VehiclesBusesSOR NB 18 City › #1821

Fleet number:1821
Type: SOR NB 18 City
Builder: SOR Libchavy, spol. s r. o.
Serial number: 062
VIN: TK9F8XXA8ALSL5062
Plate: BA-492XN
Manufactured: 2010
In service: 2010
Acquisition price: 272 000 €
Depot: Trnávka
Ads: Tatra banka - študentské účty (8 -12/2012)

BK Inter Bratislava (10/2013 - 4/2015)
Information system: BUSE BS 100
BUSE BS 120
BUSE BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px)
Additional information: low-floor vehicle, air-conditioned vehicle
Last records of service:
25 Apr 2024 98/13
20/1
24 Apr 2024 184/2
23 Apr 2024 29/4
22 Apr 2024 184/2
19 Apr 2024 70/6
18 Apr 2024 29/11
29/12
17 Apr 2024 70/5
16 Apr 2024 21/12
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dadino #18:
Podľa mňa si obstarávanie autobusov cez eurofondy priveľmi idealizuješ. V prípade vodíkových busov sa tu urobil veľký tender, pritom reálne očakávania boli na 0 až 5 autobusov, z ktorých sú nakoniec štyri autobusy. Ako TeBeCe píše, ďalšia žiadosť o dotáciu bola zamietnutá. Košice majú peniaze na tri CNG autobusy a Zvolen dostal dotáciu na štyri CNG autobusy. Ak by sme aj dostali dotáciu na ďalšie štyri CNG autobusy, tak to na situácii vôbec nič nezmení. Skôr si myslím, že nákup CNG autobusov nemá dnes vôbec zmysel a je jasné, že väčší balík drahších autobusov sa neobstará, keďže na to nie je dôvod, keď je možnosť obstarať autobusy Euro 6, ktoré sú cenovo dostupnejšie.
Reply on: Dadino #18:
Urcite tam cakaju len na to, aby Bratislave dali nejake peniaze
https://www.itms2014.sk/neschvalena-zonfp?id=d791b4c5-def3-4dfe-a83e-db650102b30c
Reply on: Solider #15:
Logicky z EU fondov. Neviem čo tu teraz píšeš ako keby som tu písal o tom, že mesto má nájsť 30 miliónov na nové autobusy a vodičom nedať ani cent. Netvrdil by som že jedno ma pred druhým prioritu tak ako si ty tomu dal prioritu. Pre mňa plat vodičov a kvalitný vozopark sú oboje na prvom mieste. Pretože možem dať vodičovi 1800 čistého a myslíš si, že ho ta práca bude napĺňať a baviť keď mu bude v kabíne prefukovať lebo mu dám 13 ročný autobus s rozožratým skeletom? Alebo, že ho bude baviť jazdiť keď bude každé druhé kolo na poruche lebo mu dám vergel po životnosti? Oboje veci majú teda prioritu a to, že sa neobjednavajú diely na vozidlá nie je aktuálny problém ale problém posledných 10 rokov ak nie aj viac. Takže uzavreť súťaž na nové vozy sa mala už dávno a následne mali začať komunikovať s ministerstvom dopravy alebo s mirri ako sa budú vedieť k tým peniazom dostať alebo v kooperacii s ministerstvom spraviť výzvu na také busy.
Reply on: Petto #13:
možno niekoho prekvapím s touto informáciou, ale kazí sa a odstavuje sa úplne všetko bez ohladu na vek alebo továrenskú značku .. čiže staré sorky, nové sorky, urban, NS, otokar a samozrejme aj MBCC... staršie vozy preto lebo sú po životnosti a novšie preto lebo tiež majú svoje muchy ..
ale teda konkrétne euro6 sorky stoja najčastejšie kvôli katalyzatorom, 4252 má diferak rozsypaný napríklad .. ale zaujímavé je že aj na NSách už začínajú problémy s katalyzatormi a obmedzením výkonu motora 🙄
Reply on: Solider #14:
Nepredpokladam tak velku potrebu drzania abusov pre NAD pri reko ruzinovskej a vajnorskej radialy tak ako to bolo pri reko karloveskej radialy v podobe X5+X33 - co bolo tusim 20 vozidiel. Samozrejme ak nejdu robit obe radialy naraz, alebo ano ?
Reply on: Dadino #10:
A z čoho by si ich chcel platiť, keď nie je ani na náhradné diely, správka dokonca i nových autobusov je katastrofálne vysoká a zvyšovanie platov je v nedohľadne? Tak snáď by tu mali byť iné priority, aby aspoň to čo tu je, mohlo jazdiť, aby hlavne mal kto tým kolieskom krútiť a aby ho mal vôbec kto večer opraviť.
Reply on: Petto #11:
Nevyradia, pretože budú potrebné autobusy pre NAD počas plánovaných výluk električiek, ktorých maratón by mal začať počnúc týmto rokom.
Reply on: Dadino #12:
Historia nam ukazala, ze Bratislava nema problem jazdit s vozidlami po zivotnosti, takze nic nove sa nedeje. Ale presne ako vravis, preco stoja vozidla uz aj z 2014,uz neviem. 4243,4252,4264, 4268-4270.
A zase nekrivdi sorkam. Dodatocnym instalovanim klimy sa ich hodnota zvysila aspon na tu hodnotu klimy. 😃
Reply on: Petto #11:
Samozrejme, že by sa riešili CNGčka a nie diesle. Druhá vec je, že tie busy sú reálne po životnosti a DPB vpodstate teraz opravuje vozy, ktoré majú veškerú nulovú hodnotu a pri každej väčšiej oprave sú to doslova peniaze von oknom. Ale zas je zaujímavé aj to, že na toto peniaze sú pritom podľa mňa tie sorky ozaj nie sú potrebné niektoré už ale prevádzkové vozy nechávajú rozpadnúť az kým sa neodstavia na nejakú poruchu.
Reply on: Dadino #10:
Ked uzavru tender na busy, tak mozu otvorit potom rovno tender na tlaciaren penazi. Tento rok sa ocakava hadam najhorsia bilancia rozpoctu v meste aku magistrat zazil. Mozme sa len modlit aby boli aspon dotacie na CNG busy, ktore by sme kupili aspon "so zlavou" , ostatne je utopia.
ADD2 planovanou redukciou MHD v lete (nie letnym grafikonom) sa aspon vyradia najvacsie vraky tipiujem.
Keby sa konečne uzavrel tender na diesle aj cng vozy z novembra minulého roku tak už sa mohli objednavať prvé vozy ako bolo v pláne. Tento rok malo ísť dopreč prvých 80 soriek a časť mercedesov. Nahradiť sa mali práve novými vozidlami. Vzhľadom na to, že od 7.11.2022 je ukončené obstarávanie v oboch prípadoch a ani 6.4.2023 ešte stále nevieme víťaza jedného ani druhého tendra, je veľmi ťažké odhadnúť či by tento rok dokázal ešte víťazný uchádzač dodať nové vozy. Áno výroba jedného busu je cca 6-7 mesiacov. Len ak to bude náhodou výrobca, ktorý má viac objednávok a menej kapacít tak by prišli prvé KS asi až budúci rok. Je to podľa mňa veľká škoda presne pre to, že máme nesmierne množstvo prvých soriek už dlhšie odstavených, neni na ne spolah a navyše vyzerajú už vnútri jak 30 ročne vozy. Hrdzavé od podlahy až po strop, dolámane tyče, poodlupavaná podlaha, piskajúce a vrzgajúce kĺby no a o motoroch sa ani nemusíme baviť, že veľa tých prvých soriek by mali mať po 22hej zákaz jazdy lebo rušia nočný kľud. 🙈
Reply on: mirec240 #8:
s tvrdením "rezerva je dostatočná" by som bol opatrný .. ak ide o odstavené vozy, tam nemôžeš brať ohlad len na to čo sa nepohlo viac ako 2 týždne .. v dielňach je zaužívané odstavovať vozy aj krátkodobo, napríklad aj na jeden deň keď sa ide robiť niečo rozsiahle a nestihnu to v noci alebo cez medzidiel .. ale vozy sa odstavuju aj na pár dní keď sa niečo rozsype a neni diel na sklade na počkanie ... a takých môžu byť kludne aj desiatky za celý týždeň, ktoré už pocítiš keď ich nemáš do výpravy a pritom podla sumára na imhd sa javia ako nadbytočné .. pri tejto predstave mi nijako nepríde zvláštne že sa všemožne lepia tie prvé sorky čo niektoré už cez milion km majú , len aby jazdili .. kukni si Petržalku kolko vozov tam denne "nebolo vonku", na režim školský rok majú vozy na knap a to tam maju furt 5 až 10 starých Soriek z prvej aj druhej kolony požičane ..
Reply on: Ecomat #7:
Takmer 30 vozidiel je odstavených (viac ako dva týždne) a ďalších cca 25 dnes nebolo vonku (dnes platí režim školský rok), takže rezerva je dostatočná. Nenamietam opravy vozidiel ako také ale skôr to, že sa opravuje úplne všetko a aj vážnejšie poruchy (1821 mala vraj rozpadnutú točňu). Ďalšia vec je tá, že prvá a druhá séria budú mať čoskoro už 13 rokov (bez akejkoľvek väčšej opravy) a tomu zodpovedá ich mizerný stav (samozrejme nie všetky vozy sú v zlom stave). Dokonca aj niektoré Ikarusy 435 boli odstavované po poruchách alebo zlomení kĺbu už po 10 až 11 rokoch (iné jazdili dlhšie), ale tu sa "pri živote" udržuje všetko okrem vozov, ktoré zhoreli alebo sú po nehode a opravy stoja nemalé prostriedky.
Reply on: mirec240 #1:
investuje sa preto lebo chýbajú vozy a jazdí všetko čo má kolesá.
Reply on: Ma178rek #3:
Myslim, ze tak dva az tri roky dozadu by mensia GO este davala zmysel, ale dnes uz su tie vozy v takom stave, ze by to bolo len bohapuste vyhadzovanie penazi, na tych vozoch uz nie je snad jedina zdrava suciastka.
Reply on: Ma178rek #3:
Otazne je ale kolko by taka GO stala . Medak nema lacne nahradne diely. To uz radsej par euro priplatit a mas novy klbak
Reply on: Cancer #2:
Ako moze byt MBCC z roku 2010 starsi nez SOR NB 18 z roku 2010?
Reply on: Cancer #2:
MBCC není vrak, len údržba je slabá ale menšia GO by sa im hodila a kľudne ďalších pár rokov tu môžu premávať, tým vozom viditeľné v interiéri nič nie je na rozdiel od prvých soriek
Reply on: mirec240 #1:
Keď sa môže do ešte starších MBCC a iných vrakov...
Načo sa stále investuje do opráv týchto vrakov? Najvyšší čas vyradiť najhorších 10-15 kusov, ktoré by zostali na náhradné diely a v premávke by sa mali primárne udržiavať novšie vozy (od štvrtej série vyššie).