Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #54072:
Veru, mandát dostal starý ale pcha všade mladého.potom to tak vyzerá,že ani odpovedať na otázky nevie.
Reakcia na: kvorka #54071:
Narazal som na to cudesne predlzenie zmluvy (tesne pred koncom mandatu), ktore v Ziline nemali, cize Duncove prirovnavanie nie je absolutne na mieste. BBSK by zrejme postupoval rovnako ako ZSK, keby bol v takej situacii ako je ZSK.

Ja urcite "populisticky" Luntera branit nebudem, o ludoch co si na urad nastahuju syna myslim svoje. To neznamena ze teraz v kazdej jednej veci do neho budem kopat aj ked to nie je na mieste, ze ano?
Reakcia na: 810zssk #54070:
a čo v BBSK rozmetal ohľadne dopravy? Poprosím fakty, inak mi príde, že populisticky brániš Luntera bez znalosti veci.
Reakcia na: PDM.8.99 #54069:
Jasne ze ZSK ide "normalnejsiou cestou", kedze im to tam predtym nerozmetal fasista.
https://bystrica.dnes24.sk/lunter-a-jurinova-sa-zhodli-takto-chcu-obstarat-sluzby-vo-verejnej-doprave-314060

Aký zmysel malo toto hrkútanie si na kávičke? ŽSK ide do súťaží na výber dopravcov, už to oznámili pár mesiacov nazad, že obsluha kraja bude rozdelená na 5 súťaží na 5 oblastí (Horné Považie, Kysuce, Turiec, Orava, Liptov) a vedia to aj tu diskutujúci podaktorí. Lunter išiel načo do Žiliny vôbec? Vyhlásil SADke vojnu a teraz zistil, že nevedia ako vyhlásiť súťaž riadne a podľa legislatívy, ktorou sa oháňa, že ju pozná, tak ide hasiť problém? Alebo o čo išlo? Na kávičku si pokecať a rozdať úsmevy a na stretnutí v zmysle :"Dohodli sme sa na ďalšom stretnutí, kde sa dohodneme, že sa stretneme dakedy v budúcnosti.", to neviem či potrebuje BBSK teraz v tomto stave. A ŽSK nijak toto stretnutie nepomohlo isto, ŽSK má jasno v tom čo chce a myslím aspoň nateraz, že za tým idú normálnejšou cestou než BBSK.
Reakcia na: Troll #54065:
Objednávateľ má stanoviť podobu CP a aj štandardy vozidiel. Keďže SADky si svojvoľne nakupujú Crosswaye bez rozmyslu naprieč Slovensko, tak vidíš, že objednávateľ do toho moc nekafre. Trenčín napr. potrebuje viac kĺbových autobusov aby pokryli linky 1, 8 a 22 a vybrané spoje do priemyselnej zóny, no nedeje sa tak. SAD Lučenec mal nedávno posledné dve Karosy C744 a tie i keď sa nasadzovali systematicky na LC - Fiľakovo - Šiatorská Bukovinka na linky 606411 a 422, tak skôr to nasadzovali ako vychádzalo už a náhradu za ne napriek testovaniu 18m SORky sa žiadna náhrada v podobe iného 18m vozidla nezakúpila. Keby sa jednalo o nejaký systémový krok, tak by sa nakúpilo 5-6 18m autobusov alebo aspoň 15m Solaris ako má Arriva na linku Šaľa - Nitra, kde im došlo, že 12m bus nestačí. Bohužiaľ pokiaľ si objednávatelia výkonov nepovedia jasne, že táto linka bude obsluhovaná takýmto vozidlom a táto takýmto, tak v tom bude bordel a bude to na svojvôli dopravcov.
Reakcia na: Agent007 #54063:
Ja ale nikde netvrdím, že 10m bus bude mať o 20% nižšie náklady ako 12m bus, takže neviem od čoho v mojom príspevku si sa odrazil k napísaniu svojej reakcie. Pri zvýšení frekvencie spojov predpokladáš zvýšenie atraktivity VHD (pre to to aj robíš) a predpokladáš aj zvýšenie príjmov. Isto prvé dva roky na 1km budeš mať vyššie náklady o 10-30% keďže sa jestvujúca klientela rozloží a následne začnú pribúdať noví cestujúci. Treba to však spropagovať aj, že ponuka spojov sa rozširuje, nie čakať so založenými rukami len. Čiže letáky, priestor v miestnom tlačenom médiu, lokálnej TV, celovozidlové reklamy propagujúce MHD, billboardy, atď.
Reakcia na: Troll #54065:
keďže na ňom spolupracovali (nebol teda výsledkom geniality mesta) tak preto hovorím, že keď sa chce, tak to ide. Takže to nie je to isté. A svedčí o tom i kúpa Crealisov. Nie je to na MHD dokonalé, ale cesta sa našla. Pri PAL je to dokolečka dokola to isté, jedno kto je "plášť po kúpaní"
Reakcia na: kvorka #54064:
Cestovný poriadok MHD LC predsa rieši mesto, nie SAD, alebo tam je všetko inak? 😎
Reakcia na: PDM.8.99 #54061:
DAL je na vlastné riziko dopravcu, takže kritizovať je pekné, ale aspoň vidno, že tam kde nie sú trate to kape a chce to nejakú zmenu. A ak teda linka je stratová, ako správny hospodár ju naozaj obmedzím/zruším.

PAL RA: plačeš zjavne na nesprávnom hrobe a ukazuješ riadnu neznalosť: CP schvaľuje práve geniálna Lunterova banda na Vúcke, čiže je to výsmech pre ňu a nie dorpavcu, ktorý odjazdí čo má. Práve naopak, na svojom teritóriu MHD LC ti ukazuje dopravca, že to vie.
Reakcia na: PDM.8.99 #54062:
napriklad v tom, ze 10 metrovy bus nebude mat o 20% nizsie naklady ako bus 12 metrovy, cize neviem cim chces ufinancovat tu zvysenu frekvenciu spojov, ked mesto na to asi (?) nema...
Oprava: Nemalo byť SASka ale SADka.

A veľmi rád by som vedel, že v čom nemám podľa dvoch mínuskujúcich ľudí bez znalosti a argumentov pravdu. Mínuskuje sa ľahko ako na diskusií v SMEtiach, no argumenty a fakty oveľa ťažšie predstaviť.
Reakcia na: mirkobb #54047:
No veľmi ma pobavilo na záver článku vyjadrenie o tom ako prevádzkujú diaľkovú a medzinárodnú dopravu. Diaľkovú nevedia prevádzkovať ani tam kde im nekonkurujú vlaky a ponúkajú tam ľuďom 1 pár spojov ako na výsmech úplne žobráci. A potom z medzinárodky urobia diaľkovú lebo odoberú úsek v ČR a nakoniec ani diaľková nemá úspech, tak dajú blbcom na VÚCke schváliť CP prímestskej linky, ktorý zahŕnaspoje diaľkového autobusu prevexlované na prímestské a teda už to caluje a kryje kraj. To je prípad prerodu MAL LC - Ostrava na DAL LC - ZA, ktorá ostala ako pridaný pár spojov LC - BB, nemocnica v úplnom súbehu s vlakmi, čiže opäť peniaze vyhodené von oknom, pretože na VÚC CP schvaľujú nesvojprávni skorumpovaní chumaji, a to isté aj prípad DAL LC - BA cez VK, kde ľuda potrebujú bezpodmienečne autobusové spoje, no SASka nedokáže ani na svojom súverénnom teritóriu prosperovať a ponúknuť atraktívne CP.

Mimochodom aj tá PAL čo SAD LC prevádzkuje, tak je v okrese Revúca výsmechom a torzom aspoň zálladnej dopravnej obsluhy. V LC síce majú taktový CP ale spoje raz za hodinu v tak malo meste, sú slabota. Treba 10m autobusy a spoje aspoň každých 20 alebo 30 minút aby sa nevyplatilo ísť na viac ako 1,5km pešo.
Dnes krátko po 09:30 sa tesne pred hl. žel. stanicou (ani nie 200 metrov) zrazila malá 34-ka s osobným motorovým vozidlom. 34-ka išla z Podlavíc.
Reakcia na: Dispecer #54058:
Ale už chápem, prečo EMtest s platbami prostredníctvom bezkontaktných platobných kariet sa celkom rozbehol v Poľsku.
Reakcia na: Vladimír #54057:
Aha, ja som sa domnieval, že Vesna je len iné meno pre EMX27.9 (na prvý pohľad z fotografií, ktoré som doteraz videl vyzerali podobne). Ale priznám sa, ani jedno z toho som ešte naživo nevidel...
Reakcia na: Dispecer #54056:
Firmy TransData a EMtest majú síce spoločnú históriu, nie však súčasnosť. Palubný počítač typu Vesna je vlastným produktom TransDaty a niet dôvodu, prečo by k nemu ponúkali tlačiareň konkurenčného EMtestu, s ktorým sa rozchádzali, ako si pamätáme, pomerne búrlivo. Čo som okrajovo registroval, pôvodne mala TransData ambíciu predstaviť vlastnú tlačiareň. Neviem, či sa to len odsunulo alebo sa od toho celkom upustilo, faktom je, že majú podpísanú spoluprácu s Mikroelektronikou a štandardne k svojmu palubáku ponúkajú jej tlačiareň. Dokonca, ak sa nemýlim, výhradným obchodným zástupcom pre produkty Mikroelektroniky na slovenskom trhu je TransData. Nejako obdobným spôsobom sú tiež riešené elektronické tabule, kde TransData štandardne podporuje tabule BUSTEC, ktoré aktuálne nakupuje väčšina slovenských SAD-iek.

V článku to síce nezaznelo a z fotky si typ netrúfam určiť, no očakával by som, že veľmi pravdepodobne aj na lučeneckých Crealisoch budú tabule BUSTEC.
Reakcia na: Vladimír #54055:
Divím sa tomu iba preto, lebo EM-Test má aj vlastnú tlačiareň v ponuke dodnes - EM216ipl / EM216iprl:
http://www.emware.com/printers.html
Reakcia na: Dispecer #54054:
To súhlasí. TransData štandardne dodáva k svojim palubákom tlačiareň cestovných lístkov od Mikroelektroniky.
Reakcia na: Vladimír #54049:
Akurát len tá tlačiareň na cestovné lístky by mala byť od Mikroelektroniky (zhodná s tou, ktorá sa dodáva k palubnému počítaču Mikroelektronika Synergy OCC). ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.