] post [bodka] sk' >kecho</a>

kecho

16.11.2017
#21 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #16:
A co ine? ?
Odpovedať
<a href='mailto:kecho [zavinac] post [bodka] sk' >kecho</a>

kecho

16.11.2017
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #19:
A pri presune trate na Odborárskom bližšie k Avionu, aby nešla stredom cesty?
Odpovedať
Solider

Solider

16.11.2017
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: kecho #13:
Keby išla trať popri budove LF UK a Medickej, tak by bol síce oblúk s väčším polomerom smerom na Floriánske, ale zase naopak, s menším smerom na Odborárske námestie, takže v podstate nič nevyriešiš. Jednoducho, buď do jednej strany alebo do druhej máš oblúk s primeranou rýchlosťou 10 až 15 km/h.

To, čo tu nazývate vyosenie, je zväčšenie osovej vzdialenosti medzi koľajami, ktoré je potrebné v menších smerových oblúkoch kvôli tomu, aby sa vozy mohli bezpečne vyhýbať bez toho, aby do seba narazili, pretože sa im mení ich prechodový prierez.
Odpovedať
Solider

Solider

16.11.2017
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: medzernik #15:
Samozrejme, všetko sa dá softvérovo zapnúť, ale neviem si predstaviť, ako by to tam fungovalo, keď prvý podvozok je otočný.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

16.11.2017
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: kecho #13:
Ten "protioblúk" nemá absolútne žiaden vplyv na rýchlosť ani na komfort jazdy,
Odpovedať
lostrail

lostrail

16.11.2017
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: kecho #14:
Sarkazmus, vsak? Prosim, nech je to sarkazmus.
Odpovedať
medzernik

medzernik

16.11.2017
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #8:
Ono tie skody maju obmedzovac do oblukov ale je to softverovo vypnute.
Odpovedať
<a href='mailto:kecho [zavinac] post [bodka] sk' >kecho</a>

kecho

16.11.2017
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ibiza #1:
Bolo predtym, bude aj teraz. Stromcek sa predsa nepresadi kvoli tomu, aby bolo ine ako "historizujuce" riesenie... 🙂

http://www.metropolbar.sk/images/budova/metropolbar-1.jpg
Odpovedať
<a href='mailto:kecho [zavinac] post [bodka] sk' >kecho</a>

kecho

16.11.2017
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #12:
Takymto asi nie, keby sa "narovnal", rychlost by mohla byt urcite vyssia.

Btw. Mozno to je uhlom fotenia, ale nebola by priama trasa z Americkeho bez hocijakeho obluku (alebo s minimalnym), keby kolaje pri Metrpolke nesli stredom cesty, ale na kraji cesty (z tohto pohladu vpravo) popri tom dome a semafore?
Odpovedať
Solider

Solider

16.11.2017
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: kecho #10:
A čo si myslíš, že s neotočnými podvozkami budeš jazdiť takýmto oblúkom 30 km/h?
Odpovedať
lostrail

lostrail

15.11.2017
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #8:
A k tomu, co odpovedali ostatni, uz len doplnim, ze tato otrasna krizovatka je na (taziskovej) trati toho tzv. nosneho systemu MHD, ktoreho hlavnou devizou by mala byt najma rychlost. Obzvlast ta prava kolaj posobi ako past na oko aj ked je tam dostatocny priestor na krasny plynuly obluk (a trolejbusova krizovatka by sa vyriesit dala, len to zasa zavana tym typickym DPB zmyslanim).
Odpovedať