Evidenčné číslo:7957
Typ: T6A5/III
Výrobca: ČKD Tatra, a. s., Praha (pôvodné vozidlo); Pars nova, Šumperk (prestavba)
Rok výroby: 1996
Sprevádzkovanie: 13.12.2006
Nadobúdacia cena: 10 388 690 Sk
Depo: Krasňany
Súprava s vozidlom: 7957+7958
Reklamy: Adidas (3/2013 - 12/2015)

Okupácia 1968 (9/2018 - 8.3.2019)

Milka (11/2021 - 5/2022)

Disney+ (5/2022 - 8/2022)

Ferrero Rocher (10/2022 - 3/2023)

Magnum (4/2023 - 7/2023)

Goethe Institut (11/2023 - )
Rekonštrukcie a úpravy: V Prahe bolo vozidlo skúšané s rôznymi krytmi podvozkov, pričom sa merala jeho hlučnosť.

Pred dodaním do Bratislavy bola pôvodná skúšobná výzbroj ČKD TV14 s IGBT tranzistormi nahradená výzbrojou TV3 (výroba SKD Trade) a vozidlo prešlo celkovou rekonštrukciou vo firme Pars nova, Šumperk. Pôvodná výzbroj bola použitá na náhradné diely pre bratislavské električky s výzbrojou TV14. Vozidlo bolo tiež prelakované z pôvodnej pražskej farebnej kombinácie do bratislavskej kombinácie.
Informačný systém: BUSE BS 100
BUSE BS 200
BUSE BS 120
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 212, BUSE BS 210 (28 × 19 px)
Iné údaje: Vozidlo po vyrobení nepremávalo s cestujúcimi a slúžilo na skúšky výzbroje pod číslom 0030 (prototyp T6A5 s výzbrojou ČKD TV14). Dňa 1. februára 2002 prešlo do majetku Siemens Kolejová vozidla, s. r. o. a následne bolo predané firme Pars Šumperk, kam bolo po železnici odvezené 11. mája 2002.
Posledné záznamy o vypravení:
28.3.2024 4/2
27.3.2024 4/2
26.3.2024 4/16
25.3.2024 4/24
22.3.2024 4/4
21.3.2024 4/24
20.3.2024 4/16
19.3.2024 4/10
18.3.2024 4/10
15.3.2024 4/16
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
7957+7958
Reakcia na: Rubber38 #26:
globálne sa mi račianska radiála zdá byť na bratislavské (= balkánske, hádam neurážam Balkáncov) pomery v dobrom stave, ale áno, tiež obsahuje nejaké špecialitky. Od Račka po Krasňany je to po viacerých opravách snáď OK, až na ten Biely kríž. Ani neviem, či máme inde v BA tak dlhý úsek bez obmedzení rýchlosti ☺ Oblúk pri križovatke J. Čabelku je od obnovy v 2012 myslím stále prejazdný 40kou, sú tam nejaké nové problémy?
Horšia časť sa začína na konci Krasňan (oblúk za zastávkou Černockého) a potom pokračuje tými úsekmi, ktoré uvádzaš. Hádam sa aj tiež raz dočkajú serióznej obnovy...
Rozpadávajúci sa asfalt ,hluk pri prejazde cez priecestia ,praskanie koľajníc a všeobecný hluk pri jazde má spoločného menovateľa vlnkovitosť koľajníc ktoré vzniká pri brzdení a rozjazdoch električiek. Preto je tak hluk intenzívny pri prejazde priecestí a táto vlnkovitosť sa potom šíry v smere jazdy .DPB v tomto absolútne serie na údržbu v podobe brúsenia hlavy koľajníc a len podbíja čo síce ukľudní jazdu ale hneď po podbíjaní má následovať brúsenie .Vplyvom vynechania brúsenia sa trať znova rozkýve násobne rýchlejšie Takže račianska tento rok bude zanedlho rozvrzaná ako keby sa nepodbíjalo.
Reakcia na: pharel #27:
Neskutočne je už hlučná aj Špitálska aj pri nových vozoch. Tiež je zrelá na výmenu alebo aspoň prebrúsenie kolajníc. Zastávka Mariánska má v mieste prechodu pred ministerstvom úplne rozpadnutý asfalt.
Posledná reko bola v roku 1987...
Reakcia na: anbis #25:
Ved tak som to myslel, ze sa neda podbijat takze to nepomohlo 🙂 no mna najviac rusi vzdy prechod cez priecestia, napriklad na useku pred PKO ide v niektorych usekoch ticho a zrazu nabehne na priecestie kde sa auta otacaju k River parku a uplne to zahuci. A takychto priecesti je dost aj na Racianskej radiale, napriklad pri Kraskovej ulici...
Reakcia na: anbis #25:
Najväčší problém Račianskej (okrem BKV na Záhumeniciach) radiály vidím skôr v niektorých jej koľaj. oblúkoch. Klasickým chronickým problémom je úsek medzi Hečkovou a Hybešovou, ale aj oblúk pri Križ. J. Čabelku, alebo ten z rovných koľajníc pozváraný oblúk pri Nám. Biely Kríž sú dosť "luxusné." A min. prvé dva menované sa pritom v posledných rokoch podrobovali rozsiahlejším úpravám a opravám

Inak medzi Hečkovou a ŽSt Vinohrady je ozaj minimum priecestí v medzizastávkových úsekoch
Zaasfaltovaným, či inak zakrytovaným úsekom podbíjačka moc nepomôže, keďže tam nemá čo podbíjať. Nepoznám celú BA električkovú sieť naspamäť, ale vo väčšine prípadov je na prejazdoch použité iné konštrukčné riešenie, ako na šírej trati so štrkovým lôžkom. Tento istý problém je na Račianskej - minulý či predminulý rok bola pekne podbitá, kľudnú jazdu ale ruší väčšina priecestí a priechodov pre peších...
Reakcia na: Rubber38 #22:
Podbijacka absolutne nepomohla KV radiale ked ju robili asi pred 2 rokmi, hlavne na vyasfaltovanych usekoch, OK, mazacku teda nie, ale aspon keby to tie 29T/30T pouzivali, bohuzial nepouzivaju. A nie je podbijacka spolu s brusickou k dispozicii? Tie vlnkovite kolaje su hrozne a obluk medzi Segnerova a Nad luckami je hruza, dalej obluk z Obchodnej na Nam SNP...
Reakcia na: Rubber38 #22:
Pokiaľ viem, tak DPB predsa v minulosti strojnú podbíjačku Plasser&Theurer mal, tá sa predsa požičiavala aj do Liberca, tá zmizla kam?
Reakcia na: pharel #20:
Brúsku ok, ale mazačka by bola úplne zbytočná. Jednak sú 29/30T vybavené zariadením na automatické mazanie okolkov (netuším ale, či sa v súčasnosti využívajú, resp. či sa zodpovedne doplňuje mazivo atď.) a jednak máme v tej našej neveľkej a prevažne radiálnej sieti dosť malé množstvo oblúkov. Na tých najkritickejších je už dnes často namontované mazacie zariadenie (Riviéra či Záhumenice). Tak načo mazačku?

Inak pokiaľ viem, tak v tých nižšie spomínaných rozpočtových plánoch sa spomínala aj kúpa strojovej podbíjačky (v rámci ďalšej etapy obnovy údržbovej základne), čo je vozidlo, ktoré nájde určite rozumnejšie uplatnenie, než akákoľvek mazačka
Reakcia na: pharel #20:
Áno, súhlasil by som aj s tým, ak by sa tých 6 miliónov eur investovalo do údržby koľajových tratí, ktorá je k dnešnému dňu temer žiadna.
Reakcia na: Solider #18:
Radsej nech tie prachy daju do nakupu brusky kolaji a mazania (ako napr jazdi mazacia elina v Prahe), alebo staci prenajom na urcitu dobu, my nemame tolko km kolajnic, takze tak dlho by to netrvalo a aspon by eliny tak nehucali na oblukoch alebo aj na rovnych usekoch (vid medzi Chatam Sofer a PK).
Reakcia na: Solider #18:
So samotnymi 120 novymi 32m elinami si vystacime aj pre 2.cast Petrzalky ? Pre celu siet elektriciek
Reakcia na: Petto #11:
Práve naopak, je to úplne zbytočné. A nebolo to 250-tisíc, ale 330-tisíc. Tak, ako teraz dojazdia zrýchlovače, do piatich rokov dojazdia aj T6 a nahradia ich nové vozy. Investovať do nich viac, ako je potrebné pre ich bezproblémovú prevádzku, je preto nemožné vysvetliť inak, než tým, že niekto si chce za peniaze všetkých Bratislavčanov postaviť svoje šotohračky.

Už len za cenu všetkých zvažovaných rekonštrukcií T6 na supermoderné koráby (samozrejme bez klimatizácie, bez nízkopodlažnej časti a podobne) môžeme obstarať TRI nové, moderné, plne nízkopodlažné a klimatizované vozy poľskej alebo španielskej proveniencie, ktoré budú spĺňať nároky a požiadavky 21. storočia a budú môcť cestujúcim ponúknuť komfort, aký ani oživené T6 ponúknuť nebudú môcť. Navyše, zaujímalo by ma, ako by vysvetlili ľuďom, že po nákupe 60 NOVÝCH vozov je potrebné zmodernizovať za 6 miliónov eur 9 STARÝCH súprav.
Reakcia na: Mike #16:
K2 je lenivá už z princípu.
Reakcia na: Petto #6:
Niektoré staršie K2s sú reálne lenivé na rozbeh.
Reakcia na: Petto #11:
Vzhľadom na to, že T6 sú neznízkopodlažiteľné, bolo by ukrutnou blbosťou investovať do nich viac, než je bezpodmienečne nutné - najmä nové čelá by boli absolútnym vyhadzovaním peňazí. Tie vozy potrebujú max. poriadnu generálku a vynovenie interiéru. Už zmysluplnejšie by bolo rekonštruovať nejaké T3 na vane a T6 nechať dožiť ale tu sa v nich niekto zhliadol.
Reakcia na: Ibiza #13:
V rámci radiálnej siete, akú má Bratislava, sú sólo vozy totálne úchylnou hovadinou. Nemáme tu žiadny priestor na doplnkové linky, kde by teoreticky mohlo byť využité. Máme síce na väčšine radiál vhodnú konečnú pre ukončovanie časti spojov, no na klasické sólo to aj tak neni. Max. tak pre vozy s mierne nižšou kapacitou, ale nie sólo. To v tak nosnej doprave, akú by mala električková sieť v BA tvoriť, proste nemá čo hľadať. Stačí 1-2 minútové meškanie, a na danej radiále bude to sólo brať nepomerné balíky, nehovoriac o tom, že električková doprava by z ekonomického hľadiska (bohužiaľ rozpočet sa len tak nenafúkne) mala využívať aj svoju výhodu kapacitnosti (za predpokladu, že to nepredĺží interval na neatraktívnu hodnotu), a nie nasilu rozdvojovať súpravy
Reakcia na: Rubber38 #12:
Alebo ako solo vozy. Ale to uz moc soutousim. 😉