Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #53485:
Tomu nemám problém veriť, pokiaľ tie linky majú rovnaké intervaly. Ešte sa dá akceptovať aj to, keď je napríklad linka s intervalom 10 minút a medzi ňu sa na nejakom úseku trasy priplichtí niečo s intervalom 20 alebo 30 minút a 3 alebo 2x interpoluje interval 10-minútovej linky na polovičku.
Reakcia na: C4H8Cl2S #53484:
Pozri si 34+35+36,a uvidíš.inak zbytočne píšeš.nie len samotnú 34.
Reakcia na: C4H8Cl2S #53484:
Prešovské
L4 a L8 (úsek Sídlisko III-Martina Benku),
L28 a L45 (úsek Delňa-Trojica),
L10 a L19 (úsek Martina Benku-Nemocnica)
N2 a N3 (úsek Martina Benku-Trojica)
fungujú na takom princípe, myslím, preklady, či ako to nazývate. A ide to veľmi dobre, najmä pri L4+8.
Reakcia na: kvorka #53470:
Ale ja som nepísal o premávke počas sedla! ? Ja som písal iba o špičke!!! A tam spoje idú napr. 00, 30, 40 alebo 00, 10, 40 ... ako medzi týmto vytvoria 35/36 interval 15 minút? Možno keď sa jedna z 35/36 vloží do tej 30 min diery v špičke do prostriedku. V sedle a cez víkend to sedí.

Neviem ale žeby tí čo objednávajú výkony konečne v BB rozmýšľali rozumom a nie zadkom? Čo by sa stalo, keby úplne mimo systém a bordelársky jazdiacu L27 zrušili, veď L25 stačí a na Tajovského prestúpiť pri ceste na Podlavice na 34/35/36 snáď nikoho nezabije najmä ak, je to priame spojenie iba na 3h počas rannej a 4h počas poobednej špičky. Príp. by stačilo za tie poloprázdne spoje 27 čo idú väčšinou až po 24/25 možno pridať 1 spoj na L25 vo vybranej hodine, kedy by zrušená L27 urobila pohromu na L25. Prednostne by však mohli urobiť to, že by výkony z L27 dali na skrátenie špičkového intervalu na L35 a 36 na 40 min, čiže by preklade premávali ako L21/22 v i=20/30/20, len víkend by bol 60 a nie 30 ako pri L21/22. L34 by sa v špičke nataktovala na 20 minút a spoločne by L34/35/36 mali odchody z Podlavíc a žel.st. každých 10 min. Dnes aby 5 odchodov za hodinu v špičke bolo rovnomerne rozložených tak by musel byť interval 12 minút a to rozdeliť medzi 3 linky by bolo riadne harakiri. Preto ak niekomu nejde matematika, tak nerozpráva o tom, že je niekde preklad, keď je to ako noty na bubon.
Reakcia na: BB-Schuhu #53480:
Informacie o skibuse boli na fejsbukoch uz pred vikendom.

Ak by to mal byt vyslovene sezonny skibus, tak je problem aj so samotnym strediskom. Dost neskoro zacina sezonu a ak by sa zhorsilo (pre mesto zlepsilo) pocasie, tak mozno nevydrzia ani cely marec. Napr. ilustracna fotka k novinke je z 1. aprila 2013, kedy uz stredisko zavreli napriek metru snehu na zjazdovke. Aj preto je zrejme skusobna prevadzka obmedzena na februar a reaguje mozno na slabsi zaujem o lyzovanie. Hoci parkovisko bolo minule plne, pri vlekoch sa cakalo minimalne.

Ale ak by sa to zobralo ako pravidelny sezonny spoj, tak by si zakaznikov nasli. Aj za peniaze. V zime na bezky, lyze, alebo prechadzky - podla pocasia. V lete peso, ci na bicykli.
No, tak to mi je hneď z toho príspevku zrejmé za akým účelom tam boli osadené... Či testovanie pre iné mesto, alebo len tak z rozmaru, prípadne to plánujú dať do celého mesta (haha, ružová vízia budúcnosti MHD...) ?
O skúšobnej prevádzke elektronických označníkov na zastávke Národná informuje už aj web DPM BB:
http://www.dpmbb.eu/
Prevzaté z webu SAD Zvolen
http://www.sadzv.sk/zmeny-cestovnych-poriadkov/skibus-sachticky-2018-2

O skibuse na Šachtičky už informuje aj dopravca. Škoda len, že až v pondelok po uplynutí prvého víkendu jeho prevádzky. Ostávajú už tak len dva víkendy, počas ktorých by sa malo rozhodnúť či bude skibus prevádzovaný aj naďalej (v marci, resp. v nasledujúcich zimných sezónach). Či je možné urobiť relevantný úsudok o jeho opodstatnenosti na základe troch víkendov (pričom prvý z nich môžeme ihneď zanedbať kvôli neskorej informovanosti a počas ostávajúcich dvoch nemusí vyjsť pekné počasie) nech si spraví názor každý sám.

Inak oceňujem snahu sprístupniť Šachtičky verejnou dopravou aj v zimnej sezóne. Len ma mrzí, že sa to nespravilo inak a lepšie. Lepšie riešenie (včasná informovanosť, lepší CP s reálnymi odchodmi, prípojmi na spoje MHD a vhodnejším rozmiestnením zastávok v rámci B. Bystrice) by nestálo ani 1 euro navyše. Škoda, že v BB nevieme využiť potenciál verejnej dopravy ani troška.
Zaujímalo by ma, či je elektronická ceduľu na Národnej v testovacej prevádzke, alebo prečo si práve vybrali túto zastávku?
Doprava na Šachtičky má určite potenciál. Na to, aby sa tento potenciál správne využil, je treba:
- dobrý cestovný poriadok
- intenzívnu propagáciu
- stabilnú a dlhodobú prevádzku, aby ľudia mali čas zvyknúť si na túto službu.
A nie ako teraz, že to začalo koncom zimnej sezóny, pričom sa vopred povedalo. že skúšobná prevádzka bude trvať len do konca februára a na základe toho sa rozhodne o jej ďalšej prevádzke - čiže reálne dali životnosť tejto linky len na 3 víkendy - stačí, že nevyjde počasie cez tieto víkendy, ľudí bude málo a linka bude odsúdená na zánik, resp. viac sa neobnoví s argumentom, že taká doprava už bola, ale ľudia o ňu nemajú záujem.

Ako vyzerá propagácia teraz? Na web stránke dopravcu niet ani zmienky, na zastávke Rudohorská dolná žiadna info o prevádzke tejto dopravy. Jednoducho fušerina.

Trocha lepšie funguje letný cyklobus. Na Šachtičky premáva už stabilne od roku 2012 každú sezónu a dá sa povedať, že ľudia si zvykli. Je síce slabšie vyťažený oproti iným trasám cyklobusu (najmä Donovaly), ale pri peknom počasí sa vie nazbierať aj 20-30 cestujúcich. Sám som svedkom a využívam ho pravidelne a často.

Je úplne jasné, že akákoľvek turistická doprava je silne závislá na počasí. S tým nespravíme nič, to musíme len tolerovať. Tie lepšie dni pri peknom počasí vyššou vyťaženosťou jednoducho povedané "potiahnu" horšie dni, keď je škaredo a bus je prázdny.

Príkladov podobných liniek je viacero, najnovšie začala v Bratislave premávať turistická linka č. 144 z Koliby na Kamzík od 10.2.2018. Ja si do istej miery myslím, že podobná linka by mohla jazdiť aj na Šachtičky, možno dokonca aj s celoročnou prevádzkou.
Ja by som to nevidel až tak biedne. Dnes je škaredo, skibus len začína. Pri troche propagácie a lepšom počasí ho ľudia budú používať. Ak by bolo treba niečo robiť s trasou, tak by som tam pridal zastavovanie na Ďumbierska MŠ. Trošku by to predĺžilo trasu na Rudohorskú a bolo by to bližšie ľuďom v starej Sásovej. Ak by som tam býval a mám sa napr. s celou rodinou a s potrebným vybavením (lyže, lyžiarky palice, snowboardy....) trepať cez pol Sásovej v nedeľu ráno o 8., tak by ma to možno aj odradilo.
Takéto skibusy, cyklobusy, turisticke busy, alebo aj klasické linky do rekreačných oblastí sú okrem sezóny silne závislé na počasí v ten deň, kedy majú premávať. Takže keby bol krajší víkend, možno by tam bolo aj 10 - 14 cestujúcich. Druhá vec je, že už si ľudia zvykli chodiť autom, najmä tam kde nie je / nebola dlhodobo ponuka adekvátnej VHD. A tiež naozaj nedostatočná propagácia a nejasná vec, na ktorej strane Rudohorskej, dolnej to ide. Či smer na Magurskú a hore strmo popri Tatranskej, alebo smerom na Bánoš a cez Nemce hore. Myslím si, že uvedený bus, by mohol začať ako normálna linka. Premávať by mohla cez 6, + od 1.6. do 30.9. a od 1.12. do 28.2., v letnom období by mohol byť s vlečkou pre bicykle. Tým pádom by chodili v lete dva cyklobusy. Jeden ráno na 2x na Šturec a Donovaly a druhý 1x tiež ráno na Šachtičky. Ale prvý rok by to chcelo silnú dotáciu, lebo ľudia to objavia, zvyknú si až po čase a nie po mesiaci a potom nič zrušenie.
Reakcia na: BB-Schuhu #53472:
Ja sa hlavne obávam toho že nedostatočnou propagáciou (nikde inde ako na imhd som túto informáciu nezachytil), bude mať tento skibus neúspech, čo nebodaj niekto v budúcnosti môže využiť ako argument aby sa to viac nezriadilo. Druhá vec je reálna využitelnosť, takéto niečo má fungovať celú sezónu, nie len na jej konci - takto je to naozaj odsúdené na zánik.

Rozmýšlam ale či by všetky tieto projekty (skibusy, cyklobusy) nemohli byť podnetom na nejakú celoročnú pravidelnú linku (či už MHD, alebo prímesto) s rekreačným využitím na štýl linky 43 v BA alebo 14 v KE.
Skibus na Šachtičky - dnes záložák ZV-357BI
Z Námestia slobody 0 cestujúcich, z Rudohorskej dolnej 4 cestujúci.

Lenže zase CP je dosť nešťastne spravený. Odchod z Nám. slobody 8:30, z Rudohorskej dolnej 8:45. Je jasné, že vozidlo toto prejde v pohode za 7 minút, určite nie za 15 minút. A ako býva zvykom vodiči (česť výnimkám) nezvyknú vyčkávať na odchod z nácestnej zastávky, takže reálne bolo vozidlo o 8:40 už fuč. Navrhoval by som posunúť odchod z Rudohorskej dolnej na 8:40. Príchod 9:00 na Šachtičky môže ostať.
Reakcia na: kvorka #53470:
Presne tak, v tomto prípade je to urobené dobre. "x"-spoje zabezpečujú v preklade 34+35+36 pekný 15-minútový interval, pričom každý druhý spoj ide cez Jesenský vŕšok (35+36). Tie spoje v "c" sú len vložené do linky 34. Funguje to takto od roku 2011 celkom dobre. Rozhodne toto nie je vec, ktorú by bolo potrebné meniť.
Reakcia na: C4H8Cl2S #53468:
lebo musíš pozerať nie len 34 ale preklad 34-35-36, kde zistíš, že to je urobené dobre (ako niečo z mála v BB). Potom zistíš, že v sedle je 15 min interval a v špičke dokonca ešte menej. Tie spoje čo sú vložené (teda tých 10 min) sú len v "c" a aj bez nich je tam 15 min, s nimi 00-10-25-40-55
Akú logiku/význam má to, že na L34 je v špičke interval 10, 20 a 30 minút? Keby to rozložili na 20 min alebo aspoň 30 a 15, tak by mal z toho dakto na DPMBB smrť?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.