VozidláTrolejbusyŠkoda 21 Tr › #6401

Evidenčné číslo:6401
Typ: Škoda 21 Tr AC
Výrobca: Škoda Ostrov s. r. o., Ostrov
Výrobné číslo: 13107
VIN: TM93TAJ6V3ASK3107
Číslo motora: 0617661
Rok výroby: 2003
Sprevádzkovanie: 18.3.2004
Nadobúdacia cena: 12 479 391 Sk
Depo: Trnávka
Hroboňova (2010 - )
Domovská linka: 203 (2020 - 10/2021)
44 (11/2021 - 3/2024)
Rekonštrukcie a úpravy: Výmena pôvodného meniča pomocných pohonov AnteCarE TSA 21-AK za statický menič Cegelec SMTK 10D (2019)
Informačný systém: BUSE BS 100
BUSE BS 200
BUSE BS 120
BUSE BS 210 (140 × 19 px), BUSE BS 212 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (28 × 19 px)
Doplňujúce informácie: nízkopodlažné vozidlo
Iné údaje: Trolejbus prišiel do Bratislavy na Železničnú stanicu Filiálka 14.11.2003.

Ako jediný svojho typu je vybavený systémom ABS.

Vozidlo bolo v rokoch 2009 - 2018 dlhodobo odstavené, niekoľko rokov bolo deponované vo vozovni Krasňany, pôvodne čakalo na zakúpenie nového meniča, neskôr sa uvažovalo o jeho odpredaní do DP Brno, ale pre vysoké finančné nároky bratislavskej strany z odpredaja zišlo. Nakoniec bol menič v prvých mesiacoch roku 2019 opravený, ale vozidlo sa nezaradilo do premávky až do mája 2020 (s výnimkou osláv 110. rokov trolejbusov). Dôvodom bola porucha vykurovania interiéru a tiež vlečúce sa rozhodovanie o využití tohto atypického vozidla. Následne bolo sporadicky nasadzované výlučne na linku 203 (neskôr prečíslovanú na 44).
Posledné záznamy o vypravení:
13.2.2024 44/5
7.11.2023 44/1
31.10.2023 44/1
24.10.2023 44/1
11.10.2023 44/1
21.9.2023 44/3
19.9.2023 44/1
13.9.2023 44/1
6.9.2023 44/1
14.6.2023 44/1
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nie som bezdomovec ale ževraj by tam mala byť škoda 21 Tr ale neprišla
Reakcia na: Polocan_8998 #127:
Si bezdomovec?
Ja čakám na hodžovom asi mesiac aké stále neprisiel
Reakcia na: 6401 #124:
Furt jazdi. Postav sa na Hodzovo a zarucene do hodiny prejde.😃
Reakcia na: 6401 #124:
Tak napríklad práve teraz jazdí. Ale viem, že táto informácia je už s krížom po funuse...

Kolegové, máte přehled, podle jakého klíče jde v Bratislavě narazit na 21Tr? Vím, že jezdí jen na 203, nicméně podle imhd.sk dosti nepravidelně... Jsou tedy dny, kdy je jistota ten exemplář potkat v provozu nebo záleží čistě na náladě stavěčů/přání řidičů?
Reakcia na: Edelweiß #122:
Porucha riadiacej jednotky hlavného pohonu, ktorá je už odstránená
Reakcia na: ChristianSK #121:
Podla mojich zdrojov ma opat poruchu vaznejsieho charakteru. Znalejsi nech doplnia.
Prečo neni znova v premávke
Reakcia na: Viko #118:
Možno. Ale ani tu to rozhodne nie je offtopic ani nevhodné. Ja som to našiel cez zoznam najnovších príspevkov, inak by som netušil že to znova jazdí.
Reakcia na: Adam3 #116:
Ďakujem, že s mojím príspevkom súhlasíš.
Reakcia na: 810zssk #117:
Nechcem hejtovať, ale nehodí sa taká info skôr do dispečerského? Myslím, že častejšie ľudia čítajú tam, než by sliedili kde je otvorená téma...
Presne tak, ten príspevok užitočný je, nie každý sleduje denno-denne výpravu. Plus to že to znova jazdí je, takpovediac, udalosť.

Už toľko nehejtujte.
Velmi vynimocne s horvim suhlasim, zo zaciatku som tu vypravu kontroloval ale postupne s tym prestal, takze mne tato informacia pomohla.
Reakcia na: Jak44 #114:
Je to pre tých, ktorí stratili trpezlivosť pozerať sa každý deň do výpravy a prestalo ich to po 15 dňoch baviť. Preto oznamujem, že po vyše dvoch mesiacoch sa #6401 vrátila do premávky.
Reakcia na: HORVI #112:
Kto si to chce cielene odfotiť, pozrie si, či to náhodou nejazdí.

Kto sa s tým chce povoziť, pozrie si, či to náhodou nejazdí.

Kto to stretne náhodne, stretol by to náhodne tak či tak.

Kto nemá záujem to fotiť/zviezť sa, toho to nezaujíma.

Tak načo je dobré toto zbytočné komentovanie diskusie? 🙂
Reakcia na: HORVI #112:
Je mi jasne. Narazal som na to tvoje slovo "nikto".
Reakcia na: IBBI #111:
Nie, lebo nie každý deň prejde človek po uliciach, na ktorých jazdí L203.
Reakcia na: HORVI #110:
Lebo vsetci sme v uliciach mesta slepi.
#6401 je už opäť po 2 mesiacoch v premávke. Ja viem, môžete si to pozrieť do výpravy, ale keby som toto sem nenapísal, tak by sa nikto nezaujímal a nemal by tušenia, že #6401 je opäť v premávke.
Reakcia na: S499.1023 #107:
Ok, nehádam sa, nočnú situáciu na Lazarskej asi nepoznám tak dobre ako ty. 🙂
Uz ste mimo temy k tomuto vozidlu hosi.
Reakcia na: Urbanway 2423 #106:
Pozri, ja pamätám časy, keď sa na nočáky vypravovali výhradne 2x T3, tak ma nikto so žiadnym počutím nemusí oblbovať. A nehovorím o Silvestri ale konkrétne som menoval iné príležitosti. Na Silvestra sú nadväznosti zrušené najmä preto, že sa jazdí na polovičný interval, čo znamená do niektorých lokalít hustejšiu premávku ako cez deň, takže nadväznosti sú zbytočné.
Reakcia na: S499.1023 #105:
Ja som zase počul, že 15T/KT8/súpravy na nočákoch sa počas týchto akcií iba "trpia" a že ani vtedy to na Lazarskej nie je ideálne. Koniec-koncov napr. na Silvestra zvyknú byť zrušené všetky garantované nadväznosti, takže možno preto nie je na Silvestra na Lazarskej problém. Je mi ale jasné, že aj šotoušstvo vedenia a "šetrenie" nových vozov má na tom určitý podiel viny.
Reakcia na: Urbanway 2423 #101:
Keďže nie je problém v prípade silných nocí (koncerty, Signal festival) vypraviť na nočáky 2x T3 / 2x T6, tak v tom to zjavne nebude. Je to v tom, čo som napísal. Bolo to už za DPP x-krát verejne povedané vrchným šotoušom Ing. Šurovským.
Reakcia na: 810zssk #100:
Presne. A na silné noci aj 25Tr.
Reakcia na: Viko #102:
Zháňať/vymýšľať a dokonca aj vyrábať.
Reakcia na: ufo #94:
Rozhodne sa za viac trápenia dá pokladať to, že oproti obráteniu sa na existujúceho výrobcu, ktorý na nedávno vyrobenú vec stále bežne drží diely, pri 21Tr boli mnohé diely vyvinuté pred 25 rokmi, ich pôvodní výrobcovia dávno zanikli a teda treba zháňať/vymýšľať alternatívy.
Reakcia na: S499.1023 #99:
A nie je v Prahe problém s dĺžkou 14T a 15T, ktoré by sa tým pádom nezmestili na Lazarskú?
Reakcia na: S499.1023 #99:
Vidíš, na tie nočné služby by mohli poslať dožiť 21Tr 😀
Reakcia na: ufo #97:
Tie sa tam ale nevyskytujú úpre nedostato NP vozidiel ale pre úchylku "nedáme si narkomanmi a vagabundami na nočákoch a ne Dolných Honoch zničiť naše NP trolejbusy". To je to isté, ako v Prahe treba neustále wanizovať wane, lebo 14T alebo 15T na nočáku je úúúúááááábrrrrrr!
Reakcia na: ufo #97:
To je ale tiež zásluha tých istých miestopríslušných šotoušov z podinku, že sa celá nočná trolejbusová výprava dá garantovane vysokopodlažná lebo chcú aby nám tieto trolejbusíky jazdili (rovnako ako 21 Tr) a aby sa nimi mohli voziť tí čo chcú. 😉

Dopravný podnik tu je pre šotoušov a vodičov a nie pre cestujúcich. Preto jazdia tie 15 Tr ale aj 21 Tr.
Reakcia na: 810zssk #96:
Presvedčil by si ma, keby sa v premávke nevyskytovali vysokopodlažné 15Tr😃
Reakcia na: ufo #94:
Nemám, ani som to netvrdil, platí to či napísal Urbanway 2423. Problémom na ktorý poukazujem nie je vyššia poruchovosť, ale podstatne väčšia šanca že malá závada ten voz na dlhú dobu odstaví.

A opakovane sa pýtam načo ten voz DPB živí keď má nadbytok novších trolejbusov? Udržiavať voz navyše vždy niečo stojí (a je jedno či je to 14Tr, 21Tr, 30Tr, alebo B747) a DPB tento voz objektívne nepotrebuje.
Reakcia na: ufo #94:
Poruchy možno samé o sebe nie sú závažnejšie, ale pri 30Tr nejaký jednoduchý diel vymeníš hneď (lebo ho máš na sklade) a na druhý deň už môže ďalej jazdiť, ale keď Ti chýba nejaký diel u 21Tr, tak ju musíš odstaviť aj kvôli banalite, lebo daný diel nemáš.
Reakcia na: 810zssk #93:
Máš potvrdené, že je s ňou viacej trápenia a vykazuje vyššiu poruchovosť ako 30Tr, 31Tr?
Reakcia na: ufo #92:
V tom že oprava tej poruchy niečo stojí a neoplatí sa do toho investovať ak ten trolejbus po mesiaci zas na pol roka vypadne z premávky. Ešte raz: Máme dostatok iných vozov, takže mňa by skôr zaujímalo čo je benefit tohto neustáleho trápenia sa s 21Tr? DPB ju nepotrebuje.
Reakcia na: 810zssk #91:
Boli roky, kedy 25Tr nejazdili, resp. jazdil max jeden a hovorilo sa o ich vyradení. A zrazu prišli 30Tr, 31Tr a jazdia už aj 25Tr.
Samozrejme robiť zásoby ND na 21Tr je blbosť, ale keď už raz ten trolejbus DPB kúpil a nedá sa ho rozumne zbaviť, v čom je problém, keď si po každej poruche počká na dodanie dielu? Tak, ako si musia počkať 30Tr, 31Tr...
Reakcia na: ufo #88:
Rozdiel je že ak opravím 30Tr, tak bude aj pomerne dlho jazdiť, na rozdiel od 21Tr ktorá vypadne pri každej drobnej hlúposti lebo sa na ňu neoplatí držať diely. Stačí sa pozrieť koľko bol ten voz odstavený za celú dobu jeho prevádzky.

Máme dostatok 30Tr a 31Tr, nerozumiem prečo má zmysel hrať sa s 21Tr, ktorá neponúka nič navyše. 25Tr sú iný prípad, tých máme viac + je tu potenciálny benefit dieselagregátu.
Reakcia na: S499.1023 #86:
Aj som si myslel, ale nechcel som si vymýšľať, Ty si bol pri tom...
Reakcia na: ufo #88:
Jeden voz je vždy ťažšie udržiavať v prevádzkyschopnom stave ako 120 vozov, lebo pri 120 vozoch môžeš zriadiť napr. konsignačný sklad, vďaka čomu nemusíš vždy čakať na dodávku nových dielov. Myslím si, že aj cena za objednanie viacerých náhradných dielov je nižšia ako ich samostatné objednávanie. Navyše 21Tr je vďaka svojej jedinečnosti (v BA) stále náročnejšia na údržbu ako 30/31Tr.
Reakcia na: 810zssk #87:
Tak pochopil som z tvojich príspevkov, že oprava 21Tr mala byť neprimerane drahá oproti 30Tr, 31Tr.
Ja by som skôr povedal, že poruchovosť a ceny opráv 30Tr, 31Tr spôsobili, že sa začala robiť normálna údržba a opravy na 21Tr, 25Tr, lebo sa nijako neodlišujú od štandardu, ktorý priniesli 30Tr a 31Tr.
Reakcia na: ufo #84:
Kde som písal o nejakej prirážke?
Reakcia na: trolejbus6207 #83:
Pre DeB. boli proste historičáky balast.
Reakcia na: trolejbus6207 #81:
Aj Sanosy už boli skoro pod autogénom...
Reakcia na: 810zssk #76:
Prečo si myslíš, že keď DPB objedná nejaký komponent do 21Tr, 25Tr, 30Tr, 31Tr, tak špeciálne pre tú 21Tr dostane nejakú prirážku, lebo je v Bratislave len jeden?
Reakcia na: IBBI #82:
To neviem, snáď sa bude vedieť k tomu vyjadriť Laminátka alebo Kremienok, ja som jazdil, keď trolejbusom šéfoval Oskar H. a jeho som nezažil, dokonca som sa s ním ani nikdy nestretol...
Reakcia na: trolejbus6207 #81:
Ako to odovodnoval? Resp. ako protiargumentoval ludom, co chceli zachovat historicaky?
Reakcia na: IBBI #80:
Za to, že nemáme T11 a 14Tr0, môžeme "poďakovať" bývalému šéfovi trolejbusov barónovi de B., keby to išlo podľa jeho predstáv, tak nemáme žiadny trolejbusový historičák, pritom stačilo tak málo - nebyť blbec a neposlať všetko pod autogén...
Reakcia na: Viko #79:
Tocime sa dokola. Ja netvrdim, ze DPB by sa nemal starat o to, aby mal v zachovalom stave aspon ten zaklad, ktory by mat mal (I280, atd.), alebo ze by nemal mat niekde halu s vystavenymi historicakmi (nic nema). Ale tvrdim, ze tento voz si svoje miesto zasluzi. Fakty su ze: bol jediny a regularne premaval. Co by sme dnes dali za 11T v zbierke, alebo 14Tr0 a to sme ich mali viac ako 1 kus. Nemame ani jedno. Aby sme o 20 rokov nelutovali, ze sme dali zosrotovat tu 21Tr, aj ked dnes sa to nemusi zdat.
Reakcia na: IBBI #77:
Lenže, podľa mňa, podnikové "múzeum" by malo byť nejakým reprezentatívnym prierezom toho, na čom stál vozový park a s čím si ho spájali jeho pravidelní cestujúci. Polopojazdné jednokusovky, ktoré väčšina zákazníkov nemala šancu zažiť, podľa mňa patria keď tak skôr do réžie celoštátnych inštitúcií. Ospravedlňujem sa, ak sa to niekoho dotkne, ale darmo budeš ľuďom na DOD ukazovať, že všetko čo si pamätáte sme nechali zhniť a máme tu jeden super hyper výnimočný garážovaný trofel, lebo to sa ekvivalentne mohla doviezť akákoľvek jazdenka odkialkoľvek a vplyv na publikum by sa veľmi nelíšil.

Podľa mňa dobre to spravila napríklad Arriva Trnava - uchováva Karosy ŠD 11 a C 734, ale Slovbus, ktorý v porovnaní s menovanými vykonal len zlomok roboty v podniku, darovali do Múzea dopravy.
Skúsim na sobotný večer jednu úvahu.

Keď som bol malý, mal som veľa hračiek. Od malička ma rodičia učili k citovému vzťahu k hračkám a nebral som ich ako veci, ale častokrát som vnímal (a čím som bol starší, tým viac) aj kontext, od koho a pri akej príležitosti som hračku dostal. Počas života došlo k niekoľkým prirodzeným momentom, kedy sa hračky triedili a pochopiteľne som sa s niektorými musel rozlúčiť. Pamätám si, že to boli vždy náročné momenty, no snažil som sa aj s pomocou rodičov vyberať rozumne. Keď som sa narodil, otec mi kúpil Bburago Ferrari Testarossa v mierke 1:24 (trochu ma precenil, no). Dopadlo zle, kolesá boli prilepené a nehybné, ale nechal som si ho. Keď som mal 5, rodičia mi kúpili Lego City zubačku. Bola vtedy veľmi drahá, ale bola to vynikajúca hračka. Set #6399, obmedzený počet kusov, dnes zberateľský kúsok s hodnotou cca 10k €. O rok neskôr mi vlastnoručne otec vyrobil semafor. To boli hračky, ktoré formovali moje ja a bez ohľadu na všeobecnú historickú hodnotu, pre mňa boli top. Rozhodne viac, ako škaredý plyšák vystrelený na kolotočoch.

Mám dvojročného syna a doma čelíme rovnakému problému. Hračiek je veľa a miesta (cenného) v byte málo. Podobne musíme triediť a hračky, ktoré mal rád si nechávame a tie, ktoré boli krokom vedľa, posúvame ďalej.

S historickými vozidlami je to veľmi podobné. Sú konštrukčné unikáty, ktoré majú všeobecnú historickú hodnotu, ale pre DPB až tak veľa neznamenajú. Okrem 21Tr možno spomenúť Karosu #1201, alebo trebárs Ikarus 417 (ak by sme ho mali). Sú to zberateľsky cenné kúsky, ale pre DPB neznamenajú toľko ako Ikarus 435 alebo 15Trka.

Ak by som chcel premostiť hračky s historičákmi typu 1201, 21Tr a pod. tak poviem toto. Môj otec by našiel na chodníku hračku, ktorá by mala všeobecne historickú hodnotu, ale pre mňa by nič neznamenala. No nechal by som si ju a na jej úkor by som musel vyhodiť hračku, ku ktorej som nejaký citový vzťah mal. Aj pri historičákoch by sa mali uprednostňovať tie, ktoré sú pre Bratislavu a rozvoj jej MHD kľúčové.
Reakcia na: 810zssk #76:
Myslel som rarita v BA. V BA to rarita je. Nech uz bol zakupeny akymkolvek omylom, nech uz je akokolvek poruchovy - je to plnohodnotne vozidlo DPB a je jedine.
Reakcia na: IBBI #71:
21Triek sa vyrobilo 135 kusov, rarita to rozhodne nie je a s T11 ktorej bolo dokopy 11 kusov by som to naozaj neporovnával. Nepochybujem že historičák 21Tr bude zachovaný minimálne hneď za humnom v Brne.

Ale opakujem, DPB do toho voza neinvestoval s tým že to má byť historičák a ani z rozpočtu na historičáky. Išlo o nie lacnú investíciu z prostriedkov ktoré majú slúžiť na zabezpečenie kvalitnej dopravy, pre ktorú ten voz absolútne nie je potrebný.
Reakcia na: Viko #74:
Hovorí sa, že ryba smrdí od hlavy. Avšak predstava o tom, že čistá hlava dokáže z organizmu odplaviť desaťročia hniloby za 2 roky, je naivná. Je to zložitý problém na okraji záujmu (zlá kombinácia). 810zssk však vypichol niektoré body presne.
Reakcia na: Peter6607 #73:
Ani výmena vedenia nepomohla?
Reakcia na: N/A #72:
A bude to ešte horšie, pokiaľ nedôjde k ráznej zmene.
Reakcia na: 810zssk #70:
Súhlasím, Ikarusy 280 tu jazdili takmer 40 rokov a nemáme z nich nič...
Reakcia na: 810zssk #70:
Svoje miesto v historii MHD v BA ten voz ma. Minimalne preto, ze to bola rarita podobne (ak nie vacsia) ako 11Tr a v podstate je to svojim sposobom tiez legenda. 😉
Reakcia na: Urbanway 2423 #68:
Ak by to bol historičák, tak prosím, ale DPB sa zatiaľ tvári že to je normálny prevádzkový voz a pod tou zámienkou sa do neho liali peniaze.

Inak teda neviem či práve 21Tr je vozidlo patriace do zbierky historičákov DPB. Nebolo to pre Bratislavu typické vozidlo a zas to nie je ani nejaký unikát ktorý máme ako jediní na svete. Ten budget na historičáky nikdy nebude obrovský, takže treba vyberať do čoho investovať.
Reakcia na: S499.1023 #65:
Posledne 14 Tr ktore boli odstavene minuly rok mali 29 rokov.
Reakcia na: 810zssk #66:
Takto sa môžeme pozerať na všetky historičáky, každý z nich je v podstate zbytočný, ale je to kus histórie, ktorý sme sa rozhodli zachovať a to niečo stojí. Historičáky by sa podľa mňa mali začať považovať za niečo ako exponáty múzea a preto by si mali (ako aj múzeá) na seba aspoň niečo zarobiť rôznymi spoplatnenými nostalgickými jazdami, resp. vystavením v múzeu MHD (to ale v súčasnosti nepripadá do úvahy, bolo by niekde miesto na jeho zriadenie?). 🙂
Reakcia na: 810zssk #66:
No len vieš, peniaze minuté na opravu. Tak nech aspoň ten 21 Tr využívajú na špeciálne účely a pod.
Reakcia na: HORVI #64:
Aby istí zamestnanci mali hračku na ktorej sa môžu povoziť za veľké prachy z mestskej kasy 🙂 DPB má dostatok plne funkčných trolejbusov, reálna potreba oživovať tento krám neexistovala.
Reakcia na: Andrej #62:
Ktoré staré Škodovky po 9Tr vydržali 30 rokov bez dosadenia novej kasne?
Reakcia na: Andrej #62:
Ale keď ten trolejbus dali dokopy, tak by mal aj fungovať. Aký to bol v inom prípade zmysel?
Podla mna 21 Tr vyjde von az po mrazoch a hlavne ked zmizne sol. Vzhladom na to ze tento typ trolejbusov nemal dostatocnu antikoroznu ochranu, tak hrdza ich celkom rychlo odstavila 🙂 Az na Brno, ktore sa o ne vie postarat.
Reakcia na: HORVI #58:
To, ze stare Skodovky vydrzali skoro 30 rokov este neznamena ze kazdy trolejbus tak dlho vydrzi. 15-18 rokov je normalna zivotnost pre trolejbusy. Keby existovali na to financne prostriedky tak by sa mesto zbavilo 14 a 15 Tr uz davno.

A co sa stane ked sa vozidlo vyradi po beznej zivotnosti? To by si vsetko zosrotoval lebo ty si myslis ze je prilis mlade aby bolo historicke?
Reakcia na: HORVI #60:
21Tr aj jazdila pravidelne raz týždenne na 203, len teraz buď kvôli korone, alebo poruche, už 2 mesiace nevyšla.
Reakcia na: Urbanway 2423 #59:
Súhlasím s tým, že by sa nemala využívať dennodenne 24 Tr v plnej premávke, ale aspoň cez víkendy na napr. L211, alebo ZV cez víkendy.
Reakcia na: HORVI #58:
Ako, 9Tr to nie je, ale určite by som nepovedal, že #6401 je vhodná na denno-dennú prevádzku, obzvlášť keď to je taký atyp.
Reakcia na: Urbanway 2423 #57:
Ja ešte 18ročné vozidlo nepovažujem za historické.
Reakcia na: HORVI #56:
#6401 bola veľmi poruchová a navyše je to skôr historické než prevádzkové vozidlo, asi preto v súčasnosti nejazdí, resp. jazdí len málo.
Prečo nepremáva častejšie?
Reakcia na: N/A #54:
Preco ale jazdi len jeden vodic s tym ?😄
Reakcia na: IBBI #53:
Premáva podľa potreby a zaškoluje sa na tento typ vozidla 4 až 5 vodičov.
Reakcia na: N/A #51:
Bolo to tak - behal. A aky je dovod, ze premava vzdy len v utorky poobede?
Reakcia na: Andy #49:
To bude zasa JVP.
Reakcia na: IBBI #50:
Podľa empírie z predošlých týždňov zajtra poobede na 203/1.
Bude este na beznej linke?
Reakcia na: tbusabustram6609 #47:
Žiadne také papiere neexistujú. 🙂
Reakcia na: tbusabustram6609 #47:
#6401 premávala iba 19.5., alebo mi niečo ušlo? (Aj keď, vo výprave bola nachvíľu zapísaná aj na linkách 201/203 17./18.5. a potom to zmizlo...)
Škoda 21 Tr AC vypravený na linku 203 z dôvodu posledného dňa platnosti prevádzkových papierov. Keby voz nejazdil tak deň na to mu papiere prepadnú:)
Prečo bol zmazaný záznam o vypravení(20.05.2020 - 203/1a) a zároveň bol voz zapísaný ako odstavený aj keď premával ? Hmmm?🙂
Takže nakoniec autoškola...🤬🤬🤬🤬
Reakcia na: Durkø4941 #43:
Tak dufajme, ze pojde coskoro 🙂
Reakcia na: tbusabustram6609 #42:
Uvidis... 🙂
Reakcia na: Durkø4941 #41:
Nevieš kedy má začať jazdiť keď už je tam ? 😇
Reakcia na: tbusabustram6609 #38:
Uz je na hrobonke 🙂
Reakcia na: Lurnak #39:
Áno🙂
Reakcia na: tbusabustram6609 #38:
bola na Testovacej jazde?
Dnes bola videná 🙂
Inak nevie niekto ako je na tom s tou opravou klimatizácie pre vodiča ?
Už sa naň strašne teším, len musí dostať papiere 😂
Reakcia na: trolejbus6207 #34:
v sobotu pojde ne 😂 😂
Reakcia na: Durkø4941 #33:
Je plne prevádzkyschopný a je predstava, že bude v obmedzenom režime opäť jazdiť, len niekto z imhd pri popise predbehol realitu... 🙂
....Nakoniec bol trolejbus sprevádzkovaný v lete 2019? Vážne?
Ja by som z neho radšej chcel prevádzkový voz 🙂
Reakcia na: tbusabustram6609 #30:
Je prevádzkyschopný už nejakú dobu, ako to dopadne, som sám zvedavý, ja by som najradšej z neho videl autoškolu, ale to asi nebude...
Reakcia na: MartanSK #29:
No dúfam že z neho bude aspoň opravený voz 😂🚎👍
#28
Skôr prevádzkový voz. Aj keď 100% to nie je...
Tento vo bude od roku zaradený ako čo ?:
Napr.:
A) autoškola
😎 Prevádzkový voz
Reakcia na: Rubber38 #26:
Tri T11 vo vtedajšom rozsahu oproti jednej neustále pokazenej 21Tr ACI bola nepomerne repräzentatívnejšia vzorka. O 20-30 rokov rád uvidím 21Tr ako múzejné vozidlo v Brne (aj s 22Tr).
Reakcia na: S499.1023 #19:
Tak zrovna T11 si nemyslím, že boli pre Bratislavu oveľa typickejšie, vzhľadom na ich tunajšiu početnosť ? Teda nie, že by som sa zachovanému kusu nadmieru nepotešil, ale myslím si, že o 20-30 rokov by bola Bratislavská 21Tr vcelku porovnateľne vzácny kus
Reakcia na: S499.1023 #21:
ktovie, ako by to dopadlo, keby ho trafila električka tak, ako Žalmanovu 6021-ku, asi by z toho bol riadny masaker
Reakcia na: S499.1023 #22:
to máš pravdu, tá konštrukcia bola katastrofálna, ale Milanovi Šebovi 6203-ka vydržala v celkom slušno stave až do príchodu Sanosov, potom nafasoval 6503-ku, ak si to dobre pamätám...
pokiaľ viem, tá plovdivsko-exprešovská 14Tr0 je už na druhom svete, snahy o záchranu boli, ale prišli neskoro, ak bola pravdivá diskusia, kde som to čítal
6401 nebola sice typicka pre BA, ale jazdila tu! Podobne ako T11. Cize v (zial len) pomyslenom muzeu DPB by mal mat svoje miesto.
Co sa 14Tr0 tyka - nestalo by za uvahu kupit nejaku staru z Bulharska, Pobaltia, ci kde ste jazdia a dat ju do povodneho stavu BA? No bol by to taky polofejk, ale...
Reakcia na: trolejbus6207 #20:
Inak 14Tr0 boli mechanicky veľmi biedne vozy, tie sa rozpadávali samé, ale tá exprešovská 14Tr0 v Plovdive vydržala až do vlaňajšej dodávky Solarisov (neviem, či ju niekto nezachránil, snahy boli).
Reakcia na: trolejbus6207 #20:
6201 išla pod autogén po kolízii s električkou (v ktorej som sa nachádzal ako cestujúci) na križovatke Záhradnícka x Jégého. Paradoxne trolejbus narazil do druhého voza súpravy. Marián Š. tam vtedy plakal, ako musel ukecávať Zlomka brata, aby ho nešrotovali a teraz si ho v krátkodobom pominutí zmyslov rozbil.
Reakcia na: S499.1023 #19:
tej 228-čky je nekonečná škoda, 12 rokov stála v Bernolákove a potom ju nejaký, pardon za výraz, dement nechal zošrotovať, za to by som ho niekam zavesil...

neviem, v akom stave boli 14Tr0 na konci kariéry, už za mojej éry to bola dosť veľká bieda, mačacie hlavy na Mudroňke tie dve hroboňácke v podstate zlikvidovali, možno 6201-ka by mohla prežiť, ale vieš, ako sa vtedy uvažovalo - všetko staré pod autogén ☠ ☠ ☠
Reakcia na: Peto3700 #18:
Hej, lenže načo taký historičák, ktorý pre BA vôbec nie je typický? To ma skôr serie, že sa nezachovala žiadna 14Tr0 alebo T11.
Reakcia na: Mike #17:
Vďaka za info, takže zatiaľ ho nedali do preč. Zošrotovať by ho bolo myslím škoda keď je ako nový. Viem, že je skoro na historičák, ale aspoň je to vhodný adept (či už pre DPB alebo iných) a jeden z posledných vyrobených.
Reakcia na: Peto3700 #15:
Historičák určite nie. Sú nejaké hlasy, že by mal ostať ako autoškola. Ak sa opraví (tušim je tam vadný statický menič?), tak bude fingovať ako autoškola. Alebo sa nejako dohodnú s DPMB, ktorý mal záujem ho odkúpiť ale cena pýtaná DPB bola pre nich príliš vysoká, alebo sa dá zošrotovať.
Reakcia na: Peto3700 #15:
jak moze byt historicak ? Ked este len tento rok mu konci ocakavana 12r. zivotnost trol***usu ? ?
Aký je nakoniec osud tohto trolejbusu? Nenechá si ho DPB ako historičák?
Práve teraz sa na FB stránke BMHD.cz objavila info, že sa chystá jej odpredaj do Brna...
Reakcia na: 4004 #12:
Keďže to sú nové BUSE palubáky, tak normálne...
Inac, nevie niekto, kedy zacnu instalovat nove palubaky? Som velmi zvedavy, ako budu nove pocitace spolupracovat s BUSE tabulkami...
Reakcia na: luky133 #10:
Dakujem za odpoved.
Reakcia na: 4004 #7:
Tabule sa majú stále používať tie isté. Bolo by zbytočné vyhadzovanie peňazí meniť ich za iné keď fungujú a majú všetky funkcie, ktoré DPB od nich požaduje. ?
Reakcia na: Kona #6:
samozrejme ze je skoro ako novy, ked ta ceska pomsta odjazdila len par mesiacov.
Reakcia na: Kona #6:
Nech si ho Brno odkupi na suciastky radsej
Reakcia na: luky133 #5:
Budu sa povodne tabule pouzivat aj po vymene palubaku?
Vyhodiť taký trolejbus by bolo, akokeby by sme vyhodili 100 000€-200 000€ do vzduchu. Trolejbus je stále použiteľný, je skoro ako nový.
Reakcia na: Peter6607 #4:
V podmienkach tendra na informačný systém boli uvedené počty vozidiel, na ktoré DPB chce obstarať tento systém. Z trolejbusov ak ma pamäť neklame bol uvedený len jediný krátky voz a 6 ks kĺbových vozidiel. Zvyšné počty sedeli presne na nové vozidlá. Z toho je zrejmé predpokladať, že DPB neuvažuje o žiadnej 14Tr ani 15Tr...
Reakcia na: luky133 #3:
Je niekde nejaký zoznam?
Reakcia na: Roberto #2:
Taktiež sa s ním ráta pri výmene označovačov a palubákov pri prechode na nový systém takže zrejme ho stále chcú opraviť. ?
Reakcia na: Andy #1:
podľa zmluvy o investíciách s mestom sa počíta s opravou taktiež ako s opciami na trolejbusy a električky ale nič nie je isté
Má niekto informácie, či sa bude tento zaujímavý trolejbus opravovať ako bolo v pláne na tento rok, alebo to už nadobro vzdali? Pred dvoma dňami oslávil 10 rokov od sprevádzkovania. ❤