Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #54483:
Kedy sa v BB hľadali nejaké dôvody? V roku 2007 pri lobingu proti spusteniu trolejbusov sa značenie jednoducho zmenilo a nikto nič nezdôvodňoval. Jedine na vtedy plánovanú zastávku Švermova, ESC sa povedalo, že ju netreba zavádzať, lebo je zbytočná.
Reakcia na: kvorka #54485:
je to taky isty nezmysel, ako keby tade isla elektricka, teda kolajnice a krizovala by dvojitu plnu ciaru. musela by tade prejst - nemala by kade inakade, ale zaroven by si musel vodic pocinat tak, aby nikoho neohrozil. 😐 je ale celkom jednoduche nakreslit na zem krizovanie autobusoveho pruhu dokonca aj s vyhradenou prednostou v jazde - dva kyble farby, tak presne ako 4 kyble farby chybaju pri nemocnici na parkovisku. a pat furikov betonu.
Reakcia na: 3lej #54484:
Podstatu si ale minul: to kade idú drôty je jedna vec, ale beztak to neoprávňuje vodiča trolejbusu porušiť vodorovnú značku - dvojitú plnú čiaru. A to že je dráhové vozidlo, tiež nič nemení na predošlej vete. Lenže preto že sa vec nachádza v BB kde nič poriadne nefunguje, musel DPMBB požiadať o výnimku ako som písal nižšie. A len na jej základe možno ísť cez tú plnú čiaru. Chápeme sa?
Reakcia na: S499.1023 #54479:
a ved nikto nepovedal, ze trolejbus ma prednost, vodic tade musi prejst cez dve plne ciary, co moze, kedze tade ide draha, ale musi dat prednost vozidlam iducim v pruhu za tymi dvomi plnymi ciarami a to je vsetko, jednoduche, nie? urcite by bolo lepsie, keby boli ciary namalovane tak, aby ani trolejbus nemusel prechadzat cez plne ciary..
Reakcia na: Ali B. #54482:
a dôvod prečo sa tak napokon nestalo? (teda údajný dôvod, samozrejme) 😉
Reakcia na: S499.1023 #54481:
Pôvodne aj na Fončordu aj Radvaň mali z centra odbočovať dva jazdné pruhy.
Reakcia na: draxter #54480:
Áno, aj moje informácie sú takéto.
Reakcia na: S499.1023 #54479:
nevidel som pôvodnú dokumentáciu, ale vraj pôvodné značenie malo byť iné (verím tomu vzhľadom na to ako veci v BB fungujú, viď SC Point)
Reakcia na: 3lej #54477:
A Tvoja posledná veta hovorí o tom, že v takomto prípade žiadna prednosť trolejbusovej dráhy na kruhovom objazde neexistuje. Treba buď premaľovať kruháč alebo preložiť vedenie. Všetko ostatné je nelegálne.
Reakcia na: 3lej #54477:
presne ako si napísal v par. 14 ods. 6 ZoD, vzťahujú sa pravidlá cestnej premávky. No my zisťujeme, že neplatia pre všetkých rovnako - a pokuty sa vyberajú dvojakým metrom.
priblizim problem s prechadzanim trolejbusov cez dve plne ciary na tom nestastnom kruhaci z mojho pohladu:
laicke vysvetlenie je, ze v niektorych pripadoch, keby jazdil trolejbus podla ciar na ceste, nedociahli by mu palice na vedenie a vytrolejil by sa. musi teda nerespektovat vodorovne dopravne znacenie. trolejove vedenie je draha, draha ma prednost pred cestnou premavkou, co vsak clovek, ktory sa o to nezaujima, nema odkial vediet (nevedia to ani vsetci policajti). nema ani odkial vediet, ze trolejbus je drahove vozidlo. takze trolejbus potrebuje prejst cez dve plne ciary, vyhodi blinker, auto iduce v tom pruhu ho nepusti, ved ma predsa prednost, trolejbus musi pribrzdit, s cim vsak nerataju zasa auta za nim a problem moze byt na svete.. v BB je okrem spominaneho kruhaca podobna situacia aj pri odbacani L8 z polnej na tulsku na kyjevskom nam., alebo pri vyjazde L6 z moskovskej na polnu smer kyjevske nam... vodic trolejbusu si musi pocinat tak, aby neohrozil ostatnu premavku..

Zákon č. 513/2009 Z. z. o drahach hovori nasledovne:

§ 14

Križovanie dráh s cestnými komunikáciami
(5) Pri úrovňovom križovaní dráhy s cestnou komunikáciou má prevádzka dráhy prednosť pred cestnou premávkou. Úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou musí byť označené podľa pravidiel pre dráhy a v súlade s pravidlami cestnej premávky. Za dopravné značky označujúce úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou zodpovedá prevádzkovateľ dráhy. Za dopravné značky upozorňujúce užívateľa cestnej komunikácie na úrovňové križovanie dráhy zodpovedá správca komunikácie. Ak ide o hlavnú železničnú trať, musí byť úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou zo strany cestnej komunikácie vybavené aj priecestným signalizačným zariadením dráhy, za ktoré zodpovedá prevádzkovateľ dráhy.

(6) Ak ide o električkovú dráhu alebo o trolejbusovú dráhu, ktorá používa cestnú komunikáciu, úrovňový styk dráhy a cestnej komunikácie sa neoznačuje ani nezabezpečuje. Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky.7)
Reakcia na: LUK #54475:
Vďaka 🙂 Tým pádom Cesnakovci potichu prestali pôsobiť v linkovej doprave...
Reakcia na: Viko #54473:
Je to bývalá linka SAD Krupina (ex MJC Krupina) a bývalá linka SAD BBDS závod Brezno.
Prosím, nevie niekto, či linka BB-PD-TN-Brno v podaní českej firmy kmko logis je nejaká prevzatá existujúca linka, alebo čosi úplne nové?
http://portal.cp.sk/Data/pdf/L601904_191108_61503.pdf
Reakcia na: S499.1023 #54471:
ja len doplním, že inou dopravnou značkou je aj vodorovná dopravná značka a teda i dvojitá plná čiara. Tu by som problém nevidel. Vidím ho práve v tom, že ide o každý trolejbus (neviem ako autobusy, vidím ich jazdiť aj tak aj tak) a tiež nikde za sklom vozidla som nevidel výnimku od ODI. A neohrozenie bezpečnosti vidím ako TOP problém, pretože sa jedná o neprehľadnú križovatku s dennodennými kolíznymi situáciami a to by som na BB pomery asi povedal, že je to jedna z TOP 3 križovatiek v meste, takže ako toto odargumentovlai, netuším. Najmä keď vidím, že fízli často pindajú do iných vjazdov a stavebných konaní s oveľa väčšími baraninami a nedovolia to či ono.
Reakcia na: draxter #54470:
Áno, môže. Ale aby nedošlo k ohtozerniu bezpečnosti, musia byť o tej výnimke informovaní aj ostatní účastnící CP. Okrem toho tam nevidím nikde výnimku z vodorovného dopravného značenia jazdných pruhov.
Takže keĎ sta tam vy v BB takí právnici, sa čudujem, že už dávno nenaháňate políciu po prokurátoroch.
Reakcia na: S499.1023 #54467:
V mimoriadnych a nevyhnutných prípadoch a za predpokladu, že sa tým neohrozí bezpečnosť cestnej premávky, môže sa povoliť výnimka z dopravnej značky označujúcej zákaz vjazdu, zákaz zastavenia, zákaz státia, iný zákaz, zónu s dopravným obmedzením, pešiu zónu, obytnú zónu a školskú zónu. (§ 140 ods. 1 písm. b) z. 8/2009 Z.z.) - takže týmto to argumentujú, aby som bol presný. Len nikde za sklom trolejbusu som to nevidel.
Reakcia na: S499.1023 #54467:
znie to blbo, ale je to odpoveď PZ - pýtal som sa hliadky keď zastavujú vodičov na zastávke OÚ (smer Radvaň), že prečo nezastavujú aj trolejbusárov. Hodnotenie stavu nechám každému na zvážení, ja som ho vyjadril v #54455.
15.12.2019 budú drobné zmeny v poriadkoch MHD (súvisí to so zmenou vlakového grafikonu), má niekto bližšie INFO ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.