Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PIT #53519:
Inak tie zmeny CP PAL sú vôbec o niečom alebo to sa hrajká SADka a diletanti na VÚC len schvaľujú sračku za sračkou, látajú kde horí posunmi o +5min jeden rok, o rok -10 minút a tak dokolečka dokola, lebo jeden rok sa ozve babka z Nemeckej, druhý dedko z Brusna, tretí starosta v obci XY, ktorý ako pravý Horehronský boľševik slúži štvrté, či piate volebné obdobie a nerobí sa nič. Napadlo niekoho vôbec, žeby tá linka z Brezna mohla jazdiť aj nejak systémovo, že v rannej špičke každých 15 minút, v sedle 30 minút a v poobednej špičke 20 minút? Tiež by som rád poznal toho nesvojprávneho tvorcu CP 601470, ktorý považuje za normálne aby v 11h odišli z BB 4 spoje a ďalšie hodiny to skáče hore dole, ako keby si losovali ľubovoľné čísla od 1 po 4 ...
Pre zaujímavosť, ako sa zmenili pomery na AS po presmerovaní PAL z Mičinskej a zavedení zachádzania MHD a hlavne po zvýšení poplatkov. V prílohe je maximálny modelový mesiac podľa stavu CP k 12.02.2018 a jeho porovnanie s maximálnym mesiacom pred zmenou - júnom 2017.
Z porovnania je zrejmé, že tri štvrtiny poplatkov si zacvaká samospráva (VÚC sa tomu nemá ako vyhnúť) a nie ako sa demagogicky navonok prezentovalo, že zaplatia dopravcovia - no áno, ale za výkony vo verejnom záujme si to dopravcocia dajú automaticky preplatiť objednávateľovi z verejného rozpočtu.
Vrátane do vzduchu vyhodených 28 tis. eur/rok za MHD (kým k nejakému zásadnému zlepšeniu oproti jazde MHD pred ŽST, a to bez potreby platenia nejakého poplatku, nedošlo, niekto to môže hodnotiť aj ako zhoršenie), ktorá naopak na náklady mesta (kým v iných prípadoch si obchodný reťazec musí sám zaplatiť, aby mu MHD jeho centrum obsluhovala) zabezpečuje
- vlastníkovi návoz a odvoz zákazníkov (a ten túto službu, ktorá ho v postate nič nestojí, ešte cez prevádzkovateľa AS dokonca spoplatní) a
- dopravcom návoz a odvoz cestujúcich, za ktorých už i tak títo dopravcovia zaplatia v svojom poplatku, keďže sa jedná o tých istých ľudí.
A celá hra je len o vybraní peňazí na prevádzku a nájom pre vlastníka, bez akejkoľvek logiky - teda mimo logiky prídeš sem, tak zaplať. Ale prečo tú hru hrá aj mesto, keď nemusí? A prečo si dal takýto záväzok na krk DPM, keď nemusel? Hlavne teraz aby sme sa báli, že či pri takých poplatkoch zostanú nejaké komerčné linky DAL a MAL jazdiť do BB, AS. Však napr. pre Turancar to pri uvedenom modeli vychádza mesačne vyše 1 800 €, či pre Regiojet skoro 2 000 €, kým podľa pôvodných sadzieb to bolo cez 800 €, resp. pod 900 €. Áno, štandard sa na novej AS o čosi zvýšil, ale že by až tak? no uvidíme, ako to bude fungovať.
Reakcia na: BB-Schuhu #53517:
"- Os 7204 (Banská Bystrica 07:15– Zvolen 07:50) bude jazdiť len počas pracovných dní;
- počas víkendov a sviatkov bude vytvorená neskoršia alternatíva k vlaku Os 7204, a to vlak Os 7381 (Banská Bystrica 07:31 – Zvolen 07:59). Na základe požiadaviek zamestnancov FNsP F. D. Roosevelta sa ZSSK touto zmenou postarala o lepšie zladenie vlakovej a verejnej dopravy v Banskej Bystrici."

By ma zaujímalo, pre aký počet zamestnancov nemocnice cestujúcich cez víkend práve do zastávok v úseku Vlkanová - Sliač bolo skutočne nevyhnutné predĺžiť o štvrť hodinu státie a jazdu priameho vlaku BR - ZV v BB. A zladenie je tak úžasné, že o 7:15 ide priamo z nemocnice do Zvolena autobusový spoj 601458/63, ale tu sa posúva železnica, namiesto toho, aby ak je problém práve obsluha v úseku Vlkanová - Sliač, sa využil i tak nezmyselne jazdiaci autobus v súbehu so železnicou a stačilo, aby autobus nejazdil pre nikoho po R 1, ale išiel cez obec/obce, kde bolo nevyhnutné túto prepravu zabezpečiť alebo takýto spoj úplne zrušil, nakoľko i tak robí konkurenciu iným dotovaným druhom verejnej dopravy v súbehu s nimi. Ani z voza, ani na voz - no IDS ako vyšitý.

Inak aká je to vlaková a verejná doprava? Lebo ked tak je železničná, ale aj tá je súčasne verejná...
Reakcia na: Kami #53512:
Áno bola, boli aj zátarasy. Aj keď to riadenie dopravy asi nebolo vždy tip top. ?
Reakcia na: Kami #53512:
Podľa záberov v TV správach tam mali postavené zátarasy kvôli pojednávaniu na ŠTS s Mazurekom o skúsenostiam z predchádzajúceho.
Reakcia na: brefos #53509:
A naopak neviem ako sa to tyka linky 100. Ale to je jedno. Bola tam vobec nejaka uzavierka? Alebo stacil zvyseny dozor policajtov?
Reakcia na: BB-Schuhu #53506:
To je tak, keď si niektorí vodiči vytvárajú vo vozidlách vlastné pravidlá a pripomína to kultúru bežnú z československých filmov, kedy napr. rozhodujúcou silou v nemocnici nebol primár, ale upratovačka, ktorá dala do laty aj neho, keď jej stúpal po umytej podlahe. Kým tu nebude úcta dopravcu a jeho zamestnancov k cestujúcemu, ako jeho chlebodarcovi (lenže to by to nemohlo fungovať tak, že bez ohľadu na to, akým spôsobom a v akej výške vyrobí stratu, vždy mu ju objednávateľ zaplatí), nikdy verejná doprava nedostane možnosť získať status alternatívneho systému k IAD. Aj včera sa ku mne dostala info o tom, ako sa vodič v našej MHD nevhodne správal k cestujúcemu a dokonca do neho strčil.
Reakcia na: brefos #53509:
Evidentne ani 12 rokov nestačilo a asi si ešte ďalších pár budeme musieť počkať, kým budú schopní naformulovať jasný a komplexný oznam, z ktorého by bolo jednoznačne zrejmé, že spoje ktorých liniek v ktorom smere budú presmerované v akom úseku po akej trase a že ktorá zastávka v ktorom smere nebude obsluhovaná, resp. zastavením na inej zastávke nahradená ?
Reakcia na: BB-Schuhu #53507:
No a L33 sa to netýka? Asi zabudli dopísať...
Reakcia na: BB-Schuhu #53506:
By som sa vysrajdal na to mu ísť ešte dopredu si kúpiť JACK, lebo to on má povinnosť umožniť nástup,ďalší kockaaač čo má hlavu na to,aby mu neprešlo do krku a pritom vie ešte krútiť volantom...
K téme neotvárania predných dverí na nástup.
Dnes ráno opäť rovnaká skúsenosť s vodičom ZV-309BI. Predné dvere neotvára, cestujúcich aj tých kupujúcich CL za hotovosť, núti nastúpiť druhými dverami a potom sa uličkou v autobuse vracať k vodičovi. Tak toto považujem na neprípustné správanie vodiča, zbytočne sa predlžuje pobyt vozidla v zastávke, čo si naopak odtrpia cestujúci sediaci pri druhých dverách otvorených dlhšiu dobu.
OK, viem, že dnes ráno boli mrazy pod -10 st., ale v minulosti bývali aj väčšie. Ale to čo sa deje tejto zimy (a pritom doterajšie teploty vôbec neboli extrémne nízke, skôr naopak) je niečo, s čím som sa doposiaľ nestretol.
Vie niekto dôvod, prečo ide dnes R345 Kysuca odklonom cez Kremnicu?
Pritom oprotiidúci vlak R340 Beskyd, s ktorým sa mal križovať na Harmanci-jaskyni, išiel svojou trasou a navyše aj načas.
Reakcia na: kvorka #53503:
Môžem potvrdiť, že naozaj sa stalo, že vodič odmietal otvoriť predné dvere na nástup (!). A to neboli žiadne mrazy, teploty mierne nad nulou. Dvere otvoril až po tom, keď cestujúci ostal stáť pred dverami a odmietol sa presunúť k druhým dverám.
Reakcia na: Diskus #53501:
neviem si predstaviť, žeby v BB vodič neotvoril predné dvere na nástup - v hotovosti sa inde platiť nedá, jedine žeby nastupovali 2-3 cestujúci a s kartou šli druhými, či? Popíš bližšie, lebo takto je to ako kritika pre nič za nič.
Reakcia na: Diskus #53501:
Teba mal skárať už dávno.
Je vám zimka šoféričkovia uzimení ? Prečo neotvárate predné dvere pre nastupovanie ráno ? Nech vás boh skára hneď zaraz tam kde ste.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.