Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
K téme neotvárania predných dverí na nástup.
Dnes ráno opäť rovnaká skúsenosť s vodičom ZV-309BI. Predné dvere neotvára, cestujúcich aj tých kupujúcich CL za hotovosť, núti nastúpiť druhými dverami a potom sa uličkou v autobuse vracať k vodičovi. Tak toto považujem na neprípustné správanie vodiča, zbytočne sa predlžuje pobyt vozidla v zastávke, čo si naopak odtrpia cestujúci sediaci pri druhých dverách otvorených dlhšiu dobu.
OK, viem, že dnes ráno boli mrazy pod -10 st., ale v minulosti bývali aj väčšie. Ale to čo sa deje tejto zimy (a pritom doterajšie teploty vôbec neboli extrémne nízke, skôr naopak) je niečo, s čím som sa doposiaľ nestretol.
Vie niekto dôvod, prečo ide dnes R345 Kysuca odklonom cez Kremnicu?
Pritom oprotiidúci vlak R340 Beskyd, s ktorým sa mal križovať na Harmanci-jaskyni, išiel svojou trasou a navyše aj načas.
Reakcia na: kvorka #53503:
Môžem potvrdiť, že naozaj sa stalo, že vodič odmietal otvoriť predné dvere na nástup (!). A to neboli žiadne mrazy, teploty mierne nad nulou. Dvere otvoril až po tom, keď cestujúci ostal stáť pred dverami a odmietol sa presunúť k druhým dverám.
Reakcia na: Diskus #53501:
neviem si predstaviť, žeby v BB vodič neotvoril predné dvere na nástup - v hotovosti sa inde platiť nedá, jedine žeby nastupovali 2-3 cestujúci a s kartou šli druhými, či? Popíš bližšie, lebo takto je to ako kritika pre nič za nič.
Reakcia na: Diskus #53501:
Teba mal skárať už dávno.
Je vám zimka šoféričkovia uzimení ? Prečo neotvárate predné dvere pre nastupovanie ráno ? Nech vás boh skára hneď zaraz tam kde ste.
Takže ďalšia vec, ktorú si SAD ZV takzvane pekne povedané pokašľal v pohľade voči cestujúcemu a objednávateľovi - ktorý z toho pre niektorých vychádza ako samotný vinník....

Pred približne mesiacom som mal tú možnosť previesť sa L100 aby som zistil z oznamu v autobuse o neobsluhovaní zastávky Hviezdoslavova Alpinka z dôvodu nezjazdnosti komunikácie (prepadla sa cesta), na tom by všakže nebolo ešte nič zlé...

Kedže sa bežný človek, ktorý sa potrebuje dostať na Alpinku nemohol ani len dozvedieť zo žiadneho zdroja o jej neobsluhovaní ako linkou 80 tak ani L100, čakal som že výluka trvala symbolický týždeň a bola vykonaná náprava vozovky.... Avšak kvôli dlhému konaniu opravy danej "diery" sa výluka predĺžila o takmer mesiac, a tak bežný cestujúci, ktorý nebýva na Uhlisku, respektíve sem chodí "raz za čas" nemá možnosť povedomia o výluke...

A zostáva nám dúfať, že to potrvá ešte nejaký ten týždeň dva bez potrebného >OZNAMU< zo strany dopravcu (prípadne to mohol byť aj samotný objednávateľ), pokiaľ sa náhodou mýlim a oznam niekde na internete bol, opravte ma ? ?

PS - načo tu potom máme dole uvedené stránky keď nevedia náležite informovať??
> http://www.mhdbb.sk/ <
> http://www.sadzv.sk/dopravne-obmedzenia < a sadzv.sk všeobecne
http://funkyimg.com/i/2Czas.jpg 10.12.17 zmena (posun o 2 minúty na 19:52), elektronická tabuľa OK.
Reakcia na: BB-Schuhu #53497:
Čo sa týka SKIBUSU na Šachtičky...som tiež toho názoru, že je to dobrý nápad ale ako to už v BB chodí jeho samotná realizácia je veľmi nešťastná. Nevidím zmyselný argument prečo by SKIBUS nemohol zastavovať na všetkých zastávkach po trase a východzia zastávka na Námestí slobody podľa mňa tiež nie je najšťastnejšia voľba.. Nehovoriac o tom, že jeden spoj za deň smerom na Šachtičky a jeden smerom na Námeste slobody je žalostne málo. Nie každý vydrží lyžovať celý deň...niekomu stačia len dve hodiny a má dosť a čakať potom dajme tomu od 12:00 do štvrtej je otras. A keď sa k tomu pridá veľmi slabá informovanosť ktorá sa rozbehla až po spustení linky...je veľmi naivné čakať, že tá linka bude vykazovať vysoké čísla vyťaženosti. Chcelo by to aspoň 120 alebo dajme tomu 150 minútový interval + aby voz zastavoval na všetkých zastávkach po trase a takisto pridať na trasu Autobusovú a vlakovú stanicu aby bolo možné na SKIBUS prestúpiť z regionálnych spojov.
Skibus Šachtičky: ZV-357BI (ráno aj poobede).

V prvom rade musím pochváliť vodiča, ktorý vzorne ráno vyčkal na zastávke Rudohorská dolná na plánovaný odchod o 8:45.
Vyťaženosť bola oproti minulému víkendu podstatne lepšia, hore cestovala aj skupinka malých detí (s nimi asi 15 cestujúcich), naspäť o 16:00 išlo aj dosť bežkárov, odhadujem dokopy 20, možno aj 25 ľudí v spiatočnom spoji.
Takže áno, opäť som sa utvrdil v tom, že pravidelná verejná doprava na Šachtičky má potenciál (sezónny určite - či už v lete alebo v zime, no možno aj celoročne). Len treba to robiť stabilne, celú sezónu (nie začínať až vo februári) a každú sezónu. Ľudia si zvyknú a budú to využívať. O takúto službu je záujem, či už v lete alebo v zime.
Taktiež musím pochváliť propagáciu skibusu v areáli Šachtičiek, plagátik s cestovným poriadkom visí na každom rohu kam sa len človek pozrie (dokonca aj na WC hneď vedľa pisoára). Naopak, na zastávke Rudohorská dolná stále žiadny CP nie je.
Reakcia na: Jeffko #53495:
Veď linka ide v smere BJ cez Čertovicu denne, len nemá Poprad (netreba, využi linku 703501 8:10+ Kežmarok cez Vernár http://portal.cp.sk/Data/pdf/L703501_171210_55923.pdf ). Ja by som to nepretrasovával ani cez školský rok v nedele späť v(7)26, aj keď idú z L.Hrádku aj posilové Hontianske Nemce, aj od Ružomberku Námestová, tiež Slivtour a Čupa (aj z PP) a Hrkeľ z RK. Na túto linku 611507 v nedeľu je dobrý prípoj z Chočských vrchov v LM z L.Anny (16:55-17:25), Hont. Nemce sa o 16:55 pri 0 min. prestupe nestíhajú. Cez Čertovicu ide PAL L.Mikuláš Brezno 18:35N, tak načo sa majú vyšachovávať, treba túto podvečernú linku napĺňať a využívať 🙂. Cez prázdniny okrem Slivtouru, Čupu a Hrkeľa cez Donovaly nejdú posilové DAL SAD ZV, ani cez Čertovicu PAL 603438, takže tam je to na vážkach, kade to trasovať...

Len mám pripomienku k linke 611507 so znamienkami x6 a +, keďže tohto roku sú aj ďalšie sobotné sviatky, ako sa stalo aj na Troch kráľov dňa 6.1., že na Termináli ukazoval elektronický označník obidve vetvy a polohy spojov aj cez Donovaly + (ten mal ísť), aj cez Čertovicu (x6) - bola síce sobota, ale sviatočná, čiže na túto sa to nemalo vzťahovať, nebolo to ošetrené, treba k znamienku x6 ešte pridať negatívnu značku (20)-nejde v...(soboty, kedy je sviatok), resp. rozdeliť spoje na znamienka x a na (6)20. Ďakujem.
SAD Krupina ukončila prevádzku linky 702505 Humenné - Bratislava od 12.02.2018
http://portal.cp.sk/Data/pdf/L702505_180212_56427.pdf
Odporúčam SAD ZV pretrasovať linku 611507 cez Čertovicu a Brezno aj v nedeľu a pridať zastávku Poprad, AS aby linka získala viac cestujúcich.
Čremošniansky tunel - motor ventilátorovne prešiel v uplynulých týždňoch opravou ložísk, prebieha jeho osadenie a opätovné zaradenie do prevádzky.
zdroj:http://www.zsr.sk/pre-media/vyjadrenie-media/2018/februar/aj-zeleznicne-tunely-maju-jedinecne-vetranie-ktore-zabezpecuju-specialne-motory.html
Dnes vážna nehoda autobusu SAD Zvolen ZV-617BI (Axer).

Axer ZV-617BI dnes na diaľkovej linke č. 707506 s odchodom o 5:20 z Veľkého Krtíša smerujúci do Prešova havaroval okolo 7:30 pri zjazde z rýchlostnej cesty R2 pri Tornali, následkom čoho sa autobus prevrátil na bok.

ZV-617BI: http://evidencia-dopravcov.eu/voz/3056

články:
http://www.rimava.sk/policajne-sprvavy/pri-tornali-rano-havaroval-autobus-do-nemocnice-smerovali-tri-sanitky/
http://www.tvnoviny.sk/domace/1906964_havaria-autobusu-v-tornali-osem-zranenych-skoncilo-v-nemocnici
https://www.noviny.sk/krimi/307624-pri-obci-tornala-prevratil-autobus-zranilo-sa-niekolko-ludi
Reakcia na: Danny #53489:
No tak hlavne, že ty vieš rozlíšiť označník od označovača. Či tu nebude pablb niekto iný ? .
Reakcia na: Danny #53489:
Označník nie je označovač, označovač nie je označník. ?
Reakcia na: BB-Schuhu #53481:
Môj príspevok sa týkal tohto príspevku a Národnej
Elektronických označníkov?! WTF!
To si mám čipovú kartu priložiť k displeju?!
Kokos to čo za pablba písalo to novinku?

Pripomína mi to moju reklamáciu použitia karty Slovak lajna v spojoch DPB, ktorá mi v najnovších elektronických označovačoch v busoch prosto nefunguje. A nielen že mi panie z helpdesku DPB píšu, že ju neviem prikladať k označovačom, ale ešte ani nevedia rozlíšiť medzi linkou a spojom...
Reakcia na: kvorka #53486:
Tak to pozerám a spisujem ako to jazdí:

L34 (označené ako "a"), 35 a 36 zo "Železničná stanica"
04: 22 37a 52
05: 07a 22 37a 52
06: 07a 22 27a 37a 52 - ?! 27´
07: 07a 22 27a 37a 52 - ?! 27´
08: 05a 20 35a 50
09: 05a 20 35a 50
10: 05a 20 35a 50
11: 05a 20 35a 50
12: 05a 20 35a 42a 50 - ?! 42´
13: 05a 20 27a 37a 52 - ?! 20´ a 27´
14: 07a 22 27a 37a 52
15: 07a 22 27a 37a 52
16: 07a 22 37a 52
17: 12a 32 52a
18: 22 52a
19: 22 52a
20: 22 52a
21: 22 52a
22: 22a

L34 (označené ako "a"), 35 a 36 zo zastávky "Tajovského - Pod nemocnicou"
04: 54
05: 09a 24 39a 54
06: 09a 24 39a 54 59a - ?! 59´
07: 09a 24 39a 54 59a - ?! 59´
08: 10a 24 40a 54
09: 10a 24 33a 54 - ?! 33´
10: 10a 24 40a 54
11: 10a 24 40a 54
12: 10a 24 40a 54
13: 11a 24 40a 54
14: 00a 10a 24 40a 54 - ?! 00´
15: 00a 10a 24 40a 54 - ?! 00´
16: 00a 10a 24 39a 54 - ?! 00´
17: 09a 24 44a
18: 04 23a 54
19: 23a 54
20: 23a 54
21: 23a 54
22: 23a 53a

Tie spoje, ktoré sú mimo nejakú logiku som označil za daným riadkom otáznikom s výkričníkom. Nerozumiem fakt, že čo bráni DPMBB a mestu BB vymyslieť taký systém pri, ktorom zaviedli buď 4 odchody za hodinu v špičke na 34/35/36 alebo teda potom 6 odchodov rovno. Je to nad mentálne kapacity odborníkov v BB a okolí, žeby dali dokopy niečo súce? Mať 3 odchody na linke v odstupe 10, 20 a 30 minút je výtvor takej kvality, ktorý by už len v susednom Česku ocenili výsmechom. V horšom prípade, keby dotyčný "odborník" začal argumentovať správnosťou daného formátu premávky, tak by sa mohlo stať, že zoberie so sebou dvere aj so zárubňou. ? Tiež ako päsť na oko pôsobí ten odchod 9:33 na linke 34 namiesto 9:40. To si tvorca obehu zmyslel, že po rannej špičke nemôže už 7 min počkať vozidlo a musí prísť čo najskôr na stanicu a potom rýchlo do vozovne, či aký iný význam logický to má?

Inak keby sa tie linky posilnili do nejakého použiteľnejšieho a atraktívnejšieho intervalu, tak by mesto zbankrotovalo? Pretože síce takto sa tvárime ako veľmi ušetríme pri hodinových intervaloch (asi si dakto pomýlil prímestskú a mestskú dopravu ... ale to nič, to je pri SADkách bežné), no s hodinovými intervalmi máme v autobuse, tak 20-30 ľudí pri najlepšom. A čo keby niekomu z odborníkov na magistráte a v MsZ zažlo v hlave a povedal, že treba urobiť také úpravy linkového vedenia aby sme šli zo 60 na 30, z 30 a 20 na 15 minút. Bolo by preto treba napríklad na Sládkovičovej sa rozhodnúť, že ktoré dve z liniek 2, 3, 4 a 5 obetovať. Ja by som obetoval 3 a 4. Celodenne je najvýzamenjší prúd cestujúcich do centra a na nábrežie, zatiaľ čo na Tajovského a k nemocnici skôr nárazovo ráno naspäť je to rozložené na návrat pacientov do 12-13h a školákov medzi 13-15h, na čo by postačila L5 od Tesca, ktorá by vyrážala od Sládkovičovej cca 2-3 min po spoji L2, aby ľudia z Radvane a Kremničky mohli na L5 prestúpiť rýchlo a bez zbytočného čakania. Obdobne to urobiť aj s L20, 21, 22 a 23 na Sásovej, o bordeli na Uhlisku ani nehovorím, kde jazdí asi všetko a nič poriadne, a hlavne nič tam nejazdí od Kapitulskej, čo je úplne choré na hlavu, potom sa ale môže mesto diviť, že prečo z Uhliska jazdia skoro iba dôchodcovia pretože každý kto má zdravé nohy na Uhlisku sa na takú MHD vyse***. Už dedinka Devín má lepšiu a logickejšiu MHD ako Sásová v BB!!!

Skrátka menej liniek, kratšie intervaly, natiahnúť možno o hodinu premávku v poobednej špičke, prilepšiť na niektorých linkách cez víkendy a potom môžeme oprávnene očakávať výsledky. S touto kalamitou, čo je na MHD zabudnime, že nových cestujúcich budeme mať v MHD v BB. Iba nové vozidlá nakúpiť a čakať so založenými rukami nestačí.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.