Záujem prevádzkovať MHD majú obaja súčasní dopravcovia

Prekvapenie sa nekoná, záujem o prevádzkovanie MHD prejavili len SAD Zvolen a DPMBB.

V predĺženom termíne do 31. augusta 2020 dali ponuku na prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici jedine súčasní dopravcovia.

Dopravný podnik mesta Banská Bystrica ponúkol cenu 4,04 € bez DPH, maximálny priemerný vek trolejbusov 13 rokov a 3 "duálne" vozidlá. Pri predpokladanom rozsahu 1 113 000 km ročne by to znamenalo ročné náklady 4 496 520 € bez DPH (predpokladaná hodnota 1. časti zákazky bola 33 980 382,00 € bez DPH za 10 rokov).

SAD Zvolen ponúkol cenu 3,93 € bez DPH, maximálny priemerný vek autobusov 13 rokov a 34 nízkoemisných vozidiel. Pri predpokladanom rozsahu 2 575 000 km ročne by to znamenalo ročné náklady 10 119 750 € bez DPH (predpokladaná hodnota 2. časti zákazky bola 63 210 585,00 € bez DPH za 10 rokov).

Obe ponuky musia ešte prejsť overením splnenia podmienok. Členmi komisie sú aj známe mená prof. Ing. Jozef Gnap, PhD a Ing. Ľubomír Palčák.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Mesto ziada o prehodnotenie oboch ponuk, inak sutaz zrusi.
Reakcia na: irizar #16:
a to ešte maximálny priemerný vek autobusov 13 rokov!!! Keby 6-7 nepoviem. Ale 13? A to je priemerný, nie najvyšší vek.
Reakcia na: Viko #13:
Co kto ocakava, je absolutne bezpredmetne. Jedina ponuka, ktoru Nitra dostala, bola hodne vysoko nad tri eura (pri uplne novom vozovom parku) . Trnave, ktora mala podobne predstavy, sa nikto neprihlasil.
Realita pri dodrzani nejakych tych standardov 21 storocia je niekde medzi 3 - 3,5.
Co nemeni nic na tom, ze teda ponuka bryndziarov je totalny ulet.
Reakcia na: kvorka #14:
Platná zmluva je ikskrát dodatkované znenie z 2005. A tam platil iný princíp - dopravca vypočíta preukázanú stratu z výkonov vo verejnom záujme a túto stratu mu objednávateľ nahradí. Prakticky úplne bezrizikové podnikanie 😃
Reakcia na: Viko #13:
Myslel som platnú zmluvu. Veď šla na priamo na 2 roky, tak dopravca asi tiež súhlasil. Preto dramatické navýšenie je pre mňa ekonomickým vydieraním.
Reakcia na: kvorka #12:
Bežné v okolí? V poslednej dobe to vychádza okolo 2,50 €/km - samozrejme v závislosti od požiadaviek a ponúknutej zmluvy. (Nitra teraz očakáva 2,34 / Považská očakávala 2,18 / Teplice vysúťažili v 2018 obe trakcie spoločne za cca 2,50 v prepočte).
Koľko sú aktuálne sadzby za km?
Reakcia na: Dispecer #7:
Fúúú, tak to bol poriadny úlet. 😮
Reakcia na: petik #5:
Za 4 mesiace vybuduješ akurát Potemkinovu dedinu.
Reakcia na: Dispecer #7:
Počúvajte, Kefalín, a čo si vlastne predstavujete pod takým slovkom "bizarDný" ?
Reakcia na: Viko #6:
Tu by bolo namieste pripomenut, ze Ustecky kraj mal ten vyborny napad az po tom, co viacero dopravcov - vitazov sutaze demonstrovalo totalnu neschopnost vyjazdit objednane vykony (Arriva), pripadne si s objednavatelom natvrdo vytreli pozadie (BusLine a jej klony).
Cize nieco ako SAD ZV a BB/kraj.
Reakcia na: Viko #4:
SAD ZV už dávno ukázala, že rozhodne vyskúša každú bizardnosť len aby dosiahla svoje (napr. "trolejbus ktorý len vyzerá ako autobus")... 😂
Reakcia na: petik #5:
Nevyznám sa do obchodnej legislatívy, ale nie je nákup 40 ojazdených vozidiel už mimo rámca, ktorý možno obstarať bez súťaže? A druhá vec, naozaj by pri dnešnom nedostatku vodičov všetci prešli do mestskej firmy a nestiahla si ich SADka na prímesto?

V každom prípade, vyvodzuješ si z výsledku súťaže úplne mylný záver. Monopolný dopravca nikdy nebude lacnejší ako súťažiaca konkurencia, či ho vlastní súkromník, verejný sektor alebo hoc aj Marťania. Základ je vypísať súťaž tak, aby nebola šitá na mieru jednému dopravcovi - ktorý tým pádom môže zapýtať hocikoľko. Cieľom súťaže má byť zapojenie sa čo najviac subjektov, čo sa dá dosiahnuť 1/ dostatočnými lehotami (za 4 mesiace nevybaví "nová" firma nič), 2/ primeranými kritériami, v prípade kraja 3/ rozumnou veľkosťou súťažených oblastí (ak má zo dňa na deň nastúpiť nová firma s 500 autobusmi, tak jednak sa nájde málo odvážnych záujemcov, jednak tých pár si náklady navyše okolo novovystavania takého kolosu nechá patrične zaplatiť; zatiaľ čo malé oblasti by dokázali jazdiť aj existujúci lokálni dopravcovia s vybudovaným zázemím a teda by vedeli ponúknuť nižšiu cenu).

Podobný "výborný" nápad ako ty mal aj Ústecký kraj a dopadlo to tak, že oprávnené náklady DSÚK na kilometer sú výrazne vyššie, než náklady vysúťažených dopravcov v iných krajoch ČR.
Reakcia na: Viko #4:
4 mesiace je dostatočná doba na nákup 40 vyradených autobusov v obstojnom stave v dopravných podnikoch rôzne v západnej Európe, ktoré by sa v priebehu 1-2 rokov mohli nahradiť novými.
Horšie je to so zázemím na údržbu, ale to nie je v okolí nákladný dopravca okrem Apolotrans, s ktorým by sa dalo nájsť dočasné riešenie, kým sa nevybuduje nové zázemie?

Tieto cenové ponuky sú zároveň varovaním pre krajskú súťaž. Výsledky môžu byť nepríjemným prekvapením, preto by aj kraj mal začať uvažovať nad alternatívou vlastného krajského dopravného podniku.
Reakcia na: petik #3:
A vozidlá by mesto nabralo skade?
SADZV pri krajskej kríze dosť okato ukázalo, že je schopné čohokoľvek, ak ich niekto "nahnevá" - a náhrada súťaženia za mestský DP by, obávam sa, spadala do podobnej kategórie. Takže hladký prevod, ako sa teraz chystá v Považskej, nie je v BB podľa mňa ako zrealizovať a teda by si mesto muselo celú technickú základňu zabezpečiť inak.
Súťaž treba okamžite zrušiť, minimálne autobusovú časť, a urýchlene začať pracovať na vytvorení mestského dopravného podniku. SAD ZV mal v minulosti 2 týždne na prevzatie celej MHD, tak mesto by za 4 mesiace mohlo zvládnuť prevatie autobusovej časti aspoň v krízovom režime.
Reakcia na: kvorka #1:
Však všimné mestu, aby tu súťaž takto na drzovku bryndziarom prikleplo, treba z niečoho umoriť.