Fleet number:7844
Type: T3/VI.SUCS
T3G (od 1993)
Builder: ČKD - Tatra Praha
Serial number: 178453
Manufactured: 1989
In service: 1.12.1989
Depot: Krasňany (do 8/2012)
Jurajov dvor (1.9.2012 - 8/2015)
Krasňany (9/2015 - 5.11.2023)
Jurajov dvor (6.11.2023 - )
Couples: 7843+7844 (od dodania)
7844+7843 (krátky čas v 1990-tych rokoch)
7843+7844 (od 1. strednej prehliadky)
Ads: Marlboro
Accidents: 3.12.2002 približne o 20:50 h. pri vchádzaní do zastávky Račianske mýto na linke 5/9 pri ceste z Rače prvým vozňom zachytil chodca, ktorý bol ťažko zranený. Električka musela byť nadvihnutá, aby mohli zrazeného chodca vytiahnuť.
Overhauls and changes: Modernizácia na typ T3G - tyristorová výzbroj TV8, dvojlištové zberače KE-29 (1993)

Informačný systém BUSE (10/2004)

Polpantograf Lekov/Sécheron ESGE 53-3100 (6/2005)

Celková oprava (7/2012 - 3/2013)

Rekonštrukcia vykurovania salónu pre cestujúcich

Celočervený náter (2021)

Montáž interiérového kamerového systému - 1 kamera/vozeň (2022?)
Information system: BUSE BS 120 (od 10/2004)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (28 × 19 px) (od 10/2004)
Other data: Vozidlá #7843 a 7844 sú označené v opačnom poradí ako idú ich výrobné čísla. Na vysvetlenie tejto anomálie je potrebné poznať fakty o začiatku ich prevádzky: Od zaradenia do premávky boli električky deponované v Krasňanoch a jazdili ako dvojica #7843+7844. V prvých rokoch prevádzky došlo k poruche na spojovacích zásuvkách medzi vozidlami, a tak bolo poradie električiek v súprave otočené, aby ich bolo naďalej možné prevádzkovať vo dvojici. Istý čas preto jazdili ako súprava #7844+7843. Po prvej strednej prehliadke (začiatkom 1990-tych rokov) začala opäť jazdiť súprava #7843+7844, u ktorej už bolo preukázané, že mala výrobné čísla v opačnom poradí. Existujú dve možné vysvetlenia, prečo nastala táto skutočnosť:

1. Električky mali omylom prehodené čísla už po dodaní, tzn. v opačnom poradí ako je poradie výrobných čísiel. Pri strednej prehliadke teda bola porucha na spojovacích zásuvkách odstránená a vozidlá boli vrátené do pôvodného poradia #7843+7844, ktoré malo od začiatku výrobné čísla naopak.

2. Električkám pri prvej strednej prehliadke neboli opravené zásuvky a boli ponechané v opačnom poradí, avšak už s prečíslovanými evidenčnými číslami #7843/II (ex 7844) a #7844/II (ex 7843).

Dodnes nie je známe, ktorá z uvedených možností skutočne nastala.
Last records of service:
18 Apr 2024 4/26
17 Apr 2024 7/10
7/5
16 Apr 2024 7/8
7/3
15 Apr 2024 7/8
7/3
12 Apr 2024 7/6
7/2
11 Apr 2024 7/1
All records of service

Comments

No comment has been posted yet.

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.