Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PDM.8.99 #54179:
Dopravca donesie....nemá nasrane v hlave....to je ktorý zákon a článok zmluvy? A kedy doniesol? Tak ty len dojmy a drísty,ako vidím. Ak ti niekto erudovaný ako draxter ukáže na fakt,ty hneď odbočíš. Jednoducho to kraj nezvláda, nezvládol ani toto a to je fakt. Dopravca je úplne z obliga. Plní, čo má, a čo si kraj objednal. A preto aj bude jazdiť v novom roku, lebo kraj vidí do akej miery to nasmeroval jeho vedúci uterák a pseudodbornik (predtým náramne pôsobiaci v NDS, t.j. rovnaká socialistická organizácia ako BBSK - kompetentných ako šafranu, vedomosti blízko nule.).

Reakcia na: draxter #54178:
No a? Keď CP majú platiť od 9.12. a zverejnené majú podľa zákona byť 10 dní pred zmenou, tak každý dooravca, čo nemá v hlave nakakané ten CP prinesie týždeň pred tým, než majú byť zverejnené a nie týždeň pred uvedením do platnosti! CP podpisuje vedúci oddelenia (ktorého doprava nemá) a tak CP podpisuje riaditeľ odboru, ktorý podľa toho kvanta oddelení, čo má pod sebou nemusí mať čas tie CP hneď podpísať - niežeby nechcel, ale je kopa inej agendy, do ktorej nevidíme.

Zmeny CP nerobí kraj aby som ťa uviedol do obrazu! Ak teda máš na mysli, že kraj predloží dopravcovi CP a dopravca poslúchne, tak si v hlbokom omyle. To tak možno bolo v časoch dávnych, keď si kraj vedel seba zastať a zmluva s dopravcom bola vypovedateľná bez toho, žeby arogantný dopravca ošklbal VÚCku. Zmeny zoatavuje a zapracováva do CP dopravca, ktorý CP predloží zväčša ako hotovú vec a ty objednávateľ vôl schvaľuj poslušne. Takto to na VÚC s CP funguje a toto je škoda, že ľudia nevedia, no aspoň to vie zopár kompetentných a triezvych ľudí, ktorí verím, že pri tvorbe dopravnen autority zrazia SADkám hrebienok. Za to sa CP prímestských liniek nemenia výrazne okrem nič neriešiacich posunov +/- 5-10min každoročne, príp. o viac, či menej nejaký spoj posunú, alebo zavedú nejaký školský spoj, ak nájdu dakde prestoj. Toto je 25 rokov zakorenený systém práce v SADkách spôsobený lenivosťou zodpovednéhopracovníka za spracovávanie obehov a turnusov, panického strachu až fóbie zo zmeny a nakoniec arogancie dopravcu podporenej dlhotrvajúcimi zmluvami, ktoré stavajú kraj do role poddaného sedliaka, ktorého je možné dojiť ako na panskom do nemoty. A to bez ohľadu na to aké vedenie je v čele kraja, či niekomu je alebo nie je po chuti, tak takýto prístup voči kraju aj za podpory krajských poslancov a starostov obcí je neprípustný, že často a okato podporujú akúkoľvek blbosť čo SADka predloží.
Reakcia na: PDM.8.99 #54177:
Ešte ťa mám učiť čítať? Tak 6.12.2018 je dátum schválenia a 9.12.2018 je dátum platnosti. Si po sebe čítaš aspoň tie linky čo sem dávaš? Asi nie,lebo inak by si nedristal.

PS: mňa bavia fakty a faktom je čo píšem. Ty domnienky,polopravdy a účelové tvrdenia - skade zase máš že predložila zmeny neskoro? Zmeny aj CP robí kraj. Neviem o zákonnej povinnosti predkladania návrhov zmien cp, ktorá by chudáka kraj stavala do pozície "fuuu ešteže sme to schválili tak rýchlo".
Reakcia na: draxter #54176:
Kde máš dátum schválenia zmien? Nepomýlil si si dátum platnosti a dátum schválenia?!

Prehovoril si ako maestro ozaj len čo je pravda. Nenapadlo ťa aj to, že SADka predložila zmeny CP neskoro, na poslednú chvíľu?! Nebolo by to prvý raz, čo doručili svoje CP 5-7 dní pred schválením. Ale tak však čo, oni si môžu bordel dovoliť,veď objednávateľ a aj občania ktorých zastupuje sú len plével a dopravca je übermensch, že?
Reakcia na: PDM.8.99 #54172:
Sa pozri najprv na dátum schválenia zmien v CP a až potom sa opri do správneho subjektu, ktorým však nie je SADka!
Reakcia na: PDM.8.99 #54171:
Čo je na tomto príspevku zlé? Že píšem pravdu o tom, že by sa po príchode nových ŽKV mali uvoľniť nejaké 754 a že sa Móricove "fejky" (proklamuje použitie kvalitných dielov a nasádza tam bars čo z Rumunska a Číny) kazia a že žerú naftu, keď o kazivosti sa vie už aj verejne a o požieraní nafty, že na voľnobeh zožerie viac ako 757 so 6 vozňami je čo zlé? Že je to pravda? Že to rušňovodiči samotní hovoria? Alebo je zlé moje želanie, ktoré je v prvom rade pre dobro cestujúcich aby netrpeli výpadkami nových DMJ a tiež meno dopravcu? Či mám si želať aby sa nové DMJ kazili? Mórica a jeho šmejdy neznášam, no želať si môžem skôr pád ŽOSky než niečo, čo by si odniesli cestujúci a dopravca.
Zmeny, ktoré vyžadujú ozaj "veľa" práce, okrem teda namáhavej práve prepísať šoférom vzoráky, CP, vytlačiť to, dať im to do vozidiel a vylepiť po zastávkach. Normálne ťažšiu prácu ani banníci nerobia ...
http://www.sadlc.sk/public/index.php?option=com_content&task=view&id=694&Itemid=365oto sú ozaj

No ak môže VÚCka nakázať iba takéto zmeny, tak je to na zamyslenie, že čo vôbec VÚCka reálne SADke vie nakázať, resp. čo SADka povolí VÚCke aby jej nakázala ...
http://www.sadlc.sk/public/index.php?option=com_content&task=view&id=698&Itemid=365

Reakcia na: BB-Schuhu #54170:
No v prvom rade sa uvoľnia njeaké 750 (posledná 300), 754 a nejaké Humenské 757 z obehov na R+Os. Pri "spoľahlivosti" naftožrútov z maštale arcizlodeja Mórica však bude treba ešte hodnú chvíľu 750.300 a zvyšné 754ky držať pri živote ako zálohu. Treba upresniť, že 7ks má byť už povestných naftožrútov kazivých 861 a 2ks 8?? ako dvojdielna verzia 861 s opciou, po ktorej využití by malo byť dvojdielnych Dunihlavov vo Zvolenskom depe 14ks.

Vyslovujem hlboké a úprimné želanie aby po rokoch kedy sa pozornosť sústredila iba na BA, ZA a KE prevádzky aby sa konečne aj ZV zadarilo - i keď živíme zas zlodeja Mórica ale čo už keď žiadny minister nie je súci na triezvy rozum pri tendroch. Pri dvojdielnej verzií mám ale obavy ...
Opäť ďalší požiar na železnici. Dnes rýchliku R814 Slatina s odchodom o 13:23 z Košíc zhorela lokomotíva 754.056 niekde pri Hajnáčke.
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/494441-rychliku-na-trati-z-kosic-do-bratislavy-hori-rusen/

Nové 861 budú jazdiť na tratiach Zvolen - Fiľakovo, Zvolen - Kremnica - Vrútky, Jesenské - Tisovec, Zvolen - Brezno a pod. Ako ale chcú riešiť náhradu starých 754 na trasách zo Zvolena do Žiliny/Margecian/Košíc, ZSSK nepovedala...
Reakcia na: hawkeye #54167:
Nuž o medveďoch sa dá hovoriť v prípade trate 171. Tu ale pri troche snahy a propagácie by mohli vlaky využiť na rýchle spojenie ZV-Kremnica, kde stanica je síce nad mestom ale nie až tak katastrofálne ďaleko. Trať 150 by v prvom rade potrebovala ako základ 8 parov Os vlakov každé 2h. Hlavne nelogická absencia vlaku o 17tej zo Zvolena je do neba volajúca (rovnako tak týmto stupídnym krokom zrušenia vlakov o 17tej trpí aj trať 152, čo boli práve tie vlaky, ktoré rozvážali gro zamestnaných domov).

Riadnu facku osobnej doprave dáva prístup ŽSR a obcí k prístupovým cestám. ŽSR razí filozofiu, že ak obce chcú osobnú dopravu, nech priložia ruku k dielu a obce opačne, že nech sa železnice starajú, ved preco by si oni robili starosti. Čo takto vužiť VPN a brigády ako kedysi? Ale ľahšie je ukazovať prstom na toho druhého a okolo seba kresliť svätožiaru. A dopláca na to dopravca slabou vyťaženosťou a cestujúci málo atraktívnou žel. os. dopravou. Začarovaný kruh, z ktorého sa nedostaneme pokiaľ to niekto nenaruší nejakou aktivitou, ktorá veci zmení. Svoje zohráva aj prístup starostov, samosprávy a obyvateľov, že akonáhle nie je železničná zastávka v strede obce, tak je zle. Stačí, že je v krajnej časti obce, či mimo stredu a pod. a už sú na svete výhovorky prečo železnica nie. Ale keď to zmerá človek na mape a prejde pešo, tak zrazu zistíme, že do 1,2-1,5km a 15min pešo max. je vlak dostupný. A to je norma aplikovaná aj v úspešnom IDS JMK a nie nejakej rozvojovej krajine, a funguje to! Prečo by nemohlo aj u nás, na Slovensku?

BBSK by sa mohol rozdeliť v súťaži podľa historických regiónov:
- Tekov (alebo Pohronie) - okresy ZH a ZC
- Horehronie - okresy BB a BR
- Podpoľanie - okresy ZV a DT
- Hont - okresy BS, KA a západ VK
- Novohrad - okresy LC, PT a východ VK
- Gemer - okresy RS a RA (koordinovať s KSK CP na linky RA-Jelšava-RV a Tornaľa-RV)
Pri okrese ZV mám nejasno, že kam ho priradiť ale ak by nebol v Podpoľaní, tak by tento región bol ako najmenší balík liniek, kde by ešte asi tretimu tvorili výkony minibusových liniek). Okres VK logicky je rozdelený tou inklináciu západu viac na Šahy a východu viac k Lučencu, ale pri tarifnej integrácií by to občania nejak nepocítili. Skôr by vznikla šanca na lepšie prepojenie VK a Krupiny priamo cez Senohrad a Bzovík. Dnes spojenie týchto dvoch okresných miest neexistuje, a ak tak skôr ako dielo náhody, že linka 605406 nadväzuje na 610413/611410 a opačne 2x denne možno. Pokiaľ cestujúci nedostanú garanciu aspoň 6 párov spojov, či aspoň prestupných väzieb (3 páry doobeda, 3 páry poobede, 3 páry cez víkend), tal to nie je pravidelná doprava pre cestujúcich ale zájazdová pre ľudí, ktorí milujú adrenalín.
mozno by bolo lepsie keby sa llinky sutazili jednotlivo , povedzme ze podmienka by bola akceptacia cipovych kariet , a potom by uz do riecky jazdil p. hribik na prsany ujo z detvy , na povraznik ujo strelnik , kraj by si urcoval cenu a kvalitu dopravy , a ak by sa niekdo priecil konkurencia ho vytlaci , ... inac je blbost aby ked niekomu skonci zmluva pozadoval vratenie investicii , sad bb tiez nic nedostala . takze pazravci
Vlaky v BB kraji, resp. ja budem teraz hovoriť skôr za bývalý veľký okres ZH - to je o ničom. Jednak si zoberme aj kvalitu lokálnych vlakov, tých tratí je tú úplné minimum a vlakové zastávky sú často niekde v takej riti, že cestujúci by si mal brať so sebou aj brokovnicu na medvede. A ani v mestách to nie je žiadna sláva, stanice často na okraji mesta so slabou MHD (viď ZH, BS a Kremnicu). A niektorí ľudia uprednostňujú vyslovene autobusy pred vlakmi, aj keď je zdvojená linka bus-vlak. Napríklad aj ja (sila zvyku).
Petik: Nezabúdaj, že MHD zabezpečuje mesto a nie kraj a len pripomeniem, že ako sa zredukoval okruh MHD hlavne v ZH a ZV. Do okruhu MHD predtým patrila aj Lutila (linka 5 ZH) a Sliač, Kováčová a ešte nejaké satelitné obce a všetko sa to prerobilo na prímestské linky. A otázne je, či tie malé obce by našli finančné prostriedky na to, aby si objednali spoje.
A či si podniky budú chcieť objednávať zmluvnú dopravu, je otázne. Čo som sledoval, videl som to tu skôr u fabrík, ktoré sú v úplnej riti mimo mesto, alebo tam chodí minimum spojov, napr Tubex, alebo zvol. mliekárne, Doka
Nech sa na to pozriem akokoľvek, autobusovú obsluhu v BB kraji sa nedá nahradiť poriadne ani čiastočne. A medzi sviatkami to bude zaujímavé, bo sa bude určite všetko riešiť za sekundu dvanásť. Bo ak Lunter neprestane vymýšľať a urýchlene sa nedohodne so SAD ZV a LC, spácha politickú samovraždu a kraju spôsobí poriadne veľké problémy. Ak sa chce týchto dvoch dopravcov zbaviť, dá sa to aj rozumnejšie - nateraz ich prežgrieť a potom dať v riadnom výberovom konaní pravidlá také, že by mali šancu aj iní dopravcovia. Som niečo počul, že v ZA-kraji idú pri ďalšom výberovom konaní rozdeliť územie na menšie časti (vraj až 5). To by sa dalo aplikovať aj u nás, hlavne vzhľadom na veľkosť kraja
Reakcia na: hawkeye #54163:
Smutné je to, že kraj reálne na vlastnú škodu nevie (alebo jemnejšie povedané nemá info), že na ktorý okres/región potrebuje koľko šoférov, lebo nadmerné množstvo výkonov sa sústreďuje na trasy súbežné s vlakmi a neostáva na obsluhu koncových oblastí, príp. okresy ako BS, KA, RS, RA, RS, VK a lazovné oblasti v okrese DT nemajú víkendovú obsluhu takmer žiadnu. Tak napr. v okresoch vyššie spomenutých by mali isto podstav, keby kraj zaviedol isté štandardy definujúce aj minimálnu obsluhu a povinné nadväznost, keďže sú obce kde víkendová obsluha neexistuje, alebo iba v takej podobe, že sa 2-3 smery delia o jedno vozidlo a tak 2 páry počas víkendu pre 3 linky sú málo a navyše neraz aj nevyhovujúce, kedy jeden smer má prvý spoj skoro ráno, druhý smer po ráne a druhý okolo 10-11h a poobede podobne, príp. lahôdka slovenských dopravcov zabezpečujúcich PAD je urobiť cez víkend iba 1 pár spojov do danej obce.

Vedenie kraja išlo do volieb s jasnou predstavou o IDS v kraji, čiže mali pri aspoň základnej znalosti kraja mať nejaký plán liniek a odvodené frekvencie liniek podľa počtu obyvateľov na trasách jednotlivých liniek. Mali začať už skôr so SADkami rokovať o zmenách CP, príp. si chystať pôdu u náhradných dopravcov s predložením istej kostry toho ako si predstavujú obsluhu kraja - ostatne CP sú prílohou ku každej súťaži.

Reakcia na: petik #54164:
Vlaky určite v BB kraji (a obávam sa, že na väčšine SK) určite nemôžu polnohodnotne nahradiť lokálne BUSY z jednoduchého dôvodu: - jednokoľajné traťe a pernamentné meškania všetkých vlakov, nielen tých, ktoré prídu zo zahraničia, resp. nejaká nehoda a iné na určitej trati. Tu je každý deň úplne aj lokálna osobná doprava mimo CP a je nepredstaviteľné vlakmi dochádzať na určitý čas do práce, či už ak je nejaká fabrika na trati, alebo ako prípoj na MHD v meste do priemyslených zón. Čo je veľká škoda.
Reakcia na: hawkeye #54163:
Spomina si niekto este, ako jednoducho dokazali CSAD ZV nahradit CSAD BB?
Jasne, teraz sa jedna o 3x vacsiu akciu a urcite suhlasim so vsetkymi problemami, ktore popisujes. Ale mohlo by sa im podarit nahradit aspon cast a napriklad uplne vypustit linky v subehu s vlakmi. Medzi Breznom a Zarnovicou dopravu takmer dokonale zastupia vlaky. Tiez by mohli zeleznice vypomoct na trati Brezno-Telgart alebo Zvolen-Krupina. A Ales Bilek by mohol triumfalne vytiahnut svoj motorovy voz 🙂
Zmluvnu dopravu pre dopravu zamestnancov, ktora by ciastocne riesila krizu, by si mohli objednat velke podniky, povedzme Zeleziarne Podbrezova alebo Slovalco Ziar nad Hronom.
Mesta ako Brezno by mohli posilnit MHD a obce ako Molca, Malachov alebo Horne Prsany by si mohli objednat zmluvnu dopravu v useku od konecnej MHD, ktoru by mohlo vykonat samotne vozidlo MHD.
Skratka, urcite moznosti na zmensenie rozsahu katastrofy tu su.

Ja tipujem, ze sa ziadny vysledok nedozvieme az do zaciatku januara, obidve strany budu vyhrocovat jednanie, tvarit sa, ako nespochybnitelna je ich pozicia, a nakoniec sa dohodnu na nejakom kompromise. Napriklad nova zmluva na 3 roky a nasledna opcia na odkup autobusov krajom za zostatkovu cenu.
CSAD ZV a LC nemozu riskovat nedohodu. Bez dotacii dopravu v takom rozsahu neufinancuju, aj keby mali pripadny sudny spor o neplatnosti zmluvy nakoniec vyhrat, znamenalo by to ich koniec.

Teoreticky moze mat kraji v zalohe nejaky prekvapivy plan. Napriklad odkupi CSAD LC a zalozi vlastny dopravny podnik. Aj obidve CSAD mozu prekvapit napriklad ziadostou o nejake predbezne opatrenie.

Nakoniec, vojna medzi dopravcami a krajom nie je nicim novym. Pozrite sa na ustecky alebo liberecky kraj.
Reakcia na: PDM.8.99 #54162:
Súhlasím a už som niečo podobné rozoberal asi 200 príspevkov dozadu, na Slovensku a ani v okolí proste nie je dopravca, ktorý by dokázal kapacitne nahradiť inú SADku a SAD ZV (opravte ma, ak sa mýlim) je počtom vozov najväčšia na SK. A zohnať toľko vodičov je v tejto dobe tiež utópia. A, PDM, presne, ako hovoríš, priestory sú ďalšia vec. Kancelárske sa dajú zohnať hociako, horšie je to s dielňami a odstavnými plochami.
Keďže CP platia len do konca roka, môže fakt nastať to, že od 1.1. nevyjde na cestu ani jediný autobus, bo SADky si povedia: "keď sú na BBSK takí múdri, nech si to teraz vyžerú" a budú čakať, až sa k ním Lunter doplazí a bude ich na kolenách prosiť, aby zase začali jazdiť, bo podľa mňa je úplne jasné, že iného dopravcu mu do jedného mesiaca nevyčaruje ani Copperfield.
Romčo, ak by taký nevysvetliteľný zázrak náhodou aj nastal, len pripomeniem, aký chaos bol, keď MHD BB prebrala SAD ZV a čo všetko tam na začiatku jazdilo (prenajatí súkromníci a myslím, že sa zjavila aj nejaká karosa lc) a tam bolo treba nahradiť LEN niekoľko desiatok vozov pre MHD jedného mesta. Prímesto celého kraja je trochu väčší záhul. Odhadujem cca 550 vozidiel.
Reakcia na: roman85 #54159:
No to je len naše zbožné želanie. V prvom rade by to, čo obsluhuje SAD Zvolen s tým vozovým parkom bolo potrebné zohnať aspoň 4-5 dopravcov. Problém by bol tiež so zohnaním plôch kde by sa mohli autobusy deponovať legálne na základe nejakej zmluvy. SAD Zvolen isto svojmu nástupcovi neprenajme svoje priestory lacno, ak vôbec. Tá platnosť CP je inak ohraničená platnosťou licencií na dané linky, resp. tým, aký dátum platnosti CP stanoví VÚC pri schvaľovaní CP. SADky vždy predkladajú predtlačený CP s platnosťou až do konca platnosti licencie. Každý normálny objednávateľ však platnosť CP ohraničí aby sa nestávalo také, že SADka predloží nejaký nezmysel, ktorý je potom potrebné zvyšok roka hradiť, ale trebárs po ohraničení platnosti na 3 alebo 6 mesiacov je možné SADku pritlačiť aby vrátila naspäť pôvodný CP, keďže by po nepredložení opraveného CP ten so skrátenou platnosťou prepadol a linka by nemohla bez platného CP jazdiť.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.