Mesto Banská Bystrica plánuje hľadať nových dopravcov v lete

Súčasní dopravcovia majú zmluvy platné do konca roka 2020.

Mesto Banská Bystrica na svojom webe oznámilo, že v lete 2020 plánuje vyhlásiť medzinárodný tender na zabezpečenie autobusovej a trolejbusovej dopravy. Vzhľadom na to, že mesto sa v minulosti vzdalo väčšinového podielu v Dopravnom podniku mesta Banská Bystrica, nemôže zákazku zadať priamo, ako tzv. in house zákazku.

V súčasnosti evidujeme 31 prevádzkových trolejbusov s priemerným vekom takmer 12 rokov, z toho 25 je nízkopodlažných. Staršie trolejbusy Škoda 14 Tr a 15 Tr zasahujú do premávky len minimálne. 2 najnovšie trolejbusy sú parciálne, vybavené trakčnými batériami.

V prípade autobusov MHD je v evidencii 67 autobusov s priemerným vekom 10 rokov. Základ stále tvoria Karosy B 952 a B 961, s ktorými sa začínalo po poslednej zmene dopravcu v roku 2006. Najnovšie autobusy Iveco Urbanway 12M CNG (5 ks) sú len náhradou za vyradené "eurofondové" autobusy Irisbus Citelis 12M CNG. Z pôvodných 14 vozidiel bolo po skončení odpisovania preradených 5 vozidiel od januára 2018 do Žiaru nad Hronom a ďalších 5 bolo v októbri 2018 presunutých do Zvolena. 

Zlý stav starších autobusov čiastočne zachraňujú prímestské Citelisy CNG, ktoré sú od decembra 2019 nasadzované na okrajové linky MHD.

Nie je jasné, či s novými zmluvami dôjde aj k prehodnoteniu linkového vedenia, či intervalov na linkách. Či k zrušeniu "tarifných výnimiek" na polookružných linkách.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kami #17:
Je to presne naopak. Bude musieť súťažiť autobusy extra, či už po zväzkoch, po jednej linke alebo ako balik. Inak by mu hneď hodili na hlavu diskrimináciu autobusových dopravcov.
Reakcia na: draxter #16:
Nie podla tradicie. Ale autobusy vies sutazit aj po zvazkoch liniek. Elektricku trakciu len ako celok. Sutaz ako taka moze byt aj jedna, ale delena na casti. To je nakoniec jedina legalna moznost ako "nedelit zakazku s cielom podliezt limity" a zaroven "nespajat umelo oddelitelne casti zakazky".

Samozrejme v BB nema vyznam delit autobusy na mensie casti. Na to mesto (urad) nema kapacitu.
Reakcia na: 810zssk #15:
Ide o ovládanie, ak raz DPB bude 51 percent súkromných, budú musieť súťažiť. Ale aj potom pochybujem, žeby boli 3 súťaže - podľa tradície.
Reakcia na: draxter #14:
V BA, KE, ZA a PO jazdia mestské podniky a nerobia sa súťaže.
Reakcia na: 810zssk #8:
Iste, preto v BA, KE, ZA, PO atd prevádzkujú trolejbusy iné firmy...ešte ak ťa Arriva v Tepliciach prevádzkuje oboje.
Reakcia na: Vladimír #10:
no to neviem kolko percent patri mestu DPMBB
Reakcia na: ramzi #11:
fuha to uz neviem povedat ci to vratia tie t-busy alebo si ich prevezme novy dopravca
Reakcia na: Timmy #9:
Pýtam sa pretože napr. v Tepliciach síce trolejbusovú dopravu prevádzkuje Arriva, zato samotné vozidlá sú stále majetkom mesta.

Ak tu je vlastníkom DPMBB (a väčšinu má tým pádom SAD ZV), je to fakt prúser. No na druhej strane, všetky nové trolejbusy boli spolufinancované z Eurofondov s určeným miestom realizácie projektu. Takže v prípade výhry nového dopravcu by DPMBB mal mať povinnosť mu všetky tieto trolejbusy (aj keď asi nie zadarmo) prenechať, nie?
Reakcia na: Timmy #9:
Určite? Mesto BB má predsa v DPMBB len 49%-ný podiel.
Reakcia na: ramzi #6:
no DPMBB je vlastníctvom mesta BB,cize vsetko co DPMBB kupi je vlastníctvom mesta.
Reakcia na: draxter #7:
Pretoze prevadzkovanie trolejbusov je podstatne ina zalezitost ako prevadzkovanie autobusov.
Reakcia na: 810zssk #4:
Veď to mi je jasné, ale prečo dve súťaže? Prečo nie jedna? Žeby preto aby sa zakotvil status QUO?
Samotné trolejbusy sú v majetku mesta alebo DPMBB?
Inak som velmi zvedavy ako vypisu tu trolejbusovu zakazku tak aby sa mohlo zapojit viac uchadzacov 😁
Reakcia na: draxter #3:
Lebo ide o dve rozne sutaze.
Prečo dopravcov a nie dopravcu? Takto to účelovo deliť ešte viac evokuje vopred daný výsledok.
Reakcia na: Valec #1:
Také krásne mesto a takí debili ho vedú.
"Mesto Banská Bystrica v lete 2020 plánuje vyhlásiť medzinárodný tender na zabezpečenie autobusovej a trolejbusovej dopravy."

"Očakávame preto, že výberové konanie v lete prebehne tak, aby bola víťazmi tendra zabezpečovaná doprava v plnom rozsahu od 1. januára 2021."

Takže víťazmi sa stávajú SAD Zvolen a DPMBB.