Fleet number:7843
Type: T3/VI.SUCS
T3G (od 1993)
Builder: ČKD - Tatra Praha
Serial number: 178454
Manufactured: 1989
In service: 1.12.1989
Depot: Krasňany (do 8/2012)
Jurajov dvor (1.9.2012 - 8/2015)
Krasňany (9/2015 - 5.11.2023)
Jurajov dvor (6.11.2023 - )
Couples: 7843+7844 (od dodania)
7844+7843 (krátky čas v 1990-tych rokoch)
7843+7844 (od 1. strednej prehliadky)
Ads: Marlboro

SaS Slovensko (9/2001 - 5/2002)

Adlo (10/2007 - 11/2010)

Majstri ducha - výstava SNM (11/2010 - 7/2012)
Overhauls and changes: Modernizácia na typ T3G - tyristorová výzbroj TV8, dvojlištové zberače KE-29 (1993)

Informačný systém BUSE (10/2004)

Polpantograf Lekov/Sécheron ESGE 53-3100 (6/2005)

Dosadenie jedného veľkého stierača namiesto pôvodných dvoch menších (2008/2009)

Celková oprava (7/2012 - 3/2013)

Rekonštrukcia vykurovania salónu pre cestujúcich

Celočervený náter (2021)

Montáž interiérového kamerového systému - 1 kamera/vozeň (2022?)
Information system: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120 (od 10/2004)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px) (od 10/2004)
BUSE BS 200 (od 2005)
Other data: Vozidlá #7843 a 7844 sú označené v opačnom poradí ako idú ich výrobné čísla. Na vysvetlenie tejto anomálie je potrebné poznať fakty o začiatku ich prevádzky: Od zaradenia do premávky boli električky deponované v Krasňanoch a jazdili ako dvojica #7843+7844. V prvých rokoch prevádzky došlo k poruche na spojovacích zásuvkách medzi vozidlami, a tak bolo poradie električiek v súprave otočené, aby ich bolo naďalej možné prevádzkovať vo dvojici. Istý čas preto jazdili ako súprava #7844+7843. Po prvej strednej prehliadke (začiatkom 1990-tych rokov) začala opäť jazdiť súprava #7843+7844, u ktorej už bolo preukázané, že mala výrobné čísla v opačnom poradí. Existujú dve možné vysvetlenia, prečo nastala táto skutočnosť:

1. Električky mali omylom prehodené čísla už po dodaní, tzn. v opačnom poradí ako je poradie výrobných čísiel. Pri strednej prehliadke teda bola porucha na spojovacích zásuvkách odstránená a vozidlá boli vrátené do pôvodného poradia #7843+7844, ktoré malo od začiatku výrobné čísla naopak.

2. Električkám pri prvej strednej prehliadke neboli opravené zásuvky a boli ponechané v opačnom poradí, avšak už s prečíslovanými evidenčnými číslami #7843/II (ex 7844) a #7844/II (ex 7843).

Dodnes nie je známe, ktorá z uvedených možností skutočne nastala.
Last records of service:
27 Mar 2024 7/14
7/1
26 Mar 2024 7/10
7/4
25 Mar 2024 4/30
4/2
7/5
22 Mar 2024 7/1
4/26
21 Mar 2024 7/6
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Kam sa stratili všetky fotky tohoto vozu?